agentie ppc

Cum Alegi O Agentie PPC Buna Pentru Promovarea Afacerii Tale

Te intrebi cum ar putea sa te ajute o agentie PPC sa iti promovezi afacerea mai eficient? De ce sa nu te ocupi tu sau un alt angajat din firma ta? La urma urmei… sunt „doar niste anunturi”.

Indiferent ca stii sau nu „dedesubturile” marketingului online, sunt sigura ca esti de acord cu mine ca, modul de gandire de mai sus este unul destul de simplist.

De ce spun asta?

Pentru ca, de la a scrie 2-3 randuri de text si a apasa butonul „publica” la a crea reclame care iti aduc clienti noi si clienti recurenti, iar si iar, in mod profitabil, este drum lung.

Iar atunci cand ai pe cineva alaturi care face asta tot timpul, ca „job full-time”, stii clar ca… „dai un ban dar stai in fata”.

Insa sa nu ne grabim cu concluziile pentru ca suntem abia la inceput de articol, si pentru ca, asa cum stii si tu… nu tot ce zboara se mananca. 🙂

Vom lua toate notiunile care acum poate ti se par noi sau nefamiliare „la mana” si vom vedea: ce inseamna pay per click, ce este o agentie pay per click si cum iti poate ajuta afacerea online.

Continua sa citesti articolul si promit ca pana la finalul lui iti voi clarifica toate nelamuririle.

Ce inseamna PPC?

Pay-Per-Click marketing, abreviat PPC, este o modalitate de a utiliza publicitatea din motoarele de cautare pentru a genera click-uri catre site-ul tau.

Fie ca le consideri enervante sau nu, toate acele reclame pe care le vezi mai mereu in partea de sus a paginilor cu rezultate de cautare de pe Google reprezinta publicitate de tip PPC.

Hai sa iti explic pe scurt cum functioneaza.

De fiecare data cand cineva vede reclama ta si da clic pe ea, este trimis pe site-ul tau iar tu, platesti o suma modica motorului de cautare.

Din acest motiv, poarta denumirea de “pay-per-click”.

Urmatoarele platforme iti pun la dispozitie servicii de publicitate PPC: Google Ads, Facebook Ads, Tik Tok Ads, LinkedIn Ads, Pinterest Ads, Twitter Ads, Bing Ads, pentru promovarea site-ului tau.

Daca, campania PPC este una de succes, acea suma va fi doar o investitie minima din bugetul tau destinat publicitatii, pentru marirea portofoliului tau de clienti.

Un mare avantaj pe care pay-per-click il are consta in faptul ca, sistemul prin care rulezi aceste reclame are inclus si un mod de raportare destul de detaliat.

Astfel, tu iti poti seta si urmari conversiile pe care reclamele tale le genereaza, pentru a stii in orice moment cum merg campaniile de promovare online pe care le-ai creat.

Trebuie insa sa iti precizez ca nu este indeajuns sa stii rata conversiei.

Nu de putine ori vanzatorii se insala deoarece nu tintesc audienta potrivita, folosesc platforma gresita, trimit cuvintele cheie gresite catre persoane gresite sau pierd prea mult timp pe cuvinte cheie ineficiente.

Toate aceste aspecte inseamna un singur lucru: campania ta pay-per-click va fi una sortita esecului.

agentie seo si ppc

O scurta introducere in „lumea Pay-Per-Click” si variante pe care le ai la dispozitie

Internetul si dinamica tehnologica din prezent au schimbat in mod fundamental modul in care noi cautam si cumparam produse si servicii, zi de zi.

Multi clienti care isi fac cumparaturile din magazinele fizice apeleaza la internet pentru a compara preturile si pentru a citi recenzii ale acestora, inainte de a lua o decizie de cumparare.

In ultimele doua decenii, marketingul online a devenit un domeniu din ce in ce mai popular si drept urmare, noi si noi agentii de digital marketing au luat fiinta in Romania.

In aceasta lupta continua pentru atentie din sfera marketingului digital, putem remarca cu usurinta doi uriasi aflati intr-o constanta competititie unul cu celalalt: SEO vs PPC (optimizarea pentru motoarele de cautare versus promovarea pay per click).

In contextul in care Google isi schimba foarte des algoritmii, companiile trebuie sa se adapteze mereu.

