Cele mai bine pazite 10 secrete ale oamenilor productivi

secretele oamenilor productivi 10

In prezent, din ce in ce mai multi oameni se plang de lipsa timpului necesar pentru a duce la bun sfarsit tot ce isi propun zi de zi.

Stresul este din ce in ce mai mare si timpul nu mai tine cu noi. Ne aflam intr-o alergatura continua, multitaskingul este o calitate cu care din ce in ce mai multi dintre noi ne laudam si totusi nu reusim sa terminam in timp util toate sarcinile de la servici.

Asa ca, aici si acum, este momentul potrivit sa iti pun urmatoarele intrebari:

  • Vrei sa iti cresti productivitatea?
  • Vrei sa iti organizezi mai bine timpul in asa fel incat sa petreci mai multa vreme in compania prietenilor, familiei si facand activitatile care iti plac?

Daca da ( si banuiesc ca ai raspuns DA din moment ce, citesti in continuare 🙂 ), in urmatoarele randuri vei descoperii 10 secrete pe care oamenii care dau dovada de productivitate maxima le cunosc si le aplica, cu constiinciozitate, zi de zi.

1. Oricine poate fi productiv

Oricine poate fi productiv, indiferent de varsta, de meseria pe care o are, de IQ-ul lui si asa mai departe.

A fii productiv este o abilitate care se invata si nu trebuie sa fii un geniu pentru a reusi sa aplici metodele si tehnicile pe care le vei afla in acest articol. Asadar, da, si tu poti da dovada de productivitate maxima in tot ceea ce faci.

2. Pune in valoare talentele tale

Fiecare om are anumite talente dar si are si slabiciuni. Si atunci cand vorbim de productivitate tu trebuie sa intelegi ca, pentru a reusi sa faci mai mult intr-un timp mai scurt, trebuie mai intai sa iti identifici talentele pe care le ai.

Talentele sunt lucrurile sau activitatile care iti fac placere sa le faci si la care te si pricepi. Asa ca ia-ti o bucata de hartie si scrie-le.

Odata ce le-ai identificat, incearca sa le folosesti cat mai des posibil, incluzandu-le in activitatile pe care le ai de facut. Prin repetitie, vei atinge gradul de maestru.

Astfel, iti vei putea pune in valoare talentele tale, si astfel, cu un efort mai mic te vei bucura de rezultate maxime si in acelasi timp vei face asta cu placere. Asta inseamna sa fii productiv.

3. Managementul timpului = Managementul persoanei tale

Un alt lucru pe care este esential sa il intelegi se refera la managementul timpului. Vezi tu, acest termen, nu se refera de fapt la controlarea timpului, ci la controlarea propriei tale persoane.

Timpul, reprezentat de cele 24 de ore ale unei zile, se scurge fie ca vrem sau fie ca nu. Nu putem trage de timp si nici nu il putem opri in loc. El se scurge la fel de rapid pentru toata lumea si nu il putem controla. Insa putem controla ceea ce facem, modul cum actionam in acest timp pe care il avem la dispozitie.

Asadar, atunci cand vei auzi de acum incolo expresia managementul timpului sa stii ca aceasta expresie se refera de fapt la managementul persoanei tale, la productivitatea de care tu reusesti sa dai dovada in timpul pe care il ai la dispozitie.

4. Relatia dintre partea emotionala si cea logica

Te intrebi la ce ma refer mai exact? Lasa-ma sa-ti dau un exemplu.

Trecand pe strada, pe langa vitrina unui magazin, iti opresti atentia asupra unui obiect vestimentar expus acolo. E perfect. Culoarea, stilul vestimentatiei ti s-ar potrivi ca o manusa.

Si acolo, in acel moment, timpul parca se opreste in loc si simti senzatia de confort si incredere in tine pe care ti-l da purtarea acelui obiect vestimentar.

Vezi admiratia prietenilor tai si privirile uimite ale colegilor de servici si acest lucru te face sa te simti si mai bine in propria piele, mai increzator in sine.

Si privirea ta visatoare ajunge la un moment dat in partea de jos a obiectului vestimentar care ti-a captat privirea. In acel moment, simti ca si cum cineva ti-a dat o palma si te trezesti la realitate.

Acest produs nu este de nasul tau. Pretul lui este prea mare. Daca iti dai jumatate din salariu pe acea piesa vestimentara, nu vei mai avea ce pune pe masa copiilor tai. Cu ce vei mai plati facturile si creditul la banca? Si cu cat te gandesti mai mult, cu atat gandul de a avea acel obiect vestimentar se indeparteaza mai mult de tine.

Acesta este doar un exemplu in care, partea logica si cea emotionala a creierului nostru sunt un conflict. Simtim ceva, dar din punct de vedere logic stim ca ar trebui sa facem altceva.

