Cum sa-ti promovezi site-ul pe Facebook Ads la pret mic – Studiu de Caz

promovare facebook pret

Daca ai o firma, cu siguranta ai auzit si tu de Facebook Ads.

Facebook iti permite nu doar sa-ti creezi un cont personal si sa interactionezi cu prietenii ci si sa-ti promovezi site-ul sau pagina de Facebook a afacerii tale.

Asa cum ti-am spus si in articolul anterior, atunci cand iti creezi o strategie de marketing este bine sa nu scapi din vedere obiectivul principal: generarea de noi clienti si fidelizarea celor existenti.

Si cum in marketing cuvantul de baza este: TESTEAZA, in articolul de azi iti voi arata cateva teste pe care le-am facut in ultimele 10 zile cu o reclama pe Facebook si concluziile la care am ajuns.

De ce sa testam?

Testand diverse versiuni ale aceleiasi reclame vei avea la indemana mai multe seturi de date. Din aceste seturi de date il vei alege pe cel castigator.

Care este anuntul castigator?

a) Este cel care iti aduce cei mai multi fani noi pe pagina ta?

b) Este cel care iti aduce cele mai multe clicuri pe site?

c) Este cel care te ajuta sa generezi cel mai mare engagement la postarile tale?

d) Sau poate ca este cel pentru care platesti cel mai mic CPC (cost per clic)?

Imi pare rau sa te dezamagesc dar, daca ai raspuns in sinea ta “Da, asta este raspunsul” la vreuna din intrebarile de mai sus… ai gresit.

Vezi tu, numarul de fani, numarul de vizite pe site, numarul de likeuri si share-uri la postari, au si ele o oarecare importanta in toata ecuatia asta a marketingului online. Insa obiectivul nostru final este: Obtinerea de noi clienti.

Asa ca, atunci cand iti analizezi datele, pentru a face departajarea vezi cat ai platit pentru acel Facebook Ad si ce castiguri ti-a adus el ( cati clienti si de ce valoare au cumparat ei de la tine). Acesta este criteriul real dupa care ar trebui sa faci departajarea.

In concluzie, alegerea anuntului castigator va fi reprezentata de: pretul cel mai mic platit pentru atragerea unui client nou. (Costuri totale cu reclama : Numar de clienti noi)

Exemplu de anunt castigator pe Facebook

Haide sa iti dau si un exemplu concret, pentru ca tu sa intelegi mai bine acest joc de numere.

In luna iunie am rulat 2 anunturi de test pentru un client de-al meu. Nu am voie sa ii spun numele asa ca l-am sters din denumirea anuntului.

Insa… daca tu vei intelege exact ce ai de facut, asta este tot ce conteaza. 🙂

exemplu de reclama facebook

In poza de mai jos poti vedea 2 reclame:

  • una pe care am rulat-o in perioada 1-7 iunie
  • alta pe care am rulat-o in perioada 8-14 iunie

Prima reclama mi-a adus 43 de clicuri pe site la un cost per clic de 1.3 lei.

Ce-a de-a doua reclama pe Facebook mi-a adus 92 de clicuri pe site la un cost de 0.75 lei per clic.

Avand aceste 2 seturi de date la dispozitie, care ar fi anuntul pe care l-ai declara castigator?

Daca ai raspuns: al doilea, ai raspuns bine… insa doar partial.

De ce doar partial?

Aceste date nu te ajuta sa iei decizia corecta. Si asta pentru ca lipseste o alta data importanta din acest tabel, adica…

numarul de clienti pe care ti l-a adus rularea fiecareia din aceste reclame.

In cazul primului anunt, am avut 8 clienti. Am cheltuit 55.9 lei cu reclama. Asta inseamna, un cost per client de 6.98 lei.

In cazul celui de-a doilea anunt, am avut doar 4 clienti. Am cheltuit 69.05 lei cu reclama pe Facebook. Asta inseamna ca, fiecare client nou obtinut m-a costat 17.26 lei.

Hmmm, stai si te gandesti… dintr-o data, alegerea celui de-al doilea anunt ca, anunt castigator, nu mai pare o idee asa buna nu-i asa?

De fapt, primul anunt este cel castigator. Adica, anuntul unde am platit mai mult pentru un clic.

Interesant nu-i asa?

Vrei o pagina de Facebook cu aspect profesional si optimizata SEO? Vrei sa faci reclama platita pe Facebook pentru a atrage cu costuri minime un numar impresionant de clienti? Te pot ajuta. Contacteaza-ma aici.

In continuare, iti voi arata cateva lucruri pe care trebuie sa le testezi, atunci cand vrei sa-ti faci reclama pe Facebook la produsele pe care le vinzi sau serviciile pe care le prestezi.

