optimizare seo magazin online

Optimizare SEO Magazin Online In 2024 » Ghid Practic

De cand cu pandemia, oamenii au inceput sa creeze magazine online „pe banda rulanta”. Si cu o competitie online, in continua crestere, cum te asiguri ca magazinul tau e vizibil?

Raspunsul e simplu: faci optimizare SEO magazinului online pe care il detii.

Totusi, este bine sa ai in vedere ca, lumea SEO (Search Engine Optimization) este in continua schimbare. Iar pentru a avea succes in 2024, trebuie sa fii la curent cu cele mai recente tehnici si strategii SEO.

In acest articol, iti vom oferi cele mai bune sfaturi de optimizare SEO pentru magazinul tau online care functioneaza acum, in 2024.

Asa ca, indiferent ca esti un antreprenor aflat la inceput sau un proprietar de afacere online cu experienta, aceste sfaturi te vor ajuta sa iti imbunatatesti vizibilitatea magazinului online pe care il detii si sa atragi mai multi clienti.

De ce sa ma asculti pe mine?

In spatele randurilor de mai jos se afla o persoana cu 15 ani experienta in SEO si marketing online. Cristina Stoica este numele meu si din 2010 incoace fac optimizare SEO pentru magazine online si site-uri de prezentare.

Hai sa incepem!

Cat de importanta este optimizarea SEO pentru magazinele online

Statisticile spun totul.

Conform SEMrush, un site bine optimizat are sanse mult mai mari sa atraga clienti, in mod organic, decat folosind reclame platite. Te-ai fi gandit la asta?

De asemenea, optimizarea pentru cuvinte cheie lungi (long-tail keywords) atrage trafic din segmentul tau de piata tinta si ii converteste in numar mai mare in clienti.

Deci, da, SEO e ca oxigenul pentru magazinul tau.

Strategii SEO pentru magazine online care aduc rezultate

Nu toate strategiile SEO sunt la fel de eficiente. Iar atunci cand vine vorba de comertul electronic, fiecare strategie utilizata va avea un anumit impact in rankingul pe Google.

Magazinul tau are nevoie de atentie speciala. Uite la ce lucruri suntem atenti noi, la Cristinne, atunci cand facem optimizare SEO pentru magazinul online al unui client:

  • Analiza tehnica: Verificam site-ul din cap pana-n picioare. Viteza de incarcare, inter-linking, Schema Markup. Tot. Si, bineinteles, acolo unde constatam ca exista „neajunsuri”, facem ajustarile necesare.
  • Platforme eCommerce: Fie ca vorbim de WooCommerce, OpenCart sau PrestaShop, fiecare platforma are propriile secrete. Si fiecare dintre ele necesita o abordare personalizata, in functie de optiunile de optimizare pe care ti le ofera. Cream o strategie SEO specifica platformei pe care este creat shop-ul. ( P.S. Superputerea noastra este optimizarea seo pentru Woocommerce – aici avem cea mai mare experienta si cele mai bune rezultate inregistrate!)
  • Viteza: E ca si cum ai fi intr-o cursa de masini. Dar in loc de masini, avem website-uri. Viteza de incarcare e vitala. Potrivit unei statistici recente, o intarziere de doar 1 secunda poate reduce conversiile cu pana la 20%. Impresionant, nu?
  • Compatibilitatea cu dispozitivele mobile: Lumea e in miscare. La propriu. Oamenii cumpara folosind telefonul sau tableta. Asigura-te ca magazinul tau se vede bine. Peste tot.
  • Cuvinte cheie: Fara ele, esti ca o nava pierduta in ocean. Dar nu orice cuvinte. Cuvinte cheie long-tail. Da, sunt un pic mai lungi. Dar aduc si mai mult trafic tintit. Trafic care cumpara. Noi stim cum sa le identificam si sa le utilizam corect in structura intregului site.
  • Continut organic: Da, chiar si in eCommerce, aceasta tactica SEO este importanta. Un blog bine gandit, cu articole SEO atent realizate, poate aduce vizitatori noi si ii poate converti in clienti. Iar la final… adaugarea de Featured Snippets… reprezinta cireasa pe tort.
ce inseamna seo

