Cel mai bine pazit secret care asigura succesul afacerilor online

news-634808_640In acest articol vom vorbi despre un factor foarte important in reusita afacerilor online – Marketingul prin email.

 

Fie ca vorbim de blogging sau magazine virtuale sau orice alt tip de afacere online, este esential sa pui la punct o strategie de marketing prin email inca de la inceputul afacerii tale.

Ce este marketingul prin e-mail?

Marketingul prin e-mail presupune intai de toate strangerea unei liste de e-mailuri ale persoanelor interesate de afacerea ta si apoi trimiterea catre acestea de materiale informative sau newslettere. Scopul final al oricarei campanii de marketing prin e-mail este, desigur, generarea de cat mai multe vanzari si deci obtinerea unui profit cat mai mare.

Nu stiu daca ai auzit expresia “banii sunt in lista pe care o ai”. Acest lucru este cat se poate de adevarat si nu doar in cazul afacerilor online ci si in cazul afacerilor clasice.

Daca ai o baza de date bine pusa la punct, chiar daca afacerea ta actuala nu merge si o iei de la capat cu o alta, in cazul in care ai o baza de date cu potentiali clienti, cu siguranta nu mai pornesti de la zero. Aceasta lista cu potentiali clienti reprezinta o fundatie solida, care nu trebuie trecuta cu vederea, atunci cand vrei sa incepi o noua afacere.

Revenind la marketingul prin e-mail, este de la sine inteles ca, cu cat ai o baza de date cu emailuri mai mare cu atat creste suma de bani pe care o poti obtine folosind aceasta baza de date. Si acest lucru este foarte adevarat. Daca spre exemplu ai o lista de 100 000 de e-mailuri, imagineaza-ti ce efect va avea un singur e-mail cu promovarea unui anumit produs.

Daca ai citit acest articol pana aici, probabil ca ai ti-ai dat seama deja ca ai de facut 2 pasi:

  1. Sa strangi o baza de date cat mai mare de emailuri
  2. Sa vinzi prin internediul e-mailurilor de fiecare data cand le trimiti, un produs anume

Ai inteles bine, doar ca aici intervine partea de strategie, care determina in mare masura reusita unei campanii de marketing prin e-mail.

Cat de mult sa vinzi prin e-mailurile tale? Aceasta este intrebarea.

Nu stiu cum te simti tu, dar eu, daca ma inscriu pe un site anume, la un newsletter si toate emailurile pe care le primesc apoi de la acel site sunt doar mesaje in care mi se vinde ceva, nu ma simt tocmai bine. Ma simt ca si cum persoana care imi trimite e-mailurile incearca de fiecare data sa imi ia banii din portofel. Ma simt ca si cum as fii doar un numar in plus, in totalul listei de e-mailuri pe care acea persoana o are.

Nu stiu cum esti tu, dar eu ma entuzismez foarte repede cand vad un lucru nou, apoi vad un altul si din nou ma entuziasmez si in legutura cu acesta. Iar daca tu imi trimiti in fiecare saptamana  un e-mail in care imi vinzi un alt lucru mai nou si mai interesant si tot asa… o sa ma faci sa ma simt confuza si asta nu imi place. Pentru ca, confuzia nu aduce cu sine nimic bun.

De aceea, nu vreau sa spun ca urasc, dar in orice caz am o repulsie fata de site-urile care imi trimit doar newslettere de acest tip. Exista un mod mai bun de a folosi o lista cu e-mailuri in avantajul tau, intr-un mod care sa nu deranjeze oamenii care detin acele adrese de e-mail ci din contra.

Inainte de a trece mai departe vreau sa fac o precizare. Exista site-uri la care, abonandu-te stii ca vei primi doar oferte de vanzare pentru ca acest lucru ti se precizeaza clar in momentul abonarii. Iata cateva exemple de tipuri de site-uri de acest fel: site-uri care vand cupoane de reduceri, magazine online, site-uri de turism.

Strategia despre care vom vorbi, o poti aplica indiferent de tipul de afacere online pe care o ai.

Inainte de a trece mai departe vreau sa lamurim ceva. In spatele fiecarui e-mail se afla o persoana, asa ca, de acum inainte nu vom mai folosi termenul de e-mail ci de abonat. Pentru ca, prin e-mailurile pe care le trimitem, urmarim sa stabilim o relatie cu abonatii nostri, care sa capete incredere in noi si in recomandarile pe care noi i le vom face.

De legatura pe care o stabilesti cu abonatii tai depinde cat de des vor fi deschise e-mailurile pe care tu le trimiti acestora.

Ce se intampla daca abonatii nu deschid e-mailurile pe care le trimiti?

Nu vrei ca e-mailurile de la tine sa ramana necitite de catre abonatii tai. Emailurile necitite reprezinta sanse ratate de a intari legatura cu abonatii tai, lucru care va duce desigur, la un profit mai mic pentru tine.

Un semn bun al relatiei pe care ai stabilit-o cu abonatul tau nu este dat doar de deschiderea si citirea e-mailului pe care l-a primit de la tine ci si de e-mailul pe care acesta ti-l poate trimite inapoi cu un simplu multumesc, deoarece ceea ce i-ai trimis i-a fost cu adevarat de folos. Atunci cand se va intampla acest lucru, sa stii ca esti pe calea cea buna.

Cand este cel mai bine sa incepi sa iti construiesti lista de abonati?

Raspunsul este: chiar din prima zi in care ti-ai inceput afacerea online.

Din pacate eu nu am facut acest lucru de la bun inceput si pot sa zic ca am avut o gramada de pierdut. Am citit de nenumarate ori ca este bine sa iti creezi o baza de date cu abonati dar din pacate nu am luat atitudine.

Unul din motive este acela ca, pentru a automatiza trimiterea de e-mailuri catre abonatii tai, trebuie sa platesti un anumit abonament lunar. Si cum romanul se gandeste de mai multe ori inainte sa bage mana in buzunar… am decis sa nu o fac. Si am avut de pierdut. Clar. Dar abia acum realizez acest lucru.

Daca as fi cladit o lista de abonati inca din prima zi cand am inceput sa fac afaceri online, in toti acesti ani de zile pe care i-am lasat in urma, as fi avut un numar de abonati mult mult mai mare. Am pierdut contactul cu multe persoane cu care am colaborat de-a lungul vremii in diverse afaceri de tip multi level marketing si nu numai.

De ce este atat de importanta construirea unei baze de date cu emailuri?

Ia gandeste-te, tu de cate ori pe zi iti verifici emailul pentru a vedea daca ai primit vre-un mesaj nou? Majoritatea oamenilor isi verifica emailul de mai multe ori pe zi. Multi oameni primesc chiar si notificari in momentul in care un email nou ajunge in inboxul lor. In momentul in care primesc notificarea, acei oameni verifica de la cine este e-mailul sau chiar il deschid si il citesc in acel moment. Un email important nu trebuie ratat.

Citirea e-mailurilor este a doua, ca prioritate, dupa citirea sms-urilor. Primul lucru pe care multi oameni il fac dimineata, atunci cand se aseaza la calculator, este acela de a-si citi e-mailurile. Si eu mai fac aceasta greseala din cand in cand. Sunt curioasa sa vad ce emailuri am mai primit in timp ce dormeam.

Trimiterea de e-mailuri reprezinta una dintre cele mai importante cai de a tine legatura cu clientii actuali si cu potentialii tai clienti (vezi exemplul standului de limonada). Spre deosebire de o conversatie fata in fata, continutul e-mailului trimis ramane in inbox. Persoana care l-a primit il poate gasi oricand pe viitor pentru a-l citi si astfel isi va aduce aminte de tine si de ceea ce faci tu.

De aceea, daca esti la inceput in domeniul afacerilor, cred ca marketingul prin e-mail este cea mai buna arma a ta. Intr-adevar, nu vei avea o lista foarte mare de abonati de la bun inceput, dar aceia care vor fi, vor deveni fanii tai, care se vor bucura alaturi de tine pentru fiecare succes pe care il obtii, vor fi persoanele care reusesc sa te cunoasca indeaproape, cu care poti purta conversatii oricand.

Avantajul de a avea o lista mica de abonati este acela ca, poti sa te ocupi de fiecare il parte si atunci, se formeaza o legatura stransa intre tine si ei mult mai repede. Astfel se genereaza increderea. Si atunci cand tu le vei recomanda ceva, in mintea abonatilor tai, opinia ta va cantari mult mai mult decat opinia unei persoane oarecare.

Comunica!

Atunci cand incepi afacerea ta online, nu te apuca sa le vinzi imediat primilor oameni care se aboneaza la newsletterul tau. Foloseste lista de e-mailuri adunate ca pe un instrument care te ajuta sa creezi o relatie cu abonatii tai.

Ofera-le acestora informatii utile, de cea mai buna calitate, pe care le pot pune in aplicare imediat pentru a obtine rezultate. Comunica cu ei. Pune-le intrebari si ofera raspunsuri atunci cand ei iti solicita o informatie anume.

Ce firma de e-mail marketing sa alegi?

Eu folosesc Aweber si sunt multumita de serviciile lor. Dar, daca vrei sa vezi si alte oferte, in articolul: Mai multi clienti pentru afacerea ta online am mentionat si alte companii + link-urile spre site-urile lor.

In incheiere, vreau sa intelegi ca, nu este atat de important ce firma de e-mail marketing alegi ci sa alegi una si sa incepi sa iti cladesti lista cu abonati chiar astazi.

Iti doresc mult succes in tot ceea ce intreprinzi. Si nu uita, daca ti s-au parut utile acestei informatii, nu le tine doar pentru tine, apasa pe cele 4 butonase dragute din partea stanga si spune-le si prietenilor tai de acest articol.