fbpx

Studiu de caz: Cum cresti cu 133% abonatii la newsletter in 15 minute

creste abonati newsletter

Sa fim seriosi… cine nu vrea sa aiba mai multi abonati la newsletterul sau?

Daca ai un blog sau o afacere online stii cat de important este acest numar. El iti influenteaza in mod hotarator castigurile tale lunare.

Dar inainte de a ne aventura in studiul de caz, lasa-ma sa iti spun cum a inceput totul…

Iti cresc popup-urile numarul de abonati?

Cu ceva vreme in urma, un membru al comunitatii Cristinne ma intreba: “Cat de mult te ajuta popup-urile sa-ti cresti numarul de abonati prin email?”.

Atunci pe moment n-am stiut sa ii raspund. Nu aveam niste date clare care sa confirme sau sa infirme faptul ca popup-urile ar fi utile site-ului meu.

Majoritatea expertilor in marketing de peste ocean, sustin ca popup-urile acelea enervante te pot ajuta foarte mult in cresterea numarului de abonati.

Dar oare era valabil acest lucru si pentru Romania?

Daca da, cat de bine functiona aceasta strategie, in cazul nostru, in general… si in cazul siteului meu, in special?

Intrebarea asta m-a pus pe ganduri. Asa ca, m-am gandit sa fac un mic experiment pentru a vedea ce se intampla daca instalez niste popup-uri la mine pe blog.

Sa inceapa experimentul!

Nu sunt tocmai de acord cu amplasarea de popup-uri pe blogul meu pentru ca nu vreau ca, cititorii fideli sa fie deranjati non stop de ele. Asa ca am ales o varianta de mijloc: am amplasat popup-uri doar pe cele mai citite articole de pe blogul meu.

Cum descoperi cele mai citite articole de pe site-ul tau?

Simplu. Intri pe contul tau de Google Analytics (Sper ca ai unul. Daca nu… da fuguta si creeaza-ti char acum unul. Ai nevoie de el pentru a merge mai departe cu experimentul 😉 ). Aici te duci la Pagini de destinatie.

pagini iesire google analytics

Si iti apare un top al celor mai vizualizate pagini de pe site-ul tau.

top cele mai citite articole cristinne

Apoi am verificat si topul paginilor de iesire, care se afla in meniu dedesubtul paginilor de destinatie.

pagini iesire site cristinne

Si am observat ca, paginile de destinatie, corespundeau in mare parte cu cele de iesire.

Ce inseamna asta?

Practic oamenii care intrau pe site-ul meu ca sa citeasca aceste articole, le citeau doar pe acestea si apoi ieseau. Si daca nu s-ar fi abonat la newsletter pierdeam definitiv legatura cu ei.

Deci practic, nu era vorba de cititori fideli ci de simpli vizitatori. Vizitatori care poate ca nu vor mai poposi niciodata pe blogul meu.

Trebuiau luate masuri de precautie. Asa ca am instalat niste popup-uri care apareau doar atunci cand oamenii doreau sa iasa de pe site.

Vizitatorii care continuau sa citeasca articolele mele nu erau intrerupti din lectura de un astfel de popup.

Ingenios nu-i asa? 🙂 ( acestea se numesc exit popup-uri… asta in cazul in care te decizi si tu sa le folosesti candva)

Dar, inainte de a merge mai departe cu experimentul, mai trebuie sa stii ceva.

Traficul pe site in perioada experimentului

Traficul pe site influenteaza numarul de persoane care se aboneaza. Asta este logica. Cu cat ai mai multi vizitatori, cu atat creste probabilitatea ca, mai multi oameni sa se aboneze la newsletterul tau.

Tocmai de aceea, am extras din Google Analytics 2 poze care iti arata traficul in perioada testata.

Adica in ultima saptamana din luna noiembrie, cand lucrurile erau “normale”.
trafic site cristinne 24 30 noiembrie 2015

Si saptamana in care am instalat exit popup-urile pe primele 20 cele mai vizitate pagini de pe site-ul meu.

trafic site cristinne 1 7 decembrie 2015

Dupa cum poti vedea, traficul a fost aproximativ acelasi, in cele 2 perioade pe care le analizam. Asadar, rezultatele nu vor fi influentate de o crestere sau scadere a traficului.

Acum ca am lamurit asta… sa bata tobele. E timpul sa anuntam rezultatele testului.

Cum a evoluat numarul de abonati la newsletter

Pentru a-ti arata cati oameni s-au abonat la newsletter, am luat 2 gratice (cu perioada dinaintea experimentului si cea de dupa experiment) din software-ul pe care eu il folosesc pentru email marketing.

Dupa cum poti vedea mai jos, in mod normal, aveam in medie 3 abonati noi la newsletter pe zi.

nr abonati 24 30 noiembrie 2015

Dupa instalarea exit popup-urilor, numarul zilnic de abonati este de 7, in medie.nr abonati 1 7 decembrie 2015

In concluzie: Numarul de abonati a crescut de la 3 la 7/zi, adica, cu 133%.

Vrei un numar mai mare de abonati la newsletter? Un numar mai mare de persoane care sa iti citeasca mesajele si sa cumpere produsele tale? Te pot ajuta cu campania ta de email marketing. Contacteaza-ma aici.

Functioneaza popup-urile?

Acum ca am datele necesare si iti pot raspunde la intrebarea de la inceputul acestui articol… raspunsul este DA.

Si ti-am aratat si DE CE dar si CUM poti face asta.

Acum imi pare rau…

Am pus o perioada popup-uri pe Cristinne.ro pentru a atrage mai multi abonati. Asta se intampla la inceputurile blogului. Apoi le-am scos. Mi se pareau mult prea enervante si nu voiam sa ii deranjeze pe cititorii mei.

Mi-am zis:

“Cine vrea sa se aboneze o s-o faca pentru ca formularele de abonare la newsletter sunt prezente pe site. Cine nu, nu. N-are sens sa ii bat pe oameni la cap sa se aboneze daca ei nu vor.”

Nu voiam ca tu, cel care citesti aceste randuri sa fii una-doua intrerupt din lectura de bannere.

Si pana la urma, acesta este si motivul pentru care Google ma iubeste: pentru ca pun experienta cititorilor mei mai presus de toate tehnicile de SEO pe care le gasesti la orice pas pe internet.

Dupa parerea mea, aceasta este cea mai buna metoda pentru a obtine trafic gratuit pentru site-ul tau de pe Google.

Si totusi… nu m-am gandit ca exista si aceasta varianta de mijloc; aceasta varianta pe care ti-am explicat-o mai sus si care nu iti pune popup-uri pe intreg siteul ci doar pe articolele cele mai iubite de cititori si care sunt distribuite cel mai des.

Este randul tau acum

Te invit sa o aplici si tu si apoi sa-mi spui daca ai obtinut rezultate cel putin la fel de bune ca mine.

Iar daca ti-a placut acest studiu de caz si vrei sa mai scriu si altele pe acest site pe viitor, te rog sa dai un mare LIKE 🙂 In functie de numarul de aprecieri pe care il primesc voi stabili cat de des sa scriu studii de caz.