De Ce Sa Alegi O Agentie Pay Per Click Pentru Promovarea Afacerii Tale

Internetul si dinamica tehnologica din prezent au schimbat in mod fundamental modul in care noi cautam si cumparam produse.

Multi clienti care isi fac cumparaturile din magazinele fizice apeleaza la internet pentru a compara preturile si pentru a citi recenzii ale acestora, inainte de a lua o decizie de cumparare.

Indiferent ca vorbim despre o afacere de succes, care are deja un brand puternic sau despre micii intreprinzatori aflati la inceput de drum in cladirea afacerii lor online, ai slabe sanse de reusita daca nu adopti pe langa ceea ce faci deja si o strategie de promovare pay-per-click.

In ultimele doua decenii, marketingul online este un domeniu din ce in ce mai popular in Romania.

In aceasta lupta continua pentru atentie din sfera marketingului digital, putem remarca cu usurinta doi uriasi aflati intr-o constanta competititie unul cu celalalt: SEO vs PPC.

In contextul in care Google isi schimba foarte des algoritmii, companiile trebuie sa se adapteze mereu.

SEO poate fi un proces lent, greoi, iar afacerile din industriile foarte competitive pot fi incapabile sa detina pozitia din varful ierarhiei pe care si-o doresc.

Din acest motiv, se investesc din ce in ce mai multi bani in pay-per-click.

Daca ai o afacere care se bazeaza pe PPC sau pe publicitate in sfera social media, ai la dispozitie doua optiuni:

  • poti angaja o persoana care sa se ocupe cu campaniile de promovare sau
  • poti apela la o agentie PPC.

Pe masura ce peisajul pay-per-click devine din ce in ce mai competitiv, iti garantez ca o singura persoana nu poate face fata in competitia cu agentiile specializate care au in spate echipe intregi de profesionisti concentrati numai pe acest lucru.

Asadar, daca alegi o agentie digitala specializata pe PPC, te poti concentra exclusiv pe afacerea ta si vei lasa chestiunile ce tin de marketing online pe mainile unor experti care au doar o singura misiune: sa iti aduca rezultate pozitive din campaniile PPC.

In plus, permite-mi sa iti impartasesc un secret:

„Este mai ieftin sa apelezi la o agentie decat sa derulezi o campanie pe cont propriu.”

Dar sa le luam pe rand. Sunt sigura ca te intrebi ce inseamna pay per click, ce este o agentie pay per click si cum iti poate ajuta afacerea online. Continua sa citesti articolul si iti voi clarifica toate nelamuririle.

Ce semnificatie are conceptul de “pay-per-click”?

Pay-Per-Click, abreviat PPC, este o modalitate de a utiliza publicitatea din motoarele de cautare pentru a genera click-uri catre site-ul tau.

Fie ca le consideri enervante sau nu, toate acele reclame pe care le vezi mai mereu in partea de sus a paginilor cu rezultate de cautare de pe Google reprezinta publicitate de tip pay per click.

Hai sa iti explic pe scurt cum functioneaza.

De fiecare data cand cineva vede reclama ta si da clic pe ea, este trimis pe site-ul tau iar tu, platesti o suma modica motorului de cautare.

Din acest motiv, poarta denumirea de “pay-per-click”.

Daca campania PPC este una de succes, acea suma va fi doar o investitie minima din bugetul tau destinat publicitatii, pentru marirea portofoliului tau de clienti.

Un mare avantaj pe care pay-per-click il are consta in faptul ca, sistemul prin care rulezi aceste reclame are inclus si un mod de raportare destul de detaliat.

Astfel, tu iti poti seta si urmari conversiile pe care reclamele tale le genereaza, pentru a stii in orice moment cum merg campaniile tale.

Trebuie insa sa iti precizez ca nu este indeajuns sa stii rata conversiei.

Nu de putine ori vanzatorii se insala deoarece nu tintesc audienta potrivita, folosesc platforma gresita, trimit cuvintele cheie gresite catre persoane gresite sau pierd prea mult timp pe cuvinte cheie ineficiente.

Toate aceste aspecte inseamna un singur lucru: campania ta pay-per-click va fi una sortita esecului.

De ce sa alegi o agentie pay per click

1. O agentie pay per click se axeaza numai pe chestiuni ce tin de PPC

Unele firme nu apeleaza la o agentie pay per click si prefera sa insarcineze o persoana, de cele mai multe ori directorul departamentului de marketing, cu campaniile ce tin de PPC.

Pe langa faptul ca poate nu are expertiza necesara, acesta mai are si o gramada de alte lucruri pe cap (rapoarte de intocmit, persoane in subordine etc.).

