5 Tehnici SEO Pe Care Le Poti Aplica Acum Cu Rezultate Uaaau

Pentru a face SEO cu succes pe site-ul pe care il detii, exista 2 pasi importanti pe care trebuie sa-i faci:

  1. Sa identifici acele tehnici SEO care chiar functioneaza si sunt pe placul lui Google.
  2. Sa-ti sufleci manecile si sa treci la treaba, folosindu-ti la maxim toate resursele de care dispui, pentru a putea aplica acele tehnici SEO pe care le-ai aflat, cat mai bine cu putinta, pe site-ul tau.

Insa unde gasesti astfel de strategii de SEO, care chiar aduc rezultate?

Internetul e plin de articole. Unul isi da cu parerea intr-un fel. Altul vine si il contrazice. Un al treilea sustine ca fiecare dintre primii doi are dreptate in felul lui… si pana la urma nu mai stii pe cine sa crezi.

Si daca mai vine si un al 4-lea si iti spune ca mai degraba ar trebui sa te lasi de meserie pentru ca SEO nu mai functioneaza si mai bine ar fi sa bagi bani in reclama pe Google Adwords si Facebook Ads… deja esti in ceata si nu stii incotro s-o apuci.

Unde mai pui si faptul ca… daca te joci cu focul te poti si arde.

Navingand pe internet, vei gasi tot felul de sfaturi referitoare la tehnici negre de SEO ( black hat SEO ) sau gri, care iti fac cu ochiul, promitand sa-ti aduca rezultate vizibile rapid.

Insa merita sa te risti? Daca te prinde Google, toate eforturile tale de optimizare SEO a site-ului tau sunt ca si pierdute. Site-ul tau, drept rasplata, isi va lua o “palma” de toata frumusetea si va fi aruncat atat de jos in cautarile pe Google incat orice efort pe care l-ai face pentru a-l salta de la pamant ar fi lipsit de sens.

Asa ca azi o sa-ti usurez munca pe care o ai de facut. Nu trebuie sa rasfoiesti intreg internetul si sa citesti toate sfaturile, strategiile si tehnicile de SEO pe care le gasesti iar apoi sa faci tot posibilul pentru a extrage de acolo cele mai inteligente solutii.

Mi-am petrecut 6 ore din timpul meu sortand si asambland in acest articol cateva dintre strategiile pe care eu, din experienta mea, ca specialist SEO am constatat ca functioneaza.

Ce ai tu de facut?

Simplu.

Citeste tehnicile de mai jos. Alege-o pe cea care ti se pare cea mai simplu si mai rapid de implementat si apuca-te de treaba.

5 Tehnici SEO cu aplicabilitate imediata

1. Actualizeaza si republica articole mai vechi de pe blog

Am folosit aceasta tehnica de optimizare SEO cu mare succes pe unul dintre cele mai vechi articole ale mele.

Este vorba de un articol pe care l-am publicat prima oara in 2014. Pana in 2017, cand am reactualizat articolul si l-am republicat cu o data mai recenta, nu am avut cine stie ce succes cu acest articol. Era pur si simplu  unul din zecile de alte articole pe care le-am scris pe tema bloggingului. Atata tot.

Rasfoind prin statisticile pe care le-am salvat din contul meu de Google Webmaster Tools, am gasit o statistica a rankingului dupa unul din principalele cuvinte cheie tintite in acest articol: cum sa iti faci un blog.

optimizare SEO on page

Dupa cum poti vedea, in aceasta lista pe care am descarcat-o in mai 2016, in ultimele 90 zile, articolul meu, situat pe pozitia 7-8 in clasamentul Google, primise doar 23 clicuri ( adica 23 vizite gratuite pe site, venite din Google ).

O alta statistica pe care am gasit-o salvata in calculator, imi arata ca, in mai 2016 am primit doar 3 clicuri in mai 2016 si 7 clicuri in iunie 2016.

articole seo

 

 

Concluzia: articolul meu nu o ducea prea bine. Asa ca, la inceputul lui 2017 am zis ca e timpul sa-i fac un “makeover”. Articolul prezenta potential asa ca mi-am zis: “de ce nu?!” ­čÖé

Urmarea?

Am rescris si republicat articolul la inceputul lui ianuarie 2017. Am profitat de ocazie sa introduc si alte cuvinte cheie, care am considerat ca ma vor ajuta la optimizarea SEO a articolului.

