Cum Iti Dai Seama Ca Ai Gasit Agentia Google Adwords Potrivita?

agentie google adwords

De foarte multe ori am auzit despre experientele proaste pe care clientii mei le-au avut atunci cand au decis sa deruleze campanii Google AdWords pe cont propriu sau sa apeleze la agentii neserioase.

Fara dar si poate, Google a incercat sa faciliteze pe cat de mult posibil rularea campaniilor de publicitate prin intermediul platformei sale Google Adwords (Google Ads).

Dar hai sa fim realisti acum: Google este o afacere.

Normal ca au facilitat procesul de creare si administrare a reclamelor pe Google AdWords, pentru ca, cat mai multi oameni sa apeleze la serviciile lor.

Dar asta nu iti garanteaza ca banii investiti vor fi cheltuiti in cel mai profitabil mod posibil!

Cu toate acestea, daca esti dispus sa investesti bani in reclame pentru a ajunge la potentialii clienti, trebuie sa stii ca nu exista loc mai bun pentru acest lucru decat Google.

De ce? Hai sa ne uitam putin pe niste date statistice si iti vei da singur seama:

  • 246 de milioane de vizitatori unici
  • 3.5 miliarde de interactiuni zilnice
  • o rata de 700% a randementului investitiilor

Ce este Google AdWords?

In cazul in care esti curios ce inseamna Google AdWords, trebuie sa stii ca a fost lansat la doi ani distanta de Google.com, cel mai popular site web din lume.

Platforma de publicitate online a luat nastere in octombrie 2000 si purta numele de Google AdWords.

In 2018, a fost supusa unui proces de rebranding si denumirea i-a fost schimbata in Google Ads.

Cu alte cuvinte, este programul de publicitate online care apartine de Google si care iti permite sa creezi reclame online platite pentru a ajunge la cat mai multi oameni interesati de produsele sau serviciile pe care tu le oferi.

Aceasta platforma are la baza publicitatea de tip pay-per-click.

Ce inseamna promovarea PPC ? Este simplu: tu platesti de fiecare data cand un vizitator da clic pe reclama ta.

Trebuie totusi sa te avertizez: nu este atat de usor precum suna!

Exista multe setari in contul de Google Ads si de cele mai multe ori este dificil sa determini cu certitudine care dintre setarile facute este cea care iti aduce cea mai buna rentabilitate a investitiei facute in publicitate.

Nu te lua dupa nenumaratele bloguri obscure care te indeamna sa investesti, sa investesti, pana iti epuizezi bugetul… gandindu-te ca e doar o chestie de timp pana cand clientii vor veni la tine.

Ceea ce conteaza cu adevarat este sa atragi clienti intr-un mod profitabil pentru afacerea ta. Altfel nu vei putea sustine cheltuielile cu publicitatea prea mult timp.

Semne ca ai nevoie sa apelezi la o agentie Google AdWords

Motivele traditionale pentru care sa angajezi o agentie pay per click specializata in Google Ads sunt urmatoarele:

  • Nu ai destul timp sa te ocupi de promovarea afacerii tale online.
  • Ai derulat campanii pay-per-click (AdWords) iar rezultatele obtinute sunt nesatisfacatoare.
  • Nu ai in cadrul firmei un specialist in serviciile Google AdWords.

De regula, acestea sunt motivele traditionale pentru care oamenii, in special intreprinzatorii, apeleaza la campanii Adwords.

Binisor nu este suficient

Sa spunem ca rulezi mai multe campanii Google AdWords si te descurci binisor.

Dar inseamna asta ca iti atingi potentialul? In vocabularul meu, „binisor” inseamna destul de departe de atingerea potentialului maxim. 🙂

O agentie Google Ads profesionista nu se rezuma doar la rezultate bune. Va incerca prin orice mijloc posibil sa te duca mereu la urmatorul nivel.

Cel putin, asta-i norma la agentiile PPC care se respecta! 🙂

Daca te intrebi cum reusesc, iti pot spune doar ca: profesionistii in Google Ads au la indemana nu doar cunostintele necesare, ci si o vasta experienta obtinuta in rularea a zeci, sute sau chiar mii de campanii publicitare pe Google.

Dezavantaje in a lucra cu agentia Google Ads nepotrivita

Atunci cand lucrezi cu o agentie de marketing online neprofesionista sau mediocra, trebuie sa stii ca toata treaba este departe de a fi numai lapte si miere.

