[Mesaj de la cititori] Cum sa-mi construiesc cu succes o comunitate online?

construierea unei comunitati onlineIn acest articol vei afla modurile prin care iti poti crea o comunitate online si avantajele pe care aceasta ti le ofera.

Prietenii nostri sunt oamenii cu care avem multe lucruri in comun. Sunt persoane in preajma carora ne simtim bine si cu care discutam lucrurile care ne preocupa.

Asa cum in viata reala cautam persoane care au aceleasi preocupari ca si noi, si in mediul virtual se intampla la fel.

Prin intermediul forumurilor, grupurilor sau paginilor create pe site-uri de socializare gen Facebook, Linkedin sau Google+ gasim persoane careu au interese comune cu ale noastre. Crearea unui cont sau un simplu LIKE sunt suficiente pentru a ne alatura comunitatii noastre preferate.

Ce faci insa, atunci cand tu vrei sa initiezi o astfel de comunitate online?

Elena imi scrie:

“Ma intereseaza sa dezvolt o comunitate in jurul unei asociatii: Asociatia Profesionistilor din Asigurari.

In primul rand foarte putine persoane din PR sau marketing inteleg aceasta categorie profesionala. Personal nu am gasit nici una.

Nu-mi doresc o afacere in sensul strict al cuvantului. Imi doresc o comunitate de profesionisti care sa comunice, sa aiba evenimente si informatii profesionale dedicate.”

Sa le luam pe rand.

“foarte putine persoane din PR sau marketing inteleg aceasta categorie profesionala”

Am lucrat si eu pentru o perioada scurta in asigurari si de aceea pot afirma ca, stiu obiectiile cu care te confrunti atunci cand incerci sa vinzi asigurari de viata catre clienti. De asemenea stiu cat de important este sa ii mentii motivati si cu o atitudine pozitiva, pe noii agenti.

Cu totii ne dorim sa investim timp, energie si bani in oameni care sa ne urmeze exemplul si sa devina foarte buni in ceea ce fac.

De aceea, cred ca ideea crearii unei comunitati in domeniul asigurarilor este una grozava si ii va ajuta atat pe cei aflati la inceput sa-si gaseasca motivatia de a continua cat si pe cei cu experienta, sa schimbe pareri si experiente intalnite “in teren”.

Metode de a-ti construi o comunitate online

Atunci cand vrei sa aduci impreuna un grup de oameni care au acelasi job – in cazul de fata, lucreaza in asigurari, ai la dispozitie mai multe modalitati de actiune:

1. Creeaza un blog pe care sa scrii mereu informatii noi si utile din domeniul asigurarilor sau…alt domeniu pe care ti l-ai ales.

Este foarte important sa mentii blogul actualizat. Astfel iti vei creea cititori fideli la articole si prin intermediul comentariilor pe care acestia le lasa pe blog vei incepe sa legi relatii de prietenie cu aceste persoane.

Pune un formular de captare a e-mailurilor pentru ca, agentii de asigurari interesati sa se aboneze la blogul tau. Astfel ii vei putea tine la curent cu articolele nou aparute iar daca ai evenimente pe care le organizezi offline, ii poti anunta trimitandu-le un simplu e-mail cu invitatia.

Avand la dispozitie o lista cu persoanele interesate de domeniul asigurarilor, poti pune intrebari deschise pentru a afla problemele cu care se confrunta colegii tai si astfel vei putea crea cursuri care sa-i ajute sa-si rezolve problemele pe care le intampina in activitatea lor.

Pentru administrarea bazei de date cu e-mailuri iti recomand sa apelezi la un serviciu de email marketing specializat, cum ar fi Aweber. Astfel, te asiguri ca, e-mailurile tale nu ajung in spam.

2. Creeaza o pagina sau un grup pe un site de socializare. Pentru domeniul asigurarilor, cred ca vei avea succes daca alegi sa folosesti Linkedin si nu Facebook. In grupurile de pe Linkedin se discuta adesea subiecte de business si multi profesionisti aleg cu prioritate aceasta platforma, pentru a comunica.

