4 sugestii care iti maresc vanzarile exponential

vanzari mai mariCriza financiara a dus la scaderea numarului de clienti care trec pragul magazinului tau virtual sau real? Atunci citeste cu atentie sugestiile pe care ti le voi da, pentru ca vanzarile tale sa urce de la luna la luna, vazand cu ochii.

1. Fa-ti clientii sa se simta speciali

Atunci cand afacerea ta este mica si nu ai foarte multi clienti, reusesti mult mai usor sa creezi o relatie cu acestia. Simplul fapt ca le spui pe nume, atunci cand vin sa cumpere din magazinul tau, ii va face sa se simta speciali.

Gandeste-te in permanenta cum poti duce relatia cu clientii pe care ii ai la un nivel superior si nu vei obtine niste simpli cumparatori ci clienti fideli, pe termen lung.

Alte exemple ar fi:

  • sa le dai un telefon de ziua lor si sa le zici La Multi Ani ( sms-urile sunt impersonale, asa ca, nu le recomand), sau
  • daca ai aflat un anumit lucru despre ei cum ar fi ca au o problema, intreaba-i data viitoare cand ii vezi daca au reusit sa si-o rezolve sau
  • pur si simplu, intreaba-i ce mai fac, aratand ca iti pasa de ei

2. Dezvolta-ti un comportament predictibil

Stiu ca acest subtitlu iti poate suna un pic ciudat, dar iti voi explica imediat despre ce este vorba.

Cu totii simtim o anumita reticenta fata de lucrurile noi si o anumita atractie catre lucrurile familiare noua. Iata de ce, atunci cand suntem in compania prietenilor apropiati ne simtim mult mai confortabil decat printre straini ( pentru ca, pe primii ii cunoastem).

Mergand pe aceasi idee, in viata de zi cu zi stim sa ne planificam cheltuielile pentru ca, stim pe ce data vin facturile. La polul opus, stim ca luna de luna vom lua salariul pe data x si acest lucru ne face sa ne simtim confortabil si sa nu ne stresam din punct de vedere financiar.

Asadar, oamenilor le place sa detina controlul asupra cat mai multor evenimente din viata lor. Dar unde este locul tau aici?

Dezvolta un anumit obicei, pentru clientii tai, pentru ca ei sa se familiarizeze cu el si chiar sa ajunga sa astepte de la tine acel lucru, iar si iar, in momentul promis.

Iata cateva exemple:

  • in comunitatea Cristinne, membrii nostri primesc newsletterul in fiecare marti,
  • tot marti este ziua cu noroc, in care anuntam la Cristinne Cosmetics produsul saptamanii – la jumatate de pret,
  • in fiecare joi, membrii Cristinne interesati sa isi inceapa o afacere online primesc una din cele 15 idei de afaceri fara investitie financiara,
  • la una din firmele la care sunt afiliata stiu ca, in fiecare luna pe data de 1 se anunta cadourile care se dau persoanelor care plaseaza comenzi in acea luna.

Astfel, clientii sau membrii comunitatii pe care ai intemeiat-o vor sti ca, in fiecare x zi a saptamanii vor primi un mesaj de la tine sau vor avea parte de o anumita reducere sau…

3. Discount sau valoare economisita?

Atunci cand esti pus in situatia de a oferi o reducere clientilor tai, probabil te intrebi cum e mai bine: sa mentionezi cifra reprezentand discountul sau suma de bani pe care clientii tai o vor economisi?

In cele ce urmeaza vom deslusi si acest mister.

Atunci cand valoarea de care vorbim este mai mica de 100 lei, mentioneaza procentul, iar daca valoarea depaseste 100 lei foloseste suma economisita pentru a-ti face reclama ofertei.

Exemplu: Pentru o crema de fata in valoare de 30 lei, atunci cand scadem pretul la jumatate, pentru oferta saptamanii, vom mentiona intotdeauna -50% si nu 15 lei reducere.

Astfel, incercam sa maximizam beneficiile ofertei pe care o facem, in mintea potentialului client.

4. Schimba cumparatorii pe clienti sau membri

Daca ai observat mai sus, atunci cand am facut referire la cei care s-au abonat la newsletterul Cristinne, nu am spus abonati ci membrii.

Atunci cand o persoana cumpara de la tine sau interactioneaza cu tine, rolul tau este de a o face sa se simta speciala. Cel care cumpara de la tine doar o data este cumparator, insa dintr-acestia vrem cat mai putini, asa cum am discutat in articolul: Tu ce iti doresti pentru afacerea ta: clienti sau cumparatori?

Clientul este persoana care cumpara de la tine si cu care stabilesti o anumita relatie.

Iar daca vrei sa duci aceasta relatie la un nivel superior si sa ii arati omului respectiv ca nu este doar un portofel deschis in plus, in magazinul tau, ci un membru al unei comunitati. Arata-i rolul sau in cadrul comunitatii si fa-l sa se simta special. Avertisment: beneficiile acestui comportament te vor lua prin surprindere ( intr-un mod pozitiv, desigur 🙂 ).

Acum ca ti-am ridicat mingea la fileu, este randul tau. Aplica informatiile pe care ti le-am oferit in afacerea ta si da-mi de stire ce rezultate ai obtinut. Iar daca ai si alte sugestii pe care le-ai obtinut din experienta ta, te invit sa le discutam in comentarii.