fbpx

Jurnal de Promovare Online: tehnica OLA iti creste cu 15% timpul pe care vizitatorii il petrec pe site-ul tau

promovare online

Atunci cand vine vorba de promovarea online a site-ului meu, cuvantul de ordine este: strategie. Si in raportul lunii aprilie si iti voi impartasi o tactica puternica, care sa te ajute sa-ti loializezi cititorii si sa obtii noi clienti.

Iti voi explica pas cu pas ce ai de facut. Citeste cu atentie in continuare.

Raportul lunii aprilie

Nu mi-am atins nici luna aceasta obiectivul in materie de vizitatori unici.

Concret, iata un printscreen cu datele lunii aprilie, comparativ cu cele pe luna martie ( cu albastru sunt trecute datele pe aprilie, cu portocaliu cele pe martie).

situatie trafic site martie vs aprilie

Dupa cum poti vedea din poza de mai sus, tot ce este scris cu verde ( si care inseamna ca, e de bine 🙂 ) se datoreaza acestei tactici pe care ti-am zis ca ti-o voi prezenta un pic mai incolo.

Asadar:

  • a crescut timpul petrecut de vizitatori pe site cu 15,10%
  • a crescut de asemenea numarul de articole pe care oamenii le citesc pe Cristinne.ro per sesiune.

Si aceste lucruri s-au intamplat in conditiile in care, in luna aprilie am publicat doar 5 articole (asta inseamna o medie de 1 articol pe saptamana).

Daca am publicat asa rar, oare cum am reusit sa conving oamenii sa petreaca mai mult timp pe site?

Cum i-am convins sa citeasca mai mult, in conditiile in care n-am publicat cu mult mai multe articole fata de luna martie ( in martie am scris tot 5 articole)?

… probabil ca te intrebi.

Ei bine, acest lucru este posibil folosind…

Tehnica OLA

Ce este aceasta tehnica si ce e cu ea de o face asa speciala?

In primul rand vreau sa iti clarific ceva: nu este nimic extraordinar in cei 3 pasi care presupun aplicarea tehnicii OLA.

Dealtfel, daca esti un marketer inrait si citesti zilnic articole de marketing si optimizare web( asa cum fac eu de vreo 5-6 ani incoace), sigur ai dat si tu la un moment dat peste ele.

OLA consta in:

  1. Oferirea spre lectura de articole asemanatoare

  2. Linkuri interne care se deschid in aceeasi fereastra

  3. Articole lungi si detaliate

Insa inainte sa-mi dai peste nas si sa-mi spui ca le stii deja, am 3 intrebari pentru tine:

  • Le-ai aplicat?
  • Ai analizat rezultatele?
  • Ai inteles cu adevarat care este scopul cheie al aplicarii tehnicii OLA?

In mijlocul celor 3 pasi sta utilizatorul, adica vizitatorul site-ului tau. Tu pentru el scrii. Pe el vrei sa-l faci sa-ti acorde votul de incredere si sa-ti devina cititor fidel, daca nu chiar… client.

Si dintre acesti 3 pasi, haide sa incepem cu cel mai important:

Scrie articole lungi si detaliate

Pentru a face un simplu vizitator al site-ului tau sa te priveasca drept expert pe nisa ta, in primul rand trebuie sa-i oferi articole lungi si detaliate.

El vrea sa vada ca tu intelegi exact problema cu care se confrunta si esti in stare sa ii oferi pas cu pas, solutia pe care o tot cauta de ceva vreme.

Indata ce am publicat articolul cu studiul de caz despre Cum sa-ti promovezi site-ul pe Facebook ads la pret mic, telefonul a inceput sa sune.

In ziua respectiva am avut cateva zeci de cereri de la oameni interesati sa-si promoveze produsele folosind anunturile platite pe Facebook.

Acum s-au mai rarit, dar tot continui sa primesc cereri de colaborare… 🙂 ( Da, acum stii: asta este scuza mea ca n-am reusit sa-mi ating targetul in ceea ce priveste numarul de vizitatori unici pe luna aprilie.)