Citeste in continuare articolul si afla ce dezavantaje vei avea daca lucrezi cu o agentie Google Ads neprofesionista:

1. Nu sunt transparenti

Acest lucru se aplica atat tarifelor, cat si modului de lucru.

Personal, nu sunt adepta notificarii clientului pentru fiecare mica modificare efectuata.

Totusi, sunt de parere ca acesta trebuie intotdeauna informat despre directia generala a campaniei lui, modul in care progreseaza si, mai presus de toate, despre rezultatele obtinute.

Astfel, in urma unui raport (pe care noi, aici la Cristinne, spre exemplu, il emitem lunar) putem vedea ce s-a intamplat in cursul lunii care a trecut, sa tragem niste concluzii si pe baza lor sa formulam directia in care vom merge in luna urmatoare cu campania noastra PPC.

2. Nu au un plan pus la punct

strategie de marketing

Pentru mine, acest lucru este cel mai important.

Lipsa unui plan sugereaza o lipsa de respect pentru client si pentru afacerea lui.

Indiferent ca vorbim despre un plan de mentenanta sau de imbunatatire a a structurii actuale a site-ului, trebuie sa existe mereu un plan, oricat de mic ar fi acesta.

Daca agentia cu care lucrezi nu ti-a prezentat niciun plan de actiune, atunci vorbeste cu ei si cere-le sa iti creeze planuri trimestriale macar daca nu lunare.

Acest lucru va creste gradul de transparenta iar tu vei stii in ce directie se indreapta eforturile de promovare ale afacerii tale.

3. Nu iti impartasesc dorinta de crestere si expansiune

Crede-ma, este dificil sa te sincronizezi cu o agentie de marketing online care nu are aceeasi dorinta de crestere si nu este la fel de flexibila ca tine.

Multe agentii de marketing au niste proceduri foarte rigide pe care le urmeaza, iar atunci cand le ceri sa renunte la acest proces toata eficienta lor se duce pe apa sambetei… 🙂

Daca afacerea ta se afla pe un trend ascendent, atunci cauta o agentie care este specializata in dezvoltarea afacerilor si care are un istoric in ceea ce priveste adaptarea la nevoile unei afaceri in plina expansiune.

Procesul de imbunatatire si reajustare a strategiei este unul vital pentru brandurile care cunosc o crestere fulminanta, dar majoritatea agentiilor, din pacate, nu pot tine pasul.

4. Trebuie sa ii impingi mereu de la spate

Atunci cand o agentie Google AdWords nu isi face bine treaba trebuie sa o supraveghezi mereu.

Practic, este ca si cum ai sta cu ochii in permanenta dupa copiii tai. 😀 Trist, dar adevarat.

De multe ori, tu trebuie sa ii dai agentiei un imbold, iar acest lucru, iti spun sincer, nu este deloc ok.

Unii proprietari de agentii, atunci cand ii tragi de maneca, te pot considera enervant sau iti pot spune ca atitudinea ta este un afront la adresa profesionalismului lor.

Personal, imi place cand clientii ma intreaba diverse chestii si vin cu sugestii noi.

Asta ma ajuta in permanenta sa ma educ si sa devin si mai buna in domeniul meu de activitate, sa experimentez lucruri noi si sa le aduc si celor care colaboreaza cu mine rezultate mai bune.

5. Ti-a fost repartizat managerul PPC gresit

Sa spunem ca ai apelat la o agentie PPC care se bucura de recenzii stelare si te asteaptai la rezultate fantastice.

Insa, spre dezamagirea ta, persoana cu care te afli in contact din firma respectiva nu este intocmai cea mai competenta…sau profesionista.

Te intrebi probabil: de ce?

Ei bine, lasa-ma sa iti explic: majoritatea recenziilor pozitive dintr-o agentie sunt generate de managerii de top din cadrul acelei firme.

Asa ca atunci cand vezi toate acele recenzii sclipitoare si tu ai parte de niste servicii sub-mediocre, atunci probabil ti-a fost repartizat un manager junior, fara prea multa experienta si care nu prea stie cu ce se mananca domeniul. Si da… profita de ocazie sa invete pe banii tai. 🙁

Se intampla. Chiar destul de des, zic eu.

Si iti spun cu toata sinceritatea, lucrez in domeniu de ceva vreme si pot sa iti garantez ca multe dintre aceste recenzii nu au fost actualizate de o bucata semnificativa de timp.

