Rapiditatea cu care TikTok a crescut si a devenit popular a avut un impact profund in domeniul social media.
In acest moment, tot mai multi antreprenori care vor sa castige vizibilitate online si sa-si depaseasca, concurenta, apeleaza la agentii TikTok care sa le faca, campanii de promovare pe TikTok.
Practic aceasta platforma de social media este acum… ce era odata Facebook si ce a fost, ceva mai recent Instagramul, pentru brandurile mari si mici, de pretutindeni.
In acest articol vom explora:
Lansat in 2016 de compania chineza de tehnologie ByteDance, TikTok a castigat rapid noi adepti, datorita formei sale de livrare a continutului: videoclipuri scurte, captivante si distractive si a interfetei prietenoase pentru utilizatori.
Rezultatul: o crestere exploziva la nivel global!
8 Factori cheie care au contribuit la cresterea spectaculoasa a aplicatiei TikTok
Formatul scurt al videoclipurilor
Inca din start TikTok a pus accentul pe crearea de videoclipuri scurte, intre 15-60 secunde, care vin in intampinarea dorintelor tinerilor, de a interactiona cu continut scurt, ce poate fi „digerat” rapid. Atentia de scurta durata pe care utilizatorii o manifesta in prezent online, combinata cu o satisfacere rapida a nevoii de a obtine informatia dorita rapid, in momentul in care au nevoie de ea, a avut drept efect cresterea spectaculoasa a platformei.
Continutul generat de utilizatori (UGC)
TikTok pune accent pe utilizatori, incurajandu-i sa devina creatori, nu pe consumatori. Astfel, influencerii, artistii, comediantii si in general toate persoanele care simt ca au ceva de spus si doresc sa isi exprime public opinia, sunt invitati sa publice continut pe TikTok.
Algoritmul folosit pentru feed
Algoritmul platformei are la baza inteligenta artificiala. El observa videoclipurile cu care utilizatorii interactioneaza si apoi ofera un feed cu videoclipuri noi personalizat pe preferintele fiecarui utilizator in parte.
Viralitatea si tendintele
Continutul creat aici, are la baza tendintele. Astfel, creatorii de continut observa continutul care „prinde” la public si creeaza si ei continut asemanator, pe baza experientei lor pe subiectul respectiv. Drept urmare a videoclipurilor create, trendul respectiv creste, si odata cu el, cele mai bune clipuri pe subiect devin virale.
Expansiunea la nivel global
Disponibilitatea aplicatiei in mai multe limbi, la nivel international, a dus la o crestere si mai rapida a popularitatii sale, reusind sa depaseasca cu succes barierele culturale si geografice.
Integrarea muzicii
Libraria sa vasta de melodii a permis creatorilor de continut sa foloseasca melodiile aflate „pe val” in cadrul materialului creat, dand astfel un si mai mare avant videoclipului final rezultat. Acest lucru s-a dovedit a fi benefic atat pentru creatori, cat si pentru industria muzicala, care a inregistrat o crestere majora, dand nastere la noi hit-uri si trenduri in lumea muzicala.
Incurajarea creativitatii
Tiktok a incurajat inca de la inceput utilizatorii sa incerce diverse unelte de editare, filtre si efecte, stimuland si mai mult inovarea si experimentarea de noi moduri de a face lucrurile. Asa au luat fiinta o varietate de moduri prin care putem exprima o idee.
Cultura influencerilor
In cresterea sa, ecosistemul format din influencerii prezenti pe platforma, care si-au construit o comunitate solida pe TikTok, a avut un impact mare. Practic, tocmai influencerii deveniti populari au atras branduri dispuse sa isi faca promovare pe TikTok, pentru a ajunge la audienta dorita.
Mai mult, TikTok a impactat lumea social media in asemenea masura incat, alte platorme deja „veterane”, precum Facebook, Instagram si Youtube, au lasat orgoliul de-o parte si au inceput sa studieze ce merge pe TikTok si apoi sa foloseasca informatiile aflate pentru a dezvolta si ei „unelte” asemanatoare pentru platformele lor, cu scopul de a impiedica „migrarea in masa” a utilizatorilor de pe platformele lor, catre TikTok.
Cresterea rapida a Tiktok-ului s-a datorat formatului inovativ al videoclipului, stimularea utilizatorilor de a da frau liber creativitatii in realizarea de noi videoclipuri, algoritmul inteligent pe care il are la baza, oferirea aplicatiei spre folosire la nivel global si abilitatea sa de a identifica si scoate in prim plan subiectele virale.
