[Jurnal de Promovare Online] Cum sa-ti cresti rapid traficul si autoritatea online

promovare online

“Promovarea unui site pe internet, dupa crearea lui este CRUCIALA.” Spun asta tot timpul clientilor mei carora le ofer servicii de seo si publicitate online.

De ce oare?

Trebuie sa intelegi ca exista milioane de site-uri pe internet. De asemenea, exista o gramada de site-uri construite in jurul aceluiasi subiect despre care scrii si tu pe site-ul sau blogul tau.

Iti creezi un site si apoi stai si astepti ca telefonul sa inceapa sa sune si sa vina tone de comenzi pe email… imi pare rau dar… vremurile astea sunt demult apuse.

Daca nu faci ceva ca sa iesi in fata, oamenii interesati de tipul de produsele pe care le ai si tu, in magazinul tau online, sau de serviciile pe care tu le prestezi, nu au cum sa afle de existenta firmei tale.

Dupa ce ti-ai realizat un site, apeland la o firma de webdesign sau l-ai creat singur ( daca te pricepi cat de cat la partea tehnica) este momentul sa-l promovezi; sa-i faci publicitate online pentru ca lumea sa afle de el si sa vina sa-ti bata la usa pentru a-ti solicita produsele sau serviciile.

Si asta incerc sa iti arat in Jurnalul de promovare online pe care il public lunar aici pe blogul Cristinne.

Incerc sa iti ofer o particica din experienta mea pentru ca tu sa te bucuri de rezultate cel putin la fel de bune.

Si cum a mai trecut o luna, este momentul sa vedem…

Rezultatele promovarii online in martie

Simplu si la obiect: Obiectivul pe luna martie a fost: atingerea unui numar de 12600 vizitatori unici pe site. Si numarul atins este de…

promovare online martie 2016

Da. Doar 9008. Insa nu-mi pare rau deloc ca nu mi-am atins acest obiectiv.

De ce?

Ai un pic de rabdare. Iti dau toate detaliile un pic mai incolo.

Ce am invatat

1. Interviurile sunt o metoda grozava de a atrage trafic pe site-ul tau.

Desi stiam asta, inca o data mi s-a confirmat ca am dreptate. Si aceasta “dreptate” se poate vedea cu ochiul liber in poza de mai sus.

Vezi o crestere brusca de trafic? Ei bine asta s-a intamplat in urma unui interviu pe care i l-am luat unui cunoscut antreprenor, detinatorul unei firme de coaching in Cluj – Lorand Soares Szasz.

Daca te decizi sa iei si tu interviuri oamenilor din nisa ta de piata, iata ce avantaje iti vor aduce acestea:

  • iei legatura cu oameni noi din domeniul tau de interes, cu care in loc sa concurezi, ai putea gasi o cale de colaborare, care sa fie benefica pentru ambele parti. Altfel spus, luarea unui interviu este o cale buna de a incepe o relatie de amicitie cu cei interesati de acelasi subiect ca si tine.
  • inveti lucruri noi, de la oameni cu mai multa experienta ca tine. Si asta e de bine 🙂 Sarind peste greselile pe care altii le-au facut, iti poti dezvolta business-ul mai rapid.
  • daca articolul rezultat in urma luarii interviului este la nivelul asteptarilor ( sau chiar mai bine… peste asteptarile) interlocutorului tau, el il va impartasi cu audienta sa. Si dintr-o data graficul tau cu traficul din Google analytics va sari in sus, asa cum mi s-a intamplat mie. 🙂
  • prin asocierea cu persoane deja cunoscute din domeniul tau de activitate, iti vei creste reputatia si vei fi perceput ca expert in nisa de piata careia i te adresezi.

2. Mai mult trafic nu inseamna neaparat mai multi clienti

In februarie am avut 9452 de vizitatori unici, asa cum poti vedea in poza de mai jos.

jurnal de promovare online februarie

Asta inseamna ca, in loc sa cresc, fata de februarie, in martie traficul a scazut cu 444 de vizitatori unici.

Insa iti spuneam mai sus ca, acest lucru nu m-a afectat deloc. Dimpotriva. M-a bucurat.

De ce? Pentru ca, vanzarile pe care le-am inregistrat la cartile si cursurile video pe care le-am creat au crescut cu 220% fata de februarie.

Cu totii ne straduim sa ne promovam site-ul pe internet ( sau cel putin asa ar trebui sa facem 😀 ).

