Nu demult iti spuneam de schimbarile facute de Facebook, in articolul Atentie: daca ai o pagina de Facebook citeste asta…
Astazi vom intra in amanunt si iti voi arata exact care este strategia Facebook in comparatie cu celelate companii de social media. Apoi, te las pe tine sa tragi concluzia daca, recentele modificari facute de Facebook sunt in avantajul sau in dezavantajul lor, pe termen mediu si lung.
De ce te intereseaza acest articol?
In ultimele saptamani, am primit mai multe e-mailuri de la membrii ai comunitatii Cristinne, care imi spuneau ca ar vrea sa isi faca o pagina de Facebook in scopul de a face bani cu ea sau de a-si promova afacerea. Drept urmare, vreau sa ma asigur ca intelegi implicatiile pe care modificarile facute de Facebook le au asupra afacerii tale.
Datorita modificarilor facute, este posibil ca, promovarea pe acest canal de socializare si cresterea numarului de fani al unei pagini sa nu mai fie atat de simple si necostisitoare, cum obisnuiau sa fie…odata.
Nu iti spun mai multe. Te las sa urmaresti un video interesant peste care am dat intamplator, saptamana trecuta:
Din pacate, videoclipul este in limba engleza. Dar iti voi enunta mai jos cateva idei interesante, la care ar trebui sa reflectezi atunci cand iti creionezi strategia de dezvoltare a afacerii tale cu ajutorul canalelor de social media.
- Daca fanii nu interactioneaza cu pagina ta de Facebook, postarile tale nu vor mai ajunge in Newsfeed-ul lor. Drept urmare, pentru a pastra legatura cu un fan, persoana respectiva trebuie neaparat sa interactioneze cu pagina ta. Nu este suficient ca fanii sa considere postarea ta interesanta. Daca nu interactioneaza lasand un comentariu, dand Like sau Share, in timp, vei pierde legatura cu ei.
- Strategia de monetizare Facebook vs Strategia Youtube: pe Youtube, persoanele care posteaza videoclipuri castiga bani din publicitate de fiecare data cand cineva vizualizeaza videoclipurile pe care le-au postat, pe cand pe Facebook, este exact invers – persoanele care pun postari trebuie sa plateasca, pentru ca postarile lor sa ajunga la fanii lor. Ti se pare cinstit?
- Pe Facebook, doar 0,05% din oameni dau clic pe reclame, comparativ cu anunturile de pe Google, unde 2% din oameni dau clic pe ele. Drept urmare, daca nu se dau clicuri pe reclame, Facebook nu castiga bani si singura solutie pe care au reusit sa o gaseasca pana in acest moment a fost aceea de a-i pune pe oamenii care creeaza continut si practic mentin vie aceasta platforma de socializare, sa plateasca, pentru ca, continutul postat sa ajunga la fanii lor.
- Frumusetea site-urilor de social media consta in faptul ca, noi, utilizatorii, alegem ce informatii sa postam, cand sa le postam si postarile altor persoane cu care sa interactionam. Noi, cei prezenti zi de zi pe site-urile de socializare suntem cei care contribuim neobosit la dezvoltarea lor si la succesul de care se bucura in prezent.
- Pe Twitter, Instagram etc. toate actualizarile tale ajung la prietenii tai. Facebook incearca sa preia controlul si sa stabileasca ei, ce postari ai vrea tu sa vezi. Astfel, ei incearca sa forteze mana oamenilor, sa isi promoveze postarile, contra cost, pentru a obtine bani si a-si creste profitul.
Concluzie
Nu, nu urasc Facebook-ul. Daca arunci o privire in partea dreapta a ecranului, vei vedea pagina de Facebook a comunitatii Cristinne.
Vreau doar sa te fac sa realizezi ca, promovarea pe Facebook nu mai este la fel de eficienta precum obisnuia sa fie si din ce in ce lucrurile se vor inrautati. Daca te decizi sa scoti bani grei din buzunar… iti va merge bine, desigur.
Facebook-ul este foarte popular acum in Romania. Cu toate ca nu am nici un fel de statistici recente la indemana, nu cred ca ma insel atunci cand zic ca Facebook este cea mai populara retea de socializare din Romania.
Si da, poti sa aduci in continuare trafic pe site-ul tau folosind Facebook. Iata cum arata graficul din Google Analytics, pentru site-ul Cristinne, in ceea ce priveste vizitele venite de pe Facebook in ultima perioada:
Insa ce vezi in poza de mai sus, se va intampla doar daca, postarile tale devin virale. In caz contrar, postarea ta va avea o durata de viata de maxim 2-3 ore, dupa care va incepe incet sa moara si nu va aduce cine stie ce trafic pe site.
Nu te mai limita la promovarea pe Facebook. Incepe sa iti promovezi afacerea si pe alte site-uri Social Media. Si ele iti vor aduce o parte din trafic pe site si daca iti faci corect treaba, vei atrage persoanele potrivite la tine pe site.
Ma gandesc cu groaza la paginile cu sute de mii de fani care nu vor mai reusi sa tina legatura cu persoanele care le-au dat like. Gandeste-te cat timp si efort au investit acei oameni, pentru a-si creste pagina de Facebook, iar acum ei vor trebui sa plateasca, daca vor sa tina legatura cu fanii lor. Nu este o imagine tocmai roz, nu-i asa?
Dau tot mai des peste oferte ale diverselor persoane/firme care contra unei sume de bani iti vor aduce x numar de fani pe pagina de Facebook. La ce bun sa platesti pentru acest serviciu? Conform modificarilor facute de Facebook, daca noii tai fani nu interactioneaza cu pagina ta, tu nu vei aparea in newsfeed-ul lor si deci ai dat banii degeaba acelei firme.
In speranta ca aceste informatii iti vor fi de folos si te vor ajuta sa iei decizia potrivita atunci cand te gandesti sa iti promovezi afacerea prin social media, inchei aici articol. Mult succes!
Acum este randul tau: tu pe ce canale de socializare obisnuiesti sa-ti promovezi afacerea? Ce parere ai despre schimbarile facute de Facebook?
PS: Daca ti s-au parut interesante informatiile pe care ti le-am oferit te rog ajuta-ma sa raspandesc informatiile din acest articol, apasand pe butoanele de socializare din partea de jos. Unde-i unu nu-i putere, unde-s doi puterea creste 🙂