fbpx

Tu ce iti doresti pentru afacerea ta: clienti sau cumparatori?

marketing clienti actualiProbabil ca, citind titlul te intrebi: nu sunt oarecum sinonime cele 2 cuvinte: client si cumparator?

Pentru a ne lamuri, consultam Dictionarul Explicativ al limbii romane, care da urmatoarele definitii:

CLIÉNT, -Ă, clienți, -e, s. m. și f. 1. Persoană care cumpără (regulat) de la un magazin, consumă ceva într-un local public etc., considerată în raport cu persoana sau întreprinderea de la care cumpără, consumă.

CUMPĂRĂTÓR, -OÁRE, cumpărători, -oare s. m. și f. Persoană (fizică sau juridică) care cumpără.

Asadar, clientul este o persoana care cumpara in mod regulat produsele pe care tu le promovezi. Acesta este tipul de oameni pe care vrei sa ii atragi in afacerea ta. Ei reprezinta o adevarata mina de aur, pentru prosperitatea afacerii tale, asa cum am discutat in articolul: Exploateaza mina de aur de langa tine.

Propune-ti sa transformi fiecare persoana care trece pragul magazinului tau ( fie el fizic sau online) din potential cumparator in client fidel.

Daca tot ceea ce urmaresti este sa ii iei banii omului care iti trece pragul si apoi sa il impingi binisor pe usa, inainte sa se razgandeasca in legatura cu ceea ce a cumparat si sa iti ceara banii inapoi, atunci afacerea ta nu va avea un final prea stralucit.

Incearca sa gandesti mereu in perspectiva, sa actionezi in mod strategic.

Fii mereu sincer cu clientii tai si ajuta-i sa aleaga cea mai buna varianta pentru nevoile lor (chiar daca asta inseamna sa le spui sa cumpere un produs mai ieftin decat ai vrea tu sa le oferi, sau chiar sa ii trimiti sa cumpere de la concurenta in cazul in care tu nu ai produsul de care au nevoie).

Acest comportament nu va trece neobservat si vei castiga nu doar clienti fideli ci prieteni care iti vor trece pragul magazinului mereu cu zambetul pe buze, stiind ca la tine vor gasi solutia potrivita la problema lor.

Tu cu ce gen de persoane ai de-a face, cu preponderenta, in afacerea ta: clienti sau cumparatori?