10 capcane MLM

network marketing mlmCAPCANA NR. 1

 Imagineaza-ti ca tocmai ai investit 100 de mii de euro intr-un restaurant cu specific romanesc si cu o zi inainte de deschiderea oficiala il viziteaza un prieten de-al tau si nu-i place deloc. Ce faci in aceasta situatie? Inchizi definitiv restaurantul si pleci acasa? Evident ca nu! Doar ai investit o groaza de bani, pe care trebuie sa recuperezi acum!

In MLM nu prea ai de pierdut. Si aceasta este cea mai mare capcana.

Pe de alta parte, nimanui nu-i place sa fie criticat. Iar aici, sa fii sigur, vei incasa pareri …
Nouazeci la suta dintre distribuitori nu vor ajunge sa comita cele 7 greseli, pentru ca se vor opri dupa cinci refuzuri …

Vezi, tocmai de acea vorbim atat de mult despre VIS.

Eu sunt o persoana cu orientare economica. Mie nu-mi plac visele. Dar, crede-ma, daca nu ai un vis suficient de mare si nu ai facut legamant, ca cel putin un an vei lucra, indiferent de rezultate, ai sanse minime de reusita, indiferent de ce afacere vei demara.

Iata acum si vestea buna.

Sunt sigura ca si compania ta organizează instruiri, intalniri periodice, seminarii.

Ia o decizie simpla: UN AN DE ZILE VEI PARTICIPA LA TOATE SEMINARIILE ORGANIZATE de compania ta  si de linia ta superioara.

Aceste seminarii te vor salva de la renunt. Vei avea taria sa muncesti. Si daca zi de zi faci ce recomanda sistemul MLM, si daca vei evita cat-de-cat cele 7 capcane fatale, intr-un an vei avea succes.

Crede-ma, stiu ce vorbesc!

Capcana nr. 2. PREA PUTINI OAMENI SPONZORIZATI DIRECT

Don Failla iti propune sa muncesti cu maxim 5 oameni activi.

Dar atentie! Ca sa ai 5 oameni activi, va trebui sa cauti sa inscrii in primele sase luni minim 20 de colaboratori!
Chiar si asa dintre cei cinci care fac cate ceva, numai unul din ei va fi lider.

Deci, recapituland: daca ai douăzeci de parteneri in prima linie, 5 vor face si ei cate ceva, trei vor lucra constant si unul (doar unu!) va construi un imperiu.

Si inca ceva. Iata ce te sfatuiesc:  Cand cineva semneaza formularul de înscriere, întreabă-l: de ce te-ai înscris?
Dacă spune, pentru a cumpăra la preţ de depozit, nu-l lua în calcul la acei 20 de colaboratiori! Don a spus clar: el nu va fi un distribuitor in adevaratul sens al cuvantului. El va fi un consumator mai destept.

Avem nevoie de consumatori destepti pe langa clientii nostri? Avem.

Dar sa nu-l iei în calcul la acei 20! Ceea ce tu cauti sunt parteneri de afaceri.

Retine: Douăzeci de colaboratori pe prima linie(inscrisi direct) in sase luni.

Daca nu vei proceda asa, vei suferi mult: vei lucra cu oameni semiactivi, care nu te duplica, nu iti urmeaza exemplul in dezvoltarea unei echipe.

Vei obosi si vei renunta.

Inscrie in echipa ta cate 3 colaboratori luna de luna.

Cere ajutorul sponsorului/ coorodonatorului tau, fa ceea ce stii, dar inscrie neaparat 3 reprezentanti lunar pana cand vei avea 20, si ai scapat de greul afacerii.

Nu te speria. Daca vei evita următoarele sase capcane fatale, acest lucru este posibil!

Capcana nr. 3 – NERESPECTAREA SISTEMULUI

Ce inseamna sistemul MLM(Multilevel Marketing, Network Marketing, Marketing in retea, Marketing pe mai multe nivele)?

Lista de cunostinte– invitatie – prezentare – sponsorizare/inscriere

Si toate acestea, după ce mai intai ai luat o decizie: Decizia de a munci pentru tine, de a-ti lua viata in propriile maini si a-ti creea propria afacere!

Degeaba avem o lista mare de cunostinte, daca nu o prelucram dupa acest algoritm!

Am vazut pe unii – ce unii?! MAJORITATEA! – incercand sa recruteze/sponsorizeze noi colaboratori de la coltul strazii. Ei au in cap trei persoane si zilnic sar pe ele, indiferent unde s-ar intalni!

Retine: Lista de cunostinte – invitatie – prezentare – sponsorizare. Si toate acestea, dupa ce am luat o decizie ca vom face tot ce ne sta in putinta pentru a atinge succesul.

Invitatia se face telefonic, prezentarea se face scurt si la obiect, sponsorizam doar pe cei interesati (deci NU CONVINGEM PE CEI NEINTERESATI) si zilnic respectam decizia luata de a nu renunta pana cand nu vom avea succes.

Lista – invitatia – prezentarea – sponsorizarea si decizia la mijloc.

NU: fara lista – invitat la intamplare – prezentare lunga – sponsorizat cu orice pret.

NU: lista – dat buzna in casa omului fara contact prealabil prin telefon – prezentare fortata – sponsorizare, apoi depresie totala si nici o prezentare două saptamani.

NU: lista – atac direct cu formular de inscriere – suparare mare pe cei care nu se inscriu – renuntare.

Pur si simplu: LISTA – INVITATIE – PREZENTARE – SPONSORIZARE SI DECIZIA LA MIJLOC. 

Vei avea parteneri, daca NU respecti sistemul?

Bineinteles ca vei avea.
Dar vor reusi ei sa te duplice, sa dezvolte afacerea mai departe?
Bineinteles ca nu!
Si atunci ce ai facut de fapt?

Ai construit o retea de parteneri de afaceri? Nu! In schimb, ti-ai transformat prietenii in victime ale lacomiei tale! Daca respecti sistemul, cei care se inscriu, SE INSCRIU PENTRU CA VOR DORI ACEASTA AFACERE. Deci nu de dragul tau …
Si daca se apuca de treaba, vor avea o metoda verificata (sistemul mlm) pentru a te duplica.
Numai asa se construiesc retele stabile, cu mii de distribuitori in linia descendenta.

Capcana nr. 4 – LISTA MICA DE CUNOSTINTE

Majoritatea distribuitorilor se multumesc cu o lista de 50 de cunostinte.

Problema este urmatoarea: din zece oameni invitati intra unul. Daca ai cincizeci de pameni pe lista, sa nu te aştepti la 20 de parteneri!

Daca vrei cu adevarat aceasta afacere, lista minima (dar ABSOLUT MINIMA este de 200 de nume! 

Nu glumi cu aceasta. Poate ca iti va lua o saptamana sa treci 200 de nume. Dar vei economisi un an.
Sociologii spun ca un om obisnuit cunoaste in medie 200-700 de oameni.

Iti dau niste sugestii (în paranteză numărul minim de persoane): prieteni (10), fosti prieteni (5), rude (20), vecini (10), fosti vecini (10), profesori (10), colegi (10), fosti colegi (10), fosti colegi de scoala (100), medici (5), avocati (2), vanzatori din cartier (10).
Iti propun un joc: daca eu ti-as oferi 100 de euro pentru fiecare om nou pe lista, ai mai putea trece incă 100?

Daca dupa ce ai o lista de 300, as mari oferta la 500 de euro pentru fiecare nume in plus, ai mai găsi?
Poti să spui:

“Domnule, daca asta va face sa dormiti mai bine, eu pot să fac o lista de 300 de nume. Dar stiti, CUNOSTINTELE MELE NU VOR SA FACA ASA CEVA. STIU SIGUR. DOAR II CUNOSC PE TOTI!”
Esti aproape de adevăr.

APROAPE NICI UNUL NU VA FACE ASA CEVA. DOAR VREO DOUAZECI DINTRE EI.

Nu stim cine. Nu ştim de ce. Tocmai de aceea trebuie sa prelucram/sa abordam toate persoanele din lista, luand  pe fiecare in parte.

Capcana nr. 5 – “NEUTILIZAREA” SAU “UTILIZAREA INCORECTA” A SPONSORULUI/COORDONATORULUI

Este bun sponsorul la casa omului.
E bine ca primele prezentari pentru prospectii tai sa faca el. Esti atent, iei notite. Inveti din mers.
E bine sa-l respecti, pentru ca in caz contrar nici distribuitorii tai n-o sa te respecte.
E bine sa plangi pe umerii lui, cand ajungi la capatul puterilor, apoi vei relua activitatea.
E o prostie sa te plangi zilnic pe umerii lui, pentru ca nici el nu poate sa schimbe intregul univers.
Cere sfaturi de la el si apoi… Aplica-le!

Porunca a 5-a suna cam asa: “Respecta-ti tatal si mama ca sa ai o viata lunga pe pamant.”
Ce vrea sa sugereze aceasta porunca: ca daca ai grijă de parintii tai, copii tai vor avea si ei grija de tine – si vei avea o viata lunga!
Nu vreau sa profanez sfintele scripturi. Dar respecta-ti sponsorul, pe interesul tau!

Capcana nr. 6 – ŢELURI NECLARE

Stii ce scriu oamenii la teluri?

BMW-uri rosii si Ferrari Testarossa.

Vor ei BMW rosu ca focul sau Ferrari Testarossa?

Nu.
Cu aceasta ei doar au vrut sa-si impresioneze sponsorul.

Stii ce visează ei de fapt? Sa-si schimbe in trei ani (maximum 5) apartamentul lor de bloc cu doua camere pe unul cu trei, daca se poate intr-o zona mai eleganta.

Atentie, SPONSORI! 

Intr-adevar cu aceasta afacere poti avea orice! Dar nu toata lumea vrea să aiba orice. Nu fortati pe partenerii noi sa-si puna teluri irealiste sau termene prea scurte pentru atingerea lor. Cine nu crede cu adevarat in rasplata, nu va plati pretul!

Atentie, SPONSORIZATI! 

Fiti sinceri cand va fixati telurile. Ele trebuie să fie lucruri pe care le doriti cu adevarat, din toata inima.

Cand fixati termenele, tineti cont de volumul de munca pe care sunteti pregatiti sa il depuneti.

Daca simtiti ca nu le veti atinge in termenul stabilit, va veti astepta la miracole si veti amana mereu munca. Pe de alta parte, un tel prea mic nu va aprinde acea flacara din voi si nu veti lucra cu patima si abnegatie, cu perseverenta si entuziasm.

In lumea asta toate realizarile de seama au fost create cu patima si abnegatie, cu perseverenta si entuziasm.

Capcana nr. 7 – NU LUA PE SCURTĂTURI

Nu trisa. Sa nu o iei niciodata pe scurtatura. Cand trisezi si partenerii tai triseaza. (Sa nu ma intrebi, de unde afla ei! Iti dau cuvantul meu de onoare ca nici FBI nu ar afla mai repede ca trisezi, decat partenerii tai!)

Cand trisezi, umfli un balon. Intr-o zi, mai devreme sau mai tarziu, oricum va pocni, si vei rămâne…cu nimic.

Ce înseamnă “trisat”? Matematic vorbind, orice atata timp cat: VORBA ≠ FAPTA. 

Cand una spui si alta faci.

Oamenii nu-l asculta nici macar pe Iisus. Ce spunea El? “Faceti ce SPUNE preotul, nu ceea ce FACE el!” Şi ce fac acum oamenii? Ceea ce face preotul.

Capcana nr. 8 – CLOCITUL

Capcana aceasta deriva din capcana nr. 1, adica PREA PUTINI OAMENI SPONZORIZATI DIRECT.

Iata scenariul CLOCITULUI, ceea ce este de fapt si scenariul ESECULUI – un scenariu, care se repeta iar si iar!

Ma doare inima, cand ma uit la acesti oameni. Sunt de treaba, perseverenti, baieti si fete pe care poti conta intotdeauna! Si nu vor avea succes aproape sigur!

Unde gresesc ei?

In primele luni sponsorizeaza 3 sau 4 oameni. Maxim 5. Afacerea ia avant, toti sunt entuziasti.
Ce gandesc ei? Failla a spus, nu lucra cu mai mult de 5 oameni din prima linie. Dar au ei 5 oameni?

Luat la bani mărunţi, iată ce au:

– Doi consumatori interni, care s-au înscris doar de dragul reducerii. Ei nici măcar nu sunt potentiali distribuitori.

– Trei s-au inscris pentru afacere, deci ei sunt vapoarele “cu argint”. Doi dintre ei vor avea o prestatie fluctuanta, foarte redusa pe termen lung, SI UNA VA FI SERIOASA.

In realitate: ai un om. Cu autoamagire: ai cinci.

Realitatea doare.

Autoamagirea este arma saracului. Pe termen scurt alina durerea …

Omul nostru devine ca o closca. Ii iubeste cu disperare pe toti cinci. In special pe cel activ.
Vrea sa ajute pe toată lumea sa aiba succes. Le fereste de ploaie si de vant. Face totul in locul lor. Se gandeste: “De ce sa sponsorizez pe front (oricum e neplacut sa incasezi personal “NU”-uri), mai bine voi lucra in adancime, ii voi ajuta pe oamenii mei!”

Se simte deja erou. In adancime este caldut si placut. Da sfaturi dupa sfaturi.
Cei noi absorb sentintele lui cuvant cu cuvant. Dar in afara de el lucreaza un singur partener. Ca atare nu prea apare duplicare, sau – si mai rau! – apare una gresita: acel om activ va cloci si el tot cinci oameni, in loc să sponsorizeze pe front.

Rezultate adevarate nu prea vin. Apare oboseala. Intr-o zi la o “intalnire de club” unde partenerii tocmai sunt clociţi, unul dintre rasfatatii inactivi va critica ceva din comportamentul liniei superioare.

Omul nostru se sperie: “Doamne – se gandeste in sinea lui – daca il pierd pe asta, raman cu patru!” Se aseaza repede de partea criticuluiinactiv si critica si el, in speranta ca asa va pastra respectul grupuletului. Toata lumea critica. Nimeni nu lucreaza. Intre timp oboseala se accentueaza.

Intr-o zi partenerul activ – singurul activ! – arunca si el prosopul. Rulajul se injumatateste, chiar se decimeaza. Totul s-a prabusit.

Care ar fi iesirea din capcana?

Douazeci de oameni pe front. Asa vei avea 4-5 activi. Nu ai timp pentru cei inactivi. Si nici ei nu au posibilitatea sa te traga in jos …

Capcana 9 – RECRUTEAZA IN PERMANENTA

Iti mai aduci aminte de capcana “PREA PUTINI OAMENI SPONZORIZATI DIRECT”?

Retine un aspect: daca vrei ca oamenii tai sa sponsorizeze parteneri noi, ESTE NECESAR ca si tu, indiferent la ce nivel te aflii, sa sponsorizezi macar un om lunar, chiar si dupa ce ai ajuns la 20!
Daca tu te opresti prea devreme, si ei se opresc. Dar daca te vad pe tine mereu cu oameni noi, le dovedesti ca se poate! Ca niciodata nu este tarziu!

Ce poti sa faci, cand ti-ai epuizat lista?

Abia atunci incepe cea mai fascinanta etapa a afacerii tale. Deja ai curajul sa vorbeati cu oameni.

Foloseste-te de “PREZENTAREA DE 45 DE SECUNDE” . Sau orice alt tip de fluturas, care poate trezi interesul unui prospectant. Pur si simplu, cand stai la coada sa-ti platesti facturile, sau calatoresti in tren, esti in hipermarket, etc, stai putin de vorba cu oamenii din jurul tau.

Dupa cateva propozitii le întrebi cu se se ocupa. Ei, de obicei, raspund, si dupa aceea te întreaba si pe tine. Si ce raspunzi? Ceva de genul: “Ajut pe oamenii sa-si stapaneasca viata/ ajut oamenii interesati sa-si imbunatateasca nivelul de trai demarand propria lor afacere part time, cu o investitie infim de mica.”Si, pur si simplu, le dai fluturasul tau sau cartea ta de vizita.

Atentie! NU vei explica acolo! Aceasta denota lipsa de profesionalism şi eficienta.

Dar dacă ei insista? Vezi, aici am un pont, pe care daca il vei înţelege, iti vei dubla eficienta.
Daca pe fluturas ai trecut numele tau si un numar de telefon, nu prea poti evita o discutie despre munca ta.

Dar daca, pe langă numele tau apare o ADRESA DE INTERNET (propriul tău WEBSITE) poti sa spui linistit: UITE, ar fi prea lung sa-ti povestesc despre ea, dar vei găsi toate detaliile pe acest website! Pagina ta de internet mai are un avantaj fata de tau numarul de telefon: poate fi vizitata la orice ora, fara sa te deranjeze si daca scrii si o adresa de e-mail, te vor contacta doar cei cu adevarat interesati! Este un filtru excelent, ca tu sa nu pierzi prea mult timp cu cei neinteresati.

Ce sa contina WEBSITEul tau personal?

In nici un caz date despre produsele companiei tale! Ele oricum sunt mentionate pe siteul oficial al companiei. Mai bine aminteste despre avantajele unei afaceri proprii, fara a fi necesare investitii suplimentare si care implica riscuri reduse. Aminteste de timpul liber oferit de acest tip de afacere.

Cere sfatul sponsorului tau, si faceti impreuna un site fascinant!

 DACA DORESTI PROPRIUL TAU SITE, CA SI PARTENERI LA UNA DIN AFACERILE EXPUSE PE CRISTINNE,.RO IN RETEAUA CRISTINEI STOICA, IL POTI OBTINE GRATUIT AZI! CE MAI ASTEPTI?

Dar apoi e necesar sa dai NEAPARAT site-ul si adresa ta de e-mail, unde cei interesati pot trimite numarul lor de telefon si eventual adresa lor, ca sa stabiliti o intalnire, unde vei prezenta oportunitatea ta in intregime, cu produse, cu planul de marketing, etc.

NU UITA. UN WEBSITE POATE LUCRA PENTRU TINE ZI SI NOAPTE, FARA SA FIE PERCEPUT CA CEVA AGRESIV! 

Un ultim pont.

Acest website sa fie NUMAI AL TĂU, SI SA NU FIE UN WEBSITE GRATUIT!

Dacă e gratuit, denota SARACIE. Deja se găsesc webhostinguri cu 10-20 de dolari pe luna unde poti avea propriul tau site. Prin aceasta pentru preţul a 3-4 meniuri BigMac te-ai poziţionat ca un OM DE AFACERI, nu ca un pierzator.

Capcana nr. 10 – CUM INVITAM

Am primit foarte multe solicitari de la distribuitori din diverse companii MLM, care sunt legate de problema INVITATIEI. Nu ma mira deloc. Este poate cel mai important aspect din munca unui distribuitor.
Degeaba esti in stare sa tii cea mai convingatoare prezentare, daca nu ai nici un om care sa te asculte. Si invers: daca ai intalniri stabilite, la care vin prospecti, vei avea parteneri! Aceasta tema este atat de importanta, incat ii vom dedica mai multe articole.

“Cum invingi teama (sila) de a da telefon; prietenii tai stiu ce faci, si cand ii suni, nu stiu cum sa termine mai repede conversatia …” – scrie cineva.

Oauu! Cine nu a simtit macar odata acest sentiment ce emana din aceasta întrebare, nu este distribuitor activ! Felicitari pentru sinceritate!

Ce poate sa insemne “prietenii tai stiu ce faci”?

Ori lista este PREA MICA si insistam mereu si mereu cu aceasi oameni si atunci nici nu este de mirare ca ei abia asteapta sa terminam invitatia, ori nu invitam corect.

Network Marketing se bazeaza pe legea numerelor mari. Ca sa obtinem o intalnire, de obicei trebuie sa sunam 10 oameni.

Dar! Nu aceasi zece oameni, pe care i-am sunat si saptamana trecuta!!!
In primul rând, cine doreste sa munceasca in mod profesionist, incepe cu o lista de 200-700 de persoane. Imediat vei vedea, cum este posibil o lista asa de mare. Dar mai intai: cum invitam corect?

Fiecare companie are niste tehnici de invitatie. Aceste tehnici trebuiesc insusite si PERSONALIZATE.
Eu recomand partenerilor mei, sa exersam impreuna cateva ORE. DA – CATEVA ORE!

Invitatia sa sune natural, nu ca un text de la robot. Odata in viata daca ai invatat sa faci o invitatie in mod lejer si  firesc, din punct de vedere tehnic nu vei mai avea probleme niciodata. Roaga pe sponsorul tau sa te asiste la cateva zeci de invitatii.

Odata in viata trebuie invatat! Sa nu iti para rau de acele ore …

Ce facem cu oamenii care nici asa nu vin? Ii trecem pe lista semestriala. Adica NU ii vom suna CEL PUŢIN 6 LUNI!

Iar daca am lucrat corect, si suficient de mult, peste jumatate de an deja avem rezultate palpabile, si atunci putem sa le sunam  si sa le spunem iin felul urmator:

– “Salut, Ionica, iti mai aduci aminte de telefonul meu de acum cateva luni? Ei, de atunci cu afacerea mea castig lunar cam 500 de euro. Imi pare rau, ca nu ai putut porni cu mine data trecuta cand am vorbit, dar nici o problema, pot sa te ajut si acum. Ce ai zice de 500 de euro lunar peste cateva luni?
Daca lista contine 500 de nume, 6 luni am din ce sa lucrez, nu-i asa?
Cum este posibil o lista asa de mare? Sincer sa fiu, 500 nici nu este mult!

De obicei 100 de nume putem scrie fara nici o dificultate. Gandeste-te, ca ai organiza o nunta. Si stii de ce isi aduc aminte oamenii de toate cele 200 de nume? Pentru ca nunta e pe bani.

Dar MLM pe ce este?

Daca nu crezi, ca e pe bani, de ce mai lucrezi in acest domeniu?
Iar daca crezi acest lucru, de ce nu-l tratezi ca atare?!

Cum gasim inca 100-200?

Grupeaza evenimentele din viata ta in felul urmator:

– gradinita

– scoala

– liceu

– facultate

– armata

– loc de munca 1

– loc de munca 2

– loc de munca 3

– etc.

Apoi, la fiecare etapa trece oamenii pe care i-ai cunoscut datorita activitatii de baza, datorita hobbyului tau din perioada respectiva si datorita altor evenimente.

Sa nu te opesti, pana cand nu gasesti 10-15 nume la fiecare rand!

SUCCES TUTUROR!