magazin online afacere profitabila

Crearea Unui Magazin Online = Afacere Profitabila In 2024

Daca te gandesti sa incepi o mica afacere pe care o poti desfasura de acasa, este bine sa iei in calcul si crearea unui magazin online.

Aceasta este o idee care se dovedeste a fi castigatoare pentru nu numar tot mai mare de romani, care aleg calea antreprenoriatului. Pentru ca da, crearea unui magazin online poate fi o afacere profitabila, care iti aduce atat avantaje financiare cat si flexibilitatea dupa care tanjesti.

In continuare vei afla cum iti faci un magazin online, cat te costa sa iti deschizi un magazin online dar si cu ce avantaje si dezavantaje vine aceasta idee la pachet, in comparatie cu magazinele clasice.

Iar daca ai trecut deja de partea crearii lui, citeste 37 metode de promovare ale magazinului online, pentru a nu ramane in pana de idei atunci cand vine vorba de modul cum il faci cunoscut oamenilor.

De ce magazinul online e o afacere de viitor?

Gandeste-te cat ar trebui sa cheltuiesti daca ti-ai face un magazin fizic si vei vedea ca investitia pe care o faci atunci cand iti incepi un magazin online este mult mai mica.

Beneficiul care mie imi place cel mai mult este acela ca nu trebuie sa mai platesti chirie. O camera din casa ta poate deveni biroul si depozitul unde iti tii produsele pe care le vinzi pe internet. Astfel afacerea ta online iti permite sa lucrezi de acasa. Insa acesta este doar unul din multiplele avantaje pe care magazinul online ti le ofera.

Cat priveste produsele in sine, le poti cumpara direct de la producator, pentru a-ti putea pune un adaos comercial mare sau poti negocia cu furnizorii pentru a plati doar marfa pe care o vinzi si restul sa o poti returna.

Aceasta idee pe care tocmai ti-am mentionat-o este foarte avantajoasa in cazul in care alegi sa vinzi produse perisabile sau cu un termen de valabilitate mic.

In ultimii ani, chiar si hipermarketurile si magazinele fizice mari ( Carrefour, Jumbo etc.) si-au creat magazine online, pentru a permite clientilor lor sa isi comande produsele dorite direct acasa, economisind timp si energie.

Magazin online = Afacere profitabila

Aceasta afirmatie sigur nu te va surprinde. Dupa cum poti vedea, la televizor apar din ce in ce mai multe reclame ale unor site-uri care vand diverse lucruri (Doua site-uri care imi vin acum in minte sunt: Emag si Elefant). Nici de la radio nu lipsesc acest gen de reclame.

Avand in vedere ca reclamele la tv sunt destul de costisitoare, poti trage concluzia ca, acele firme care isi permit sa isi faca reclama televizata inregistreaza vanzari mari in mediul online. Drept urmare isi permit sa investeasca bani grei pentru a-si promova produsele.

Asadar, pana si marile branduri, care oricum nu duc lipsa de clienti, aleg sa investeasca in online, pentru ca au inteles ca acesta este viitorul. Si asta nu doar creand simple site-uri si brosuri de prezentare ci prin adevarate hipermaketuri online care gazduiesc mii de produse.

Ce investitie presupune crearea unui magazin online?

Magazinul online nu este nimic altceva decat un site care are la baza o platforma destinata comertului online, cum ar fi: Prestashop, Magento, OpenCart etc.

Aceste platforme, sunt de regula gratuite.

Practic, pana acum, singurul tau cost este cel cu achizitia numelui de site si a gazduirii site-ului ceea ce inseamna in jur de 200 lei sau chiar mai putin.

Insa daca vrei sa iti faci un site ca la carte, care sa iasa in evidenta prin bun gust si eleganta, va trebui sa iti cumperi diverse teme si module.

Toate acestea n-ar trebui sa te coste mai mult de cateva sute de euro. (Asta presupunand ca te pricepi cat de cat la partea tehnica te vei ocupa tu de partea de web design a magazinului.)

Daca bugetul iti permite, aloca alte cateva mii de euro pentru a-ti face publicitate pe site-urile de socializare ( cum ar fi Facebook), pe principalele motoare de cautare (incearca reclama pe Google si Youtube) si pe site-urile care au audienta pe care tu o cauti si deja primele comenzi vor incepe sa soseasca.

Avantajele si dezavantajele unui magazinului online

Pentru a te decide daca acest tip de afacere este sau nu pentru tine, iti voi arata care sunt avantajele si dezavantajele unei afaceri de acest tip. Si mai mult decat atat, vom compara impreuna magazinele online, cu magazinele clasice.

Avantaj: Program non stop

Spre deosebire de magazinul clasic, unde trebuie sa platesti un angajat sa stea 8 ore pe zi, in magazin pentru a servi clientii. Sau, daca vrei sa tii mai mult timp magazinul deschis, trebuie sa ai 2 angajati care sa lucreze in ture. Magazinul online merge non stop si nu te costa nimic.

Dezavantaj: Nu ai traficul de oameni care iti trece in mod obisnuit prin fata unui magazin fizic

Haide sa facem un exercitiu de imaginatie: E dimineata si te grabesti spre servici. Nu ai apucat sa iti iei micul dejun asa ca intri in primul magazin care iti iese in cale si cumperi cateva lucruri care iti fac cu ochiul in raft. In felul acesta, sute de magazine clasice, sunt aglomerate de mii de clienti lunar, si asta pentru ca au stiut sa-si amplaseze strategic magazinul. Un magazin online este privat de avantajul clientilor aflati in trecere.

Avantaj: Cheltuieli mici cu chiria, utilitatile si angajatii

Daca stocul tau de marfa nu este foarte mare, iti poti amenaja un spatiu de depozitare acasa. In felul acesta nu doar ca scapi de plata chiriei pentru magazin, dar si a utilitatilor: curent electric, apa etc. Daca magazinul este acasa si faci fata comenzilor, te poti lipsi de angajati, facand chiar tu munca de ambalare si expediere a produselor catre clienti.

Dezavantaj: Mai mult timp petrecut cu ambalarea si expedierea produselor + cheltuieli de expeditie

Daca in cazul unui magazin clasic ( fizic) este suficient sa pui produsul intr-o punguta sau chiar sa i-l dai in mana clientului, sa iei banii si sa ii spui zambitor clientului: „Va mai asteptam pe la noi”, in cazul magazinului online, lucrurile se complica. Produsele comandate trebuie ambalate corespunzator, pentru a nu se deteriora in timpul transportului, expediate si apoi trebuie sa astepti cateva zile pana cand banii se intorc de la client.

Avantaj: Pot comanda persoane din toata tara sau chiar din afara tarii,

In cazul unui magazin clasic, el va fi accesat cu preponderenta de oamenii care locuiesc in vecinatatea magazinului tau fizic.

Dezavantaj: Cheltuieli cu retururile

Poti avea clienti neseriosi, care, dupa ce comanda marfa, nu se prezinta la posta sau nu raspund curierului atunci cand acesta ii contacteaza pentru a le inmana coletul. In acest caz, nu doar ca produsele ti se intorc inapoi, dar ai si alte pierderi: datorita drumului dute-vino o parte din produse se pot deteriora + trebuie sa platesti cheltuieli de retur transportatorului.

Avantaj: Program de lucru lejer, de acasa

Pentru ca lucrezi de acasa iti poti permite sa mai faci si alte treburi prin gospodarie, sa ai grija de copii etc. si sa te ocupi de magazinul online doar atunci cand vin comenzi de la clienti.

Dezavantaj: Concurenta mare

Datorita simplitatii crearii unui magazin online, din ce in ce mai multa lume alege sa isi creeze un magazin online. Si o concurenta mai mare, iti rapeste din atentia pe care potentialii clienti ti-o pot acorda. Daca nu iti faci reclama/promovare serioasa, exista riscul sa nu ai clienti si sa ti se strice marfa pe raft ( in cazul in care are termen de expirare).

Avantaj: Promovare gratuita prin social media

Daca produsele tale sunt bune, vestea despre ele va ajunge la mai multi oameni, intr-un timp mai scurt prin intermediul site-urilor de socializare gen: Facebook, Instagram, TikTok, Google My Business, forumuri etc.

Magazinele online sunt afaceri profitabile, care pot fi incepute cu bani putini si apoi dezvoltate, in timp.

Pune in balanta avantajele si dezavantajele expuse mai sus, daca te bate gandul sa iti deschizi un magazin online, si vezi in ce parte atarna balanta mai greu, in cazul tau.

Viitorul suna bine

Sumele pe care romanii le cheltuie online, prin achizitionarea de produse si servicii creste pe zi ce trece. Nu trebuie sa fii Einstein ca sa vezi asta. Observa schimbarile pe care le fac marile companii in strategia lor de marketing, noile reclame care apar in ziare, la radio si la televizor si iti vei da si tu seama de trendul din acest moment.

Si asa cum ai putut vedea, in pandemie a fost doar inceputul exploziei cumparaturilor facute pe internet. Pe viitor va creste nu doar frecventa cumparaturilor online ci si valoarea medie a achizitiilor.

Iar odata cu acestea, va creste si profitul tau. Si astfel vei putea sa iti cresti incet si sigur mica afacere online, reinvestind o parte din profit in achizitia de noi produse si in promovarea mai agresiva a magazinului tau online.

Tot ceea ce iti trebuie este o strategie bine gandita, cateva mii de euro si dorinta de a reusi sa iti pornesti o afacere pe cont propriu. Altii au reusit. Si tu poti!

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Distribuie articolul pe:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email

Citeste pe aceeasi tema si...

AGENTIE DE MARKETING ONLINE,
SEO & WEB DESIGN

Iti Oferim Solutii De Marketing Online Care Iti Aduc Mai Multi Prospecti & Vanzari Mai Mari

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica