fbpx

10 lucruri pe care sa le stii daca incepi un blog in 2019 (II)

creare-blog-in-2014-300x180In articolul trecut, ti-am ramas “datoare” cu cateva exemple pe care le poti folosi, atunci cand te gandesti sa colaborezi cu alti bloggeri din aceeasi nisa cu tine. Iata-le:

  • guest post-ing – fiecare va pune la celalalt pe blog un articol. Acest articol va contine un link spre blogul persoanei care a creat articolul. Astfel, fiecare blogger are acces la audienta celuilalt
  • crearea de materiale utile – puneti-va de comun acord si creati un material ( pdf, video sau audio) care sa fie folositor cititorului. Materialul va fi pus pe blogul care are audienta mai mare. Acest material va fi promovat de catre fiecare din voi pe conturile de socializare si in cadrul listei de abonati. Materialul va contine linkuri spre ambele bloguri.

5. Articolele lungi sunt la putere

In loc sa scrii putin si des, alege sa scrii mai rar insa in cadrul articolului intra in detalii.

Nimeni nu va distribui un articol de 200 cuvinte scris la repezeala, daca nu ai sintetizat extrem de bine ceea ce vrei sa transmiti.

Articolele lungi, de 500, 1000 poate chiar 2000 de cuvinte (chiar si mai mult de atat) sunt cele care atrag atentia cititorului.

Rolul tau este ca, la sfarsitul articolului, cititorul tau sa fi primit atat de multe informatii utile incat sa nu se poata stapani in a da like si a distribui articolul tau prietenilor lui.

Nu te multumi sa trantesti cateva cuvinte ca sa te simti bine pentru faptul ca ti-ai actualizat blogul.

Mergand pe aceasta idee, Google a inceput sa favorizeze articolele lungi scrise “in profunzime”, recunoscand valoarea acestora.

Iar daca vrei sa ajungi in prima pagina pe Google, poate ca ar trebui sa iei serios in considerare recomandarea pe care ti-o fac acum si aici: scrie articole lungi!

6. Este timpul sa investesti bani in promovare

Din nu stiu ce motiv, multi bloggeri urasc ideea de a investi bani in publicitate. Si acest lucru este mare pacat.

Asta se intampla cand nu vezi padurea din vina primilor copaci care se afla in fata ta.

Asta este motivul pentru care unii reusesc sa castige bine online, pe cand altii se zbat ca pestele pe uscat sa supravietuiasca.

In momentul in care pornesti un blog, trebuie sa ai in minte o strategie clara conform careia sa actionezi. Iar daca, pentru a atinge obiectivele pe care ti le-ai propus mai repede, este nevoie sa faci reclama platita, nu te sfii s-o faci.

Totusi, nu arunca nici cu banii pe fereastra. Atunci cand iti promovezi blogul fa teste si vezi ce tip de publicitate iti aduce cele mai bune rezultate, la un cost cat mai mic. Continua cu varianta castigatoare si bucura-te de rezultatele obtinute in acest sens.

Aici permite-mi sa-ti dau un exemplu, reprezentand un anunt pe care l-am facut de curand la firma Ladys, pe Facebook, pentru a-mi mari echipa de reprezentanti de vanzari.

Concurenta in ceea ce priveste promovarea ofertei acestei firme pe internet este foarte mare ( nu exagerez cand zic ca, am stat de vorba la un moment dat cu un barbat care are peste 100 de site-uri, si pe toate promoveaza oferta firmei Ladys).

Din acest motiv spun ca a ajunge pe prima pagina in Google in mod organic, este destul de dificil ( nu este imposibil, dar dureaza ceva timp pana reusesti acest lucru). Asa ca, o varianta, asa cum spuneam si mai devreme, ar fi sa-ti faci reclama platita.

Iata rezultatele pe care le-am avut cu o reclama derulata pe Facebook, timp de 9 zile.

reclama facebook la ladys rezultate

Cu anuntul pe care l-am facut, in 9 zile am recrutat 12 reprezentanti, cu mai putin de 10$.  Imi voi acoperi costurile in momentul in care reprezentantii nou inscrisi vor plasa comenzi? Cu siguranta… cu varf si indesat chiar.

Cat timp mi-ar fi luat sa recrutez acesti 12 reprezentanti punand anunturi gratuite pe alte site-uri, postand articole pe blog in incercarea de a ajunge pe prima pagina in Google… la un moment dat? Cu siguranta mult mai mult.

Asta inseamna sa privesti afacerea in ansamblul ei. Asta inseamna sa stii valoarea pe care o are fiecare client nou, atras in afacerea ta. Atunci cand stii toate aceste cifre, cheltuiala devine o investitie; o investitie in viitorul afacerii tale.

Inchei aici articolul pentru astazi. Insa nu te gandi ca am epuizat subiectul. Mai avem alte cateva lucruri cel putin la fel de importante de discutat. Motiv pentru care, te sfatuiesc sa nu ratezi urmatoarea parte a articolului.

Vei afla un lucru esential pe care trebuie sa il pui in aplicare, daca iti doresti sa primesti trafic gratuit de la Google (si cine nu isi doreste asa ceva?!).

Daca ti-a fost de folos ceea ce ai citit, te rog sa dai LIKE articolului pe site-urile de socializare. Nu doare si iti ia cateva secunde. Este modul tau de a-mi multumi pentru informatiile oferite si te asigur ca apreciez gestul pe care-l vei face acum.