Aceste lucruri deviaza atentia de la PPC, iar, dupa cum ti-am spus mai sus, ai nevoie de o atentie constanta daca vrei sa faci lucrurile asa cum trebuie.

Prin urmare, este mai indicat sa apelezi la o agentie pay per click deoarece nu are alte responsabilitati in afara de a-ti optimiza campaniile PPC prin intermediul unui set variat de trucuri de marketing.

2. Pune sub lupa concurenta

agentie ppc

Poate unul dintre principalele puncte forte ale unei agentii PPC este abilitatea de a stii sa cerceteze audienta in detaliu.

Expertii care lucreaza la o astfel de agentie inteleg mecanismul de studiere a concurentei si cum sa o intreaca, realizand reclame care vor avea o probabilitate mai ridicata de succes.

Deci nu exagerez atunci cand spun ca este un tip de munca pe care un amator nu o poate face peste noapte, in special daca tinem cont de faptul ca fiecare anunt pe care-l creezi si fiecare cuvant cheie pe care-l tintesti reprezinta un factor ce poate determina eficienta acelei campanii pay per click.

Ceea ce te intereseaza, este sa transmiti mesajul potrivit segmentului tau de piata si sa obtii mai mult trafic pe site. Doar asa iti poti creste vanzarile afacerii tale online.

3. Devino maestru in cautarea de cuvinte cheie

Procesul de cautare si alegere a cuvintelor cheie este unul crucial pentru succesul campaniei de marketing de tip PPC.

El reprezinta un aspect in care expertii pay-per-click investesc foarte mult timp la inceputul si pe durata intregului proces PPC.

Alegerea cuvintelor cheie gresite se traduce in epuizarea rapida a bugetului si in rezultate nesatisfacatoare generate de campanie.

Exista multe instrumente gratuite pentru cuvinte cheie, cum ar fi Google Keyword Tool sau Ubersuggest, pe care toata lumea le poate utiliza.

Insa “jucariile” cele mai bune, de regula, sunt cele pentru care trebuie sa platesti.

Adesea, agentiile utilizeaza uneltele de marketing contra cost pentru a obtine un avantaj competitiv si a-si face o imagine de ansamblu asupra concurentei existente intr-un anumit segment de piata.

4. Nu va mai trebui sa te preocupi de configurarea campaniei

Pentru ca, campania ta de promovare online sa fie cat mai eficienta, exista unele setari pe care trebuie sa le faci inca de la bun inceput.

De exemplu, setarile geografice te pot ajuta sa tintesti o regiune specifica din interiorul tarii.

Si asta este doar una dintre optiunile pe care le vei avea.

Asadar, asteapta-te sa iti pui intrebari precum cele de mai jos pe masura ce iti setezi campania:

  • sa imi aleg audienta la nivel local, regional, national sau global?
  • ar trebui sa apelez sau nu la reteaua de parteneri ( Google Display )?
  • daca aleg sa-mi fac reclama in reteaua de parteneri ar trebui sa imi afisez reclama peste tot sau doar pe anumite site-uri? Care sa fie acestea?

Fara o intelegere deplina a optiunilor si a modului in care poti beneficia de pe urma lor, poti ajunge sa platesti prea mult pentru un trafic de care se bucura si alt intreprinzator care plateste mult mai putin pentru acelasi serviciu.

O agentie serioasa te scapa de toate aceste probleme si iti garanteaza ca nu vei plati mai mult decat trebuie.

5. Utilizeaza cei mai buni experti si ultimele tehnologii de pe piata

O campanie PPC de succes necesita experti in marketing care sunt creativi si capabili.

Insa nu doar atat.

Ei folosesc si instrumente specifice de selectie si analiza, software-uri aparute recent pe piata care permit evaluarea in detaliu a campaniilor derulate, in scopul luarii unor decizii informate.

Totodata, expertii din cadrul acelor agentii sunt mereu la curent cu cele mai noi tehnici si functionalitati aparute pe platforma unde ruleaza anunturi tip pay per click.

Astfel, ei isi pot ajuta clientii sa ajunga la rezultatele dorite mai rapid si mai eficient.

Asadar, este nevoie de experti capabili, care sunt „la zi” cu noutatile in domeniu si au la indemana acea tehnologie care le permite sa isi puna abilitatile si cunostintele in valoare.

6.  Universul PPC este intr-o continua schimbare

O campanie de tip pay-per-click se apropie de rangul de arta atunci cand in spatele ei sunt oameni dedicati si pasionati care isi dedica tot timpul lor practicarii cu maiestrie a acestui tip de publicitate.

Ei sunt intr-un permanent proces de imbunatatire si actualizare, bazandu-se pe cele mai noi trenduri.

Astfel, te poti astepta ca, daca tu afli azi de o anumita schimbare facuta recent de Google Adwords ( Google Ads ), specialistul agentiei cu care colaborezi sa stie deja de ea si nu doar atat… sa o aplice deja in campaniile pe care le ruleaza.

7. Procesul de tracking necesita expertiza tehnica

Fundatia oricarei campanii PPC eficiente rezida in abilitatea noastra de a urmari nu numai ce vanzari se fac, ci si locul din care acestea provin.

O analiza profesionista a unui site ( al tau sau… de ce nu, al competitorilor tai ) iti poate reliefa ce cuvinte cheie sunt cele mai probabile sa iti aduca un numar mare de conversii.

Instalarea codului de tracking necesita unele cunostinte de HTML. In cazul in care nu posezi asemenea cunostinte, iti recomand sa lasi expertii sa se ocupe, astfel incat sa nu te complici.

Am vorbit mai sus despre motivele esentiale pentru care sa alegi o agentie pay-per-click.

Daca te-am convins ca aceasta este varianta cea mai buna, atunci hai sa trecem la pasul urmator…

Sa spunem ca te-ai decis sa alegi serviciile unei agentii pay per click din Romania.

Insa atentie! Nu trebuie sa te pripesti.

Inainte de a incheia o intelegere, fii sigur ca agentia respectiva este in totalitate potrivita afacerii tale.

Asa ca, pentru a sari in ajutorul tau, eu ti-am pregatit o lista cu intrebari care, odata puse, iti vor oferi certitudinea ca nu iti vei pierde timpul cu o agentie neserioasa sau insuficient de pregatita.

Cum sa alegi agentia pay-per-click potrivita

1. Cata experienta are?

Este o intrebare foarte interesanta!

Nu te intereseaza doar de cati ani o agentie este pe piata, ci si portofoliul pe care il are, in principal daca a mai lucrat cu alti clienti din acelasi domeniu ca tine.

Noi, echipa Cristinne, avem o experienta vasta si o multime de clienti din diferite domenii care impartasesc o caracteristica comuna: cu totii sunt satisfacuti de serviciile noastre. 🙂

2.  Cat de transparenta este?

Spre deosebire de alte agentii, Cristinne este o agentie de marketing online cu sediul in Bucuresti pentru care transparenta este o regula de aur.

Daca apelezi la serviciile noastre, poti fi sigur ca nu iti va scapa absolut nimic, iar noi nu iti vom ignora intrebarile si doleantele tale.

Calitatile comune ale membrilor echipei Cristinne si ale tuturor clientilor cu care noi lucram este: corectitudinea, sinceritatea si seriozitatea.

Tinem foarte mult la aceste trei calitati si de asemenea, ne place sa le vedem oglindite in fiecare nou partener cu care incepem o colaborare. Pentru ca, la noi, colaborarile sunt pe termen lung, nu doar „o incercare de moment”.

Evita acele companii care sunt reticente in a-ti furniza acces la propriile campanii. Acest lucru nu poate insemna decat un singur lucru: iti ascund diverse informatii.

Si nu uita sa te feresti de acele agentii care nu iti ofera rapoarte regulate, o tendinta care denota o lipsa profunda de profesionalism si respect fata de tine. Si asta cu atat mai mult cu cat… sunt banii tai in joc!

Este esential sa cunosti toate datele „problemei”, cum ar fi spre exemplu: CPC (costul pe click) si CPA (costul pe actiune).

Daca o agentie ezita sa te puna la curent cu asemenea informatii, atunci reorienteaza-te fara sa mai stai pe ganduri.

3. Ce modificari isi propune sa faca pentru a imbunatati rentabilitatea campaniei publicitare?

In momentul in care rulezi o campanie PPC vrei ca atunci cand tragi linie: venituri din publicitate – cheltuieli cu publicitatea sa iesi pe plus sau in cel mai rau caz sa iesi pe zero ( urmand sa iesi pe plus din achizitiile ulterioare pe care clientul nou atras le va face, pe viitor. )

La Cristinne stim ca eficienta este cheia si stim cum sa reducem cheltuielile care nu isi au rostul. Croim reclamele special pentru audienta ta si avem o vasta experienta in a atinge diferite grupuri demografice.

Intipareste-ti in minte aceste intrebari.

Eu deja ti-am raspuns la ele mai sus, asa ca, daca ti-a placut ceea ce ai citit si esti interesat de o agentie de marketing online de incredere din Romania care sa iti ofere servicii PPC concepute special pentru bugetul si afacerea ta, contacteaza-ne chiar acum.