Atunci cand petreci 5-6 ore documentandu-te si scriind un articol lung si interesant, de aproape 2000 de cuvinte, te gandesti asa:

“Din moment ce le dau oamenilor mura-n gura pasii pe care ii au de urmat, ce rost ar mai avea sa apeleze la serviciile mele? Stiu deja ce au de facut.”

Si asa se gandesc majoritatea antreprenorilor care au sau nu un blog.

Urmarea: scriu doar articole de suprafata. Evita sa intre in detalii de teama ca oamenii interesati vor face acele lucruri pe cont propriu si nu vor mai apela la ei… sau chiar mai mult de atat.

Daca Doamne fereste le trece prin cap sa ii copieze si apoi sa le devina competitor? Iar apoi sa se foloseasca de cunostintele lor pentru a le fura clientii? :((

Ti se pare SF ce-ti spun?

Crede-ma, nu este.

Din 15 martie, in dorinta de a-mi dezvolta afacerea, mi-am mutat sediul firmei, din locuinta calda si primitoare in centrul capitalei, pentru a lua mai usor contact cu antreprenorii din diverse domenii de activitate.

Si nu am suficiente randuri sa scriu aceast articol, daca ma apuc sa iti povestesc acum cum gandesc parte din antreprenorii cu care m-am inalnit fata-n fata de cand am biroul in Electromagnetica Business Center ( da, exact, e parcul acela de birouri care e vizavi de Liberty Mall – sigur stii ce spun, daca esti bucurestean 🙂 ).

Vrei un site, un blog sau un magazin online? Vrei ajutorul unui profesionist pentru a-ti crea o strategie de marketing online “ca la carte”? Te pot ajuta. Haide sa stam de vorba. Contacteaza-ma aici.

In concluzie: scrie articole lungi si detaliate. Vei avea doar de castigat… nu doar cititori fideli ci si clienti noi ( asa cum mi s-a intamplat mie). 😉

Iata doar cateva comentarii de multumire pe care le-au lasat cititorii blogului meu in ultima vreme:

testimonial 1testimonial 3 testimonial 2

Si cand le citesti… cum sa nu iti creasca inima si sa vrei sa oferi inzecit mai mult decat ce ai oferit pana atunci? 🙂

Ofera articole asemanatoare spre lectura

Daca vizitatorul site-ului tau este interesat de un anumit subiect, ar fi de-a dreptul stupid sa nu-i oferi si alte articole pe aceeasi tema spre lectura.

Daca ti-ai creat site-ul folosind WordPress…

statistica numar siteuri create cu wordpress( Apropo de asta, stiai ca, conform w3techs.com 26,4% din site-urile existente in lumea asta in acest moment sunt create pe Wordpress? Atunci nu e de mirare ca, atat pentru Cristinne.ro cat si pentru site-urile pe care le creez pentru clientii mei folosesc WordPress-ul.

Mai mult decat atat… si Google iubeste WordPress.

Luna aceasta am finalizat redesign-ul site-ului unui avocat din Bucuresti. Site-ul original fusese facut in html acum muuult timp. Nu era mobile friendly, era neactualizat si dupa cuvantul cheie principal al site-ului “reprezentare juridica” se gasea undeva pe pagina a 2-a sau a 3-a din Google.

Am refacut site-ul de la zero, pe WordPress, i-am facut un SEO de baza si in mai putin de o luna, ghici ce: site-ul domnului avocat se gasea nu doar in prima pagina din Google, ci IN PRIMA POZITIE DIN PRIMA PAGINA.

site avocat bucuresti alin asanacheMai sus ai un printscreen ca sa intelegi mai bine ce spun.)

… iti poti instala un simplu plugin, numit: Yet Another Related Posts Plugin.yet another related posts plugin

Practic, acest plugin ce face?

Arata la finalul articolului pe care vizitatorul in citeste in acel moment, articole inrudite cu cel pe care tocmai il citeste.