Antreprenorii si specialistii in marketing au recunoscut potentialul TikTok de a influenta modul cum oamenii percep un anumit brand si impactul pe care il are in luarea deciziei de achizitie. Drept urmare, au inceput sa-si adapteze intr-o masura din ce in ce mai mare planurile de marketing, pentru „a face loc” si acestei platforme.
De ce sa incepi sa faci promovare pe TikTok afacerii tale, in 2024
Mai sus, ai putut citi motivele pentru care aceasta platforma a crescut si a devenit populara atat de rapid. Si odata cu cresterea ei, a fost lansata, asa cum era si normal de asteptat, functionalitatea de: reclame platite pe TikTok.
Ea permite antreprenorilor, deschisi sa investeasca in viitorul business-ului lor, sa faca promovare platita pe TikTok, pentru ca, mesajul lor sa ajunga la cat mai multi oameni din segmentul de piata caruia i se adreseaza.
Iata de ce, ar trebui sa integrezi si tu TikTok ads in strategia ta de marketing digital:
Acces la o baza de date mare de utilizatori
Conform ultimelor statistici, din 2024, comunitatea TikTok numara peste 1.677 bilioane de utilizatori, dintre care, 1,1 bilioane sunt utilizatori activi lunar. Datareportal.com arata ca, in 2024, in Romania exista 7,89 milioane de utilizatori TikTok peste 18 ani. O crestere cu 1,2 milioane de utilizatori in comparatie cu 2023.
Rata de interactiune mare
90% dintre utilizatori, intra pe TikTok zilnic! Algoritmul TikTok este creat special, pentru a scoate in fata continutul cu cele mai multe interactiuni, ceea ce duce la si mai multa interactiune pe platforma, in randul utilizatorilor.
In concluzie: cu anunturi video bine gandite, realizate cu scopul de a stimula interactiunea, iti cresti exponential sansele de a atrage atentia si a genera conversatii in randul publicului tau tinta.
Conform Backlinko, 47,4% dintre utilizatori au sub 30 ani, iar 42% au intre 30-49 ani. Acest lucru face TikTok sa fie un mediu propice atat pentru promovarea business-urilor care se adreseaza audientelor tinere, cat si celor care au ca target audientele mature.
La nivel global, oamenii petrec pe platforma 52 minute in fiecare zi (o crestere de 210%, comparativ cu timpul petrecut de utilizatori pe platorma in 2019) si peste 850 minute pe luna, in aplicatie.
Libera exprimare a creativitatii
Platforma incurajeaza creativitatea si autenticitate. Acest lucru face din TikTok spatiul ideal in care afacerile pot scoate in evidenta personalitatea brandului lor, valorile, produsele si serviciile pe care le au, in moduri unice si creative.
Probabilitatea mare a videoclipurilor de a deveni virale
Nu mai este o noutate faptul ca pe TikTok exista multe trenduri si competitii care au devenit rapid virale.
Afacerile au 2 variante: pot alege sa dea startul acestor challenge-uri sau pot alege sa participe. In ambele cazuri, clipurile lor se bucura de o popularitate crescuta, pe durata trendului respectiv.
Iar aceasta popularitate, asa cum cu siguranta iti dai seama, aduce cu sine o expunere mai mare a brandului tau, posibilitatea de a ajunge la mai multi oameni, cu oferta ta de produse sau servicii, folosindu-te de puterea continutului organic.
Reclamele nu sunt agasante
Tipurile de reclame de pe TikTok, prin forma in care sunt livrate utilizatorilor, se integreaza perfect cu continutul organic. Drept urmare, ele nu sunt percepute ca fiind enervante sau agasante, asa cum se intampla in cazul metodelor traditionale de publicitate.
Promovarea platita este de 12 ori mai ieftina
Atunci cand vine vorba de reclame, probabil te gandesti:
Cat costa reclama pe TikTok?
Pretul pentru promovarea pe TikTok variaza in functie de tipul de reclame creat si obiectivul pentru care creezi acea reclama.
Insa, in linii mari:
- costul per click este 0.35 lei – pentru campaniile TikTok de conversii
- costul per 1000 afisari este 1,2 lei pentru campaniile TikTok de conversii.
Si daca ar fi sa facem o comparatie cu Facebook, vei vedea ca pretul pentru promovare pe TikTok este chiar mic. Pe Facebook, un CPM (cost per 1000 afisari) este in jur de 15 lei.
Comparand cele 2 platforme, vei plati un pret de 12 ori mai mic, atunci cand alegi sa-ti faci promovare pe TikTok.
Concluzia: pentru promovarea pe TikTok costul este mult mai mic, comparativ cu alte platforme de socializare.
Colaborari cu influenceri
Exista influenceri care au multi urmaritori pe TikTok. Legand un parteneriat cu o parte dintre acesti influenceri, conferi business-ului tau un mod autentic prin care sa-ti promovezi produsele sau serviciile din oferta ta.
Oportunitatea de a spune o poveste
Precum spunea Gheorghe Dinica in filmul Filantropica: „Mana intinsa care nu spune o poveste, nu primeste pomana”.
Videoclipurile scurte reprezinta o modalitate excelenta prin care poti spune o scurta poveste:
- a afacerii tale,
- a brandului tau,
- a unui produs sau a unui serviciu pe care vrei sa il faci cunoscut.
Mai poti folosi clipurile video scurte si pentru:
- a arata ce se intampla „in spatele cortinei”, pentru ca urmaritorii tai sa se simta ca fac parte din „povestea ta”,
- a scoate in evidenta sau a demonstra anumite caracterstici ale produsului tau
- a te conecta la nivel emotional cu audienta ta.
Posibilitatea de descoperire a produselor
Modul in care algoritmul TikTok a fost creat, expune utilizatorii, odata intrati in aplicatie, la o varietate mare de videoclipuri. In felul acesta, ei pot descoperi nu doar noi subiecte care i-ar putea interesa ci si noi produse sau branduri care sunt pe aceeasi linie cu interesele si preferintele lor.
Interactiune in timp real
Posibilitatea de streaming live pe TikTok permite afacerilor sa interactioneze cu audienta lor in timp real, sa raspunda la intrebari, sa demonstreze beneficiile produselor lor, sa faca sesiuni de Q&A interactive si… per total, sa creasca sentimentul de „comunitate” in mintea segmentului lor de piata.
Integrarea E-commerce
TikTok doreste sa ofere utilizatorilor sai posibilitatea de a comanda produsele dorite, fara sa paraseasca aplicatia. Acest lucru este un win-win pentru toate partile implicate:
- TikTok isi mentine utilizatorii pe platforma mai mult timp, interactionand cu videoclipurile create aici
- utilizatorii nu mai trebuie sa paraseasca aplicatia, sa intre in magazinul online si sa urmeze practic o multime de alti pasi pentru a comanda ceea ce doresc. Cu cateva clickuri… comanda e facuta. 🙂
- pentru tine, ca business, reprezinta oportunitatea de a-ti vinde rapid produsele, prin intermediul continutului video pe care il creezi.
Acces la rapoarte si statistici detaliate
Platforma ofera afacerilor care isi fac promovare pe TikTok contracost, acces la statistici care:
- arata performanta campaniei derulate,
- arata caracteristicile audientei care a interactionat cu acea reclama pe TikTok, precum si modul in care oamenii au interactionat cu acel anunt platit
- permite afacerilor sa ia decizii informate, in directia optimizarii reclamelor lor.
Combinatia pe care TikTok o ofera, constand in acces la un public numeros, rate de interactiune ridicate, oportunitati creative de exprimare, modalitati diverse de a crea anunturile, transforma aceasta platforma de socializare intr-o unealta puternica de marketing, pe care afacerile aflate in cautarea unor modalitati unice si creative de a interactiona cu persoanele din nisa lor, o imbratiseaza in numar din ce in ce mai mare.
TikTok continua sa se dezvolte ca platforma si odata cu ea, au sansa sa o faca si antreprenorii. Ei au sansa de a-si face cunoscute produsele, spunandu-le povestea, si de a crea relatii de lunga durata cu clientii lor.
Sper ca ai gasit util acest scurt ghid TikTok in care ti-am prezentat motivele pentru care ar fi bine sa iti promovezi pe TikTok afacerea pe care o detii.
Cauti o agentie de promovare pe TikTok, ca sa te ajute cu crearea campaniilor pe TikTok?
Echipa Cristinne este aici, ca sa preia partea de:
- editare a videoclipurilor si administrare a contului de TikTok al afacerii tale,
- creare si management al campaniilor de reclame pe TikTok.
Contacteaza-ne!