De la aproximativ 700 cuvinte, cate avea inainte, acum, articolul meu numara nici mai mult nici mai putin de 3594 cuvinte.

Si? Ce s-a intamplat? Vei spune…

Statistica de mai jos vorbeste de la sine:

prima pagina in google

Acest rezultat l-am luat din Google Webmaster Tools in mai 2017 si reprezinta clicurile pe care le-am primit in ultimele 90 zile, pe acest articol, de la oamenii care au folosit cuvantul cheie “cum sa iti faci un blog” in cautarile lor pe Google.

Nu-i rau. Nu-i rau deloc vei spune. Articolul meu era afisat in rezultatele din Google pe prima pagina, in prima sau a doua pozitie.

Dar acum? In momentul in care scriu acest articol, rankez pe prima pozitie pe Google, ca lider incontestabil, dupa expresia cheie tintita. ­čÖé

optimizare seo google

Dragut nu-i asa?

Asa ca, ce mai astepti? Foloseste si tu chiar acum aceasta tehnica de SEO pentru a-ti imbunatati pozitia articolului tau pe Google si a atrage mai mult trafic organic.

2. Foloseste anunturile din Google Adwords pentru a crea titluri si descrieri irezistibile

Stii ca anumite site-uri platesc bani grei zi de zi pentru a aparea cu anunturile lor in fata potentialilor clienti?

Avand in vedere ca sunt banii lor in joc, sunt direct interesati sa isi optimizeze anunturile cat de bine pot, pentru a-si maximiza rata de conversie a vizitatorilor in clienti.

Asa ca… de ce nu ai profita si tu de experienta lor, pentru a-i face pe oameni sa dea clic pe articolul tau, atunci cand el apare in rezultatele pe Google?!

Hmmm. Interesant, nu? Te-ai gandit la asta pana acum?

Hai sa vedem cum functioneaza de fapt aceasta tehnica de optimizare SEO…

Sa zicem ca, eu as vrea sa rankez pe prima pagina in Google dupa expresia cheie “tehnici SEO“.

Daca as vrea sa aplic aceasta strategie de optimizare pentru articolul meu…

PASUL 1: m-as uita in primul rand la titlul si descrierile anunturilor platite de pe Google.

promovare platita pe google

Pasul 2: as incerca sa creez, avand in minte aceste anunturi, niste descrieri care sa trezeasca interesul si curiozitatea persoanelor interesate de acest subiect sa dea clic.

Uita-te la ultimele 2 articole, care rankeaza de fapt organic ( neplatit ) pe Google.

Iti inspira vreuna din aceste preview-uri, dorinta de a da clic si a citi articolul???

ARTICOL 1 – pozitia 1 pe Google

Titlu:┬áNoile tehnici SEO pentru anul 2016 – Crafton

Link: crafton.ro/blog/tehnici-noutati-seo-2016

Descriere: Seo┬áreprezinta o multitudine de practici prin care un site web (eg: magazin online, site de … Noile┬átehnici┬áde optimizare si promovare┬áSEO┬ápentru anul 2016.

OBSERVATII

Articolul este clar depasit. Acum cand scriu acest articol suntem in toamna lui 2017. Deci inca un pic si se termina 2017 si acest articol vorbeste de tehnici SEO pentru 2016.

Asa ca, instant, persoana care vede acest rezultat isi spune in sinea sa: acest articol nu e relevant. Drept urmare: scade dramatic probabilitatea ca ea sa dea clic si sa citeasca acest articol.

Linkul articolului, vine inca o data sa confirme vechimea sa, prin prezenta anului “2016”.

Iar descrierea? Este preluata automat de Google ( semn ca acest articol nu a fost optimizat pentru motoarele de cautare )si consta in 2 fraze, prima fraza fiind doar pe jumatate completa. Rezultatul: o descriere care nu-i face deloc cinste pozitiei 1 in Google acestui cuvant cheie.

ARTICOL 2 – pozitia 2 pe Google

Titlu: Cele mai populare tehnici SEO pentru promovarea afacerii tale

Link: radioteen.ro/cele-mai-populare-tehnici-seo/

Descriere:┬á6 mar. 2016 –┬áSEO reprezinta un domeniu in continua schimbare, optimizarea seo prin cele mai populare┬átehnici seo┬áte ajuta sa ajungi pe prima pagina.