Iata un exemplu de pe site-ul Cristinne, pentru un articol pe care l-am scris in luna aprilie: 37 Metode de promovare a unui magazin online in 2016.

articole crearea unui magazin online

Deja peste 300.000 oameni folosesc acest plugin. Instaleaza-ti-l si tu! E gratuit. 🙂 si va face bine site-ului tau. Te asigur.

In felul acesta, tu iti cresti numarul de articole citite, iti scazi bounce rate-ul si articolele tale continua sa urce frumos in Google.

Acum ca am lamurit aspectele legate de WordPress si minunatele lui pluginuri, este momentul sa trecem si la cel de-al treilea pas din acest trio pe care tactica OLA o presupune:

Crearea de linkuri interne care se deschid in aceeasi fereastra

De cand am inceput acest blog, n-am acordat mare importanta atunci cand venea vorba de modul cum se deschide un link nou, care duce la un alt articol de pe site-ul meu:

  • in aceeasi fereastra
  • intr-o fereastra noua ( tab nou)

Asta pana cand, la un moment dat, urmarind un curs de SEO, am aflat un lucru interesant, care m-a pus pe ganduri si m-a determinat sa-l testez.

Si da, ceea ce am aflat este cat se poate de adevarat si ar fi bine sa aplici si tu acest lucru, daca vrei ca Google sa vada corect cat timp petrec oamenii pe site-ul tau.

La ce ma refer mai exact?

Care este motivul pentru care Google nu isi da seama cat timp petrece exact un utilizator pe site-ul tau?

Toata problema se invarte in jurul modului cum alegi sa se deschida linkul pe care il pui in articol.

Vezi tu, atunci cand vrei sa inserezi un link intr-un articol pe WordPress, il poti pune sa se deschida in aceeasi fereastra, lasand nebifata casuta de mai jos:inserare link in articol pe wordpress

Aceasta este modalitatea corecta de a pune linkuri interne (adica linkuri care duc tot spre site-ul tau).

Altfel spus: nu este bine sa bifezi casuta respectiva. De ce?

Din informatiile mele si din rezultatele pe care le-am obtinut, atunci cand pui un link sa se deschida intr-un alt tab, Google vede acel tab nou deschis ca pe o noua conexiune la blogul tau, ca pe o noua vizita, o noua sesiune.

Altfel spus: contorul timpului petrecut de vizitator pe site-ul tau se reseteaza la zero. Drept urmare, timpul mediu petrecut de vizitatori pe site-ul tau scade si scade si numarul de articole citite per vizita unui utilizator.

Iata cum defineste chiar marele Google, durata medie a unei sesiuni:

timpul mediu petrecut pe site conform google

Dar nu ma crede pe cuvant. Testeaza si tu! Doar asa te poti convinge daca este adevarat sau nu. 🙂

Vrei un site, un blog sau un magazin online? Vrei ajutorul unui profesionist pentru a-ti crea o strategie de marketing online “ca la carte”? Te pot ajuta. Haide sa stam de vorba. Contacteaza-ma aici.

In concluzie

In aprilie n-am scris cu nimic mai multe articole decat in luna martie, statisticile privind cresterea blogului in raport cu ce imi propusesem sunt jalnice, dar numarul de clienti noi pe care am reusit sa mi-i fac in luna aprilie este peste asteptarile mele.

Tehnica OLA a functionat pentru mine si in mod sigur va functiona si pentru tine daca ai rabdarea necesara sa o aplici si daca, ceea ce-ti doresti este: tot ce este mai bun pentru clientii tai. 🙂

Nu te teme sa-ti impartasesti “secretele profesionale”. Ajuta-i pe altii sa-si creasca afacerea si vei vedea cum zeci de oameni vor apela la serviciile tale si afacerea ta va inflori de asemenea.

Ce ai de facut in continuare?

  1. Aplica lucrurile noi pe care le-ai aflat in jurnalul de luna aceasta.
  2. Apasa pe butoanele de socializare de mai jos pentru a le spune si prietenilor tai de acest articol ( Nu doare. Ia incearca!)
  3. Devino membru al Comunitatii Cristinne. Mii de antreprenori fac parte deja din ea si… este Gratis. Aboneaza-te si tu mai jos!