Cum scapi de clientii neseriosi din magazinul online

afacere magazin onlineIn cei 3 ani de zile de cand am magazinul online, mi-am facut clienti fideli, dar m-am confruntat si cu clienti neseriosi, care nu au ridicat coletele care contineau produsele comandate.

In afaceri, trebuie sa te ghidezi dupa expresia: „Nu risti, nu castigi”.

Chiar si asa, trebuie sa te asiguri tot timpul ca iti asumi riscuri calculate, altfel, risti sa dai faliment.

In cazul returnarii produselor, partea proasta este ca, platesti cheltuieli de retur, iar daca produsele sunt perisabile, poti pierde si o parte din marfa pe care ai expediat-o clientului neserios.

Partea buna, este ca, macar primesti marfa inapoi si o poti revinde altcuiva. Daca ai fi ramas si cu cheltuieli de expediere si fara marfa… atunci pierderea ar fi fost mult mai mare.

Iata cateva modalitati prin care poti evita sa ai de-a face cu clienti neseriosi, atunci cand ai un magazin online:

  • Fa-ti o lista cu clientii care „ti-au dat teapa” pana in acest moment, si verific-o de fiecare data cand primesti o comanda, pentru a te asigura ca nu ai de-a face cu aceleasi persoane care te-au pacalit prima oara.
  • Daca acei clienti neseriosi revin si plaseaza o comanda, cere-le sa plateasca in avans comanda si abia apoi trimite-le produsele. Astfel te asiguri ca nu vei fi pacalit inca o data.
  • Cel mai bun mod de a evita clientii neseriosi, este sa ceri plata in avans, a produselor. Dar acest lucru poate fi dificil, daca firma ta nu este cunoscuta, nu are o reputatie pe piata. Nimanui nu-i place sa arunce cu banii pe geam, fara a avea siguranta ca primesc in schimbul sumei respective produsele dorite. Acesta este motivul pentru care, majoritatea oamenilor aleg sa plateasca ramburs produsele comandate pe internet.
  • Daca ti se pare ceva suspect cu numele sau adresa de livrare a clientului, pur si simplu cauta informatii despre el pe google: dupa e-mail, vezi daca adresa pe care ti-a furnizat-o pentru trimiterea produselor este corecta etc. Daca sunt probleme, exista sanse mari sa le depistezi. Exista site-uri care isi publica lista cu clienti neseriosi. Daca persoana care ti-a comandat produsele se afla intr-una dintre aceste liste, nu il numara ca si client al magazinului tau online.
  • Pentru fiecare client nou, confirma comanda telefonic. Chiar daca ti se pare ciudat, exista persoane care nu se pricep sa umble pe internet si plaseaza comenzi aiurea pe site-uri. Mie mi s-a intamplat. Asadar, asigura-te ca, persoana respectiva stie ce face si chiar doreste produsele pe care le-a pus in cosul de cumparaturi.
  • Explica-i clientului procesul de expeditie. Daca trimiti produsele prin posta, spune-i ca, coletul ar trebui sa ajunga in aproximativ 3-4 zile si chiar daca nu primeste avizul de la posta, se poate prezenta sa ridice coletul de la oficiul postal de care apartine. Exista situatii in care avizele postale se pot pierde si atunci, clientul poate crede ca nu i-ai expediat coletul. De aceea este important sa ii explici aceste lucruri.

In scrierea acestui articol m-am inspirat de aici: Retur, colet neridicat! Cum sa eviti clientii neseriosi ? – Blogul lui Adrian Stoian. Daca te intereseaza subiectul, citeste si articolul sau.

Tu cum iti „pazesti” magazinul online de clientii neseriosi? Te invit sa discutam despre asta in comentarii.

De asemenea, da LIKE si SHARE la articol pe iconitele de mai jos, pentru ca si altii sa afle de aceste metode si sa evite sa-si ia teapa de la clientii neseriosi.