Cum Sa Ai Un Blog De Succes [ 11 Sfaturi & Trucuri Utile ]

blogging

Vrei sa ai un blog de succes?

“Desigur. Ce intrebare mai e si asta?!” vei spune.

Super. Atunci ai nimerit in locul potrivit. 🙂

Aici si acum iti voi pune la indemana nici mai mult nici mai putin de 11 sfaturi si trucuri, care te vor ajuta:

  • sa iti creezi un design profesional pentru blogul tau
  • sa iti maresti traficul pe blog/sa obtii mai multi cititori pentru articolele tale
  • sa scoti in evidenta cele mai apreciate articole de pe blogul tau
  • sa iti fidelizezi cititorii

Suna bine? Sa-i dam drumul!

Iata primul sfat…

1. Arata cele mai populare articole

Dupa ce ti-ai cumparat numele domeniului si ti-ai instalat o tema de wordpress, este timpul sa te ocupi un pic de designul blogului. Alege sa pui pe coloana din dreapta sau din stanga, in functie de formatul pe care il are tema ta de wordpress, cele mai populare postari ale tale.

De ce ai face asta? Pentru ca oamenii care intra pentru prima oara pe site-ul tau, vor putea citi mai intai cele mai bune articole ale tale, articolele care au strans cele mai multe comentarii si au fost distribuite cel mai des pe canalele de socializare.

Astfel, exista o sansa mai mare ca, noii vizitatori sa isi formeze o parere buna despre site-ul tau si drept urmare sa revina pe el pentru a citi si alte articole pe care le scrii.

2. Creeaza o pagina speciala pentru cei care intra pentru prima data pe site-ul tau

Numeste aceasta pagina: Esti nou aici? Sau Esti nou? Incepe de aici.

Astfel ai posibilitatea sa iti iei noii vizitatori de mana si sa le povestesti despre tine si despre ce informatii vor gasi pe site-ul tau si abia apoi sa le oferi titlurile catorva postari pe care le pot citi pe blogul tau, de regula, cele mai populare.

Vorbeste la per tu cu cititorul tau, pe aceasta pagina, pentru ca acesta sa simta ca te adresezi doar lui.

Totodata, tutuindu-l, lui ii va fi mai usor sa te considere prietenul lui.

Asa ca, lasa expresiile gen “dumneavoastra” acasa, inlatura tot felul de forme de politete si vorbeste-i simplu, fara termeni specializati, cu un pic de umor, intr-un stil detasat… exact asa cum ai face cu un prieten.

Aceasta este reteta pe care eu o aplic aici pe blogul meu si pe blogurile clientilor mei si ea este primita cu zambetul pe buze de fiecare data si ma ajuta sa transform rapid simpli vizitatori ai site-ului in prieteni.

3. Spune-le cititorilor cine esti si ce faci

Creeaza pe blogul tau si o pagina intitulata: despre mine sau cine sunt eu.

Pe langa o scurta prezentare despre cine esti tu si ce faci, incearca sa scrii detaliat ceea ce poti face tu pentru cititorul tau, ca sa il ajuti, pentru ca pe fiecare dintre noi ne preocupa mai degraba ce probleme avem noi si mai putin ce probleme au altii.

Iar cand avem o problema sau o intrebare putem intra pe internet pentru a gasi un raspuns.

Daca tu oferi cititorului tau, in continutul pe care il scrii la tine pe blog sau prin intermediul produselor pe care le promovezi, solutia la problema sa, existe sanse mari ca acesta sa-ti devina cititor fidel.

4.Pune o poza reprezentativa cu tine

Oamenii vor sa stie cum arata persoana cu care interactioneaza pe internet.

Daca esti o persoana pentru care familia este foarte importanta, poti pune in poza de pe blogul tau si pe jumatatea ta si eventual copiii vostri.

Astfel, persoanele familiste care intra pentru prima data pe site-ul tau, o sa se identifice cu tine, o sa simta ca au ceva in comun cu tine.

Iata alt exemplu: daca esti pasionat de drumetii montane, poti pune o poza cu tine la munte. Astfel, cei care au in comun cu tine aceasta pasiune, imediat ce vor intra pe blogul tau si vor vedea aceasta poza vor simti imediat ca au ceva in comun cu tine, iar aceasta poate fi acel subiect comun pe care-l cauti pentru a incepe comunicarea cu cititorii tai.

