Cum Sa-Ti Cresti Blogul – Provocarea De 30 Zile [Studiu De Caz]

Sa-ti creezi un blog de succes nu este usor. Drumul nu e tocmai lin ci plin de bolovani si maracini. Doi dintre factorii care fac diferenta intre succes si esec sunt “motivatia” si “perseverenta”… altfel spus: Puterea de a lupta pentru Visul tau.

Si asa cum se intampla de multe ori in viata… multi incep cursa, putini reusesc sa ajunga la finish.

La Workshopul de Blogging incerc sa-i motivez pe cursanti sa continue ceea ce au inceput si sa nu se dea batuti sub nici o forma pana nu reusesc.

Si ma bucur din tot sufletul atunci cand vad, urmarind blogurile lor, ca ele infloresc pe zi ce trece, si ca, cu fiecare luna care trece afacerea pe care si-o construiesc in jurul blogului lor prinde aripi; aripi care cresc din ce in ce mai mari si mai puternice si care le permit sa se avante din ce in ce mai sus, pentru a cuceri noi inaltimi.

Cat de des sa scriu pe blog?

Asta este una dintre intrebarile pe care le primesc la fiecare curs de blogging pe care-l organizez, alaturi binenteles de intrebarea: cate cuvinte ar trebui sa aiba un articol?

Cand le spun minim 1000, toata lumea ramane cu gura cascata.

Cand le spun ca, articolele mele din ultima vreme tind spre 1500-2000 cuvinte, deja i-am pierdut de mult.

Si e ok. Nu-ti cer sa ai experienta mea. Nu-ti cer sa ai un stil de scris anume. Nu-ti cer un grad de detaliere in articol peste puterile tale. E normal. Esti la inceput. Trateaza asta ca atare. Insa nu te da batut.

Calitatile tale de scriitor se vor imbunatati prin exercitiu. Cu fiecare articol pe care-l scrii vei deveni mai bun, articolele tale vor deveni mai lungi si in acelasi timp mai savuroase.

Si pentru a le da un imbold noilor blogger, pentru un start bun, le propun:

Provocarea de 30 zile

In ce consta ea?

Noul blogger trebuie sa scrie 30 articole in termen de o luna de zile. Practic, el trebuie sa publice in medie 1 articol pe zi.

De ce fac asta?

Din 3 motive:

  1. prin exercitiu, noul blogger isi dezvolta rapid abilitatile de scris
  2. Google observa activitate continua pe respectivul blog si incepe sa-i trimita bloggerului nostru mai mult trafic organic ( gratis, neplatit )
  3. noul blogger scapa rapid de eticheta “blog nou” pe care i-o pot da cititorii care poposesc initial pe site si vad doar cateva articole scrise. La finalul lunii va avea nu mai putin de 30 articole. Un start bun, zic eu. 🙂

Intr-un articol trecut iti impartaseam sentimentele mele in privinta inceperii activitatii mele ca trainer in acest domeniu, din dorinta de a impartasi ceea ce stiu, cu cei din jurul meu.

Au trecut aproape 4 luni de cand am tinut primul workshop. Si nu imi pare nici o clipa rau pentru ca am facut acest pas.

Demararea sirului de workshopuri de blogging mi-a dat ocazia sa cunosc oameni frumosi, cu suflete la fel de frumoase.

Si chiar daca multi imi spun la finalul zilei “multumim ca ai petrecut ziua cu noi si ne-ai invatat ceea ce stii”, eu consider ca… eu sunt cea care ar trebui sa le multumeasca pentru ca, pentru cateva ore, m-au lasat sa fiu parte din viata lor.

Cum am intalnit-o pe Gina

Asa am cunoscut-o si pe Gina, fondatoarea Academiei Start Line. La cursul de blogging din 14 ianuarie.

Sub umbrela Academiei Start Line, Gina organizeaza cursuri de beauty, in care le invata pe cursantele ei, nu doar cum sa se machieze corect si secretele unui ten sanatos si frumos ci si cum sa-si tranforme toata aceasta pasiune intr-un business profitabil.

Iata-ne aici intr-o poza, chiar inainte de inceperea cursului. 😀

Gina mi-a urmat sfatul si a scris 30 de articole intr-o luna si iata ca azi, am ocazia de a va impartasi rezultatele pe care ea la inregistrat, pentru ca s-a tinut “cu dintii” de acest orar de postat zilnic pe blog.

Iata DOVADA – cele 30 articole scrise:

Insa nu doar a scris si atat. A si promovat articolele, exact asa cum i-am aratat la curs, pentru ca gandurile ei sa ajunga la cat mai multi oameni.

Ce rezultate a inregistrat urmand aceasta reteta???

Te invit sa studiezi cu atentie graficele si datele din pozele de mai jos.

Statisticile de pe site-ul Ginei

Conform statisticilor pe care le-am preluat din contul Ginei de Google Analytics, in perioada 15 ianuarie-14 februarie, comparativ cu perioada anterioara ( 15 decembrie- 14 ianuarie ) numarul de vizite pe site a crescut cu aproape 1200%.

Ohooo! Foarte tare, nu-i asa?!

Sa mai zica cineva ca bloggingul e mort sau ca nu e eficient in promovarea unei afaceri! Daca gandeai asa pana acum, uita-te cu atentie peste statisticile de mai jos. Esti pe cale sa ai o revelatie. 🙂

Iata evolutia blogului, detaliata, pe cele 31 zile.

Numarul de vizite a crescut foarte mult. De ce? Pentru ca a publicat mai des.

Din 3 persoane care au citit articolul o persoana a continuat sa revina pe site. Ceea ce poate insemna 2 lucruri:

  • cititoarelor le place felul cum scrie Gina
  • cititoarele gasesc informatii utile pe blogul ei

Cat priveste statisticile cu rosu, daca iti creezi o audienta fidela, care-ti citeste zi de zi articolele, e normal ca, acea audienta sa-ti citeasca doar articolul nou care a aparut de cand au intrat ultima data pe blog pana in prezent si asta iti poate trage unii indicatori din statistici in jos.

Insa nu-i bai. Exista remedii si pentru asta, la fel cum exista pentru orice lucru din aceasta lume.

Iata un pont daca ai observat si tu, la tine pe site, ca ultimii 3 indicatori sunt scrisi cu rosu: pentru a-ti creste timpul petrecut pe site si a-i convinge pe oameni sa citeasca mai multe articole, scrie articole mai lungi.

Insa atentie: nu care cumva sa faci rabat la calitate!

Calitate + Cantitate = Reteta Succesului

Mergem mai departe pentru ca vreau sa-ti mai arat niste statistici de-a dreptul interesante de pe site-ul Ginei.

Traficul venit de la Google organic ( adica fara sa plateasca vreun leu ) a crescut cu 320%. Mai jos ai acest trafic detaliat pe zile, comparat cu perioada anterioara, binenteles.

( PS: tocmai am depasit 1000 de cuvinte. Deci e posibil. Poti scrie articole lungi si valoroase, inserand totodata din personalitatea ta. Alunga gandul ca nu o poti face. TU esti cel care-ti stabilesti LIMITELE. 😉 )

Insa nu ne oprim aici. La workshop ii invat pe cursanti cum sa-si transforme cititorii in fani inraiti, care citesc majoritatea articolelor pe care ei le publica.

Suna ciudat? Ce conteaza… important e ca functioneaza! 🙂

Daca ii obisnuiesti pe oameni cu un anumit orar de scris ( plecam de la ideea ca sunt multumiti de informatiile pe care le afla pe blogul tau ) ei vor stii sa revina iar si iar pe blog, pentru a citi, cu o anumita frecventa, articolele tale.

Asa se explica cresterea din poza de mai jos:

Acum, 235 de vizite vin pe site-ul Ginei direct.

Ce inseamna trafic direct?

Inseamna traficul generat de acele persoane care scriu direct in bara browserului lor numele site-ului tau si iti acceseaza site-ul direct, fara a fi nevoie de un intermediar ( fara sa caute site-ul tau pe Google, sa dea clic pe linkul dintr-o postare a ta de pe Facebook etc. ).

Si daca ar fi sa ma intrebi pe mine… acesta este cel mai puternic tip de trafic pe care tu il poti obtine.

De ce spun asta?

Pentru ca:

  • daca Google maine isi schimba radical modul de afisare a rezultatelor sale,
  • daca Facebook-ul dispare
  • daca toate site-urile de socializare si motoarele de cautare cu influenta majora maine nu mai sunt sau isi modifica termenii si conditiile

oamenii acestia, care intra direct pe site-ul Ginei, nu vor fi in nici un fel influentati sa mai intre sau nu pe site-ul ei, de acesti intermediari.

Asta pentru ca ei, stiu site-ul si ii tasteaza direct numele. Gina nu trebuie sa se complaca, cu regulile de SEO pe care Google le impune pentru a ramane in frunte, cel putin nu in cazul celor 235 de persoane care ii acceseaza direct site-ul.

Concluzii

A scrie des pe blog, cel putin la inceput, in faza de lansare a lui, te ajuta sa-ti creezi rapid o baza de date cu cititori. Acesta e doar inceputul.

Apoi poti scrie mai rar ( de 1-2 ori pe saptamana ). Insa oricat de rar ai scrie nu uita un lucru: ofera informatii de calitate si nu supraoptimiza articolele din punct de vedere SEO.

TINE MINTE: Tinta ta sunt oamenii, nu motoarele de cautare. Ei vor face afacerea ta sa infloreasca si sa atinga noi trepte de devoltare, cu fiecare an care trece.

In loc de incheiere

Daca vrei sa obtii si tu rezultate asemanatoare cu cele ale Ginei, apuca-te grabnic de scris!

Nu e usor. Iti va lua mult timp. Insa iti garantez ca vei fi mandru de tot efortul depus atunci cand, ziua in care vei culege roadele muncii tale, va sosi.  🙂

Iar daca vrei sa inveti si tu toate principiile de marketing online pe care Gina le stie si le-a aplicat pe site-ul ei, haide alaturi de noi, sa ne distram si sa invatam impreuna misterele bloggingului la Workshopul de Blogging.

Acum cand scriu aceste randuri, mai sunt doar 3 locuri libere la workshopul din 25 februarie. Asa ca daca vrei sa ni te alaturi, e cazul sa treci la fapte. Plateste si rezerva-ti azi locul in sala!

No comments yet. Be the first.

Lasa un comentariu