Scenarii in care nu ar trebui sub nicio forma sa incepi colaborarea cu o agentie PPC

Nu stiu daca ti-a trecut prin minte acest lucru, dar exista unele scenarii in care nu ar trebui absolut deloc sa apelezi la o agentie PPC.

Ca de fiecare data, ti le voi lista mai jos:

1. Ai o persoana in cadrul companiei care se pricepe la promovarea Google Ads

Cu toate ca se intampla foarte, foarte rar acest lucru, s-ar putea ca printre birourile tale sa stea ascuns un maestru in promovarea de tip PPC.

Asadar, nu vei avea nevoie sa iti irosesti bugetul pe o agentie digitala.

2. Bugetul de care dispui este foarte mic

promovare google

Este logic, nu prea iti poti permite sa platesti o agentie fara a-ti periclita finantele.

3. Ai parte de performante bune si inca nu esti hotarat sa platesti mai mult unei agentii

Da, stiu, crezi ca nimeni nu poate face mai bine o treaba pentru firma ta decat faci tu. Este o gandire onorabila si te inteleg perfect.

Din acest motiv, daca nu esti sigur ca vrei sa apelezi la o agentie PPC din Romania, avand performante destul de bune pe cont propriu in ceea ce priveste promovarea online, nu te pripi.

Pana la urma, tu iti cunosti afacerea mai bine decat oricine. 😉

In cazul in care obiectivele tale devin mai mari si mai indraznete, atunci poate ar trebui sa reconsideri aceasta optiune si sa apelezi la expertii in marketing online.

4. Nu ai de castigat de pe urma colaborarii cu ea

Este simplu, atunci cand angajezi o agentie digitala te intereseaza sa faci profit. Altfel de ce ai investi in una, corect?

Avantaje de a lucra cu agentia Google AdWords potrivita

Ti-am prezentat mai sus o lista cu informatii care te vor ajuta sa identifici agentiile de marketing online neprofesioniste si, prin urmare, sa le eviti.

Bun. Acum ca ai scapat ca prin urechile acului de o alegere neinspirata, hai sa vedem ce avantaje ai atunci cand gasesti o agentie Google AdWords buna si decizi sa colaborezi cu ea:

1. Au multi clienti, iar acest lucru le permite sa identifice cu usurinta anumite trenduri

Acesta este unul dintre avantajele competitive pe care marile agentii digitale le utilizeaza, si anume identificarea de trenduri printre clienti si utilizarea perspectivelor pe care acestea le ofera.

Si crede-ma cand iti spun, acestea nu sunt chestii pe care incepatorii…sau amatorii le pot face. 🙂

2. Agentia potrivita este una care are experienta

Un alt avantaj pe care o agentie de marketing online buna o are este experienta.

De ce? Ei bine, nu este greu de ghicit.

In cazul in care intampini o problema, exista sanse foarte mari ca echipa din spatele agentiei sa mai fi intalnit acest tip de problema si sa o fi rezolvat cu succes.

Astfel, exista un precedent mai mult decat benefic pentru tine si afacerea ta!

3. Peformante mai bune

Este lesne de inteles. Nu cred ca mai are rost sa intram in detalii aici. 😉

4. Iti ofera sansa se te concentrezi pe afacerea ta

Atunci cand alegi agentia PPC potrivita, tu poti lasa la o parte activitatea de promovare si te poti concentra pe activitatile la care tu te pricepi mai bine pentru a-ti dezvolta mai rapid afacerea.

Nu mai trebuie sa iti bati capul cu trasarea unei strategii si implementarea ei. Vei lasa acest aspect in mainile expertilor pentru ca ei sa-si concentreze intreaga atentie asupra acestui aspect.

5. Acces la software si instrumente pe care nu ti le poti permite in mod normal

agentie digitala

Exista anumite software-uri pe piata care iti permit sa evaluezi performanta propriilor reclame, dar si pe cele ale concurentilor tai care practica promovarea pay-per-clic.

Insa aceste software-uri vin de regula la pachet cu niste preturi destul de piperate, care trebuie platite lunar.

Iar daca firma ta nu poate aloca un buget chiar atat de mare promovarii online, costurile aditionale pentru accesul la astfel de software-uri nu isi au sensul.

De regula, o agentie Google Ads care se respecta are acces la aceste software-uri si instrumente de analiza a performantei, si… la fel de important… are experti care stiu sa le utilizeze.