OBSERVATII

Aceeasi problema ca la primul rezultat analizat. Langa descrierea articolului este afisata data publicarii articolului; data veche de 1 an si jumatate.

Asa ca… potentialul cititor se gandeste cam asa: a trecut ceva vreme de la scrierea acestui articol, asa ca, cel mai probabil, strategiile SEO care erau populare in 2016, nu mai sunt populare si anul acesta.

Traim intr-o era in care totul se schimba fulgerator de repede. Si ceea ce a functionat cu un an in urma, cel mai probabil nu mai functioneaza si acum…. Drept urmare, potentialul vizitator nu da clic pe articol, ci alege pentru lectura, un articol de pe alt site, care are o data mai recenta.

In concluzie:

Daca as vrea sa rankez in prima pagina pe Google dupa cuvantul cheie “tehnici seo”, meta descrierea articolului meu ar suna cam asa:

5 Tehnici SEO pentru optimizarea site-ului tau, 100% practice si usor de implementat. Aplica-le si priveste cum site-ul tau urca pe prima pagina din Google.

3. Scrie articole care au in centru cititorul si beneficiile pe care acesta vrea sa le obtina

O vorba foarte inteleapta care circula in domeniul marketing si vanzari, spune cam asa: nimanui nu-i pasa cine esti si ce stii ci mai degraba cum il poti ajuta in atingerea obiectivului sau, sau in rezolvarea problemei cu care se confrunta.

Asadar, solutia este sa: scrii articole care sa aiba in centru cititorul tau.

Gandeste-te:

  • Ce anume il tine treaz noaptea pe cititorul tau ideal?
  • Care sunt ideile care il framanta?
  • Ce probleme il macina?
  • Ce teluri isi doreste cu ardoare sa atinga?

Apoi, dupa ce ai facut portretul cititorului tau ideal vino si scrie articole care se pliaza pe dorintele si nevoile lui precum o manusa.

El va stii ca tu intelegi cu adevarat problema cu care se confrunta si drept urmre, va fi mult mai deschis la sugestiile tale.

In concluzie:

  • in loc sa scrii o lista cu “Top 100 de diete care te ajuta sa slabesti”, daca vei scrie un articol cu titlul “Dieta minune care ajuta oamenii cu diabet sa slabeasca usor”;
  • in loc de “5 Sfaturi folositoare oricarui student”, daca vei scrie “5 Trucuri care te ajuta sa treci cu brio orice examen”

articolul tau va fi perceput ca fiind MULT MAI VALOROS, pentru ca el a fost conceput avand in minte o anumita audienta cheie si arata, inca din titlu, un beneficiu clar pe care persoanele interesate de acest subiect il vor avea, citind acel articol.

4. Pune linkuri spre site-uri externe relevante

Hmmm…

De ce ai pune link catre alte site-uri?

Nu trebuie sa iti tii vizitatorii cat mai mult pe site-ul tau, pentru ca ei sa citeasca, cat mai multe din articolele tale si sa-i fidelizezi in acest fel?

Ba da. Si asta este adevarat. Insa nu uita ca nu suntem intr-o jungla in care fiecare e pe cont propriu. Folosindu-ne de informatii pe care le gasim pe alte site-uri ne putem face articolele mai bune calitativ si totodata mai credibile, datorita studiilor si statisticilor pe care le citam.

Si asa cum e normal, atunci cand ne informam dintr-o sursa, dragut ar fi sa punem si link spre acea sursa, pentru ca, persoana interesata sa afle si mai multe detalii decat i-am oferit noi in articol sa o poata accesa usor.

Iata beneficiile pe care ti le ofera mentionarea de linkuri externe in articolele tale:

  1. Iti cresc credibilitatea. Mentionand alte surse in articolul tau, mai ales daca blogul tau este abia la inceput, cititorii vor vedea ca sfaturile tale nu au la baza crezurile tale si atat, ci studii de piata sau studii de caz. Drept urmare, vor face ca, sfaturile pe care tu le dai sa para mai credibile, iar aceasta credibilitate contribuie usor usor, cu fiecare sfat avizat pe care il dai, la cresterea autoritatii tale si pozitionarea ta ca expert in domeniu in mintea audientei tale cheie.
  2. Logic vorbind, articolele catre care pui link tind sa fie despre acelasi subiect cu cel pe care tu l-ai abordat in articol. Asadar, articolele catre care pui link reflecta intr-o anumita masura subiectul articolului tau. Mergand pe aceasta idee, Google observa aceste linkuri externe catre care tu faci trimitere in articolul tau, observa legatura care exista intre subiecte si considera articolul tau si mai relevant, si mai folositor oamenilor interesati de acea tema. Urmarea? Iti pozitioneaza articolul mai sus in rezultatele cautarii. ­čÖé
  3. Articolele care pun link catre alte resurse utile externe tind sa fie mai bune calitativ decat articolele care contin linkuri catre alte articole aflate pe acelasi site. Site-urile care pun link catre resurse externe devin in ochii lui Google, o resursa extraordinara pentru oamenii interesati de subiectul respectiv, si drept urmare, ele sunt plasate in pozitii fruntase pe Google Search. Si aceasta idee este cu atat mai credibila cu cat, exista un studiu in domeniu, in care, se arata ca, site-urile care au pus link catre alte site-uri sunt pozitionate mai sus in rezultatele pe care Google le afiseaza, decat site-urile care nu pun nici un link sau pun doar linkuri catre alte surse proprii.

tehnici moderne de promovare

In concluzie: pune link catre alte 3 resurse relevante externe in fiecare articol pe care il publici si n-o sa-ti para rau. ­čÖé

5. Pune backlinkuri interne catre articolele tale care sunt pe paginile 2 si 3 in Google

Intre situatia in care esti pe pagina 2 sau 3 in Google si situatia in care esti pe pagina 50 in Google, nu e mare diferenta.

De ce spun asta?

Pentru ca, de regula, putini oameni trec de prima pagina de rezultate de pe Google, in momentul in care cauta ceva folosind acest motor de cautare.

( Bine… nu e valabil doar pentru Google. In general, oamenii, pe orice alt motor de cautare scriu cuvantul cheie… Bing, Yahoo, Youtube etc. de regula dau clic pe unul sau mai multe rezultate afisate in prima pagina.)

Asa ca, atata timp cat nu esti pe prima pagina, ca esti pe a 2-a sau pe a 10-a e tot la fel de nasol. Cresteri semnificative de trafic vei vedea in statisticile tale din Google Analytics in momentul in care articolul tau se va afisa in prima pagina.

Acum, sa revenim la trucul pe care vreau sa ti-l impartasesc.

Articolele care rankeaza dupa anumite cuvinte cheie dorite pe a 2-a sau a 3-a pagina in Google, au sanse mai mari sa sara in prima pagina in Google, in comparatie cu cele aflate pe pagina 10, 15, 40 sau mai mult. Logic nu?

Asa ca, ceea ce poti face tu, este sa le dai un mic impuls, pentru ca ele sa sara pe prima pagina. Si pentru a da acest impuls, sfatul meu este sa faci urmatorii pasi:

  1. Identifica folosind site-ul Ahrefs sau un alt site cu unelte de SEO acele pagini de pe site-ul tau care au cea mai mare autoritate
  2. Dintre articolele afisate, alege-le pe acelea care au legatura cu subiectul articolului tau pozitionat pe pagina 2 sau 3 in Google
  3. Intra pe primele 3 si pune un link in cuprinsul acelor articole catre articolul tau pe care il vrei pozitionat mai sus in cautari

Concluzie

SEO nu mai este ce a fost odata. Nu mai e suficient sa inghesuiesti de o gramada de ori termenii cheie in articolul tau si Google sa iti puna fruntas articolul tau, in cautari.

Acum trebuie sa iti mentii articolele relevante, sa scrii nu pentru motoarele de cautare ci mai degraba pentru oamenii care fac aceste cautari, in dorinta de a te plia cat mai bine cu raspunsurile tale pe nevoile lor si sa creezi pe site-ul tau o retea formata atat din linkuri interne, catre propriile pagini si articole, dar si linkuri externe, care contin informatii relevante pentru utilizatori.

Ti-au placut aceste 5 tehnici SEO pentru optimizarea site-ului tau? Da Like&Share pe Facebook acestui articol. E foarte usor + e modul tau de a-mi spune multumesc pentru informatiile oferite. ­čÖé

No comments yet. Be the first.

Lasa un comentariu