5. Pune testimoniale pe blogul tau

Testimonialele sunt grozave si vor avea impact asupra persoanelor care le citesc.

De ce? Pentru ca fiecare isi lauda munca sau afacerea pe care o are, dar atunci cand laudele vin din partea unei alte persoane, iti cresc credibilitatea.

Daca reusesti sa obtii cateva testimoniale de la persoane cunoscute in domeniul de activitate despre care tu scrii pe blog, acele testimoniale vor valora cat zeci de testimoniale primite de la persoane necunoscute.

Din moment ce testimonialele sunt folosite cu mare succes pe paginile care vand ceva anume, este logic ca, tu trebuie sa le asezi in pagina langa formularul de abonare.

Astfel, persoanele care iti viziteaza blogul vad lucrurile bune pe care le spun altii despre tine si asa isi dau seama ca nu au nimerit pe un blog oarecare si daca si informatiile pe care le gasesc aici ii intereseaza, mai mult ca sigur ca vor completa formularul de abonare cu datele lor.

6. Alege sa arati pe site-ul tau statistici

Aici intra: numarul de abonati, numarul de comentarii la articole, numarul zilnic de vizitatori si asa mai departe.

Daca numerele despre care vorbim sunt mari, vizitatorii noi de pe site, vor fi inclinati sa acorde o incredere mai mare site-ului tau. Daca spre exemplu ai multi abonati, in momentul in care un nou vizitator ajunge pe site-ul tau, va avea tendinta sa se inscrie si el, deoarece se gandeste ca, site-ul tau este cu adevarat util si de aceea s-au abonat atatia oameni inaintea lui.

Daca in schimb ai multe comentarii la un anumit articol, vizitatorul tau va deveni curios si va dori sa vada continutul care a generat atatea comentarii. Si conform principiului turmei, care spune ca: daca majoritatea oamenilor pe care ii cunosti au facut un anumit lucru, exista o mare probabilitate sa il faci si tu, exista sanse mari ca, noul vizitator sa se implice in discutie si sa lase si el un comentariu.

La aceasta metoda de a atrage abonati si comentarii noi pe site-ul tau exista si un dezavantaj: daca blogul tau este nou si nu ai multi abonati sau comentarii la articole si doar 5-10 oameni iti citesc blogul in fiecare zi ar fi bine sa nu arati aceste date, deoarece vor functiona in defavoarea ta.

Drept urmare, noii vizitatori vor vedea aceste cifre mici si prima lor impresie va fi dominata de neincredere si indoiala, motiv pentru care vor parasi mai repede site-ul si vor fi mai putin dispusi sa lase comentarii la articole sau sa se aboneze.

Doar acei vizitatori noi care isi gasesc timp sa citeasca articolele de pe site-ul tau si sa-l studieze mai in amanunt se vor abona si vor incepe sa interactioneze cu tine, lasand comentarii.

Asadar, numerele, daca sunt mari vor lura in favoarea ta, asa ca afiseaza-le cu incredere, iar daca sunt micci ar fi mai bine sa nu le afisezi deoarece reprezinta pentru tine un dezavantaj, in acest moment.

7. Copiaza si perfectioneaza

Vezi ce merge la alte bloguri din nisa ta si aplica si tu, acele strategii pe blogul tau.

Pe masura ce blogul tau se dezvolta, vei vedea ca, ajungi la un nivel la care, nu mai ai nevoie sa te uiti pe alte site-uri asemanatoare cu al tau, pentru a vedea ce merge la ei, ca sa poti aplica si tu.

La acel nivel tu ai deja propriile statistici si poti sa iti stabilesti urmatoarele actiuni, in functie de rezultatele pe care le-ai obtinut anterior.

8. Repeta actiunile care iti aduc rezultate

Verifica-ti constiincios statisticile site-ului si continua sa faci ceea ce vezi ca ti-a adus rezultate.

Multi bloggeri, in dorinta de a-si creste faima blogului lor, incearca sa fie activi pe cat mai multe site-uri, forumuri si alte bloguri din aria lor de activitate. Numai ca, acest lucru, pe langa faptul ca este destul de dificil pentru ca necesita efort si timp din partea ta, nu este intotdeauna cea mai buna varianta.

Incearca sa te axezi pe stabilirea unor relatii mai puternice de colaborare, cu cativa dintre cei care sunt interesati si scriu despre acelasi lucru ca si tine si astfel vei fi mult mai castigat. 

Daca te decizi sa mergi pe varianta pe care tocmai ti-am recomandat-o, iata ce ai de facut: intra pe Google Analytics si verifica site-urile care ti-au trimis cei mai multi vizitatori in ultimul an de zile.

Site-urile care ti-au trimis cei mai multi vizitatori, sunt site-urile spre care trebuie sa iti indrepti atentia in continuare, deoarece efortul pe care l-ai depus a dat roade.

Nu uita nici de site-urile de socializare. Acestea aduc un trafic bun pe site-uri, in general, asa ca, daca ai conturi pe Facebook, Twitter, Linkedin, Google plus sau alte site-uri de socializare si constati ca, o parte din vizitatorii tai provin de pe aceste site-uri, acesta este o dovada buna a faptului ca trebuie sa continui sa fii activ pe acele site-uri.

9. Viteza cu care se incarca blogul

Acesta este un alt indicator important, care nu trebuie trecut cu vederea. Iata de ce: unul din factorii pe care Google ii ia in considerare atunci cand realizeaza topul site-urilor in cazul cautarii dupa un anumit cuvant cheie, il reprezinta viteza de incarcare a site-ului.

Drept urmare, cu cat continutul de pe site-ul tau se incarca mai rapid, cu atat site-ul tau va fi mai bine vazut de catre motoarele de cautare si va avea sanse mai mari sa apara in primele pozitii la cautarile dupa cuvintele cheie dupa care tu doresti sa ajungi in top.

In al doilea rand, pune-te in locul vizitatorului tau. Daca accesezi un site care se incarca foarte greu, la un moment dat iti pierzi rabdarea si iesi de pe acesta. In concluzie, daca site-ul tau se incarca greu, vizitatorii tai vor sta mai putin pe site iar motoarele de cautare vor privi acest deficit al site-ului tau ca pe un puct slab.

10. Foloseste poze si elemente grafice in designul formularului de abonare

Nu toata lumea este atrasa de text, asa ca, va derula pagina si se va opri unde intalneste un alt tip de continut, cum ar fi poze sau videoclipuri. Punand elemente grafice in formularul de abonare, vei atrage si atentia acestei categorii de persoane.

Daca spre exemplu oferi o carte virtuala persoanelor care se aboneaza la buletinul tau informativ, pune o poza cu coperta acelei carti si vei atrage mai multi abonati.

O categorie de persoane care se comporta in acest fel sunt vizitatorii noi. Ei intra pe site si incearca sa spicuiasca din informatiile oferite pe site, pentru a vedea daca este sau nu ceea ce au nevoie. Ei deruleaza rapid pagina in jos, iar elementele grafice le pot capta atentia.

11. Include link-uri in materialul gratuit oferit la abonare

DACA OFERI O CARTE VIRTUALA, DREPT CADOU LA ABONARE, AI GIJA SA INCLUZI LINKURI CATRE ALTE POSTARI PE CARE LE-AI SCRIS PE BLOG SI CARE ADUC LAMURIRI SUPLIMENTARE SUBIECTULUI DISCUTAT IN CARTE.

Astfel, chiar daca vei avea vizitatori care se aboneaza doar ca sa primeasca bonusul, il descarca in format pdf in calculatorul lor si apoi se dezaboneaza imediat, tot vei avea de castigat.

De ce spun asta? Pentru ca, in momentul in care persoana respectiva se apuca sa citeasca materialul pe care i l-ai oferit, va vedea din cand in cand linkuri spre site-ul tau pentru detalii suplimentare si daca este intr-adevar interesat de subiect, va da clic pe ele si va ajunge din nou pe siteul tau.

Si cu asta iata-ne ajunsi si la finalul acestui articol.

In loc de incheiere…

…am o rugaminte la tine:

Nu ramane doar la stadiul de teorie. Implementeaza pe site-ul tau macar jumatate din ceea ce te-am invatat.

Astfel, timpul pe care eu l-am dedicat scrierii acestui articol, de peste 2000 de cuvinte nu va fi unul irosit. Iar timpul pe care tu l-ai dedicat citirii acestor sfaturi care-ti arata cum sa ai un blog de succes, va reprezenta investitia pe care ai facut-o in a-ti imbunatati blogul pe care il detii.

Si asta te va ajuta in mod sigur sa obtii castiguri mai mari. 🙂

Ti-au fost de folos aceste sfaturi? Atunci da Like si impartaseste articolul cu prietenii tai. Le-ar putea fi si lor de folos ?

No comments yet. Be the first.