Inainte de a incepe…

Vreau te rog ceva: nu lua ca litera de lege ceea ce vei vedea in continuare. Fa propriile teste. Doar asa te poti convinge daca, ceea ce ti-am spus se aplica si nisei tale de piata. 😉

Acestea fiind zise, sa trecem la treaba.

Ce sa testezi intr-o reclama Facebook

campanie facebook ads

Mai sus ai toate criteriile dupa care Facebook iti permite sa faci departajarea segmentului tau tinta de restul lumii.

Acesta este un pas foarte important. Daca nu faci selectia potrivita, risti sa arunci cu banii pe fereastra. Si nu vrei asta, nu-i asa?

Dupa aceea, esti invitat sa setezi bugetul: cat vrei sa dai pe zi, sau pe toata durata campaniei tale de Facebook platite.

campanie facebook ads targetare

Dupa cum poti vedea mai sus, ai o serie de optiuni din care poti alege. Si daca nu testezi, n-ai de unde sa stii care este combinatia secreta care iti va umple contul de bani.

Si primul test pe care trebuie neaparat sa il faci se refera la…

Alegerea segmentului de piata potrivit

Iti cunosti audienta? Indiferent ce ai raspunde, te invit sa verifici. Fa o campanie pe Facebook si vezi cati oameni raspund la campania ta.

Daca rezultatele lasa de dorit… e cazul sa mai faci o incercare… insa cu alt segment de piata. 😀

Sa inceapa testele

Eu am rulat 10 teste, 10 zile la rand, zile in care am targetat o Lista cu oameni care au cumparat diverse produse online + Am creat o audienta Lookalike si am targetat-o si pe aceasta in anunt, pentru a mari numarul de persoane carora se adreseaza reclama mea.

Anuntul meu a fost: promovarea unei postari de pe Pagina mea de Facebook si il poti vedea mai jos:

facebook ads

Atentie la design-ul anuntului pe Facebook Ads!

Atunci cand concepi poza pentru anuntul tau, ai grija ca ea sa nu aiba mai mult de 20% text. In caz contrar, anuntul tau, va fi respins.

Eu, inainte de a incarca o poza pentru un anunt, pe Facebook, verific ca acest criteriu sa fie indeplinit, folosind unealta de aici.

facebook ad grid

Insa daca preferi unealta oficiala, oferita direct de marele Facebook, iat-o aici: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay.

Vrei o pagina de Facebook cu aspect profesional si optimizata SEO? Vrei sa faci reclama platita pe Facebook pentru a atrage cu costuri minime un numar impresionant de clienti? Te pot ajuta. Contacteaza-ma aici.

In 10 zile, am facut 10 teste.

reclama pe facebook

Am testat:

  • 3 criterii de varsta: 18-24 ani, 25-34 ani, 35-44 ani
  • tipul de licitare: automat sau manual
  • pentru ce se face licitarea: impresii sau engagement

( Intr-o campanie precedenta am testat locatia anuntului: desktop newsfeed, mobil, instagram sau in partea dreapta. In urma testelor ajuns la concluzia ca, cele mai bune rezultate le am cu prima varianta.)

Pentru a nu cheltui multi bani, eu am rulat 1 test pe zi si am bagat 10 lei/zi in reclama. Mai mult decat suficient zic eu, pentru a obtine niste rezultate concludente. 🙂

Am luat toate aceste rezultate si le-am aliniat frumos intr-un excel, impreuna cu alte date relevante pentru afacerea mea.

Insa nu m-am oprit aici. Am mers mai departe.

Asta pentru ca, voiam sa vad daca, orele la care imi afisez reclama, au un impact asupra pretului pe care il platesc pentru anuntul meu pe Facebook.

Raspunsul?

Il afli in continuare in imaginile pe care ti le prezint mai jos.

Pentru a putea analiza datele de la Facebook in detaliu, am descarcat un raport care imi arata cat am platit in functie de ora la care a fost afisat anuntul meu. Daca il vrei si tu, iti arat mai jos cum sa il descarci:

statistici promovare afacere pe facebook

Odata descarcat raportul, am sortat datele dupa Costul per rezultat.

Am luat si mi-am trecut separat, intr-un alt excel, orele la care am inregistrat cel mai frecvent cele mai mici costuri.

promovare prin facebook

Am sortat apoi in ordine inversa datele, pentru a vedea si intervalele orare la care pot rula campanii pe Facebook Ads la cele mai mari preturi/clic.

Si concluzia a fost…

Vrei sa o stii? Ok, o sa ti-o impartasesc. Si odata ce o vei afla o sa vezi ca, ti se va parea oarecum logica. 🙂 Insa asta nu seamna ca n-are sens sa testezi si ar trebui sa te iei dupa intuitie.