Cum diferentiezi o agentie buna de una mediocra

Cred ca as putea scrie un roman intreg pe acest subiect, dat fiind multiplele situatii cu care ne-am confruntat de-a lungul anilor. Insa ma voi rezuma doar la informatiile care conteaza:

1. Verifica cu atentie recenziile

De regula, potentialii clienti nu prea se intereseaza de cat de adevarate sunt recenziile pe care le citesc.

Totusi, trebuie sa stii ca multe dintre testimonialele fabuloase pe care le vezi pe alte site-uri sunt…ai ghicit – fake!

Sau, de multe ori, sunt generate doar de munca unei singure persoane din cadrul companiei.

Deci este important sa verifici toate testimonialele si referintele pentru a te asigura ca ele intr-adevar vin de la persoane reale.

Si mai mult de atat, ca respectiva agentie chiar a avut tangenta cu brandul mentionat in testimonial.

O atentie deosebita in tot acest proces de research, trebuie s-o acorzi testimonialelor pe care le-a primit exact persoana care este insarcinata cu administrarea campaniei tale.

Nu are nicio importanta ca fondatorul companiei are doar recenzii bune, daca managerul tau PPC nu are suficienta experienta.

Din acest motiv, tu ai nevoie sa vezi ce pareri au oamenii fix despre omul insarcinat cu promovarea afacerii tale.

2. Intalneste-te cu managerul PPC care iti va derula campania

Acest pas este crucial pentru ca persoana cu care vei fi in contact sa inteleaga exact caracteristicile si particularitatile afacerii tale.

Daca managerul campaniei tale pay per click nu este din acelasi oras cu tine, nu-i bai. Va puteti auzi la telefon, va puteti vedea pe Skype etc. Profita de avantajele pe care tehnologia actuala ti le ofera.

Discutand cu respectiva persoana te asiguri ca nu te-ai ales cu un asa zis “expert in PPC” care este in industrie de numai trei luni. 😉

3. Inainte sa incepi, asigura-te ca iti ofera un plan de bataie

Da, ai citit bine. Ai nevoie de un plan.

Si sa nu fii surprins atunci cand poate va trebui sa platesti pentru acest plan. Cam asa procedeaza agentiile mari care se respecta.

De ce este atat de important un plan de actiune ( sau strategie de lucru )? Deoarece asa iti vei da seama daca o agentie este cu adevarat profesionista…sau doar iti vinde gogosi. 😉

De regula, aceasta parte necesita mult timp de analiza si de asta este un serviciu pe care de multe ori va trebui sa-l platesti.

Concluzie

Probabil deja ti-ai dat seama pana acum ca angajarea unei agentii Google Ads nu este nimic altceva decat o problema de matematica.

Atunci cand te decizi sa platesti o agentie PPC sa iti faca promovare online, o faci pentru ca doresti sa obtii din aceasta colaborare un profit mai mare decat ai obtine daca te-ai ocupa tu, pe cont propriu, de rularea acestor campanii publicitare.

Acum este esential sa intelegi ca strategiile de promovare tip pay per click nu aduc rezultate bune peste noapte. Campaniile pe care le rulezi vor fi analizate si imbunatatite de la o luna la alta, pentru a putea atinge performante din ce in ce mai mari.

Asadar, nu avea asteptari nerealiste, chiar daca incepi sa colaborezi cu o agentie Adwords cu experienta.

De regula, se recomanda o perioada de minim 5-6 luni de colaborare cu agentia de marketing online care se ocupa de campaniile tale.

Abia dupa aceasta perioada poti trage o concluzie realista in ceea ce priveste rezultatele pe care agentia Google Adwords contractata ti le-a adus si daca este sau nu cazul sa continui respectiva colaborare.

De asemenea, ia in calcul ca, o strategie de marketing online puternica, cuprinde mult mai mult decat niste campanii PPC care de regula aduc rezultate pe termen scurt.

Ea cuprinde si strategii menite sa creasca brandul, credibilitatea si vizibilitatea organica a firmei in motoarele de cautare. 😉

Deci, daca bugetul tau de promovare online este foarte mic, poti incepe cu campanii pay per click derulate de o agentie Google Adwords profesionista. Insa odata ce profitul incepe sa vina, nu ramane limitat la aceasta metoda de promovare daca intr-adevar iti doresti ca afacerea ta sa continue sa infloreasca.

Daca ti-a fost de folos acest articol sau ai aflat lucruri noi citindu-l, apasa pe LIKE si Share pentru a le spune si prietenilor tai despre el.