fbpx

Cum sa-ti resuscitezi afacerea online cu succes

afaceri onlineUn vis urat

Imagineaza-ti ca te trezesti dimineata, te duci la calculator si vrei sa incepi sa scrii un nou articol pe blogul tau.

Deja ai ideia principala bine conturata si stii exact ceea ce vrei sa transmiti cititorilor tai. Scrii adresa blogului tau in bara browserului de internet si apesi enter.

Intr-o fractiune de secunda ramai masca. Site-ul tau nu mai arata deloc asa cum l-ai lasat ieri cand te-ai dus la culcare. Fiecare articol pe care l-ai scris cu atata truda si pasiune a fost sters. Cineva ti-a hacuit site-ul.

Nu mai poti accesa pagina de administrare a lui. Nu mai poti avea control asupra informatiilor care se afla pe site.

Apoi brusc realizezi ca ai pierdut intreg continutul pe care l-ai scris pe acel site, impreuna cu abonatii tai prin RSS si in concluzie, legatura pe care o aveau cei ce iti citeau site-ul cu tine, pur si simplu a disparut. Binenteles ca nu aveai nici Backup, pentru ca nu i-ai vazut rostul.

Ti se pare doar un vis urat? Mie mi s-a intamplat. Oricui i se poate intampla.

Resuscitare incheiata cu succes

Ce faci atunci? Trebuie practic sa o iei de la zero. Daca nu ai o lista de e-mailuri a cititorilor tai, nu ai cum sa le spui acestora ce ti s-a intamplat. Daca in schimb ai o baza de date cu abonati, poti incepe chiar maine un site nou si le trimiti abonatilor tai un e-mail informativ despre acesta.

Astfel vei avea vizitatori pe site inca din prima zi a existentei acestuia.

Acum ca stii de ce consider marketingul prin e-mail atat de important si de ce il recomand oricarei persoane care incepe o afacere online, este timpul sa trecem mai departe si sa te invat cateva lucruri legate de crearea unei campanii de email marketing.

Riscurile e-mail marketingului

Sa presupunem ca ai un site si vrei sa te apuci sa iti construiesti lista de e-mailuri. Iata ce iti trebuie pentru a incepe sa faci acest lucru:

Iti trebuie un formular pe care sa il pui pe site-ul tau si pe care persoanele interesate sa se aboneze, sa il completeze cu emailul lor. Exista o gramada de astfel de formulare pe internet, pe care le poti pune gratuit pe site-ul tau. Dar sfatul meu este sa nu le pui.

Acestea reprezinta doar o pierdere de timp. Si sa-ti spun si de ce: in primul rand vei face totul manual: colectarea e-mailurilor si punerea lor intr-un excel pentru a le putea accesa ulterior, atunci cand vrei sa trimiti mesaje abonatilor tai.

Dar atentie: atunci cand trimiti un numar foarte mare de e-mailuri intr-un timp scurt vei fi cel mai probabil calificat drept spammer si mesajele pe care le trimiti abonatilor tai vor ajunga in spam in loc sa ajunga in inbox. Astfel, majoritatea abonatilor tai nu le vor vedea.

Pe langa aceste aspect, este bine sa stii ca, daca ai o lista lunga, iti ia o gramada de timp sa trimiti e-mailurile, pentru ca nu poti sa trimiti decat un anumit numar de e-mailuri odata si trebuie sa pui e-mailul abonatilor tai in BCC pentru ca abonatii sa nu isi vada adresele de email intre ei.

Solutia salvatoare

Alternativa este folosirea unui serviciu de marketing prin e-mail care are deja experienta in ceea ce face. Astfel minimizezi posibilitatea ca, emailul tau sa ajunga in spam.

De asemenea, nu uita ca exista si o lege care iti interzice sa faci spam si daca nu vrei sa ai probleme, ar fi bine sa eviti sa faci spam prin email.

Cel mai mare avantaj pe care ti-l poate oferi un serviciu de marketing prin email platit este autoresponderul.

Acesta este reprezentat de o serie de e-mailuri care se trimite intr-o anumita ordine si cu o frecventa pe care tu o stabilesti, abonatilor tai. Astfel, indiferent de ziua cand o persoana se aboneaza pe site-ul tau, ea va primi aceeasi serie de emailuri, in aceeasi ordine si cu aceeasi frecventa pe care au primit-o si cei care s-au abonat anterior.

Gandeste-te ca ai face acest lucru manual pentru 10 persoane, care s-au inscris in 10 zile diferite. Este o munca titanica. Si nu uita ca timpul tau de asemenea costa bani! Timpul tau este cea mai pretioasa resursa pe care o ai si trebuie sa o folosesti in cel mai eficient mod posibil, pentru a obtine cele mai bune rezultate.

Asa ca, fa-ti un bine. Cauta si foloseste un serviciu de e-mail marketing care sa faca acest lucru pentru tine in mod automat.

Astfel, tot ceea ce iti mai ramane tie de facut este sa colectezi e-mailuri folosind formularele de captare a e-mailurilor pe care acel serviciu ti le pune la dispozitie, sa scrii newsletterele care se trimit tuturor abonatilor in functie de noutatile care apar si de asemenea sa scrii o serie de e-mailuri care i se vor trimite automat, in ordinea pe care o alegi tu, fiecarui nou abonat.

In acest fel, vei avea mai mult timp pentru a te concentra asupra continutului pe care il trimiti in emailuri si asupra strategiei prin care sa iti cresti lista de abonati.

Serviciul de marketing prin e-mail pe care eu il folosesc se numeste Aweber. Iata link-ul meu de afiliat: http://aweber.com/?422703, pentru a-l folosi, in cazul in care vrei sa apelezi si tu la acest serviciu de marketing prin email. Folosind acest link de afiliat vreau sa stii ca nu te costa nimic in plus.

Trimite-mi un e-mail cu chitanta de la Aweber dupa ce ai inceput sa folosesti acest serviciu si voi fi mai mult decat bucuroasa sa iti multumesc personal si de asemenea te voi ajuta in cazul in care intampini dificultati cu folosirea programului Aweber.

Pentru ca, stiind exact ce ai de facut, vei economisi o gramada de timp si vei avea rezultate rapide.