37 Metode de promovare a unui magazin online in 2017

metode promovare magazin online

Iti doresti sa stii prin ce metode sa-ti promovezi magazinul online, astfel incat oferta ta de produse sa ajunga la cat mai multi oameni?

Vrei mai mult trafic? Mai multi clienti? Vanzari mai mari?

 

In acest articol vei gasi nu mai putin de 37 de metode de promovare, menite sa-ti faca magazinul online cunoscut, sa atraga mai multi potentiali clienti si sa-ti genereze vanzari mai mari.

Asa ca, hai sa luam pe rand…

Metodele de promovare a unui magazin online

1. Inscrie-ti shopul pe principalele motoare de cautare ( Google, Bing etc.) si in directorul dmoz.org

2. Inscrie-ti firma pe principalele site-uri de socializare.

promovare pe social media

3. Comunica, constant, cu fanii tai, pentru a intelege ce anume doresc, ce le place, ce dificultalti intampina in folosirea produselor tale, etc. Practic, foloseste social media pentru a-ti intelege mai bine clientii si a veni in intampinarea nevoilor lor, cu scopul de a-i fideliza.

4. Include iconitele site-urilor de socializare unde ai cont ( + link catre fiecare dintre ele) in semnatura emailului tau. Daca ai angajati, pune-i si pe ei sa faca acelasi lucru, cu emailul de serviciu. Astfel veti pastra mai usor legatura cu toti clientii actuali si potentiali.

5. Pune site-ul tau in semnatura ta, atunci cand iti creezi cont pe diverse forumuri. Atentie: consulta regulamentul respectivului forum si vezi daca iti este permis acest lucru. Nu vrei sa fii considerat spammer, ci un om de buna credinta, care vrea sa aduca valoare.

6. Mentine o balanta intre promovarea produselor tale si oferirea de informatii utile fanilor tai de pe social media. Nimanui nu-i place sa i se vanda non stop. Nici tie nu-ti face placere, asa-i? Atunci nu face nici tu asta altora.

promovare youtube

7. Inregistreaza videoclipuri in care sa arati produsele tale in actiune. Distribuie-le pe social media.

8. Daca folosesti videoclipurile pentru a-ti face publicitate online, nu uita, atunci cand le incarci pe Youtube, sa completezi titlul, descrierea si tag-urile cu cuvinte cheie corespunzatoare pentru ca, videoclipul tau sa fie gasit mai usor de persoanele interesate de ceea ce vinzi tu.

9. Ia testimoniale video clientilor tai. Acestea sunt cele mai credibile forme prin care le poti arata si altora ca produsul tau functioneaza cu adevarat.

10. Imparataseste cu cei care te urmaresc si sunt interesati de produsele din magazinul tau online poze cu testimoniale, primite de la clienti.

11. Fa-ti un blog.

12. Actualizeaza constant blogul tau cu noutati, promotii + diverse articole care fac parte din strategia ta de promovare online.

13. Fa-ti publicitate platita pe Facebook.

14. Promoveaza-ti produsele folosind Google Adwords pentru a ajunge mai usor si mai rapid la segmentul de piata caruia i te adresezi.

15. Capteaza adresele de email ale potentialilor clienti si ale clientilor actuali.

16. Trimite fiecaruia dintre abonatii de la punctul 15 emailuri periodice, care sa corespunda nevoilor si dorintelor lor. ( Pe clientii actuali trebuie sa-i faci sa cumpere mai mult. Pe potentialii clienti, trebuie sa-i convingi sa acorde o sansa produselor tale si sa le incerce. Stii cum sa faci asta automat?)

17. Analizeaza datele statistice oferite de compania de email marketing cu care colaborezi ( recomand Aweber) pentru a vedea ce merge si ce nu si a ajusta mesajul tau, in asa fel incat el sa ajunga la cat mai multi oameni.

18. Pentru a capta mai multi abonati, pune un formular de abonare pe blog.

19. Adauga un formular de abonare ca pop-up. Astfel, oamenii care intra pe site, chiar daca nu cumpara, poate se vor abona si astfel vei putea sa tii legatura cu ei.

20. Creeaza concursuri cu premii pe pagina de Facebook pentru ca oamenii sa distribuie postarile tale si astfel, mai multi oameni sa afle de ele.

