Cum sa profiti la maxim de traficul de pe site-ul tau

creste trafic siteA incepe o afacere online nu este o operatiune atat de complicata si nici nu necesita investitii mari, din partea ta. Poti sa o incepi cu bani putini sau chiar fara nici o investitie materiala.

Atunci cand vrei sa iti creezi o afacere online, trebuie sa:

  1. stabilesti ce produs vei vinde
  2. sa-ti pui la punct un site
  3. sa atragi trafic pe site ( gratuit sau folosind reclama platita)
  4. sa stabilesti sistemul prin care clientul va intra in posesia produsului tau

Iar daca primele 2 puncte sunt relativ usor de implementat si nu necesita o investitie mare, atunci cand te gandesti sa incepi o mica afacere online, punctul 3 devine problematic.

Profitul nu e direct proportional cu traficul atras pe site

Foarte multi administratori de site-uri se dau peste cap pentru a obtine cat mai mult trafic pe site-ul lor. Unii platesc multi bani pentru asta. Altii, se chinuie lunii intregi, petrecand zeci de ore pe site-urile de socializare incercand sa atraga trafic pe site-ul lor.

Daca ai un site, sigur stii despre ce vorbesc.

Pentru ca, este binecunoscut faptul ca, poti sa ai cel mai bun produs de pe fata pamantului, insa daca oamenii nu stiu despre el, este ca si cum nu ar exista.

Si in acest caz publicitatea face diferenta intre succesul si esecul vanzarii unui produs bun.

Pana aici este totul logic. Insa, multi dintre noi ( poate chiar si tu) scapa din vedere un lucru. Nu este un lucru minor, ci este un lucru important, de vreme ce m-am gandit sa-i aloc un intreg articol.

Este vorba despre rata de conversie a vizitatorilor site-ului in clienti.

Rata de conversie a vizitatorilor in clienti

Vezi tu… a atrage trafic pe site, nu este suficient. Daca iti pasa de banii tai, trebuie sa faci tot ce iti sta in putinta pentru ca, cat mai multi oameni care poposesc pe site-ul tau, sa devina client.

Citeam o statistica intr-una din cartile pe care le-am savurat de curand, in care se spunea ca, doar 0,5% din oamenii care poposesc intr-un magazin online, vor comanda ceva. Asta inseamna 5 din 1000 de vizitatori. Ceea ce este extrem de putin.

(Chiar daca statistica se refera la americani, nu cred ca este foarte departe de adevar nici pentru piata din Romania. Foarte multi oameni intra in magazinele online si apoi ies fara sa cumpere nimic.)

Binenteles ca poti vinde diverse lucruri si pe blogul tau, nu doar intr-un magazin online. Sau poti promova diverse oferte la care esti afiliat.

In ambele cazuri trebuie sa-ti cunosti cifrele: cati din vizitatorii site-ului tau iti devin clienti.

Tu stii ce rata de conversie ai?

Si chiar daca matematica nu este punctul tau forte, aceste cifre trebuie stiute. Astfel vei avea o baza de pornire pentru a putea incepe sa testezi diverse metode de imbunatatire a ratei de conversie a vizitatorilor in clienti, pe site-ul tau.

Metode pentru cresterea ratei de conversie

Iata cateva metode, pe care ti le recomand cu drag:

1. Split-testing – incearca mai multe variante ale respectivei pagini web, pe care vinzi produsul. Daca te intereseaza sa captezi emailul cat mai multor persoane care ajung pe site-ul tau, atunci incearca diferite variante ale formularului de abonare. Umbla la mesajul text, la culori, la imagini etc. si alege cea mai buna varianta.

2. Copywriting – a stii copywriting cred ca este cea mai importanta abilitate pe care trebuie sa o ai, atunci cand vrei sa vinzi produse pe internet. A fi un copywriter bun este esential daca vrei sa vinzi produse informationale.

3. Relatia cu abonatii – chiar daca multi oameni considera ca banii se afla in lista de oameni care s-au abonat la newsletterul tau, nu le da crezare. Banii se afla nu in numarul de oameni care il ai in lista ci in relatia pe care o ai cu lista ta de abonati. Oamenii au incredere in recomandarile prietenilor lor. Devino un prieten al potentialilor tai clienti, sfatuieste-i si ai grija ca ei sa faca, cea mai buna alegere. Astfel nu vei mai duce niciodata lipsa de clienti.

Cel mai important lucru, pentru a genera vanzari nu este sa atragi trafic pe site, ci: ce faci cu acel trafic odata adus pe site-ul tau.

Acestea fiind spuse eu iti doresc PROFIT MAXIM! si te invit sa le spui si prietenilor tai despre acest articol, apasand LIKE pe butoanele de socializare din partea dreapta. Nu te teme sa apesi pe ele, nu doare 🙂 si le poti face un bine prietenilor tai.

PS: Referitor la split-testing, am cumparat de curand un programel care sa ma ajute in procesul de testare a site-urilor mele. Acesta testeaza diversele variante si o alege automat pe cea cu rata de conversie cea mai mare. Sunt nerabdatoare sa il pun la treaba. Poate o sa-ti fac un review intr-un articol viitor… daca te intereseaza sa afli detalii.