Cand ai preturi mai mici la reclama pe Facebook

Raspunsul: intre orele 6:00 – 18:00.

Acestea sunt orele care, in testele mele au aratat ca, iti aduc cel mai mic cost per actiune efectuata de utilizatorii Facebook.

Cele mai scumpe ore la care n-ar trebui sa faci promovare site-ului tau pe Facebook: 18:00 – 6:00. Adica de seara pana dimineata.

Cat de mare impact are modificarea intervalului orar in care iti faci reclama, in costurile finale ale campanie de promovare?

Asta urmeaza sa testez. 😀 Si daca te intereseaza, poate ca voi afisa rezultatele si aici, pe blog.

Ce alte teste ar mai trebui sa faci?

In afara de a te juca, cu optiunile oferite de Facebook, atunci cand analizezi rapoartele, pentru a-ti intelege mai bine audienta, vezi:

  • in ce interval orar tind oamenii sa reactioneze la postarile tale ( cand ai engagementul cel mai mare: like-uri, share-uri si clicuri pe site). Asa vei stii la ce ore sa rulezi anunturile tale, pentru un impact maxim.
  • daca faci reclama cu scopul de a aduce cat mai multi oameni pe site-ul tau, vezi care este intervalul orar in care dau cel mai des oamenii clic

Pentru a vedea asta descarca raportul corespunzator pozei de mai jos:

engagement reclama facebook

Acest raport iti va arata din numarul total de engagementuri: cati oameni au dat clic, cati au dat share, cati au lasat un comentariu si cati au dat like paginii tale. Practic aici ai toate datele de care ai nevoie.

Tabelul tau ar trebui sa arate asa:

engagement facebook ads

Cel mai mare engagement la reclamele pe Facebook

In urma testelor mele a reiesit ca, cel mai mare engagement este:

  • dimineata la 6:00. Deci, inainte de a pleca la munca, oamenii isi verifica Facebook-ul 🙂
  • la ora 13:00, deci in pauza de pranz. Asta nu este de mirare mai ales ca, acum este “la moda” sa stai cu nasul in mobil in timp ce mananci
  • la ora 17:00, deci inainte de a pleca de la servici
  • intre orele 20:00-22:00, adica seara, cand ne relaxam, in fata calculatorului si ne pregatim de o noua zi.

In ce zile ale saptamanii este cel mai mare engagement?

La ce ore dau utilizatorii Facebook cele mai multe clicuri pentru a ajunge pe site-ul tau si a afla despre afacerea ta?

Asta te las pe tine sa testezi. 🙂

Daaaa, stiu. Iti va lua ceva timp sa faci toate aceste teste. Insa nu foarte mult, daca ar fi sa comparam avantajele pe care aceste teste ti le vor aduce.

Altfel spus, in loc sa bajbai ca orbul pe intuneric sperand ca intuitia ta te va ghida pe drumul cel bun investeste un pic din timpul si din banii tai ( sau daca vrei sa mergi la sigur, lasa pe cineva specializat sa faca asta in locul tau) si fa testele necesare.

Apoi cheltuieste 90% din bugetul de publicitate pe directia care trebuie!

Vrei o pagina de Facebook cu aspect profesional si optimizata SEO? Vrei sa faci reclama platita pe Facebook pentru a atrage cu costuri minime un numar impresionant de clienti? Te pot ajuta. Contacteaza-ma aici.

In incheiere

In acest articol nu ti-am aratat “reteta magica” pentru a plati 1 ban pe clic, atunci cand faci promovare platita afacerii tale. Asta pentru ca nu cred in asta.

Ceea ce ti-am aratat este ca, testele nu trebuie sa lipseasca, atunci cand iti creezi o strategie de promovare pe Facebook.

Ce vei testa?

Ce tehnici de promovare pe Facebook vei folosi pentru a ajunge cu oferta ta la mai multi potentiali clienti?

In ce ordine le vei lua?

Asta este strict alegerea ta.

Insa ceea ce vreau sa retii este asta:

Clicurile pe site la un pret ridicol de mic nu iti sunt de nici un folos, daca oamenii care au dat clic nu se convertesc in clienti! 

Aplica acest sfat cat mai repede in afacerea ta daca iti doresti cu adevarat sa o dezvolti.

Acum, la final de articol, am o intrebare importanta pentru tine si vreau sa-mi raspunzi sincer:

Atunci cand vine vorba de investitiile pe care le faci pentru dezvoltarea afacerii tale, tu alegi dupa criteriul costurilor sau dupa criteriul rezultatelor?

No comments yet. Be the first.