crestere numar abonati newsletter

12 Locuri in care sa-ti plasezi formularele de abonare

1. In sidebar-ul site-ului

Daca obisnuiesti sa citesti alte bloguri, vei observa ca, majoritatea bloggerilor au un formular de abonare in coloana din partea dreapta a site-ului lor (sidebar).

Unde anume in cadrul sidebarului e bine sa-ti plasezi formularul de abonare?

Majoritatea specialistilor recomanda: cat mai la inceputul sidebarului, daca nu chiar, sa fie primul element din sidebar pe care vizitatorii il vad.

Astfel, cresc sansele ca ei sa se aboneze.

2. In footer (subsolul site-ului)

Daca ai site-ul pe WordPress, verifica daca, tema de WordPress pe care o ai instalata pe site iti permite instalarea unui formular de abonare in subsol.

De ce este bine sa pui un formular de abonare aici?

Pentru ca, cititorii cei mai constiinciosi, care citesc articolul tau pana la capat, vor ajunge in partea de jos a site-ului si acolo vor avea inca o data ocazia de a se abona, daca nu au facut-o inca.

De regula, subsolul are o alta culoare a fundalului, diferita de restul site-ului, asa ca, ai mare grija sa adaptezi designul formularului tau de abonare, pentru ca el sa arate bine in subsolul site-ului si toate elementele care compun formularul de abonare sa fie in continuare vizibile si totodata sa se incadreze bine in spatiul din subsolul site-ului tau.

3. Pe pagina despre mine/despre noi

De regula, vizitatorii carora le plac informatiile pe care le-au descoperit pe site, cauta sa afle mai multe despre autorul acelor randuri.

Drept urmare, acceseaza pagina: despre mine si citesc acolo mai multe detalii despre tine, despre experienta ta si despre modul cum site-ul tau ii poate ajuta sa-ti atinga obiectivul.

Practic oamenii care acceseaza pagina despre tine fac parte din categoria celor mai buni prospecti ai tai. Citindu-ti articolele si apoi informatiile despre tine, increderea pe care ei o au in tine, in gradul tau de expertiza creste.

Drept urmare, ar fi si pacat sa pierzi ocazia de a capta datele de contact ale acestor persoane. Insereaza un formular de abonare la finalul descrierii tale din aceasta pagina.

Poti eventual, daca ai mai mult text scris pe aceasta pagina sa mai inserezi un formular de abonare si la mijlocul textului, pentru a spori rata de conversie a vizitatorilor acestei pagini in abonati.

4. La finalul articolelor

La finalul fiecarui articol pe care il scrii insereaza un formular de abonare.

Astfel, toti cititorii care sunt multumiti de calitatea informatiilor pe care le-au citit in respectivele articole, iti vor lasa emailul, pentru ca tu sa ii instiintezi atunci cand publici si alte articole pe acea tema.

5. Ca pop-up pe intreg ecranul

Cititorii blogurilor, se obisnuiesc de regula cu formularele de abonare pe care le vad pe fiecare blog pe care intra si la un moment dat nici nu le mai baga in seama.

Iata de ce, daca vrei sa incerci o metoda un pic mai agresiva pentru a capta atentia cititorilor tai pentru cateva secunde, foloseste un pop-up pe intreg ecranul, in care sa li se afiseze formularul de abonare.

Daca nu doresc sa se aboneze, cititorii il pot inchide si isi pot continua lectura.

Acest mod de captare a emailurilor este de regula enervant, motiv pentru care, multi proprietari de site-uri nu apeleaza la el, pentru a nu-si enerva cititorii.

Insa adevarul este ca… el este eficient.

6. Ca pop-up in partea dreapta a ecranului

O varianta un pic mai subtila, mai putin agresiva pentru cititori in comparatie cu pop-up-ul pe intreg ecranul calculatorului este un mic formular de abonare, care apare tot ca pop-up, insa intr-o parte a ecranului ( spre exemplu: in partea dreapta in coltul de jos ).

Acest mod de afisare a formularului de abonare, ii distrage atentia vizitatorului de la ceea ce citea suficient cat sa observe formularul tau de abonare.

Daca in fractiunea de secunda pe care i-o acorda cititorul formularului tau de abonare, oferta pe care i-o faci in formular reuseste sa-i capteze atentia, el se va abona. Daca nu, isi va putea continua lectura nestingherit.

7. In Hello Bar (o bara subtire in partea de sus a site-ului)

Poti alege sa afisezi cititorilor tai, atunci cand intra pe site, o bara mica, subtire, in partea de sus a site-ului, in care sa-i inviti sa se aboneze pentru a primi un material gratuit.

Acest mod de cerere a emailului este foarte bun deoarece, pe orice pagina ar intra vizitatorul, el poate vedea prima data oferta din formularul tau de abonare si abia apoi incepe sa citeasca textul articolului pentru care a intrat initial pe site.

Totodata, aceasta bara simpla, subtire, fara un design excesiv, nu este perceputa de vizitatori ca agresiva sau deranjanta, asa ca, o poti folosi peste tot pe site-ul tau, daca doresti.

8. Ca feature box (o caseta care apare above fold, pe pagina acasa a site-ului tau)

Ce este feature box? Este o caseta in care le ceri vizitatorilor sa se aboneze.

Aceasta caseta apare pe pagina acasa, chiar la inceputul paginii.

Astfel, primul lucru pe care il vad vizitatorii tai, atunci cand acceseaza prima pagina a site-ului tau, este: formularul de abonare.

Caseta feature box de regula se intinde pe toata latimea site-ului tau (deci include si sidebarul) si in momentul in care o creezi este super important sa verifici ca, campul de introducere a emailului si butonul de abonare sa fie above fold ( adica, vizitatorii sa il poata vedea fara a fi nevoiti sa dea scroll).

Astfel, iti cresti numarul de cititori care se aboneaza.

9. Formular de abonare in 2 pasi

Acesta este un mod de abonare relativ nou.

Practic, cititorii interesati de o anumita oferta pe care tu o afisezi in cadrul articolului (poate fi un link sau o poza in care ii inviti sa dea clic pentru a afla detalii) dau clic pe acel link (sau acea poza) si in secunda urmatoare li se afiseaza un pop-up pe ecran care le cere sa isi introduca emailul pentru a primi acces la informatia respectiva.

Acest tip de formulare de abonare s-a dovedit a fi eficient deoarece creeaza momentum. Cei care dau clic pe link/poza, sunt mai tentati sa completeze formularul de abonare deoarece au facut deja o actiune in directia accesarii resursei promise ( au dat clic pe link/imagine) si practic mai au doar un singur pas de facut pentru a accesa acea informatie: sa se aboneze.

10. Exit pop-up (pop-up-ul apare atunci cand cititorul vrea sa paraseasca site-ul)

Nu vrei sa-ti deranjezi cititorii pe perioada cat ei stau pe site-ul tau? Atunci acest tip de formular de abonare sigur va fi preferatul tau.

Dupa ce ei citesc toate informatiile care-i intereseaza pe site-ul tau, atunci cand sunt pe cale sa il paraseasca, poti seta sa le apara un formular de abonare, pentru ca ei sa nu plece de pe site-ul tau inainte de a-ti lasa emailul, ca sa poti tine legatura cu ei in continuare.

11. Scroll pop-up (apare dupa ce, cititorul citeste o parte din articolul tau)

Pentru a te asigura ca, captezi doar emailurile cititorilor cu adevarat interesati de informatiile pe care tu le oferi, poti seta ca formularul de abonare sa apara ca pop-up doar dupa ce, vizitatorii citesc o anumita portiune a articolului.

Spre exemplu, poti seta ca pop-up-ul cu formularul de abonare sa se afiseze dupa ce vizitatorii citesc primele 500 de cuvinte din articol.

Astfel, cei care nu sunt interesati, vor parasi pana la acest nivel al articolului site-ul tau si tu iti vei construi o baza de date cu emailuri de calitate.

12. Time pop-up (apare dupa ce, cititorul sta pe site-ul tau un anumit timp)

Pentru a nu deranja cititorul cu un pop-up din prima secunda in care intra pe site, poti astepta un anumit numar de secunde inainte de a-i afisa pop-up-ul.

Astfel, el apuca sa se familiarizeze putin cu site-ul tau, si abia apoi i se prezinta posibilitatea de a se abona.

Totodata, cei carora nu considera ca informatiile de pe site-ul tau le sunt de folos, il pot parasi inainte ca pop-up-ul de abonare sa le apara.

Astfel, poti filtra cititorii site-ului tau, pentru a capta doar emailul vizitatorilor care sunt cu adevarat interesati de ceea ce oferi tu pe site.

Poti seta ca pop-up-ul sa apara dupa 10-15 secunde, 30 secunde, 1 minut sau chiar mai mult, dupa cum preferi.

Insa ca regula generala, cu cat lasi mai mult timp sa treaca pana sa le afisezi formularul de abonare, cu atat vei capta mai putine emailuri cu formularul tau de abonare, dar ele vor fi de o calitate mai ridicata, de la oameni cu adevarat interesati de ceea ce faci tu.

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Distribuie articolul pe:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email

Citeste pe aceeasi tema si...

AGENTIE DE MARKETING ONLINE,
SEO & WEB DESIGN

Iti Oferim Solutii De Marketing Online Care Iti Aduc Mai Multi Prospecti & Vanzari Mai Mari

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica