Ce Servicii De Promovare Online Sa Alegi Pentru Afacerea Ta In 2019?

servicii promovare online

Atunci cand pasesti pentru prima oara in lumea marketingului digital, poate fi o experienta coplesitoare.

Exista atat de multe canale de promovare online pentru afacerea ta, iar pentru majoritatea oamenilor cel mai greu lucru este reprezentat de gasirea unui punct de pornire pentru intregul proces.

In acest articol vei afla ce metode de promovare online iti recomandam sa folosesti in 2019, pentru a-ti scoate afacerea in prim plan, indiferent ca ai un simplu blog, un site de prezentare sau un magazin online.

Dar hai sa incepem cu inceputul…

Ce este promovarea online?

Tot auzi vorbindu-se de promovare online, dar nu stii ce este exact sau ce implica?

Stai fara griji, te voi lamuri intr-o clipa!

Promovarea online, cunoscuta si ca reclama pe internet, sau marketing digital este un mod de publicitate care implica utilizarea internetului pentru atragerea de noi clienti din randul segmentului de piata interesat de tipul de produse sau servicii pe care afacerea ta le ofera.

Acum, inainte de a intra in detalierea fiecarei tactici de promovare online, vreau sa retii un lucru:

Nu exista tactici de promovare online care aduc rezultate bune si tactici de promovare online care aduc rezultate slabe.

Fiecare metoda de promovare este importanta intr-o anumita masura si isi are locul ei bine meritat in strategia generala de marketing.

Deci: doar folosind cat mai multe dintre tacticile de marketing enumerate mai jos, intr-un mod in care unele sa le completeze pe celelalte existente, vei putea atinge potentialul maxim de promovare a afacerii tale online.

Acum, desigur, in functie de tipul de afacere pe care il ai si alte particularitati ale afacerii tale, poate fi mai indicat sa folosesti anumite canale de promovare.

Asta inseamna ca pe restul trebuie sa le ignori complet.

In marketing cheia este sa: testezi continuu.

Exista metode de promovare care la inceput nu sunt deloc „atractive”, iar dupa un timp devin populare, si mai apoi isi pierd din „atractivitate”, pe masura ce alte noi tehnici de promovare sunt create.

In online asa este. Totul se schimba foarte rapid.

Deci ia in considerare strategiile de promovare de mai jos.

Insa nu te lasa pe o ureche, cufundandu-te in obisnuinta de a folosi acele canale si atat.

Documenteaza-te periodic. Nu stii niciodata cand poate aparea „un nou Facebook” care sa „ia ochii” prospectilor tai.

Si ar fi bine ca atunci cand se intampla asta, tu sa fii si acolo prezent, cu afacerea ta, pentru a beneficia la maxim de avantajele pe care aceasta „mutare” ti le aduce.

Acestea fiind spuse, hai sa vedem care sunt…

Cele mai bune strategii de promovare online in 2019

1. Facebook

Facebook-ul este atat de popular incat compania a publicat recent unele date statistice care evidentiau faptul ca utilizatorii de dispozitive mobile petrec unul din cinci minute online fie pe Facebook, fie pe Instragam (platforma detinuta de Facebook).

Lunar, aproximativ doua miliarde de utilizatori se logheaza pe Facebook.

Desi aceasta retea de socializare este promovata ca o modalitatea de a ramane in contact cu familia si prietenii, un numar foarte mare de utilizatori urmaresc brandurile prezente pe Facebook si interactioneaza cu acestea.

In ultimii ani, cu fiecare schimbare a algoritmilor Facebook, reach-ul organic al fanilor unei pagini a fost in scadere continua. Cu alte cuvinte, daca publici o postare pe pagina ta de Facebook, din ce in ce mai putini dintre fanii paginii tale o vor vedea.

Astfel, Facebook „forteaza mana” antreprenorilor care au o pagina de Facebook ca, daca doresc ca acea postare sa ajunga la mai multi fani ai lor, sa faca promovare platita postarii.

Si deja, in acest moment cand citesti articolul, este o practica destul de comuna, ca antreprenorii, indiferent de marimea afacerii lor, sa faca publicitate platita postarilor lor, pentru ca ele sa ajunga la fanii pe care ii au, cat si la alte persoane care fac parte din segmentul lor de piata.

Insa acesta este doar un mod de a-ti face reclama pe Facebook ( si desi este poate cel mai folosit de antreprenori, iti zic cu 100% certitudine ca nu este cea mai rentabila metoda de promovare a ofertei tale ).

Alte tipuri de reclame pe Facebook constau in: imagini sau videoclipuri insotite de o mica descriere sugestiva, care duc pe site-ul tau atunci cand persoana respectiva apasa pe butonul de detalii.

De asemenea, din contul tau de Facebook Ads poti face publicitate pe Messenger sau pe Instagram!

Un avantaj important, in opinia mea, este acela ca aceasta retea de socializare permite un grad ridicat de segmentare a pietei.

Astfel, poti tinti cu precizie, cu reclamele tale, exact grupul de persoane care reprezinta audienta ta perfecta.

Bine, poate ca iti va lua un pic de timp ca sa intelegi cum poti utiliza aceasta functie la maxim, dar cand iti vei da seama de cum merg lucrurile o sa fii capabil sa economisesti multi bani prin evitarea clicurilor inutile.

Fireste, pe langa avantaje, promovarea pe Facebook are si unele dezavantaje. Ma voi limita in a ti le prezenta doar pe cele pe care trebuie sa le stii neaparat.

Ti-am vorbit mai sus despre schimbarile referitoare la vizibilitatea organic a postarilor tale. Datorita acestor schimbari, din ce in ce mai multi oameni aleg sa plateasca pentru publicitate platita. Astfel, creste competitia pentru reclama pe Facebook.

Spatiul de reclama este limitat, deci pentru a aparea tu in detrimentul altora trebuie sa platesti din ce in ce mai mult.

Aceste tarife au tot crescut vizibil, de la an la an, in ultimii ani de zile, deci nu te astepta la o rasturnare a situatiei. Preturile vor continua sa creasca, deci gandeste si actioneaza inteligent, pentru a-ti maximiza rezultatele pe care le obtii.

La fel ca in cazul altor platforme, ai nevoie sa experimentezi si sa iti masori rezultatele inregistrate pentru a vedea care este cea mai buna modalitate de promovare pe Facebook pentru afacerea ta online.

2. Instagram

Dupa cum ti-am spus mai sus, site-ul de socializare Instagram este detinut tot de Facebook.

La fel ca Facebook, si Instagram iti ofera acces la o audienta masiva.

In fiecare zi, peste 500 de milioane de utilizatori deschid cel putin o data Instagramul.

Cu toate ca numarul de utilizatori este mai mic daca stam sa-l comparam cu cel a Facebook-ului, majoritatea utilizatorilor care folosesc aceasta platforma apartin segmentelor de public pe care majoritatea afacerilor online le tintesc.

Astfel, generatia Y si tinerii din generatia Z isi fac in mare parte veacul pe aceasta aplicatie.

Instagram-ul este o platforma unde creativitatea ta poate straluci in toata splendoarea ei.

Daca ai un fotograf bun care sa iti puna in valoare produsele, cu siguranta acestea nu vor duce lipsa de interactiuni din partea celor care te urmaresc.

In plus, Instragam iti permite sa iti adaugi adresa afacerii si numarul de telefon in cadrul postarilor pe care le faci. Asta nu inseamna decat ca prospectilor le va fi mult mai usor sa ajunga la tine.

Un dezavantaj major pe care il are Instagram este faptul ca te poti bucura de toate optiunile pe care ti le ofera numai de pe telefonul mobil sau tableta.

Astfel, daca esti o persoana careia ii place sa lucreze la birou, in fata calculatorului, s-ar putea sa nu fie ceea ce cauti. 🙂

Cu toate acestea, daca esti priceput cu smartphone-urile, Instagramul este o platforma usor de utilizat.

Din moment ce telefoanele mobile din prezent vin toate echipate cu camere foto ultra-performante si aplicatii de editare, poti crea intregi campanii publicitare profesionale direct de pe mobil. 😉

3. Un site de prezentare

Site-ul tau web este o parte esentiala din afacerea ta. Este casa ta virtuala, asa cum imi place mie sa spun!

Iar multi vizitatori ii vor trece pragul cautand informatii despre produsele si serviciile tale.

Si da, aici este locul perfect unde iti poti afisa si detalia produsele si serviciile pe care le oferi, pentru ca ele sa straluceasca in toata splendoarea lor. 😉

Din moment ce majoritatea campaniilor tale de promovare online vor fi concepute sa iti aduca vizitatori pe site, modul in care este realizat web design-ul site-ului tau poate reprezenta granita dintre esec si succes.

Ce inseamna asta? Nimic mai mult decat ca site-ul tau trebuie sa fie destul de atractiv pentru a capta si mentine atentia vizitatorilor, in scopul convertirii acestora in clienti.

Un site bine conceput ii va face pe vizitatorii tai sa petreaca mai mult timp rasfoindu-l si le va trezi interesul pentru produsele sau serviciile pe care tu le oferi.

Mai mult,daca faci treaba buna cu designul site-ului, potentialii tai clienti vor avea mai multa incredere sa faca afaceri cu tine.

Daca vrei sa iti cresti vanzarile, apeleaza la o firma de web design cu experienta pentru ca site-ul realizat nu doar sa arate bine, ci sa si VANDA.

Asa ca daca nu ti-ai mai actualizat site-ul de ceva timp, cred ca a venit momentul sa o faci, deoarece potentialii clienti au ochi foarte critici. 😉

4. Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)

Am spus mai sus ca site-ul tau poate reprezenta o excelenta modalitate de promovare. 

Totusi, cu o conditie mare si lata: sa il gaseasca potentialii tai clienti.

Degeaba ai un site superb, daca iti lipsesc vizitatorii!

Practic, primul pas, adica fundatia afacerii tale online, il reprezinta crearea site-ului. Dupa care, trebuie sa pui la punct diverse metode prin care site-ul tau sa fie „descoperit” de potentialii clienti.

Si un mod prin care te poti asigura ca acest lucru se intampla consta in optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO).

Investind in servicii SEO, site-ul tau va urca in ierarhia rezultatelor afisate pe Google si mai multi oameni iti vor descoperi produsele sau serviciile in mod organic (gratuit).

SEO implica inserarea de cuvinte cheie care au legatura cu produsele sau serviciile prezente pe site-ul tau.

Asadar, de fiecare data cand cineva cauta pe Google folosind acele cuvinte cheie, motorul de cautare ii va afisa pagini relevante, care contin tipul de continut pe care il cauta.

Daca ai citit si alte articole scrise de mine, cum ar fi cel referitor la serviciile SEO, probabil esti destul de familiarizat cu ce inseamna SEO si in ce consta exact, fiindca am vorbit mult pe acest subiect.

In cazul in care nu le-ai parcurs pana acum si esti curios cum iti poti imbunatati SEO facut pe site-ul tau, graveaza-ti in minte urmatoarea informatie: posteaza continut original in jurul cuvintelor cheie relevante.

Atat. Nu suna prea complicat, asa-i?

Totusi, nu vei avea rezultate fara o strategie SEO consistenta care sa iti imbunatateasca pozitia, sa iti creasca traficul si care sa genereze mai multe vanzari.

Dupa parerea mea, SEO este un instrument nemaipomenit prin care iti poti promova afacerea pentru a ajunge la mai multi potentialii clienti.

Investestind in SEO, ai parte de o expunere mai buna, mai mult trafic si o rata a conversiei mai mare.

Partea goala a paharului este ca dureaza ceva, dar rezultatele merita asteptarea, iti garantez. 😉

Eu asa mi-am construit majoritatea afacerii aici la Cristinne. Oferind continut de calitate prospectilor mei.

Si in momentul de fata, 95% dintre clientii nostri vin organic de pe Google.

Insa nu te gandi ca asta s-a intamplat peste noapte. Cum ziceam si mai sus… SEO este o metoda de promovare care aduce rezultate pe termen lung.

Si ce am facut pentru mine, fac si pentru clientii mei actuali – cateva statistici interesante inregistrate de acestia poti vedea aici, pentru a intelege la ce sa te astepti.

5. Publicitate pe Google Adwords

La fel ca in cazul SEO, am mai abordat subiectul publicitatatii pe Google Adwords – o modalitate de promovare online eficienta, care iti permite sa plasezi reclame in cautarile afisate pe Google, pe Youtube si pe site-urile partenere Google.

Daca esti incepator in domeniului PPC ( Pay Per Click ), atunci serviciile Google Ads (fost Google AdWords) sunt mai mult decat ideale pentru tine.

Asta pentru ca designul platformei este destul de prietenos si intuitiv, iar consultanti Google dedicati iti stau la dispozitie, daca la un moment dat ai intrebari sau nelamuriri.

Insa mare atentie!

Acest lucru nu inseamna ca tu nu mai trebuie sa te ingrijorezi in ceea ce priveste bugetul tau. Daca nu stii sa faci setarile necesare, risti ca banii pe care-i aloci sa se duca pe apa sambetei fara ca tu sa vezi prea mari rezultate.

Principalul avantaj al promovarii site-ului prin Google Ads (AdWords) este faptul ca tu platesti doar atunci cand reclamele tale sunt accesate de utilizatori (oamenii dau clic pe ele si ajung pe site-ul tau).

Aceasta caracteristica face ca PPC sa fie una dintre cele mai stabile metode de promovare online.

Si nu am pomenit inca faptul ca poate genera rezultate in doar cateva minute dupa lansarea campaniei, spre deosebire de serviciile SEO.

Iar in cazul in care te intrebi daca reclamele PPC sunt o metoda eficienta de generare de trafic pe site, raspunsul este da.

Statisticile ne arata ca aproape jumatate din persoanele care cauta pe Google apasa pe reclamele platite.

In general, publicitatea tip pay-per-click reprezinta un mod de promovare eficient, potrivit pentru toate bugetele si care iti sporeste vizibilitatea online intr-un termen relativ scurt.

In plus, daca apelezi la serviciile unei agentii pay-per-click competente, aceasta se va face toate setarile necesare pentru ca rezultatele pe care le obtii din Google Adwords sa fie din ce in ce mai bune de la o luna la alta. 😀

6. Email marketing

Aceasta tactica de marketing digital are cu siguranta o vechime destul de mare.

Unii tind sa creada ca este demult depasita si ca n-are sens sa-si mai bata capul cu ea.

Insa, chiar daca ea si-a pierdut din atractivitate, si nu mai este demult „in voga”, multi experti in marketingul online continua sa o foloseasca, cu succes.

Si chiar daca la ora actuala folosim mai degraba WhatsUpp sau Facebook messenger pentru a comunica, emailul reprezinta in continuare o modalitate grozava de a fi conectat cu actualii sai potentialii tai clienti.

Poti trimite newslettere sau mesaje automatizate cu informatii despre noi produse sau servicii si oferte create special pentru diferite segmente ale audientei tale.

Prin prisma costurilor, emailul este un canal extrem de eficient si accesibil, iar din acest motiv este inca preferat de multi antreprenori.

Am vorbit mai sus despre publicitate si despre cele mai populare canale si strategii pe care le poti folosi pentru promovarea afacerii tale online.

Insa n-as putea considera acest articol ca fiind complet, fara sa trec in revista cateva idei pe care le intalnim adesea atunci cand ne informam online si care sunt de fapt niste minciuni, niste mituri aruncate de altii care au incercat si nu au reusit.

Ele sunt menite sa ne descurajeze, sa ne taie avantul de a ne promova online afacerea sau ideea pe care o avem.

Haide sa vedem care sunt aceste afirmatii de care este bine sa nu tii seama, daca le intalnesti atunci cand te informezi cu privire la acest subiect si care este de fapt adevarul.

Mituri despre promovarea online pe care nu ar trebui sa le crezi

1. Nu este accesibila la pret

Daca ai trait mereu cu impresia ca serviciile de promovare online nu sunt accesibile la pret, atunci am vesti bune pentru tine: EXISTA METODE DE PROMOVARE PENTRU TOATE BUZUNARELE!

Campaniile de promovare sunt, de regula, croite pentru toate bugetele, de la cele mai mari pana la cele mai mici.

Iar daca nu ai un buget de publicitate, sau ai unul foarte mic, care nu-ti permite sa lucrezi cu o agentie de marketing online, du-te la cursuri, invata si aplica apoi singur ce ai invatat in afacerea ta.

(Desigur… vei plati si in acest caz un pret, doar ca nu este atat de evident: pretul timpului pe care il dedici acestei activitati in loc sa faci altceva in afacerea ta, la care te pricepi mai bine; si pretul greselilor pe care le faci, pentru ca, nefiind de profesie, este mai mult decat logic ca nu vei stii sa faci totul asa cum fac oamenii care sunt experti in marketingul online. )

2. Reclamele platite nu functioneaza

Poate cel mai intalnit mit privind publicitatea online este acela potrivit caruia oamenii ignora reclamele platite, considerandu-le agasante.

Te invit sa iti pui o intrebare: daca acest lucru este adevarat, atunci cum Google si Facebook obtin toate acele profituri colosale anual, din publicitate platita? 😉

Si inca o intrebare:

Daca proprietarii de afaceri care-si fac reclama luna de luna pe Google sau pe Facebook ar constata ca ies in pierdere, logic ar fi sa nu-si mai faca reclama pe aceste doua platforme, corect?

Si totusi, cei 2 mari giganti mentionati mai sus nu duc lipsa de antreprenori gata sa investeasca pe platformele lor, pentru a atrage noi clienti, luna de luna.

Acest lucru ar trebui sa-ti dea de gandit.

3. Promovarea online este buna doar pentru audientele tinere

Multe studii au demonstrat ca nu doar tinerii fac achizitii frecvente, ci si persoanele mai in varsta.

Asa ca ar fi o eroare grava sa presupui ca audienta ta este formata numai din persone tinere. Inainte sa faci presupuneri, verifica-ti statisticile – ele sunt cele care iti vor spune adevarul.

Si daca stai sa te gandesti un pic, pe net exista si magazine online sau afaceri care se adreseaza cu produsele si serviciile lor, publicului matur.

Crezi ca ei ar mai continua sa isi faca publicitate daca ar constata ca demersurile lor de promovare nu aduc rezultate?!

Eu insami am constatat cu surprindere la cursurile live pe care le tineam despre cum sa-ti creezi si sa-ti promovezi un blog, ca peste 50-60% dintre cursantii participanti aveau peste 40-45 ani.

Deci iata ca, desi ai putea fi tentat sa crezi ca nu este adevarat, nu doar tinerii cumpara produsele si serviciile pe care le vindem online.

4. Nu pot concura cu marile branduri

In cazul in care te inspaimanta gandul sa concurezi cu jucatorii mai mari din acelasi domeniu ca tine, stai fara griji!

Nu vei fi nevoit sa faci asta. Daca utilizezi tehnicile avansate de targeting intalnite in marketingul online, iti poti identifica propria nisa de piata si nu vei fi nevoit sa concurezi in mod direct cu companiile gigant.

Iar daca vrei sa fii sigur ca faci cele mai bune alegeri, mai ales daca domeniul este unul competitiv, apeleaza la serviciile unei agentii de marketing online cu experienta.

Uite ca am ajuns la finalul articolului. Sper ca informatiile mele sa iti fie de folos si sa alegi cea mai inspirata platforma pentru a-ti promova afacerea online.

Daca ti-a placut ce ai citit, nu ezita sa arunci un ochi si peste celelalte articole ale mele. 😀

Te asigur ca abunda in informatii practice si utile;). Si nu uita, apasa pe butonul de LIKE si da-le si prietenilor un share.