21. Creeaza parteneriate cu alte firme care se adreseaza aceluiasi segment de piata dar promoveaza alt gen de produse.

22. Periodic, creaza sondaje de opinie pentru a vedea care este parerea clientilor tai si a face modificarile necesare, pentru a veni in intampinarea dorintelor acestora.

cumpara online

23. Ofera cupoane de reducere pentru a incuraja oamenii sa vina si sa plaseze o a doua comanda in magazinul tau online.

24. Creeaza-ti un program de afiliere tentant.

25. Creeaza materiale promotionale care sa-i ajute pe afiliatii tai sa-ti promoveze mai usor oferta. La urma urmei, daca ei castiga, castigi si tu. Usureaza-le munca, pentru ca ei sa te promoveze cu placere.

cumparaturi online

26. Ofera cadouri la primele comenzi plasate. Astfel, noii clienti vor avea ocazia sa testeze si alte produse, in afara de cele comandate.

27. Ofera transport gratuit daca, clientii tai comanda peste o anumita valoare.

28. Ofera Garantia 100% banii inapoi timp de x zile. Arata ca ai incredere in produsele tale. Ofera o perioada de garantie mare si potentialii clienti vor stii ca, in magazinul tau online gasesc produse de calitate. 😉

29. Posteaza comentarii folositoare pe bloguri din nisa ta. Astfel iti poti atrage potentiali clienti.

30. Creeaza o campanie de testare pentru bloggeri. Ei vor scrie fericiti opinia lor despre produsele tale pe blog, iar magazinul tau online va ajunge instant la “urechile” a sute, chiar mii de oameni noi.

seo magazin online

31. Optimizeaza-ti site-ul din punct de vedere SEO, folosind cuvinte cheie potrivite. Insa atentie: nu exagera, pentru ca altfel vei obtine exact opusul!

32. Optimizeaza-ti viteza de incarcare a magazinului online. Vrei ca oamenii sa aiba acces cat mai rapid la produsele tale. Nu-i face sa astepte. In caz contrar, rata de conversie a vizitatorilor in clienti va avea de suferit.

promotii si reduceri

33. Participa la Black Friday. Intereseaza-te din timp cand anume urmeaza sa se organizeze si pregateste-ti o strategie ca la carte, pentru a genera vanzari uluitoare. Atentie: ar fi bine ca, reducerile sa fie Pe Bune. Altfel vei avea mai mult de pierdut decat de castigat.

34. Cere clientilor multumiti recomandari. Ofera-le un bonus in schimb, iar ei te vor recomanda cu zambetul pe buze prietenilor lor.

client multumit

35. Videoclipurile postate pe Youtube, adauga-le si pe blogul tau impreuna cu o mica descriere. Astfel, ele vor fi vizionate de mai multi oameni.

36. Creeaza-ti un cont pe Google Analytics si consulta periodic statisticile de aici.

37. Testeaza. Testeaza. Testeaza. Doar asa poti vedea ce iti aduce cele mai bune rezultate si ce tactici esueaza in a-ti aduce clientii mult doriti.

analiza statistici promovare online

Sfaturi pentru promovarea corecta a magazinului online

Atunci cand vine vorba de promovarea online a unui magazin, sunt intrebata adesea de clientii mei:

  • Cat dureaza promovarea online a magazinului?

  • Cat ma costa sa-mi promovez shopul pe internet?

  • Cum stiu daca, ceea ce fac imi aduce rezultate?

Acestea sunt 3 dintre cele mai frecvente intrebari pe care le primesc. Si in cele ce urmeaza iti voi raspunde rapid la ele, pentru ca tu sa intelegi “jocul” in care intri in momentul in care decizi sa-ti creezi un magazin pe internet si sa ti-l promovezi online.

Strategia de promovare a unui magazin online, include, pe langa metodele mentionate mai sus multe alte tactici de marketing online.

Si acestea necesita timp pentru a fi implementate. Daca le aplici pe toate odata, risti sa fii considerat spammer, atat in ochii celor de la Google cat si in ochii potentialilor clienti.

Asadar, o parte din tacticile de marketing pot fi aplicate imediat, altele necesita timp si o strategie bine pusa la punct.

Iata de ce, recomand ca, strategia de promovare a unui magazin online sa se faca pe o perioada de minim 6 luni – 1 an inainte de a trage o concluzie finala in ceea ce priveste eficienta promovarii online.

O parte din metodele de promovare pe internet a magazinului sunt gratuite, daca ar fi sa ne referim strict la partea financiara.

O alta parte din aceste modalitati de publicitate, desi nu necesita bani, iti vor manca mult timp. Si in aceasta categorie intra si promovarea pe social media ( pagina de Facebook, Youtube, Linkedin, Google+, Pinterest etc.).

