A venit vremea sa abandonam Facebook-ul? (II)

promovare pe FacebookIn prima parte a articolului A venit vremea sa abandonam Facebook-ul am discutat despre primul factor pe care trebuie sa il iei in considerare atunci cand alegi sa-ti promovezi afacerea pe aceasta platforma de socializare, si anume:  Facebook nu iti datoreaza nimic. Astazi vom vorbi despre ceilalti 2 factori.

2. Afla care este motivul pentru care oamenii folosesc acea platforma de socializare

Oamenilor le place sa puna pe Facebook poze cu ei, poze amuzante, sa dea like-uri la bancuri si sa interactioneze cu postari interesante ale prietenilor lor – dand like sau comentand.

Daca esti fotograf sau nutritionist, Facebook este locul perfect unde iti poti promova afacerea. Daca ai o organizatie non profit poti folosi social media pentru a recruta voluntari pentru a strange donatii pentru o cauza nobila.

Dar ai mare grija la 2 aspecte:

  • Chiar in momentul in care ajungi sa depinzi de Facebook pentru a-ti promova afacerea, detinatorii acestui site de socializare pot schimba termenii si conditiile intr-o maniera care sa te dezavantajeze.
  • Te poti pricepe de minune sa interactionezi pe Facebook cu fanii tai. Ei pot da like la postarile tale si pot lasa comentarii. Dar daca aceasta interactiune pe care o ai nu are drept rezultat clienti noi pentru afacerea ta, acesta nu este marketing… este doar un hobby enervant.

3. Facebook este doar o modalitate de promovare

Daca folosesti Facebook, nu ma intelege gresit. Este ok sa il utilizezi atata timp cat ti se pare o modalitate rentabila de a-ti investi timpul si banii facand publicitate afacerii tale. Dar ia in considerare ca Facebook poate schimba oricand Termenii si Conditiile, intr-un mod nefast pentru afacerea pe care o ai.

Iar daca te gandesti sa iti muti fanii pe alt site de socializare cum ar fi: Google + sau Pinterest. Mai gandeste-te o data. Acelasi pericol te paste si acolo.

Cea mai sigura metoda este aceea de a-ti aduce fanii pe site-ul tau. Ei trebuie sa stie ca aici, pe site, unde pot gasi toate informatiile de care au nevoie, iar prin instalarea anumitor programele pe site-ul tau poti face mai usoara comunicarea cu ei. Tine legatura cu ei punandu-i sa se aboneze la newsletter, pentru a fi primii care afla noutatile.

Gandeste-te la site-urile de socializare ca la niste targuri unde te duci sa iti expui marfa pentru a putea interactiona cu mai multi oameni si pentru ca mai multa lume sa afle de existenta produselor tale. Totusi nu uita ca ai un punct de desfacere principal unde vin majoritatea clientilor tai actuali pentru a se aproviziona.