[Mesaje de la cititori] Cum Alegi O Nisa Profitabila Pentru Blogul Tau

nisa blog

Sa-ti creezi un blog nu este un lucru extrem de greu de facut. In cel mai rau caz, daca esti anti-tehnologie, rogi pe cineva sa ti-l faca. Greul vine abia apoi.

  • Ce nisa de piata sa abordezi?
  • Vei putea scoate bani cu nisa pe care ti-ai ales-o pentru blogul tau?

Acestea sunt doar doua dintre framantarile noilor bloggeri.

Primesc adesea intrebari de acest gen prin email de la membrii comunitatii Cristinne, asa ca astazi, voi raspunde la unul din ele aici pe blog.

Asa ca, daca te bate gandul sa-ti creezi un blog de succes, sunt sigura ca vei gasi folositoare informatiile din el. Asta cu atat mai mult cu cat, aceste sfaturi vin de la o persoana care isi monetizeaza blogul cu succes in acest moment, prin mai multe metode.

Iata mesajul pe care l-am primit de la Maria in urma cu aproximativ 2 saptamani:

” Bună Cristina,
Mulțumesc pentru material. Aș vrea să-ți pun o întrebare sau două. Nu reușesc să aleg o nisă. Mi-ar place medicina naturistă în special. Sunt asistentă de farmacie. Am întrebat pe cineva care e în lumea afacerilor online și mi-a zis că trebuie să fiu medic ca să am blog axat pe medicină naturistă. Tu ce părere ai? Mulțumesc anticipat.

In acest articol vom face lumina, in ceea ce priveste acest subiect atat de important pentru bloggerii aflati la inceput de drum: alegerea nisei.

3 Nise de blog profitabile

Atunci cand vine vorba de alegerea unei nise in care sa-ti dezvolti blogul, care sa-ti aduca si bani majoritatea expertilor in internet marketing sunt de acord cu urmatoarele trei:

  1. Sanatate
  2. Relatii ( Iubire)
  3. Bani

Acestea sunt cele 3 mari nise in care, daca ne vom incepe un blog, vom avea succes.

Asta pentru ca, succesul unui blog nu se traduce neaparat prin cantitatea de trafic pe care reusim s-o atragem pe blog ci si la suma de bani pe care reusim s-o castigam de pe urma lui.

Gandeste-te o secunda: ce raspund oamenii cel mai des la intrebarea:

Ce este cel mai important pentru tine?

  • unii raspund ca sanatatea
  • altii raspund ca familia, iubitul/iubita, sau copiii

Si chiar daca unii dintre noi nu vrem sa recunoastem, cu siguranta, cu totii ne-am dori mai multi bani. Si daca ar fi posibil cat mai repede si cu munca, cat mai putina. 😀

Nu te grabi sa spui ca nu-i adevarat.

Google nu minte.

Iata doar cateva din cautarile care se fac dupa “cum sa faci bani”.

cum sa faci bani

Dupa cum poti vedea in exemplul de mai sus, intre 1000 si 10000 de oameni cauta luna de luna noi modalitati prin care pot castiga niste bani in plus.

Exemple de nisa profitabile

Cele 3 nise de piata pe care ti le-am oferit drept exemplu mai sus, sunt foarte generale. Dupa cum bine ti-am demonstrat, ele sunt practic general valabile pentru noi toti.

Asa ca sfatul meu ar fi sa te duci spre o subnisa. O nisa mai mica.

Subnise pentru sanatate

Spre exemplu: la capitolul sanatate iti poti alege sa vorbesti despre cum sa slabesti. Sau chiar o nisa mai mica: cum sa slabesti prin sport.

Maria s-a gandit bine cand si-a ales medicina naturista. Aceasta tine tot de domeniul sanatatii. Subnisa se refera la tratarea in mod natural a diferitelor afectiuni cu care ne confruntam fiecare, la un moment dat, in viata.

Subnise pentru relatii

La capitolul relatii, te poti axa pe: cum sa obtii mai multe intalniri.

Sau daca publicul tau tinta este unul mai matur, poti alege ca nisa: cum sa pastrezi o relatie de cuplu armonioasa pe termen lung.

Subnise pentru cum sa faci bani

Daca vorbim de nisa “cum sa faci bani”, exista o gramada de bloggeri care si-au ales-o.  Daca dai o cautare pe Google vei gasi o tona de bloguri pe acest subiect.

Poate de aici si asocierea pe care multi o fac intre “a castiga bani pe internet” si cuvintele “teapa”, “scam”, “mit”.

De ce? Pentru ca multi din cei care vorbesc pe blogul lor despre cum sa faci bani, nu au obtinut nici un ban in viata lor si vorbesc doar teorie. 🙁 Trist, dar adevarat.

Dar revenind la nisa noastra, iti voi da un exemplu de subnisa pe care o abordeaza chiar blogul pe care il citesti in acest moment. Este vorba de nisa: cum sa faci bani pe internet.

Practic, de la cum sa faci bani, am facut un pas mai departe si am ales ceva mai specific. Eu le arat oamenilor cum sa-si creeze si sa-si dezvolte afacerea pe internet folosind diverse strategii si tactici de marketing online.

Daca vrei sa iti alegi ceva si mai specific de atat si sa abordezi o nisa de piata si mai mica iti poti alege: cum sa faci bani pe internet din afiliere.

Exemplele pot continua la nesfarsit, insa banuiesc ca ai inteles ideea de baza si vei sti sa iti alegi o nisa profitabila. 🙂

Insa nu te bucura inca. Mai exista o regula extrem de importanta pe care trebuie sa o respecti pentru a castiga bani pe internet.

Cine decide achizitia?

Haide sa facem un exercitiu de imaginatie.

Gandeste-te ca esti in drum spre casa. Mergi pe jos si din cand in cand iti mai arunci privirea in vitrina magazinelor pe langa care treci.

Dintr-o data privirea ti se opreste asupra unui lucru. Ti-l doreai de mult, insa din diverse motive ai tot amanat sa-l cumperi.

Pasesti sfios in magazin si intrebi cat costa.

Oferta e buna. Poate prea buna ca sa o ratezi. Daca nu te vei mai intalni cu ea a doua oara??? te gandesti in sinea ta.

Asa ca scoti binisor portofelul din buzunar, il dechizi, scoti banii si cumperi.

Ti se pare logic ce spun?

Este procesul prin care trecem cu totii atunci cand vrem sa cumparam ceva.

Insa pentru a cumpara acel ceva, ne trebuie doua lucruri:

  • puterea de decizie
  • banii necesari

Iata de ce, atunci cand iti alegi o nisa de piata, pentru care sa scrii postari pe blogul tau, este important ca, oamenii carora tu li te adresezi sa indeplineasca cele doua criterii de mai sus. Altfel spus: sa fie independenti financiar.

In momentul in care produsele sau serviciile pe care le promovezi pe blogul tau, in scopul de a obtine bani se adreseaza adolescentilor sau copiilor, sortii tai de izbanda scad simtitor.

Copiii depind financiar de parintii lor. Atat timp cat parintii sunt cei care iau decizia de a cumpara sau nu acel lucru si nu, acest lucru iti influenteaza in mod negativ castigurile pe care le obtii.

Asa ca mare grija, cu segmentul de piata caruia alegi sa i te adresezi.

Publicul tau tinta trebuie sa fie format din persoane care au venituri si pot decide singuri daca acel produs este bun pentru ei si sa faca achizitia fara a astepta confirmarea unei alte persoane sau fara a cere bani la alta persoana!

Ce inseamna sa fii expert

A fi expert nu inseamna sa ai studii in domeniu.

Nu inseamna sa ai nu stiu cate facultati, masterate si doctorate.

Inseamna, pur si simplu, sa stii mai multe despre subiectul respectiv decat oamenii care te urmaresc pe blog.

Tu, in ochii lor este Expertul.

Iar gradul tau de expertiza creste pe masura ce scrii mai mult pe blog.

De ce?

Pentru ca esti nevoit sa te informezi din ce in ce mai mult, eventual sa si pui in practica, ceea ce spui, si sa observi rezultatele… si asa, de la o luna la alta capeti mai multe informatii in domeniul respectiv.

Asa se face ca, dupa cativa ani de scris pe blogul respectiv te vei putea lauda cu un bagaj de cunostinte pe care nu ti l-ar fi putut oferi nici o facultate din aceasta lume.

Si asta pentru ca ai invatat din placere.

A existat acea pasiune pentru subiectul respectiv, acea dorinta de a afla mai multe si a impartasi si altora.

Atunci cand “predai” altora, prin articolele pe care le scrii pe blog, ceea ce inveti, notiunile ti se intiparesc si mai bine in minte si iti vine mult mai la indemana sa le pui in practica.

Chiar daca aveam ceva experienta ca antreprenor atunci cand am inceput sa scriu pe Cristinne.ro si eu continui sa invat odata cu voi, pe masura ce acest blog se dezvolta. 😉

Ti-am impartasit chiar in articolul pe care l-am scris cu putina vreme in urma, ce am invatat eu in urma organizarii workshopurilor de blogging ca sa vezi ca si eu continui sa invat.

Asa ca, eu zic ca, Maria nu ar avea de ce sa-si faca griji ca nu are studii de specialitate in domeniu. La fel poate fi si in cazul tau.

Daca exista pasiunea pentru subiect, dorinta de a cunoaste mai mult, este suficient.

Cat priveste forma legala, pentru momentul in care va trebui sa scoti bani cu blogul tau, din cate stiu eu, intr-adevar exista anumite restrictii in ceea ce priveste mentionarea codurilor CAEN pentru P.F.A.-uri.

Insa daca iti faci un S.R.L. iti poti pune orice cod CAEN doresti, pentru a-ti putea monetiza blogul folosind metoda pe care tu o consideri cea mai buna. 🙂

Sper din suflet ca, informatiile pe care ti le-am impartasit sa te ajute sa-ti alegi nisa potrivita si sa-ti construiesti in jurul ei un blog de succes pe care sa-l monetizezi cu brio.

Eu urmeaza sa ma intalnesc cu Maria la Workshopul de Blogging din 27 noiembrie pentru a o invata tot ce stiu eu despre blogging. Daca vrei si tu sa paticipi, da clic pe poza de mai jos!

  • Steflea Petru 19/11/2016, 15:17

    In legatura cu intrebarea Mariei
    Nu sunt deacord cu unele chestii dezbatute aici. E numai parerea mea din experienta .
    Mare adevar in alegerea unei nise profitabile, dar in cazul Mariei, sfaturile ca nu e bine sa aleaga ca subiect medicina naturista este total gresita din mai multe considerente:
    – Maria lucreaza in domeniul farmaceutic si cine altcineva are mai multe cunostinte despre medicina naturista decat ea?
    -Deci Maria vrea sa-si faca un blog despre asa medicina naturista, avand cunostinte bogate in domeniu si cu siguranta ii si place acest subiect.
    -Blogurile de succes sunt acele facute de specialisti in domeniu, care abordeaza un subiect(nisa) in care sunt experti.
    -Google apreciaza si promoveaza informatiile de calitate din care vizitatorii gasesc la inrebarile lor, deci blogurile care respecta aceasta regula simpla sunt promovate.
    O sfatuiesc pe Maria sa faca un blog despre medicina naturista unde este experta si sigur va avea succes blogul ei. Daca nu imediat, dar cu timpul blogul ei daca va avea informatii de calitate va fi apreciat de cat mai multi vizitatori.
    Ar fi multe de zis pe acest subiect, dar doresc sa fie doar un simplu comentariu cu o opinie personala.
    Va doresc succes tuturor care urmariti acest blog.