Top 10 Sfaturi pentru a face optimizare SEO unui magazin online in mod eficient

Acum hai sa vorbim in detaliu despre strategiile SEO pe care ti le recomand pentru promovarea SEO a magazinului tau online. Pentru ca… sa ne intelegem, daca vrei sa ajungi pe prima pagina a Google, trebuie sa ai in vedere mai mult decat doar cuvinte cheie.

Iata la ce aspecte trebuie sa fii atent atunci cand faci optimizare SEO magazinului tau online:

1. Intocmirea Listei de Cuvinte Cheie

Un pas crucial in optimizarea SEO a magazinului tau online este identificarea cuvintelor cheie relevante pentru produsele pe care le oferi in magazin. Aceste cuvinte cheie sunt termenii pe care potentialii tai clienti ii introduc in motoarele de cautare pentru a gasi produse sau informatii.

Cum faci asta?

Folosind diverse software-uri pentru SEO intocmeste o lista de cuvinte cheie care sunt potrivite pentru magazinul tau online.

Spre exemplu poti folosi: Planificatorul de Cuvinte Cheie Google (din contul de Google Ads) sau Moz Keyword Explorer.

Alege cuvinte cheie cu volum de cautari ridicat si concurenta scazuta. Apoi asigura-te ca incluzi aceste cuvinte cheie in continutul site-ului tau.

Uite cateva dintre cuvintele cheie pe care noi le tintim in cazul unui magazin online cu suplimente nutritive si pozitia magazinului respectiv pe Google, dupa acele cuvinte, la momentul realizarii raportului:

servicii seo pozitie

2. Audienta Tinta si Continut Relevant

Un aspect esential in optimizarea SEO pentru magazinul tau online este intelegerea audientei tale tinta si oferirea de continut relevant pentru aceasta. Utilizatorii vor ramane mai mult pe site-ul tau daca gasesc informatii si produse care le sunt de folos.

Cum sa faci asta?

Studiaza segmentul tau de piata precum si modul cum se promoveaza magazinele online care vand produse asemanatoare cu cele din magazinul tau, pentru a intelege mai bine interesele, nevoile si preferintele audientei tale. Creeaza o strategie de content marketing bine pusa la punct care sa raspunda acestor cerinte si sa aduca valoare.

3. Creare de Continut de Calitate Optimizat SEO

Continutul de calitate reprezinta baza unei strategii SEO de succes. Ai grija ca paginile magazinului tau online sa includa descrieri detaliate ale produselor tale. Cu cat continutul este mai informativ si mai util pentru vizitatori, cu atat mai bine.

Cum faci asta?

Creeaza descrieri de produs unice si atractive pentru fiecare produs pe care il vinzi pe site. Include detalii despre caracteristicile produsului, beneficii si instructiuni de utilizare. Evita duplicarea continutului si asigura-te ca acesta este relevant pentru publicul tinta.

Nu uita sa adaugi si cuvinte cheie in continutul tau, pentru ca si motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este vorba si sa-ti plaseze site-ul mai sus, in cautari.

Acum ca ai pus la punct acest aspect hai sa trecem la urmatorul punct din lista de sfaturi SEO…

4. Optimizarea Imaginilor

Imaginile sunt un element important intr-un magazin online, dar pot incetini timpul de incarcare al paginilor. Pentru a mentine o experienta de navigare rapida, este esential sa optimizezi imaginile.

Cum faci asta?

Redimensioneaza si comprima imaginile inainte de a le incarca pe site. Asigura-te ca fiecare imagine are un text alternativ (alt text) descriptiv pentru a le face mai accesibile si mai usor de indexat de catre motoarele de cautare. Nu uita ca, formatul de imagini preferat de Google acum este Webp.