Chiar daca apelezi la servicii SEO realizate de specialisti, adevarul este ca optimizarea SEO este de regula un proces lent si greoi.

Mai mult, indiferent de tehnicile SEO folosite, afacerile din industriile foarte competitive pot fi incapabile sa detina pozitia din varful ierarhiei pe care si-o doresc. Iar daca o detin la un moment dat, acest lucru nu reprezinta o garantie si pentru viitor.

Din acest motiv, se investesc din ce in ce mai multi bani in promovarea PPC.

Indiferent ca vorbim despre o afacere de succes, care are deja un brand puternic sau despre micii intreprinzatori aflati la inceput de drum in cladirea afacerii lor online, ai slabe sanse sa te impui cu afacerea ta in mediul online, in prezent, daca nu adopti pe langa ceea ce faci deja si o strategie de promovare pay-per-click.

Dar haide sa trecem la situatia ta actuala. Daca esti antreprenor si vrei sa iti promovezi afacerea folosind publicitate platita ai 3 variante:

  • poti chiar tu sa te apuci sa inveti tainele promovarii PPC
  • poti angaja o persoana care sa se ocupe cu campaniile de promovare sau
  • poti apela la o agentie de reclame PPC.

Insa inainte sa iei o decizie, ia in considerare si urmatoarele: pe masura ce promovarea pay per click in Romania devine din ce in ce mai competitiva, iti garantez ca o singura persoana nu poate face fata in competitia cu agentiile specializate, care au in spate echipe intregi de profesionisti concentrati numai pe acest lucru.

Asadar, daca alegi o agentie de marketing PPC, te poti focusa pe managementul afacerii tale si lasa chestiunile ce tin de marketingul online pe mainile unor experti care au doar o singura misiune: sa iti livreze servicii PPC de calitate.

In plus, permite-mi sa iti impartasesc un secret:

„Este mai ieftin sa apelezi la o agentie decat sa derulezi o campanie pe cont propriu.” Citeste cu atentie randurile de mai jos si vei intelge ce vreau sa spun…

campanii ppc

De ce sa alegi o agentie PPC

1. O agentie PPC se axeaza numai pe chestiuni ce tin de pay per click

Unele firme nu apeleaza la o agentie de marketing specializata pe pay per click si prefera sa insarcineze o persoana, de cele mai multe ori directorul departamentului de marketing, cu campaniile ce tin de PPC.

Pe langa faptul ca poate nu are expertiza necesara, acesta mai are si o gramada de alte lucruri pe cap (rapoarte de intocmit, persoane in subordine etc.).

Aceste lucruri deviaza atentia de la modul cum ar trebui derulate campaniile de publicitate platita, iar, rezultatele, asa cum te poti astepta, vor fi cel mult in zona celor mediocre.

Prin urmare, este mai indicat sa apelezi la o agentie PPC deoarece nu are alte responsabilitati in afara de a-ti optimiza campaniile PPC prin intermediul unui ansamblu variat de tactici de marketing.

2. Pune sub lupa concurenta

Poate unul dintre principalele puncte forte ale unei agentii PPC este abilitatea de a stii sa cerceteze concurenta in detaliu.

Specialistii PPC inteleg mecanismul de studiere a concurentei, au acces la platforme si software-uri care le furnizeaza detalii despre cum pot sa intreaca, concurenta, realizand reclame care vor avea o probabilitate mai ridicata de succes.

Deci nu exagerez atunci cand spun ca este un tip de munca pe care un amator nu o poate face peste noapte, in special daca tinem cont de faptul ca fiecare anunt pe care-l creezi si fiecare cuvant cheie pe care-l tintesti reprezinta un factor ce poate determina eficienta acelei campanii pay per click.

Ceea ce te intereseaza, este sa transmiti mesajul potrivit segmentului tau de piata si sa obtii mai mult trafic pe site. Doar asa iti poti creste vanzarile afacerii tale online.

3. Devino maestru in cautarea de cuvinte cheie

Procesul de cautare si alegere a cuvintelor cheie este unul crucial pentru succesul campaniei de marketing de tip PPC.

El reprezinta un aspect in care expertii pay-per-click investesc foarte mult timp la inceputul dar si pe intreaga durata a prestarii serviciilor de promovare online, in relatia de colaborare cu firma ta.

Alegerea cuvintelor cheie gresite se traduce in epuizarea rapida a bugetului si in rezultate nesatisfacatoare generate de campanie.

