Scapa de amanare si creste-ti productivitatea folosind 2 tehnici simple

stopwatch-259303_1280Despre amanare am mai vorbit in articolul De ce amani lucrurile si cum sa le duci la bun sfarsit, insa revin asupra acestui subiect deoarece, de data aceasta vreau sa-ti impartasesc 2 tehnici simple pe care le poti folosi pentru a nu mai amana lucrurile pe care le ai de facut.

Tehnica 1: Elimina lucrurile pe care nu vrei sa le faci

Atunci cand vorbim de managementul timpului, sunt sigura ca stii ca fiecare dintre noi are la dispozitie 24 de ore/zi, timp pe care ni-l organizam asa cum credem de cuviinta.

Iar atunci cand decidem ce anume ar trebui sa facem mai intai, tinem cont de cat de importante sunt pentru noi, lucrurile pe care le avem de facut. Este logic nu-i asa? Si totusi aceasta regula nu o respectam tot timpul.

In general alegem ce sa facem si in functie de starea de spirit pe care o avem, gradul de oboseala pe care il simtim, de placerea pe care o asociem acelor activitati etc.

Sa-ti dau un exemplu. Atunci cand ai de sunat clientii pentru a le spune despre o promotie pe care o desfasori in acest moment, poti asocia acestei activitati durere deoarece stii ca unii dintre ei te vor refuza si primirea acestor refuzuri te va face sa te simti prost.

Drept urmare, vei amana cat poti activitatile pe care le asociezi cu neplacere, cu durere. Si unele din ele le vei amana… la nesfarsit. Si cu cat amani mai mult timp, cu atat gradul tau de frustrare va creste, iar gandul ca ai de facut acele lucruri va reveni iar si iar in mintea ta si iti va fura energie pretioasa.

Asa ca, iata ce iti propun. Daca ai o lista mare cu Lucruri de Facut nu inseamna ca le vei si face pe toate. Asa cum iti spuneam, vor exista lucruri pe care le vei amana la nesfarsit. Asa ca urmeaza acesti pasi:

1. Fa-ti o lista cu lucrurile pe care le tot amani

2. Fa un cerculet in dreptul celor carora iti fac placere si vrei sa le duci la bun sfarsit si stabileste concret ce vei face pentru a le realiza si cand anume vei face asta.

3. Fa un X in dreptul celor carora nu iti fac placere sa le realizezi, dar pe care stii ca le poti delega cuiva pentru a le face in locul tau, contra unei sume de bani.

4. In final ar trebui sa ramana lucrurile care iti provoaca neplacere, durere atunci cand te gandesti sa le realizezi si drept urmare, in sinea ta stii ca nu le vei realiza ( cel putin nu in viitorul apropiat). Asa ca aici si acum ia o decizie in privinta lor. Taie-le cu o linie si sterge-le in mod constient din mintea ta.

Acestea de la punctul 4 sunt activitatile pe care nu le vei face si n-are sens ca ele sa iti consume din timpul si energia ta. Renunta definitiv la ele si unde este posibil, inlocuieste-le cu activitati care iti fac placere si care stii ca iti vor aduce rezultate asemanatoare.

Tehnica 2: Creeaza-ti ritualuri

Atunci cand realizezi o activitate o data la nu stiu cat timp, amanarea poate veni in mod natural. Dar atunci cand iei acea activitate si o integrezi in modul tau de viata, efectuand-o zilnic, nu mai ai cum sa sari peste ea. Ea face acum parte din ritualul tau.

Fiecare dintre noi are anumite ritualuri, chiar daca nu realizam asta. Spre exemplu, cei carora le pasa de sanatatea lor, se trezesc dimineata, fac sport, fac un dus, mananca un mic dejun sanatos si abia apoi se indreapta spre servici. Pentru ei, sportul nu este optional, nu il practica o data sau de doua ori pe saptamana, ci zilnic.

Persoanele care gandesc pozitiv, sunt bine dispuse, raspandesc mereu energie pozitiva si au o pofta de viata extraordinara obisnuiesc sa citeasca in fiecare dimineata cateva pagini dintr-o carte de dezvoltare personala si citate inspirationale.

Daca vrei sa scrii o carte, atunci propune-ti sa nu te duci in nici o seara la culcare inainte de a fi scris 1000 de cuvinte. Vei vedea cum, in cateva saptamani cartea ta va fi gata.

Daca iti propui sa lucrezi doar o data pe saptamana la cartea ta, exista riscul ca, odata venita ziua cu pricina sa amani din anumite motive sesiunea de scris. Dar daca iti faci din aceasta activitate un ritual, o integrezi in rutina ta si asa cum nu te duci la culcare fara sa te fi spalat pe dinti asa nu vei sari nici peste sesiunea de scris zilnica.

Pentru ca o activitate sa devina un obicei, ea trebuie repetata zilnic timp de 30 zile. In aceasta luna la inceput tentatia de a amana, sau de a renunta definitiv sa mai faci activitatea respectiva va atinge cote maxime la inceput. Fii perseverent, nu abandona si pe masura ce zilele trec vei simti cum ea scade in intensitate.

Dupa o luna de repetitie, vei observa ca, activitatea respectiva a fost integrata in programul tau zilnic si nu trebuie sa iti mai aloci timp special pentru a o realiza, pentru ca acum… ea face parte din ritualul tau de succes.

Tu ce ritualuri vrei sa introduci in programul tau zilnic, pentru a-ti atinge mai rapid obiectivele? Lasa-mi un comentariu si desigur, da LIKE apasand pe butoanele de socializare de mai jos si impartaseste prietenilor tai acest articol.

Si desigur, daca te intereseaza managementul timpului, te invit sa vezi un videoclip interesant care te va invata cum sa-ti cresti productivitatea. Apasa pe butonul “Vreau videoclipul”.

Lasa un comentariu

  • Daniel Moga 16/12/2014, 16:19

    Eu vreau sa invat sa ma trezesc foarte de dimineata 🙂