Si acest conflict, intre partea emotionala si cea logica, ne face sa fim dezorientati si astfel sa pierdem timp pretios, pe care am putea sa il folosim in alt mod.

De aceea, este foarte important sa reusim sa facem ca partea emotionala si cea logica, sa lucreze ca un intreg, si in loc sa fie in razboi, cele doua sa se sustina reciproc, sa ne ajute sa luam decizii mai bune si sa terminam mai rapid ceea ce avem de facut.

5. Adopta obiceiuri sanatoase

Obiceiurile fac parte din viata fiecaruia din noi. Ele sunt capabile sa ne transforme viata. Unele obiceiuri ne transforma viata in bine, iar altele in rau.

De aceea este bine ca tu sa constientizezi ce activitati faci zi de zi si sa iti dai seama de modul cum iti afecteaza ele viata.

Adopta obiceiuri noi, sanatoase pentru tine si ele iti vor transforma viata in bine.

Iar atunci cand vorbim de crearea unor noi obiceiuri este bine sa ai in vedere atat partea emotionala cat si pe cea fizica.

Spre exemplu, pentru partea emotionala, alege sa meditezi cateva minute in fiecare zi sau citeste citate motivationale care sa te binedispuna si sa iti ofere increderea si starea pozitiva de care ai nevoie pentru a reusi. In ceea ce priveste partea fizica, alege sa mananci sanatos si sa faci sport.

Acum vreau sa iti precizez un lucru important: un obicei este o activitate pe care o faci zi de zi, nu o data pe saptamana sau o data pe luna.

Practic obiceiul nu este nimic altceva decat un ritual pe care tu il faci zi de zi, in mod constient sau nu.

Si da, de ritualurile pe care le adopti in viata ta depinde foarte mult productivitatea de care dai dovada pe parcursul intregii zile.

Acum este randul tau. Pentru a-ti imbunatati productivitatea, citirea acestor randuri sa stii ca nu este suficienta. Treci la treaba si aplica lucrurile pe care le-ai descoperit in acest articol, in viata ta, incepand chiar de astazi.

Chiar daca unele din sfaturile pe care ti le-am dat pot parea simple, ele iti vor aduce beneficii uriase. Nu ma crede pe cuvant! Incearca si apoi observa rezultatele… pregateste-te sa ramai placut surprins 🙂

Si acum, la final de articol, ti-am pregatit o surpriza.

Stii ca ti-am promis ca iti voi spune cele 10 secrete ale oamenilor productivi, la inceputul articolului? De ce ti-am oferit doar 5? Pentru ca, celelalte 5 ti le-am pregatit sub forma VIDEO. Te invit sa le afli dand clic pe butonul “Vreau sa le stiu”.

Nu inchide acest articol inca…

Nu inainte de a da Like. Distribuie acest articol si prietenilor tai. Nu te costa nimic sa faci un bine. Da Like acum.

Lasa un comentariu

  • Irina 07/12/2014, 00:43

    Buna Cristina.
    Si daca nu-mi vad talentele si vad doar o lunga insiruire de lucruri de facut, ce tin de o rutina fara finalitate? Atunci imi piere toata energia. Nu mai am timp sa fac si pentru mine ceva, si stiu ca inainte aveam si asta nu inteleg. Au crescut copiii poate, sau planurile sotului si a parintilor cu privire la extinderea casei, pe care eu o vad ca munca mai multa pe viitor si nu vad sa fie o necesitate, si cu om la lucru de cateva luni… cred ca astea fac sa mi se taie picioarele. Sau poate faptul ca nu ma incadrez in nici un loc de munca dupa maternitate, desi am mai lucrat ca inginer in proiectare si ma descurcam bine.
    Cred ca mai important e sa ai un motiv, sa vezi o finalitate, un scop de atins, sa lucrezi pentru tine, nu pentru ceilalti. Cateodata sa fii mama casnica si sa te ocupi de casa si de copii nu e suficient, mai ales cand cei din jur sunt mereu nemultumiti de munca pe care o depui si nu esti rasplatita cu nici un salar.

    Managementul timpului tine doar de felul cum te bucuri de viata. Atunci cand ai o motivatie puternica normal ca ti le aranjezi pe toate. Cand lucrezi pentru ceilalti , pretentiosi si nemultumiti, treburile se executa greu si parca esti legat de maini si de picioare. Cat de mult conteaza o vorba buna. Parca primesti aripi si spargi recorduri in indeplinirea atributiilor.
    Iertare de mesaj lung.

    Irina.

  • Ignatescu Laurentiu 25/02/2016, 22:58

    Oricine are un talent (in special o persoana instruita, cum ar fi un inginer)care il deosebeste de ceilalti, ba chiar mai mult,altii ar fi dispusi sa plateasca pentru a se folosi de acel talent.
    Totul e sa fructifici acel talent, sa ajungi la cei care il cauta si pot plati pentru el.
    Iaca business-ul.