Exista multe instrumente gratuite pentru cuvinte cheie, cum ar fi Google Keyword Tool, pe care toata lumea le poate utiliza.

Insa “jucariile” cele mai bune, de regula, sunt cele pentru care trebuie sa platesti.

Adesea, agentiile utilizeaza uneltele de marketing contra cost pentru a obtine un avantaj competitiv si a-si face o imagine de ansamblu asupra concurentei existente intr-un anumit segment de piata.

4. Nu va mai trebui sa te preocupi de configurarea campaniei

Pentru ca, campania ta de promovare online sa fie cat mai eficienta, exista unele setari pe care trebuie sa le faci inca de la bun inceput.

De exemplu, setarile geografice te pot ajuta sa tintesti o regiune specifica din interiorul tarii.

Si asta este doar una dintre optiunile pe care le vei avea.

Asadar, asteapta-te sa iti pui intrebari precum cele de mai jos pe masura ce iti setezi campania:

  • sa imi aleg audienta la nivel local, regional, national sau global?
  • ar trebui sa apelez sau nu la reteaua de parteneri (Google Display)?
  • daca aleg sa-mi fac reclama in reteaua de parteneri ar trebui sa imi afisez reclama peste tot sau doar pe anumite site-uri? Care sa fie acestea?

Fara o intelegere deplina a optiunilor si a modului in care poti beneficia de pe urma lor, poti ajunge sa platesti prea mult pentru un trafic de care se bucura si alt intreprinzator care plateste mult mai putin pentru acelasi serviciu.

O agentie de marketing online serioasa te scapa de toate aceste probleme si iti garanteaza ca nu vei plati mai mult decat trebuie.

5. Utilizeaza cei mai buni experti si ultimele tehnologii de pe piata

O campanie PPC de succes necesita experti in marketing care sunt creativi si capabili.

Insa nu doar atat.

Ei folosesc si instrumente specifice de selectie si analiza, software-uri aparute recent pe piata care permit evaluarea in detaliu a campaniilor derulate, in scopul luarii unor decizii informate.

Totodata, expertii din cadrul acelor agentii sunt mereu la curent cu cele mai noi tehnici si functionalitati aparute pe platforma unde ruleaza anunturi tip pay per click.

Astfel, ei isi pot ajuta clientii sa ajunga la rezultatele dorite mai rapid si mai eficient.

Asadar, este nevoie de experti capabili, care sunt „la zi” cu noutatile in domeniu si au la indemana acea tehnologie care le permite sa isi puna abilitatile si cunostintele in valoare.

6.  Universul PPC este intr-o continua schimbare

O campanie de tip pay-per-click se apropie de rangul de arta atunci cand in spatele ei sunt oameni dedicati si pasionati care isi dedica tot timpul lor practicarii cu maiestrie a acestui tip de publicitate.

Ei sunt intr-un permanent proces de imbunatatire si actualizare, bazandu-se pe cele mai noi trenduri.

Astfel, te poti astepta ca, daca tu descoperi astazi o noua functionalitate in setarile unei campanii, agentia Google Ads cu care colaborezi sa stie deja de ea si nu doar atat… sa o aplice deja in campaniile de Google Adwords pe care le ruleaza. 😉

performance marketing

7. Procesul de tracking necesita expertiza tehnica

Fundatia oricarei campanii pay per click eficiente rezida in abilitatea noastra de a urmari nu numai ce vanzari se fac, ci si locul din care acestea provin.

O analiza profesionista a unui site ( al tau sau… de ce nu, al competitorilor tai ) iti poate scoate in evidenta ce cuvinte cheie prezinta cea mai mare probabilitate sa iti aduca un numar mare de conversii.

Instalarea si configurarea codului de tracking necesita unele cunostinte de HTML (insa nu doar atat). In cazul in care nu ai asemenea cunostinte, iti recomand sa lasi expertii sa se ocupe, astfel incat sa nu te complici.

Am vorbit mai sus despre motivele esentiale pentru care sa alegi o agentie PPC.

Daca te-am convins ca aceasta este varianta cea mai buna, atunci hai sa trecem la pasul urmator…

Sa spunem ca te-ai decis sa alegi serviciile unei agentii pay per click din Romania.

Insa atentie! Nu trebuie sa te pripesti.

Inainte de a incheia o intelegere, fii sigur ca agentia respectiva este in totalitate potrivita afacerii tale.

Asa ca, pentru a sari in ajutorul tau, eu ti-am pregatit o lista cu intrebari care, odata puse, iti vor oferi certitudinea ca nu iti vei pierde timpul cu o agentie PPC neserioasa sau insuficient de pregatita.

Cum sa alegi agentia PPC potrivita

1. Cata experienta are?

Este o intrebare foarte interesanta!

Nu te intereseaza doar de cati ani o agentie este pe piata, ci si portofoliul pe care il are, in principal daca a mai lucrat cu alti clienti din acelasi domeniu ca tine.

Specialistii PPC din echipa Cristinne, au experienta vasta si o multime de clienti din diferite domenii care impartasesc o caracteristica comuna: cu totii sunt satisfacuti de serviciile primite. 🙂

2.  Cat de transparenta este respectiva agentie PPC?

Spre deosebire de alte agentii, Cristinne este o agentie de marketing online cu sediul in Bucuresti pentru care transparenta si onestitatea reprezinta reguli de aur.

Daca apelezi la serviciile noastre, poti fi sigur ca nu iti va scapa absolut nimic, iar noi nu iti vom ignora intrebarile si doleantele tale.

Calitatile comune ale membrilor echipei Cristinne si ale tuturor clientilor cu care noi lucram este: corectitudinea, sinceritatea si seriozitatea.

Tinem foarte mult la aceste trei calitati si de asemenea, ne place sa le vedem oglindite in fiecare nou partener cu care incepem o colaborare. Pentru ca, la noi, colaborarile sunt pe termen lung, nu doar „o incercare de moment”.

Evita acele companii care sunt reticente in a-ti furniza acces la propriile campanii. Acest lucru nu poate insemna decat un singur lucru: iti ascund diverse informatii.

Si nu uita sa te feresti de acele agentii care nu iti ofera rapoarte regulate, o tendinta care denota o lipsa profunda de profesionalism si respect fata de tine. Si asta cu atat mai mult cu cat… sunt banii tai in joc!

Este esential sa cunosti toate datele „problemei”, cum ar fi spre exemplu: CPC (costul pe click) si CPA (costul pe actiune).

De asemenea, ar trebui sa fie capabila sa iti prezinte un raport de performanta si analiza detaliata, care sa-ti prezinte de pe ce reclame au venit comenzi online (daca ai un magazin online), cate formulare de cerere de oferta au fost completate (daca vinzi servicii), cate apeluri telefonice si cate clickuri pe emailul firmei tale s-au inregistrat intr-o anumita perioada.

Si apropo de magazinele online, nu stiu daca stii dar, in momentul de fata principala metoda de promovare a magazinelor online de tip PPC este reprezentata de campaniile de Google Shopping.

Daca o agentie ezita sa te puna la curent cu asemenea informatii, atunci reorienteaza-te fara sa mai stai pe ganduri.

3. Ce modificari isi propune sa faca pentru a imbunatati rentabilitatea campaniei publicitare?

In momentul in care rulezi o campanie PPC vrei ca atunci cand tragi linie: venituri din publicitate – cheltuieli cu publicitatea sa iesi pe plus sau in cel mai rau caz sa iesi pe zero ( urmand sa iesi pe plus din achizitiile ulterioare pe care clientul nou atras le va face, pe viitor. )

La Cristinne stim ca eficienta este cheia si stim cum sa reducem cheltuielile care nu isi au rostul. Croim reclamele special pentru audienta ta, care sa iti aduca un ROI (return on investment) cat mai mare si avem o vasta experienta in a atinge diferite grupuri demografice, in functie de tipul si domeniul de activitate al afacerii tale.

Intipareste-ti in minte aceste intrebari.

Eu deja ti-am raspuns la ele mai sus, asa ca, daca ti-a placut ceea ce ai citit si esti interesat de o agentie PPC de incredere, din Romania care sa iti ofere servicii PPC concepute special pe marimea afacerii tale si bugetul de care dispui contacteaza-ne chiar acum!

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Distribuie articolul pe:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email

Citeste pe aceeasi tema si...

AGENTIE DE MARKETING ONLINE,
SEO & WEB DESIGN

Iti Oferim Solutii De Marketing Online Care Iti Aduc Mai Multi Prospecti & Vanzari Mai Mari

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica