Greseala care te face sa pierzi clienti. Afl-o!

marketing clienti actualiIarna trecuta am fost in Italia. Ador inghetata lor asa ca, in ciuda frigului aspru de afara am intrat intr-unul din magazine ca sa cumpar cateva cupe de inghetata. Inauntru ma asteptau cateva zeci de arome de inghetata. Am trecut cu privirea rapid peste toate aromele, dar nu m-am putut decide. Erau prea multe variante si nu m-am hotarat ce sa aleg asa ca am iesit din magazin cu gandul ca, voi cumpara la intoarcere. Lucru care nu s-a mai intamplat.

Ti s-a intamplat si tie sa ai de ales intre atatea variante incat sa te simti coplesit si sa renunti la a mai cumpara ceva?

In acest articol vom vorbi despre ce anume se intampla atunci cand oferi prea multe variante potentialului client. De asemenea vom afla care este numarul de variante optim pe care trebuie sa il oferi, pentru a convinge clientii sa cumpere mai usor.

Iata concluziile unei cercetari de marketing efectuata pe aceasta tema:

O firma producatoare de dulceturi a oferit spre testare persoanelor care treceau prin fata standului:

  1. 24 de arome de dulceata
  2. 6 arome de dulceata

Inainte de efectuarea acestei cercetari se mergea pe premisa ca, cu cat oferi oamenilor mai multe variante de a alege, cu atat vor cumpara mai multi dintre ei.

Dar, asa cum probabil ai ghicit, aceasta cercetare a scos la iveala exact contrariul.

Iata cifrele:

In primul caz, atunci cand s-au oferit 24 de arome de dulceata spre testare, 60% dintre persoanele care au trecut prin fata standului s-au oprit sa testeze. In cel de-al doilea caz, cand s-au oferit 6 arome, doar 40% dintre persoane s-au oprit la stand sa testeze dulceata expusa.

Aceste numere vin si sustin ipoteza conform careia, cu cat ai o varietate mai mare de arome, cu atat vei avea mai multi clienti.

Dar partea interesanta abia acum vine.

Dintre persoanele care au testat cele 24 de arome, doar 3% au cumparat.

Dintre persoanele care au testat cele 6 arome de dulceata au ales sa cumpere 30%.

Pentru a vedea mai clar cifrele despre care vorbim, sa presupunem ca, 100 de persoane au fost folosite pentru acest experiment. 60 dintre ele au testat cele 24 arome si 40 dintre ele au testat cele 6 arome. Dintre cele 60 de persoane, doar aproximativ 2 au cumparat, iar dintre cele 40 de persoane, 12 au devenit clienti.

In concluzie, limitarea numarului de arome la 6 a avut drept urmare, cresterea numarului de clienti cu 500%.

Asadar, data viitoare cand alegi sa cresti diversitatea unei categorii de produse, ai grija cat de mult o cresti, pentru ca, de la un punct incolo in loc sa te ajute sa vinzi mai mult, iti va genera scaderea vanzarilor.

Ok, dar daca nu ai un magazin online, probabil te intrebi: si de ce, ma rog, m-ar interesa pe mine ceea ce am aflat mai sus? Citeste in continuare. Iti voi oferi motivul.

Cum aplici concluzia acestei cercetari in marketingul online

Daca ai un blog, cu siguranta iti creste inima atunci cand vezi ca, cititorii tai aleg sa dea like si share continutului tau pe site-urile de socializare. Dar mare atentie: ia aminte la ceea ce tocmai ti-am zis mai sus si pune un numar limitat de butoane de socializare pe blogul tau. Iti recomand sa le pui pe acestea: Facebook, Linkedin, Twitter, Google+ deoarece sunt cele mai folosite. Daca ai si conturi pe aceste canale de socializare si interactionezi cu fanii tai acolo, cu atat mai bine.

Beneficiul existentei unei singure oferte in marketingul prin e-mail

Atunci cand scrii un e-mail abonatilor tai, scopul acelui e-mail este de a-i determina pe destinatarii mesajelor sa faca o anumita actiune. Daca le ceri prea multe, risti ca ei sa inchida e-mailul de la tine si sa il stearga fara sa fi facut nici una dintre actiunile pe care le-ai mentionat in textul mesajului.

Cum sa aplici asta pentru prima pagina a site-ului tau

Un site cu un design profesional pune pe prima pagina doar cateva elemente cheie – pe cele mai importante. Un site facut de un amator pune pe pagina Acasa tot felul de informatii inutile vizitatorului, facandu-l pe acesta sa paraseasca pagina pe care a intrat in doar cateva secunde.

Uita-te la Google si la Yahoo pentru a vedea o diferenta notabila intre prima pagina ( acasa) a acestor 2 siteuri.

Asadar, daca ai wordpress nu pune toate widget-urile si plugin-urile posibile si imposibile pe site-ul tau. Pune la punct o strategie si foloseste doar acele programele care adauga valoare persoanei care poposeste pe site-ul tau.

In speranta ca aceasta cercetare de piata pe care tocmai ai citit-o te va ajuta sa iti dezvolti afacerea online, inchei prin a-ti urma mult succes si nu uita… nu tine informatia doar pentru tine – arata ca iti pasa: trimite-o mai departe prietenilor tai, prin canalele de socializare, dand un mic LIKE 🙂

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Distribuie articolul pe:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email

Citeste pe aceeasi tema si...

AGENTIE DE MARKETING ONLINE,
SEO & WEB DESIGN

Iti Oferim Solutii De Marketing Online Care Iti Aduc Mai Multi Prospecti & Vanzari Mai Mari

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica