10 trucuri pentru cresterea productivitatii muncii

clock-64265_1280Cu totii avem nevoie din cand in cand de un imbold pentru a ne spori productivitatea.
Fiecare isi doreste sa fie mai productiv din diverse motive:

  • vrem sa fim mai impliniti,

  • vrem sa castigam mai multi bani,

  • vrem sa fim mai eficienti,

  • vrem sa terminam mai repede munca pentru a ne face timp pentru activitatile personale sau pentru ca

  • vrem sa ne atingem scopul in viata.

Indiferent de motiv, aceste mici trucuri te vor ajuta sa atingi productivitatea dorita. Iata-le, in ordine descrescatoare:

10.Ocupa-te de activitatile importante mai intai. Fa acele activitati pe care tu iti doresti cel mai mult sa le duci la bun sfarsit. In aceste conditii ele ar trebui sa aiba o prioritate mai mare decat orice altceva.

Insa dupa cum stim, pe parcursul zilei pot aparea evenimente neasteptate care pot cauza intreruperi precum: convorbiri telefonice, mail-uri, colegi dornici de vorba precum si alte sarcini care vor amana activitatile care iti doresti sa le faci. In aceste conditii e posibil ca pana la finalul zilei sa nu mai realizezi niciunul dintre planurile pe care le aveai la inceputul zilei.

De aceea este de preferat sa iti rezolvi problemele pe care ti le-ai propus inainte de orice altceva, astfel restul zilei va fi o nimica toata.

9.Trezeste-te devreme. Gandeste-te la ce anume ai vrea sa realizezi in fiecare dimineata si planifica-ti rutina in asa fel incat sa poti face ce ti-ai propus.

Vrei sa faci exercitii fizice? Pune-le pe lista. Mic dejun sanatos ? Foarte bine. Vrei sa-ti verifici e-mailul? Fa asta. Fiecare dimineata reprezinta un nou inceput, linistit, fara zgomotul facut de telefoane sau de notificarile de la calculator.

Daca vei reusi sa iti rezolvi problemele de dimineata, atunci restul zilei va fi floare la ureche.

8.Simplifica-ti fluxul de informatii; alege cu atentie ce vrei sa citesti din bloguri si e-mailuri cu care vii in contact. Proceseaza toate informatiile pe care tu le primesti (mail-uri, bloguri, newsletter, reviste, ziare etc.) astfel incat sa iti micsorezi timpul petrecut citind.

Iar daca mai apar si alte surse de informatii dupa ce ai terminat acest proces, intreaba-te daca e neaparat necesar sa ai aceasta informatie zilnic. Cel mai des raspunsul este nu. Dupa aceasta procedura, ar trebui sa fi ramas cu mult mai putine lucruri de citit. Urmatorul pas este selectarea informatiilor care ti se par tie cele mai interesante.

Datorita acestor actiuni, vei economisi timp; timp pe care il poti folosi, mai apoi, ca sa rezolvi lucrurile care chiar conteaza.

7.Fa-ti curat in spatiul de lucru. Aceasta actiune are rolul de a elimina distragerea atentiei de catre lucrurile suplimentare de pe biroul tau. Daca ai un mediu de lucru curat, atunci ar trebui sa-ti fie mai simplu sa te concentrezi pe sarcinile in curs.

Acum, odata eliminate distragerile, te poti concentra pe activitatea ta. Nu iti verifica e-mailul, nu lucra la 5 proiecte de odata, nu verifica starea blogului tau, nu verifica news feed-erul. Concentreaza-ti toata atentia pe acea sarcina si du-o la bun sfarsit. La final, te vei simti implinit, si vei putea sa iti savurezi realizarea.

6.Incepe munca devreme; lucreaza mai putine ore. Cele mai bune zile ale mele sunt acelea cand ajung devreme la serviciu si imi incep munca in diminetile linistite, inainte sa inceapa telefoanele sa sune si inainte de toata agitatia din birou. Pot spune ca este o atmosfera foarte linistita, si pot lucrez fara intreruperi si fara sa-mi pierd concentrarea.

Adesea reusesc sa termin activitatile importante inainte ca toata lumea sa ajunga la birou, si pentru restul zilei ma ocup cu alte lucruri care mai apar intre timp ( sau chiar mai bine, ma apuc de sarcinile de a doua zi).

Ca un bonus, scap de blocajele de trafic de dimineata.

Dar la fel de bine este si ca, astfel pot sa ies de la munca mai devreme si sa lucrez mai putine ore.  Este pardoxal, insa daca lucrezi mai putine ore, si sti ca timpul tau este limitat, vei lucra mai concentrat. Iar dupa, vei avea mai multe ore la dispozitie pentru viata personala! Toata lumea are de castigat.

5.Evita intalnirile; iar daca asta nu se poate, fii eficient. Pentru mine, cea mai buna metoda sa evit intalnirile este sa spun ca “Scuze, nu o sa pot sa ajung. Momentan sunt prins intr-un proiect.”. Si de obicei este adevarat. Mereu am proiecte care sunt mai importante decat o intalnire.

Desigur ca nu vei putea sa scapi de toate intalnirile, asa ca va voi prezenta cateva sfaturi pentru a va face intrevederea cat mai eficienta cu putinta:

  • Fiecare intalnire ar trebui sa aibe niste planuri bine puse la punct. Fiecare om ar trebui sa stie dinainte ce se va discuta, pentru a fi pregatit.
  • Planul ar trebui sa includa si rezultatul dorit.
  • Noteaza-ti aspectele importante, in special actiunile viitoare.
  • Recapituleaza actiunile la finalul fiecarei intalniri.
  • Pune-ti aceste actiuni in programul tau ( astfel incat sa nu le uiti).
  • Daca esti prins intr-o intalnire complet inutila, ia-ti cu tine dosarele la care tu trebuie sa lucrezi. Astfel poti castiga timp informandu-te in legatura cu ceea ce trebuie sa faci in continuare, ba chiar sa iti vina idei de rezolvare a sarcinii.

4.Evita munca inutila. Daca lucram la orice ne iese in cale, atunci riscam sa ne incarcam ziua si sa nu fim deloc productivi. Esti productiv in momentul in care lucrezi la ceva care te va duce la indeplinirea scopului. Elimina sarcinile neesentiale din program si invata sa refuzi sarcinile neimportante care iti pot aparea in program.

Daca nu reusesti sa iei atitudine si sa refuzi, atunci vei ajunge sa fii supraincarcat cu sarcini care pur si simpu nu trebuie sa le faci. Elimina sarcinile neimportante, si concentreaza-te pe cele care chiar conteaza.

3.Lucreaza la sarcinile mai dificile mai intai. Stim cu totii la ce sarcini ne referim. La cele care le tot amani desi sti ca trebuie sa le faci. Uneori cand amani astfel de responsabilitati , ele ajung sa ti se para inutile. Insa ele trebuie facute. Acelea sunt sarcinile dificile.

2.Lucreaza off-line pe cat posibil. Pentru a-ti mari productivitatea, deconecteaza-ti internetul. Planifica-ti orele la care sa iti verifici e-mailul si impune-ti sa navighezi pe net si sa verifici bloguri doar cand ai reusit sa termini o parte din sarcinile zilnice.

Iar cand te reconectezi la internet, cronometreaza-te. Cand ai ajuns la timpul pe care ti l-ai propus, deconecteaza-te si asteapta sa reintri abia la urmatoare oportunitate pe care ti-ai stabilit-o.

Vei fi surprins cat de mult poti lucra in astfel de conditii.

1.Fa ceva care te pasioneaza. Acest sfat poate parea ciudat, dar gandeste-te putin: daca iti place  sa faci ceva, vei lucra neincetat pana vei termina ce ti-ai propus. Vei lucra mai mult, vei face chiar si ore suplimentare, si e mai putin probabil sa lenevesti, intrucat doar pentru munca de care nu prea iti pasa ai avea tendinta sa lenevesti.

Ti s-a parut util articolul? Nu tine informatia doar pentru tine. Ajuta-ti prietenii sa devina mai productivi apasand pe butoanele de socializare din partea stanga a articolului 😉

Iar daca iti pasa intr-adevar de timpul tau, ti-am pregatit un videoclip interesant. Da clic pe poza de mai jos pentru a-l vizualiza.