Asa cum poti vedea in poza de mai jos, imaginea pe care am folosit-o pentru acest articol, initial era in format JPG si avea o dimensiune de 279KB. Dupa transformarea pozei in format WEBP, ea are doar 111KB.

Altfel spus, ea si-a redus dimensiunea cu mai mult de 50%! Asta inseamna ca, articolul meu se va incarca de 2 ori mai rapid cititorilor.

optimizare seo imagini

Iar mai jos poti vedea cum sa completezi campurile SEO atunci cand adaugi o poza noua pe site-ul tau: titlu, text alternativ si descriere.

optimizare imagini wordpress

5. Viteza de Incarcare a Paginii

Viteza de incarcare a paginilor are un impact semnificativ asupra experientei utilizatorilor si a clasamentelor pe motoarele de cautare. Un site rapid incurajeaza vizitatorii sa ramana si sa exploreze.

Asadar, indiferent ca te ocupi tu sau apelezi la o agentie SEO, nu uita sa incluzi in planul de actiune pentru optimizarea magazinului online si marirea vitezei de incarcare a site-ului. Este un element extrem de important!

Cum faci asta?

Utilizeaza instrumente precum Google PageSpeed Insights pentru a evalua viteza de incarcare a site-ului tau. Elimina codul inutil, optimizeaza imaginile si foloseste tehnici de cache pentru a imbunatati viteza de incarcare.

Uite 2 poze cu site-ul unei cliente careia i-am imbunatatit viteza de cautare (in acest caz nu ne-am ocupat si de partea de optimizare SEO, ci strict de viteza de incarcare a site-ului).

PS: indiferent care e culoarea ta preferata, aici: rosu este rau, verde este bun. Deci: tinteste spre verde! 🙂

BEFORE

verificare viteza site

AFTER

viteza incarcare site

6. Mobile-Friendly (Compatibilitate cu Dispozitivele Mobile)

Din ce in ce mai multi utilizatori fac cumparaturi online folosind dispozitivele mobile, asa ca asigura-te ca magazinul tau online este optimizat pentru acestea.

Un design mobile responsive este esential pentru ca, clientii tai sa aiba parte de o experienta placuta indiferent de dispozitivul pe care il folosesc pentru a naviga pe site-ul tau..

Cum faci asta?

Alege o tema sau o platforma care ofera un design responsiv, care se adapteaza automat la diferite dimensiuni de ecran. Verifica si testeaza site-ul pe diferite dispozitive mobile pentru a te asigura ca functioneaza corect.

Ti-a placut ce ai citit pana aici?

In continuare, vom explora si alte sfaturi esentiale pentru optimizarea SEO a magazinului tau online in 2024. Asadar, citeste si sfaturile de mai jos pentru a afla si mai multe informatii valoroase!

Structura link-urilor existente pe site-ul tau are un impact semnificativ asupra modului in care motoarele de cautare indexeaza si evalueaza continutul tau. Organizeaza site-ul in asa fel incat structura sa fie una clara iar linkurile sa fie usor de citit de catre utilizatori si de catre motoarele de cautare.

Doar asa vei avea un site optimizat.

Cum faci asta?

Creeaza link-uri descriptive care includ cuvinte cheie relevante pentru continutul paginii respective. Evita URL-urile lungi si complicate. O structura simpla de link-uri, precum „magazinonline.ro/categorie/produs”, este mai eficienta decat una lunga si care are in structura cuvinte repetitive.

Astfel, in urma optimizarii SEO a magazinului tau online, potentialii clienti vor putea intelege mai usor si mai rapid in ce sectiune a site-ului tau se afla. Si motoarele de cautare vor putea sa-ti indexeze corect magazinul, situandu-l mai sus in rezultatele cautarilor pe Google.

8. Implementarea Meta Tag-urilor

Meta titlurile si meta descrierile:

  • fiecarei pagini din site,
  • fiecarei pagini de produs
  • fiecarei categorii de produse
  • fiecarui articol de pe blogul magazinului online

sunt elemente importante pentru optimizarea SEO a magazinelor online. Acestea nu numai ca ajuta motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este vorba pe pagina, dar si atrag vizitatorii.

Cum faci asta?

Asigura-te ca fiecare pagina a site-ului tau are un meta titlu si o meta descriere unice si relevante. Meta titlul trebuie sa includa cuvinte cheie importante, iar meta descrierea ar trebui sa fie atractiva si sa convinga utilizatorii sa acceseze pagina.

Iata un exemplu de Meta Titlu si Meta Descriere pentru magazinul online de produse naturiste pe care ti l-am dat mai sus drept exemplu:

descriere meta

9. Implementarea Schema Markup

Schema Markup este un marcaj HTML special care ofera informatii suplimentare motoarelor de cautare despre continutul paginii tale. Implementarea acestui marcaj poate duce la aparitia „featured snippets” in rezultatele cautarii, oferind vizibilitate crescuta magazinului tau online.

Cum faci asta?

Consulta schema.org pentru a gasi marcaje relevante pentru tipul de continut pe care il oferi pe site-ul tau. Implementarea acestor marcaje poate varia in functie de platforma ta, asa ca, daca „iti prinzi urechile” poti solicita ajutorul unui specialist SEO.

10. Strategie Impecabila de Inter-Linking

Indiferent pe ce pagina se afla utilizatorii in magazinul tau virtual, trebuie sa poata naviga cu usurinta catre alte sectiuni importante din magazin, cum ar fi cosul de cumparaturi, profilul lor sau alte pagini relevante.

Cum faci asta?

Creeaza link-uri clare si bine organizate catre celelalte sectiuni ale site-ului tau. Un meniu de navigare intuitiv si existenta unor butoane de actiune (call-to-action) amplasate in locurile potrivite, pot ajuta utilizatorii sa gaseasca rapid ceea ce cauta.

BONUS: 11. Strategia de Optimizare Off-page

Relatiile conteaza. Offline… dar si online. 🙂

Backlink-urile sunt link-uri catre site-ul tau, care vin de pe alte site-uri. Cu cat aceste backlinkuri sunt mai relevante si au autoritate, cu atat mai bine.

E ca si cum ai fi recomandat de o celebritate in lumea online. Si asta, asa cum iti poti da seama, iti poate creste pozitia pe Google.

Cum faci asta?

Consulta lista cu backlinkuri pe care competitorii tai le au. Creeaza o strategie de actiune prin care sa obtii si tu backlinkuri de pe cele mai importante site-uri care fac trimitere catre competitorii tai.

Mai mult. Include in strategia de marketing online si social media (fii prezent pe Facebook, Instagram si LinkedIn).

agentie seo

Fricile si Ingrijorarile pe care Antreprenorii le au atunci cand Cauta o Agentie SEO pentru Magazinul Lor Online

Sa fim sinceri, stim ca gasirea unei agentii SEO potrivite pentru magazinul tau online poate fi un proces neplacut. Iata cateva din fricile si ingrijorarile comune pe care le au cel mai adesea antreprenorii atunci cand pornesc in cautarea unei agentii care sa-i ajute cu servicii SEO pentru magazinul lor online:

Ingrijorarea 1: Nu ma pricep la chestii tehnice.

Inteleg. Poate suna complicat. Optimizare SEO on-page. SEO off-page. Meta tag-uri. User experience (UX). Suna ca limbaj codat, nu? Dar aici e frumusetea. Cu o strategie de optimizare clara, nu e nimic complicat.

Ingrijorarea 2: Nu stiu de unde sa incep.

Startul e simplu. Analiza tehnica. Vezi care este „statusul” actual al site-ului tau. Apoi, trecem la partea de optimizare online pentru magazinul tau.

Frica 1: Preturi exorbitante.

Ingrijorarea: „Oare voi fi nevoit sa investesc o avere in optimizarea SEO?”

Solutia noastra: La Agentia Cristinne, oferim pachete personalizate pentru fiecare buget. Ne dorim sa-ti maximizam ROI-ul, asa ca vei obtine rezultate bune fara sa fii nevoit sa-ti bagi mana prea adanc in buzunar.

Gandeste-te la optimizarea SEO a magazinului tau ca la o investitie. O investitie in viitor. Vanzari online mai mari. Conversii mai bune. Profit mai mare.

Frica 2: Promisiuni nerealiste.

Ingrijorarea: „Toti spun ca pot sa ma plaseze pe prima pagina din Google intr-o luna. Este posibil?”

Raspunsul noastru: In SEO, ca si in atingerea oricarui obiectiv important, obtinerea unor rezultatele bune necesita timp si efort. Noi iti oferim un plan realist si transparenta totala. Cu noi, vei sti intotdeauna la ce sa te astepti.

Frica 3: Munca de calitate slaba.

Ingrijorarea: „Oare vor folosi tehnici de optimizare SEO dubioase care sa-mi afecteze site-ul pe termen lung?”

Solutia noastra: Suntem mandri sa oferim servicii SEO de calitate inalta, bazate pe cele mai recente practici SEO etice, care respecta guideline-ul Google. Implementam strategii SEO bine puse la punct, pentru ca tu sa obtii rezultatele dorite. Mai mult. Avem grija sa protejam reputatia magazinului tau online.

Frica 4: Lipsa rezultatelor tangibile.

Ingrijorarea: „Cum voi sti ca investitia mea in SEO a meritat?”

Raspunsul noastru: La noi, transparenta este esentiala. Promitem si livram. Iar actiunile noastre concrete le poti vedea in raportul emis lunar. Vei vedea exact cum evolueaza pozitiile site-ului tau in motoarele de cautare si cum se modifica traficul si conversiile.

Frica 5: Absenta personalizarii.

Ingrijorarea: „Oare vor folosi o abordare „copy-paste”? Sau vor crea pentru site-ul meu o strategie personalizata, conforma cu nevoile mele?”

Solutia noastra: Fiecare magazin online este unic. Abordarea noastra de optimizare SEO este personalizata pentru a se potrivi afacerii tale si publicului tau tinta.

Stiu. E mult de procesat. Dar merita. Pentru ca la finalul zilei, vrei sa fii regele junglei eCommerce. Si noi suntem aici sa te ajutam. Cu pasi mici, dar siguri. Pas cu pas. Impreuna.

Cum te poate ajuta agentia Cristinne

Ok, hai sa nu o mai lungim. Agentia Cristinne e aici sa te ajute.

  • Creare strategie de Optimizare SEO on-page și off-page? ✔️
  • Google Analytics, Google Search Console? ✔️
  • Optimizare SEO pentru magazin online de la A la Z? ✔️✔️

Si da, stim ca optimizarea pentru mobile e cruciala azi. Este extrem de important ca, magazinul tau virtual nu doar sa fie compatibil cu dispozitivele mobile ci si sa fie gasit de catre clienti pe Google, atunci cand ei cauta produsele tale.

Iar atunci cand vine vorba de optimizare SEO pentru magazine online pe Opencart sau Optimizare SEO pentru Prestashop, sau Optimizare SEO pentru Woocommerce, suntem aici.

In noi gasesti un aliat de nadejde. Esti pe maini bune. Pentru ca succesul tau este si succesul nostru.

Haide sa scriem povestea succesului tau online impreuna!

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Distribuie articolul pe:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email

Citeste pe aceeasi tema si...

AGENTIE DE MARKETING ONLINE,
SEO & WEB DESIGN

Iti Oferim Solutii De Marketing Online Care Iti Aduc Mai Multi Prospecti & Vanzari Mai Mari

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica