fbpx

Atentie, eforturile tale de marketing online sunt in pericol

marketing onlineUn prieten de-al meu avea un magazin de haine, intr-o localitate mica, langa Bucuresti. Avea preturi bune iar clientii ii treceau pragul bucurosi de cate ori aveau nevoie, pentru ca avea preturi accesibile, imbracamintea era de calitate iar vanzatorul amabil. Avea destui clienti si era multumit de profitul pe care i-l aducea mica sa afacere.

Si cu toate ca ii mergea bine, anul trecut a fost nevoit sa-si inchida magazinul.

De ce oare, poti ghici? Daca te gandesti ca lumea a renuntat sa vina sa mai cumpere din magazinul lui deoarece au inceput sa isi comande din magazine online… nu ai nimerit varianta corecta.

Prietenul meu a fost nevoit sa isi inchida magazinul deoarece spatiul pe care isi desfasura activitatea era inchiriat, iar proprietarul locatiei a decis sa tripleze chiria. Practic, de pe o zi pe alta, prietenul meu a fost nevoit sa constate ca afacerea sa nu mai era rentabila. Cheltuielile sale, dupa marirea chiriei, ii depaseau veniturile.

O decizie luata de o alta persoana implicata in afacere ( persoana care detinea spatiul) a distrus o afacere frumoasa.

Si acesta este riscul care te pandeste si pe tine atunci cand ajungi sa depinzi de altii, pentru ca afacerea ta sa aiba succes. Aici ma refer la exemple precum: Facebook, Twitter, Youtube sau alte canale de social media, Google sau alte site-uri mari.

Haide sa iti spun ce se intampla, mai exact. Sa luam exemplul Facebook. Daca iti faci o pagina pe Facebook unde iti promovezi afacerea( si la fel ca tine fac si alti proprietari de afaceri online), pe de o parte este bine, pentru ca acolo sunt potentialii tai clienti si poti ajunge mai usor la ei, facandu-ti publicitate pe Facebook.

Pe de alta parte, trebuie sa fii constient ca, Facebook nu creste de la sine, ci datorita efortului tau si al altor intreprinzatori online. Iar cum nu esti tu cel care detine Facebook nu poti stabili regulile jocului. Facebook poate maine sa inchida site-ul ( dar haide sa nu ne gandim la decizii atat de radicale, sa gandim pozitiv 🙂 ) sau sa schimbe regulile solicitandu-ti o suma de bani pentru ca tu sa iti faci in continuare publicitate acolo, sau poate sa iti spuna ca modelul tau de afacere nu mai corespunde cu ceea ce vor ei sa promoveze ( practic nu mai corespunde cu politica lor de marketing) si sa iti stearga pagina pe care o ai.

Posibilitatile sunt multe, important este sa intelegi esenta, si anume: aceste site-uri de socializare sunt ceva de genul… cum erau boierii pe vremuri. Taranii se duceau si munceau pamantul boierului pentru a primi o parte mica din recolta, iar boierul primea cea mai mare parte. Pana aici ar fi ok, daca nu iei in considerare faptul ca, boierul putea oricand sa refuze sa ii mai dea terenul unui anumit taran sa il lucreze si il putea da oricand altuia.

Si contrar a ceea ce ai putea crede dupa toate aceste exemple, nu sunt impotriva Facebook sau a site-urilor de social media in general. Am si eu cont creat pe Facebook si Fanpage. Nu zic sa nu folosesti social media sau SEO pentru a-ti promova afacerea. Zic doar sa nu-ti pui toate ouale intr-un singur cos.

Fa in asa fel incat marketingul afacerii tale online sa nu se axeze doar pe un site anume gen Youtube sau Facebook.

Fa-ti publicitate pe mai multe site-uri de socializare dar nu uita nici o clipa ca, cel mai mare profit tu il obtii daca oamenii intra pe site-ul tau si aici este locul unde trebuie sa iti concentrezi majoritatea eforturilor tale.

Astfel, chiar daca Google sau un anumit de site de socializare pica maine, afacerea ta online nu va avea de suferit.