Poti lua oricare dintre aceste idei si sa le pui in aplicare pentru a incepe sa-ti construiesti o comunitate.

Dar pentru a avea cele mai bune rezultate, in timp record, iti recomand sa le pui pe ambele in aplicare, concomitent.

Cum iti dezvolti comunitatea recent creata?

Pentru dezvoltarea comunitatii pe care ti-ai creat-o, cere ajutorul agentilor de asigurari pe care ii cunosti. Da-le un telefon sau un e-mail si roaga-i sa isi invite colegii in comunitatea pe care tocmai ai creat-o.

Navigheaza pe internet folosind cautari specifice domeniului asigurarilor si acolo unde gasesti persoane cu aceeasi preocupare ca si a ta, trimite-le o invitatie in comunitatea ta.

Nu te da inapoi nici atunci cand este vorba de a da raspunsuri pe diferite forumuri, celor aflati la inceput in asigurari. Astfel, vei fi recunoscuta drept expert in domeniul in care activezi.

Avantajele unei comunitati online

Crearea unei comunitati in mediul online are numeroase avantaje, insa cel mai important dintre ele este acela ca, poate reuni profesionisti din mai multe colturi ale tarii, in acelasi timp si fara cheltuieli sau efort suplimentar. Un calculator si o conexiune la internet sunt suficiente.

Mergand tot pe ideea comunicarii in mediul online, poti intia un Hangout pe Google+ care permite tuturor celor interesati sa participe, absolut gratuit.

Inceputul va fi greu. Dar, oare ce inceput este usor?

“Imi doresc o comunitate de profesionisti care sa comunice, sa aiba evenimente si informatii profesionale dedicate.”

Odata ce ti-ai construit o comunitate online, poti:

  • incepe sa trimiti periodic, membrilor comunitatii tale, reviste tiparite cu cele mai noi informatii din domeniul asigurarilor
  • organiza conferinte in care agentii de asigurari pot asista la prezentari folositoare pentru ei. Aici, pot discuta cu cei care au aceeasi meserie ca si ei, pentru a afla cele mai ingenioase strategii de vanzare sau solutii interesante la problemele pe care le ridica potentialii clienti.
  • oferi cursuri contra cost celor interesati sa se specializeze, sa acumuleze informatii si sa devina mai buni in ceea ce fac

“Nu-mi doresc o afacere in sensul strict al cuvantului”

Asa cum spun americanii: “Begin with the end in mind”. Altfel spus, gandeste-te care este scopul cu care faci asta.

Esti sigura ca, tot ceea ce te intereseaza este schimbul de informatii si atat?

Eu cred ca vei avea nevoie si de sustinere financiara si banuiesc ca nu vrei sa oferi din buzunarul propriu acesti bani, de fiecare data cand organizezi un eveniment. Faptul ca ai nevoie si de o sursa de venit este un lucru perfect normal.

Asociatiile caritabile au la baza un scop maret: acela de a-i ajuta pe cei nevoiasi. Dar pentru a ajuta oamenii nu este suficienta vointa ci trebuie sa existe si o parte financiara, care sa ajute la realizarea acestui scop.

Timpul si efortul pe care il investim, angajatii pe care ii avem, chiriile etc. sunt cheltuieli fara de care nu ne putem desfasura activitatea in conditii optime.

De aceea, atunci cand initiezi o afacere, trebuie sa ai stabilit in mod clar, sursa care iti va genera venituri. In caz contrar, punand bani din buzunarul tau, nu vei putea sustine activitatea asociatiei prea mult timp.

In concluzie

Chiar daca acest articol l-am creat avand in minte asigurarile, sigur vei putea implementa aceste idei si in activitatea pe care o desfasori in acest moment. Iar daca una din cunostintele tale lucreaza in asigurari, trimite-i acest articol.

In cazul in care nu ai prieteni care lucreaza in asigurari, da LIKE acestui articol pe site-urile de socializare. Cu siguranta mesajul tau va atrage atentia persoanelor interesate si astfel vei pune o caramida la fundatia comunitatii online pe care Elena vrea sa o creeze pe apda.ro