promovare online

Cum Cresti Cu 15% Timpul Petrecut De Vizitatori Pe Site

Atunci cand vine vorba de promovarea online a site-ului meu, cuvantul de ordine este: strategie. Si in continuare iti voi impartasi o tactica puternica, care sa te ajute sa-ti loializezi cititorii si sa obtii noi clienti.

Iti voi explica pas cu pas ce ai de facut. Citeste cu atentie in continuare.

Punct de plecare

In ultima luna am publicat doar 5 articole (asta inseamna o medie de 1 articol pe saptamana).

Daca am publicat asa rar, oare cum am reusit sa conving oamenii sa petreaca mai mult timp pe site?

Cum i-am convins sa citeasca mai mult, in conditiile in care n-am publicat cu mult mai multe articole fata de luna precedenta( si atunci am scris tot 5 articole)?

… probabil ca te intrebi.

Ei bine, acest lucru este posibil folosind…

Tehnica OLA

Ce este aceasta tehnica si ce e cu ea de o face asa speciala?

In primul rand vreau sa iti clarific ceva: nu este nimic extraordinar in cei 3 pasi care presupun aplicarea tehnicii OLA.

Dealtfel, daca esti un marketer inrait si citesti zilnic articole de marketing si optimizare web( asa cum fac eu de vreo peste 13 ani incoace), sigur ai dat si tu la un moment dat peste ele.

OLA consta in:

  1. Oferirea spre lectura de articole asemanatoare
  2. Linkuri interne care se deschid in aceeasi fereastra
  3. Articole lungi si detaliate

Insa inainte sa-mi dai peste nas si sa-mi spui ca le stii deja, am 3 intrebari pentru tine:

  • Le-ai aplicat?
  • Ai analizat rezultatele?
  • Ai inteles cu adevarat care este scopul cheie al aplicarii tehnicii OLA?

In mijlocul celor 3 pasi sta utilizatorul, adica vizitatorul site-ului tau. Tu pentru el scrii. Pe el vrei sa-l faci sa-ti acorde votul de incredere si sa-ti devina cititor fidel, daca nu chiar… client.

Si dintre acesti 3 pasi, haide sa incepem cu cel mai important:

Scrie articole lungi si detaliate

Pentru a face un simplu vizitator al site-ului tau sa te priveasca drept expert pe nisa ta, in primul rand trebuie sa-i oferi articole lungi si detaliate.

El vrea sa vada ca tu intelegi exact problema cu care se confrunta si esti in stare sa ii oferi pas cu pas, solutia pe care o tot cauta de ceva vreme.

Indata ce am publicat articolul cu studiul de caz despre Cum sa-ti promovezi site-ul pe Facebook ads la pret mic, telefonul a inceput sa sune.

In ziua respectiva am avut cateva zeci de cereri de la oameni interesati sa-si promoveze produsele folosind anunturile platite pe Facebook.

Acum s-au mai rarit, dar tot continui sa primesc cereri de colaborare… 🙂

Atunci cand petreci 5-6 ore documentandu-te si scriind un articol lung si interesant, de aproape 2000 de cuvinte, te gandesti asa:

„Din moment ce le dau oamenilor mura-n gura pasii pe care ii au de urmat, ce rost ar mai avea sa apeleze la serviciile mele? Stiu deja ce au de facut.”

Si asa se gandesc majoritatea antreprenorilor care au sau nu un blog.

Urmarea: scriu doar articole de suprafata. Evita sa intre in detalii de teama ca oamenii interesati vor face acele lucruri pe cont propriu si nu vor mai apela la ei… sau chiar mai mult de atat.

Daca Doamne fereste le trece prin cap sa ii copieze si apoi sa le devina competitor? Iar apoi sa se foloseasca de cunostintele lor pentru a le fura clientii? :((

Ti se pare SF ce-ti spun?

Crede-ma, nu este.

De cand mi-am infiintat agentia de marketing online si pana in prezent, am luat contact cu o gramada de antreprenori, fiecare cu propria mentalitate asupra modului in care intelege sa iti administreze si sa isi creasca afacerea si am adunat o gramada de povesti.

Si nu am suficiente randuri sa scriu aceast articol, daca ma apuc sa iti povestesc acum cum gandesc parte din antreprenorii cu care m-am inalnit sau am discutat telefonic.

In concluzie: scrie articole lungi si detaliate. Vei avea doar de castigat… nu doar cititori fideli ci si clienti noi ( asa cum mi s-a intamplat mie). 😉

Iata doar cateva comentarii de multumire pe care le-au lasat cititorii pe blog:

testimonial 1
testimonial 2
testimonial 3

Si cand le citesti… cum sa nu iti creasca inima si sa vrei sa oferi inzecit mai mult decat ce ai oferit pana atunci? 🙂

Ofera articole asemanatoare spre lectura

Daca vizitatorul site-ului tau este interesat de un anumit subiect, ar fi de-a dreptul stupid sa nu-i oferi si alte articole pe aceeasi tema spre lectura.

Daca ti-ai creat site-ul folosind WordPress…

statistica numar siteuri create cu wordpress

( Apropo de asta, stiai ca, conform w3techs.com 26,4% din site-urile existente in lumea asta in acest moment sunt create pe Wordpress? Atunci nu e de mirare ca, atat pentru Cristinne.ro cat si pentru site-urile pe care le creez pentru clientii mei folosesc WordPress-ul.

Mai mult decat atat… si Google iubeste WordPress.

Printre proiectele mele de webdesign s-a numarat si redesign-ul site-ului unui avocat din Bucuresti. Site-ul original fusese facut in html acum muuult timp. Nu era mobile friendly, era neactualizat si dupa cuvantul cheie principal al site-ului „reprezentare juridica” se gasea undeva pe pagina a 2-a sau a 3-a din Google.

Am refacut site-ul de la zero, pe WordPress, i-am facut un SEO de baza si in mai putin de o luna, ghici ce: site-ul domnului avocat se gasea nu doar in prima pagina din Google, ci IN PRIMA POZITIE DIN PRIMA PAGINA.

site avocat bucuresti alin asanache

Mai sus ai un printscreen ca sa intelegi mai bine ce spun.)

yet another related posts plugin

… iti poti instala un simplu plugin, numit: Yet Another Related Posts Plugin.

Practic, acest plugin ce face?

Arata la finalul articolului pe care vizitatorul in citeste in acel moment, articole inrudite cu cel pe care tocmai il citeste.

Iata un exemplu de pe site-ul Cristinne, pentru un articol pe care l-am scris si ce alte articole de pe blogul meu de marketing recomand la finalul lui: 37 Metode de promovare a unui magazin online.

articole crearea unui magazin online

Deja peste 300.000 oameni folosesc acest plugin. Instaleaza-ti-l si tu! E gratuit. 🙂 si va face bine site-ului tau. Te asigur.

In felul acesta, tu iti cresti numarul de articole citite, iti scazi bounce rate-ul si articolele tale continua sa urce frumos in Google.

Acum ca am lamurit aspectele legate de WordPress si minunatele lui pluginuri, este momentul sa trecem si la cel de-al treilea pas din acest trio pe care tactica OLA o presupune:

Crearea de linkuri interne care se deschid in aceeasi fereastra

De cand am inceput acest blog, n-am acordat mare importanta atunci cand venea vorba de modul cum se deschide un link nou, care duce la un alt articol de pe site-ul meu:

  • in aceeasi fereastra
  • intr-o fereastra noua ( tab nou)

Asta pana cand, la un moment dat, urmarind un curs de SEO, am aflat un lucru interesant, care m-a pus pe ganduri si m-a determinat sa-l testez.

Si da, ceea ce am aflat este cat se poate de adevarat si ar fi bine sa aplici si tu acest lucru, daca vrei ca Google sa vada corect cat timp petrec oamenii pe site-ul tau.

La ce ma refer mai exact?

Care este motivul pentru care Google nu isi da seama cat timp petrece exact un utilizator pe site-ul tau?

Toata problema se invarte in jurul modului cum alegi sa se deschida linkul pe care il pui in articol.

inserare link in articol pe wordpress

Vezi tu, atunci cand vrei sa inserezi un link intr-un articol pe WordPress, il poti pune sa se deschida in aceeasi fereastra, lasand nebifata casuta de mai jos:

Aceasta este modalitatea corecta de a pune linkuri interne (adica linkuri care duc tot spre site-ul tau).

Altfel spus: nu este bine sa bifezi casuta respectiva. De ce?

Din informatiile mele si din rezultatele pe care le-am obtinut, atunci cand pui un link sa se deschida intr-un alt tab, Google vede acel tab nou deschis ca pe o noua conexiune la blogul tau, ca pe o noua vizita, o noua sesiune.

Altfel spus: contorul timpului petrecut de vizitator pe site-ul tau se reseteaza la zero. Drept urmare, timpul mediu petrecut de vizitatori pe site-ul tau scade si scade si numarul de articole citite per vizita unui utilizator.

Iata cum defineste chiar marele Google, durata medie a unei sesiuni:

timpul mediu petrecut pe site conform google

Dar nu ma crede pe cuvant. Testeaza si tu! Doar asa te poti convinge daca este adevarat sau nu. 🙂

In concluzie

Tehnica OLA a functionat pentru mine si in mod sigur va functiona si pentru tine daca ai rabdarea necesara sa o aplici si daca, ceea ce-ti doresti este: tot ce este mai bun pentru clientii tai. 🙂

Nu te teme sa-ti impartasesti „secretele profesionale”. Ajuta-i pe altii sa-si creasca afacerea si vei vedea cum zeci de oameni vor apela la serviciile tale si afacerea ta va inflori de asemenea.

Ce ai de facut in continuare?

  1. Aplica lucrurile noi pe care le-ai aflat in acest articol.
  2. Apasa pe butoanele de socializare de mai jos pentru a le spune si prietenilor tai de acest articol ( Nu doare. Ia incearca!)

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Distribuie articolul pe:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email

Citeste pe aceeasi tema si...

AGENTIE DE MARKETING ONLINE,
SEO & WEB DESIGN

Iti Oferim Solutii De Marketing Online Care Iti Aduc Mai Multi Prospecti & Vanzari Mai Mari

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica