A murit Google, sa-i fie tarana usoara… Dar cum ramane cu tine?

marketing onlineFace parte din firea lucrurilor. Asa cum oamenii se sting, asa si afacerile se duc de rapa. Activitatea oricarei firme, oricat de mare si importanta ar fi, ajunge la un moment dat la final.

In ultimii ani, s-au dezvoltat 2 tipuri noi de promovare a site-urilor pe internet: SEO si Social Media.

Si daca social media te ajuta sa intri in contact si sa creezi conversatii cu oameni care iti pot deveni clienti la un moment dat, SEO (Search Engine Optimization) iti promite un loc mai bun ( de preferat, chiar prima pozitie) in cautarile pe care potentialii tai clienti le fac pe Google.

Am studiat timp de 2-3 ani SEO incercand sa inteleg fiecare dedesubt al acestei activitati, in ideea de a-mi aduce site-urile pe care le detin in prima pagina.

In final am concluzionat ca, specialistii in SEO sunt intr-o cautare permanenta de noi metode prin care pot “fenta” Google, pentru a ajunge cu un efort cat mai mic in prima pagina din Google.

De ce spun ca acesti specialisti sunt intr-un proces de invatare continua?

Google face o data la cateva luni actualizari, lucru care le da planurile acestor persoane peste cap. Drept urmare, acestia incearca sa descopere portitele inca libere, pe care le pot exploata, pentru a-si pastra si chiar creste numarul de clienti care le solicita sa faca SEO pentru site-urile lor.

E ok, nu sunt impotriva SEO si am grija ca anumite aspecte ce tin de SEO sa fie bine puse la punct in cadrul site-urilor pe care le detin, insa la un nivel foarte general.

Ce ne facem totusi, daca la un moment dat Google dispare?

Daca pana atunci firma ta era pe prima pagina in Google si de acolo veneau majoritatea clientilor tai, cum vei proceda in continuare? Iti permiti sa asiguri viabilitatea afacerii tale o perioada suficient de lunga, care sa iti permita gasirea unui alt “mecanism” prin care poti atrage noi clienti in afacerea ta?

Daca mai tii minte, in articolul: Atentie, eforturile tale de marketing online sunt in pericol te sfatuiam sa nu iti cladesti afacerea pe nisipuri miscatoare.

Nu pune toate ouale intr-un singur cos, atunci cand te gandesti la promovarea afacerii tale. In caz contrar, vei constata cu parere de rau, la un moment dat, ca acea sursa generatoare de clienti va muri si afacerea ta se va imbolnavi grav, fiind foarte afectata de ceea ce tocmai s-a intamplat.

Nu, nu este cazul sa apelezi la resuscitare sau la mentinerea in viata a afacerii tale cu ajutorul aparatelor, (in cazul de fata creditele bancare, imprumuturile).

Daca citesti acest articol, fie-ti mila de timpul si experienta pe care le dedic scrierii lui, de timpul tau si de reusita pe care afacerea ta o poate inregistra si rogu-te, pune-ti eforturile de promovare a afacerii online in cel putin 2 cosuri.

Poate ca, articolul de astazi este un pic morbid (poate si din cauza ca m-am confruntat cu ceva probleme de sanatate in ultima saptamana), dar sper sa te faca sa realizezi ca nimeni si nimic nu este vesnic pe acest pamant, si pentru a avea succes, trebuie sa fii mereu deschis si sa inveti din ceea ce se intampla in jurul tau, cu scopul de a asigura prosperitatea ta.

Iar daca ai realizat ca trebuie sa faci o schimbare in modul in care iti promovezi afacerea online in acest moment, astept sa-mi dai un LIKE pentru ca aceste informatii sa ajunga si la alte persoane.