Trucuri de la afiliati de top. 5 elemente care iti spun daca este sau nu o idee buna sa promovezi oferta unui advertiser

bani din afiliere

A-ti crea un cont de afiliat este un lucru pe care oricine il poate face cu usurinta. Insa a fi un afiliat de top, a stii sa-ti alegi “cu cap” firmele a caror oferta sa o promovezi si a genera castiguri peste medie reprezinta punctele cheie in care multi se impotmolesc.

Asa ca astazi, iti voi prezenta 5 elemente pe care ar trebui sa le iei in considerare atunci cand te gandesti sa alegi un advertiser, pentru a-i promova oferta de produse.

Durata cookie-ului

Acest parametru este foarte important. De ce? Pentru ca, dupa ce tu trimiti o persoana pe site-ul advertiserului, exista o anumita perioada in care, acel site retine ca acea persoana a venit prin linkul tau de afiliat.

Spre exemplu, daca durata cookie-ului este de 10 zile, asta inseamna ca, daca o persoana care a dat clic pe linkul tau de afiliat dar nu a cumparat decat in a 11-a zi de cand a dat clic pe acel link, tu nu vei primi nici un comision. Pentru a primi bani, persoana careia i-ai recomandat site-ul respectiv trebuie sa cumpere in termen de 10 zile.

Acum, marea majoritate a advertiserilor au setata o perioada de recurenta de 30 de zile. Adica, dupa ce dau clic pe linkul de afiliere, oamenii au la dispozitie o luna de zile pentru a face o achizitie, pentru ca tu sa primesti bani.

Insa asta nu inseamna ca nu exista si exceptii de la regula. Marile magazine online ofera o perioada de recurenta mai mica de o luna. Dar de asemenea exista si firme care ofera o perioada de recurenta de 2 luni sau chiar mai mult.

Asadar, mare atentie la acest aspect, pentru ca, daca durata cookie-ului este mica, exista posibilitatea ca tu sa pierzi bani.

Valoarea comisioanelor

Aici trebuie sa fii atent deoarece exista atat comisioane procentuale fixe cat si comisioane procentuale variabile.

De regula, marile magazine online iti ofera un comision varibil, in functie de tipul de produs pe care il cumpara clientii veniti prin linkul tau de afiliat.

Spre exemplu, un magazin iti poate oferi 7% comision la vanzarea de carti insa doar 2% comision pentru vanzarea de filme.

Valoarea vanzarilor generate

Daca advertiserul afiseaza cifra de afaceri in descriere, iti poti da seama daca ai de-a face cu un magazin micut, aflat la inceput sau cu unul mare, cu experienta.

De ce este important acest aspect? Pentru ca oamenii tind sa cumpere brandurile cu care sunt obisnuiti, de care au mai auzit sau chiar au folosit. Asa ca, daca promovezi produsele unui brand cunoscut, vei intampina o reticenta mai mica din partea potentialilor clienti si vei reusi sa vinzi de o suma mai mare, prin linkul tau de afiliat.

Insa, atentie! Aici exista si un dezavantaj. Daca firma este cunoscuta, exista si o gramada de afiliati care se vor inghesui sa o promoveze. De asemenea, probabil ca, brandul respectiv, are un buget de publicitate alocat si il foloseste pentru a se promova prin Google Adwords sau anunturi pe Facebook.

Asadar, atunci cand alegi o firma, fa un mic research pentru a-ti da seama daca ai ca si concurenti un numar mare de afiliati si chiar firma in sine. In felul acesta iti vei putea pune la punct o strategia de actiune.

Afisarea telefonului sau a unor metode alternative de contact pe site

In acest caz, firma careia tu ii faci reclama, incercand sa-si ajute clientii prin mentionarea datelor alternative de contact, iti face tie, ca si afiliat un deserviciu.

Inchipuie-ti ca, o persoana da clic pe linkul tau de afiliat, intra pe site-ul firmei respective, se uita si isi alege produsele, insa i se pare mai comod sa comande telefonic asa ca pune mana pe telefon, suna la firma si dicteaza comanda sa telefonic.

Si tu, ghici ce?  Tocmai ai pierdut comisionul pentru acea vanzare.

Deci, din acest punct de vedere, firma perfecta, pe care ar trebui s-o promovezi, ar trebui sa nu accepte decat comenzile plasate online. In caz contrar, tu poti pierde bani.

Insa, asa cum era de asteptat, toate magazinele mari, care se respecta, isi afiseaza date alternative de contact.

Facilitatile pe care le ofera clientului final

Anumite lucruri pe care advertiserul respectiv le ofera potentialului client, il pot determina pe acesta sa incline spre decizia de a cumpara produsele pe care si le doreste.

Sa-ti dau cateva exemple: una dintre cele mai intalnite facilitati este reprezentata de transportul gratuit. Adica, fiecare persoana care cumpara de la firma respectiva, nu mai suporta costuri aditionale pentru livrarea produselor comandate.

Aici exista firme care impun cumpararea de produse de o anumita valoare, pentru ca transportul sa fie gratuit, insa exista si firme care iti vor oferi livrarea gratuita indiferent de valoarea comenzii tale.

O alta facilitate de care clientul se poate bucura este un cupon de reducere. Acest cupon de reducere le este oferit atunci cand cumpara pentru prima oara din magazin sau atunci cand se aboneaza la newsletter si asa mai departe.

Cert este ca, oferirea unei facilitati, ii da un impuls suplimentar potentialului client, pentru a finaliza procesul de achizitie.

Asa ca, studiaza ce facilitati ofera firma pe care te gandesti sa o promovezi si vezi cat de tentante sunt acestea. Asta deoarece, ele te pot ajuta sa convertesti o parte mai mare din traficului trimis in clienti si deci sa castigi mai multi bani din afiliere.

Unde poti gasi elementele pe care ti le-am expus mai sus? In cadrul platformelor de afiliere, acolo unde sunt mentionate detalii despre fiecare advertiser in parte. Cele mai cunoscute platforme de afiliere sunt Profitshare si 2Performant.

Asa ca, daca vrei sa incerci sa castigi bani din afiliere dar nu ti-ai creat inca un cont, da clic pe linkurile de mai sus si creeaza-ti cont. Iar daca ai deja unul, intra si studiaza elementele pe care tocmai le-am discutat, pentru a te asigura ca, eforturile pe care le depui in directia promovarii ofertei acelor firme nu sunt in zadar.

  • nicoleta 13/03/2015, 14:20

    Multumesc mult Cristina !
    Ai postat info pretios!

    Toate cele bune!
    Nicoleta

  • Corbeanu 20/06/2015, 14:04

    Buna ziua
    Va multumesc pentru informatiile pe care le oferiti.
    Se poate face cont pe 1,2 plaforme de afiliere?

    • cristinne.ro 15/09/2015, 06:57

      Buna. Iti poti face cont pe cate platforme doresti tu. Important nu este cate conturi ai ci cati bani castigi pe fiecare cont pe care ti l-ai creat 😉