Cum Sa-Ti Dublezi Traficul Pe Site In 30 Zile [Studiu De Caz]

Un trafic mai mare pe site, se traduce, de multe ori, intr-un numar mai mare de clienti si mai mult profit in buzunarul tau. De acord?

Mergand pe aceasta premisa…

Ce ar insemna pentru tine sa ai de 2 ori mai multi vizitatori pe site?

Mai multe cereri de oferta? Mai multi clienti? Profit mai mare?

Suna bine? Atunci pregateste-te, pentru ca, in acest articol iti voi demonstra, cu date concrete, cum iti poti creste traficul pe site in doar 30 zile.

Studiul de caz din acest articol are la baza site-ul pe care-l detine Alice Piperea: alicepiperea.ro.

Cum am cunoscut-o pe Alice Piperea

Pe Alice am cunoscut-o la Workshopul de Blogging pe care l-am sustinut in luna februarie.

Ea este in prezent Lector universitar la Facultatea de Farmacie din cadrul Universitatii Titu Maiorescu si autoarea a 10 carti in domeniu.

Pe blogul ei, Alice scrie articole despre sanatate si frumusete din perspectiva stiintifica, bine documentate si argumentate pe baza studiilor care s-au facut de-a lungul timpului.

Alice a acceptat bucuroasa provocarea pe care am lansat-o tuturor partificipantilor la sfarsitul workshopului: sa scrie 30 articole de minim 500 de cuvinte in 30 zile. Si chiar de a doua zi, s-a apucat de treaba.

Iata dovada:

Ai putea crede ca-i lucru usor… dar din experienta celor 4 ani de blogging iti spun ca te inseli.

Putini cursanti de la Workshopul de Blogging accepta provocarea si… si mai putini dintre cei care intra in cursa reusesc sa o duca cu brio pana la capat.

Asa ca, aici si acum iti spun: felicitari Alice!

Iar in continuare iti voi impartasi si tie ce rezultate a obtinut Alice si ce a facut exact ca sa obtina aceste rezultate, iar la final iti voi face si cateva recomandari prin care poti imbunatati si mai mult rezultatele pe care le vei obtine in urma acestui experiment.

Sa lasam statisticile site-ului sa vorbeasca

Alice a inceput sa scrie pe blogul ei pe 29 iunie 2016 asa cum poti observa in poza de mai jos.

Ea a publicat 93 de articole in 9 luni, din care, ultimele 30 de articole sunt publicate zilnic, timp de 30 de zile, conform experimentului propus la Workshopul de Blogging.

Altfel spus: Alice a publicat 63 articole in 8 luni ( deci in medie 8 articole/luna sau 2 articole/saptamana pe blog). Si urmand aceasta frecventa de publicare poti vedea in graficul de mai jos, urmarind linia portocalie, rezultatele pe care le-a obtinut.

Dupa ce a inceput sa publice articole zilnic si sa le promoveze pe Facebook, numarul de vizite de pe site-ul ei a crescut cu 136%. Practic, in februarie a avut 1670 de vizite pe site, iar in luna martie, pe blogul ei s-au inregistrat 3949 de vizite.

Insa nu doar atat.

Google a observat ca site-ul administrat de Alice e actualizat frecvent asa ca i-a trimis si mai mult trafic organic.

Cat de mult?

Cu 43% mai mult.

Daca ne uitam in Google Analytics ( site-ul pe care Alice il foloseste pentru a-si monitoriza traficul pe care il inregistreaza pe site-ul ei… si pe care ar trebui sa-l folosesti si tu, daca nu o faci deja 😉 ) poti observa evolutia traficului venit organic, de pe Google.

Linia portocalie reprezinta datele din luna anterioara, iar linia albastra datele din luna experimentului.

Dar cu traficul direct oare ce s-a intamplat?

Asa cum iti spuneam intr-un alt studiu de caz, traficul direct e cea mai importanta sursa de trafic pentru ca, oamenii stiu pe dinafara site-ul tau ( ceea ce inseamna ca sunt cititori fideli) si atunci cand vor sa-l acceseze nu-l mai cauta pe Google ci scriu direct adresa site-ului in bara browserului lor.

Iata cum a evoluat traficul direct in ceea ce priveste site-ul pe care-l detine Alice, inainte de 27 februarie ( cu portocaliu) si in perioada 27 februarie-28 martie ( cu albastru).

Tactici folosite pentru a creste traficul pe site

Pentru a obtine aceste statistici, Alice a promovat articolele ei o singura data, imediat dupa ce le-a publicat, in grupurile de pe Facebook in care este membra.

Am remarcat cu bucurie ca Alice a folosit o gramada din tehnicile pe care le-am predat la Workshopul de Blogging: a folosit Tehnica Telenovela pentru a-si fideliza cititorii, o alta tehnica pentru cresterea autoritatii ei ca profesionist in domeniu si binenteles… tehnicile de copywriting pentru scrierea unor titluri captivante.

Si drept urmare, cititorii au inceput sa revina pe site in numar din ce in ce mai mare.

Asa cum poti observa in graficele de mai jos, inainte doar 25% dintre vizitatori reveneau pe site. Acum 35% dintre persoanele care citesc un articol pe site-ul administrat de Alice, revin si cu alte ocazii pe site, pentru a citi articolele pe care ea le publica.

In loc de incheiere

Weekendul care tocmai a trecut a reprezentat pentru noi lansarea unui nou tip de evenimente: Grupul de Blogging. La el participa bloggeri din diferite domenii de activitate, care:

  • isi doresc sa afle cum isi pot imbunatati site-ul/blogul pe care-l au,
  • sunt dornici sa intalneasca oameni asemenea lor, care au aceeasi pasiune – scrisul
  • si vor sa lege relatii de colaborare reciproc avantajoase.

Si la aceasta prima intalnire a noastra, mi-a facut placere sa o revad din nou pe Alice.

Iar recomandarea pe care vreau sa ti-o fac acum, inainte de final si pe care i-am facut-o si ei, la recenta intalnire a noastra a fost: insereaza bannere de abonare la finalul articolelor tale.

Astfel, traficul care-ti vine organic pe site, de pe Google sau din alte parti, il poti capta sub forma de adrese de email, iar mai apoi, poti lua legatura foarte usor cu cititorii site-ului tau dandu-le un simplu mesaj.

Si cu acest sfat inchei aici articolul meu.

Sper din suflet sa-ti fie de folos informatiile si trucurile pe care ti le-am impartasit.

Iar daca vrei sa devii blogger sau ai un blog dar nu esti multumit de evolutia lui, vrei si stii ca poti mai mult, te invit cu drag la Workshopul nostru de Blogging care va avea loc curand.

Mai e doar 1 loc disponibil in momentul in care scriu acest articol. Succes!

No comments yet. Be the first.