Depunem eforturi pentru a optimiza site-ul din punct de vedere SEO( apeland la serviciile unei firme profesioniste sau pe cont propriu, in functie de obiective si de buget).

Facem reclama platita ruland campanii pe Google Adwords sau pe Facebook.

Promovam produsele sau serviciile noastre pe social media si chiar…

De Black Friday reducem semnificativ preturile, chiar cu riscul de a iesi in pierdere.

Si toate astea pentru a ne creste numarul de clienti.

Iar cand vedem ca traficul pe Google Analytics ne creste… creste si inima noastra de bucurie. Dar din pacate, portofelul nostru nu. 🙁

Atunci stai si te intrebi:

Cu ce am gresit?

De ce am vizitatori pe site si totusi oamenii nu cumpara?

De ce intra in magazinul meu online dar nu pun produse in cos si pleaca asa cum au venit?

De ce? De ce? De ce?

Raspuns scurt: ai cautat sa atragi catre site-ul sau blogul tau oameni interesati de orice, nu oameni interesati de ce vinzi tu.

Din pacate aceasta greseala o intalnesc frecvent. Si recunoasc ca am facut-o si eu in trecut.

Suntem detinatorii unui business. Asa ca trebuie sa gandim in termeni de profitabilitate.

Faptul ca am 2000 de vizite pe luna pe site nu imi plateste facturile la energie electrica, angajatii sau chiria pentru sediul firmei.

Asa ca, atunci cand vine vorba de cifre, desi suntem tentati sa ne laudam adesea cu:

Numarul de clienti si cifra de afaceri din luna respectiva este cel care conteaza de fapt.

Si daca tot vorbim de partea financiara, iata si cel din urma lucru pe care l-am observat in luna martie.

3. Tot mai multi oameni sunt interesati sa scrie o carte

… si sa o transforme intr-o sursa de venit pasiv.

cum sa scrii o carte in 7 zileDesi Ghidul Afiliatului Inteligent s-a mentinut tare, pe pozitii, ocupand primul loc in topul preferintelor clientilor in ianuarie si februarie, iata ca s-au sfarsit zilele sale de suprematie.

In martie, primul loc este ocupat de cel mai nou curs pe care l-am lansat – Tonomatul de venituri pasive – Cum sa scrii o carte in Word in 7 zile si sa o transformi in Bestseller.

Acest fapt ma bucura pentru ca stiu ca exista o gramada de oameni extraordinari, care s-au specializat de-a lungul anilor in meseria pe care o practica.

Si cred ca vom avea numai de castigat, acum ca, din ce in ce mai multi dintre ei decid sa iasa in fata si sa impartaseasca si altora din experienta lor, scriind o carte.

Si acum, pe masura ce citesti acest articol, cred ca in sinea ta te intrebi:

Oare eu as putea scrie o carte?

Raspunsul il gasesti doar la tine.

Eu doar, iti voi face drumul mai usor de parcurs, in momentul in care te decizi sa iti transpui ideea in practica si sa devii scriitor profesionist.

Concluziile si targetul pe aprilie

In martie traficul a scazut in loc sa creasca, cu 444 de vizitatori unici, dar vanzarile au crescut cu 220%.

Am invatat ca interviurile sunt un lucru bun si ar trebui sa le fac in mod regulat si de asemenea ca, exista din ce in ce mai multi oameni dornici sa impartaseasca semenilor lor din experienta lor, scriind o carte.

Targetul pe aprilie este de: 12600 + 1900 = 14500 de vizitatori unici pe site.

Ce voi face pentru asta?

In urmatoarele 2 saptamani voi publica mai multe articole pe site ( in medie 3 pe saptamana).

Am inceput sa fac inca de la inceputul acestei luni reclama platita pe Facebook pentru a-mi putea atinge urmatorul obiectiv financiar pe care mi l-am stabilit si deci de aici vor veni o parte din noii membrii ai comunitatii Cristinne + diverse alte trucuri pe care ti le voi dezvalui in raportul de promovare online… de luna viitoare. 🙂

Ce ai de facut in continuare?

  1. Aplica lucrurile noi pe care le-ai aflat in jurnalul de luna aceasta.
  2. Apasa pe butoanele de socializare de mai jos pentru a le spune si prietenilor tai de acest articol ( Nu doare. Ia incearca!)
  3. Devino membru al Comunitatii Cristinne. Mii de antreprenori fac parte deja din ea si… este Gratis. Aboneaza-te si tu mai jos!