Si asa cum probabil stii deja, exista si modalitati de promovare platita. Cele mai cunoscute, aici la noi, in Romania sunt: publicitatea pe Facebook si publicitatea pe Google Adwords.

Desi trebuie sa investesti bani, aceste metode, expuse mai sus, sunt perfecte pentru cei care vor rezultate rapide si vor sa-si dea seama in timp scurt cat de rentabila este afacerea pe care au pornit-o.

Cat te costa?

Asta depinde doar de tine. De bugetul tau. De cat esti dispus sa platesti pentru a-ti face publicitate si desigur… de experienta ta in ceea ce priveste uneltele pe care Google Adwords si Facebook Ads ti le pun la dispozitie.

La ce ma refer mai exact?

Daca nu ai experienta in publicitatea platita online, poti sfarsi platind mult mai mult decat ar fi necesar.

Un expert in Adwords sau Facebook Ads, care stie sa aleaga cuvintele cheie cu grija si stie si ceva copywriting pentru a face ca anunturile tale sa arate “apetisant” iti poate atrage acelasi trafic, la doar o fractiune din pretul pe care tu l-ai fi platit.

Intrebarea: cat mai costa? este formulata gresit, dupa parerea mea.

Ar fi mai corect sa intrebam:

Care este volumul de vanzari pe care il pot atrage cheltuind suma x pentru promovarea magazinului meu online?

 

Pentru ca, la urma urmei, ceea ce conteaza de fapt este rentabilitatea investitiei tale. Nu te incalzeste cu nimic ca ai reusit sa obtii un CPC de 1 cent, daca rata ta de conversie este de extrem extrem de mica.

Ai un magazin online sau vrei sa-ti creezi unul? Te pot ajuta. Haide sa cream impreuna o strategie de marketing online imbatabila, care sa aduca produsul tau in fata a mii de oameni in timp record. Contacteaza-ma aici.

Asadar, sfatul meu, atunci cand vine vorba de promovarea platita a magazinului tau online este:

Nu-ti face griji in privinta sumei pe care o dai, ci urmareste mai degraba ce volum de vanzari iti genereaza banii pe care i-ai investit in publicitatea platita.

 

Si cu asta fac trecerea la cea din urma intrebare, care se refera la eficienta metodelor de promovare online.

Vezi tu, o diferenta notabila intre promovarea pe internet si promovarea offline a unei afaceri o reprezinta urmarirea ratei de conversie.

Daca offline este destul de dificil sa tii socoteala ce metoda de promovare ti-a adus rezultatul x si ce metoda ti-a adus rezultatul y, online lucrurile stau mult mai simplu.

In momentul in care alegi sa-ti faci publicitate pe internet trebuie sa stii ca toate eforturile tale poti fi masurate. Asa ca, oricand vrei, poti pune stop, poti analiza rezultatele si poti continua cu metodele care vezi ca sunt cele mai eficiente pentru afacerea ta.

Sfatul meu este sa stabilesti anumite perioade, in fiecare luna in care sa stai si sa analizezi rapoartele generate de fiecare metoda de promovare online si sa iei deciziile corespunzatoare.

La urma urmei, asa e normal. O afacere se conduce pe baza cifrelor, nu pe baza instinctului. 🙂

PS: In articolul urmator o sa-ti dezvalui cateva statistici “din culisele” unei campanii de publicitate platita pe Facebook, pe care o derulez in prezent, ca sa intelegi exact, de ce este atat de important sa-ti analizezi periodic rapoartele.

In loc de concluzie

Chiar daca metodele de promovare pentru magazinul tau online, expuse mai sus pot fi coplesitoare ca numar, fa un pa inapoi. Trage o gura de aer. Noteaza-le apoi si stabieste in ce ordine le vei lua.

Asa cum iti spuneam, nu trebuie sa le aplici pe toate de la bun inceput. Ia un creion si o hartie si traseaza-ti o strategie de marketing ca la carte. 🙂

Si desigur, daca ti-a fost de folos articolul, te rog impartaseste-l si prietenilor tai. Da Like!

Lasa un comentariu

  • Blogul cu de toate.com 14/12/2016, 14:04

    Buna ziua ,cum inscriu blogul in directorul dmoz pentru ca eu nu reusesc ?

    • cristinne.ro 15/12/2016, 10:44

      Nu toate site-urile propuse in Dmoz sunt acceptate. Sincer, ma indoiesc sa reusesti cu un site creat pe o platforma gratuita. Sfatul meu: daca vrei intr-adevar sa scoti bani din blogging, creeaza-ti un site pe domeniu propriu.