ActiveCampaign Email marketing review

Stiai ca email marketingul are cel mai mare ROI (return on investment) comparat cu retelele de social media, reclama si SEO?

Email marketingul iti aduce aproape 40 lei la fiecare leu cheltuit.

Acesta este motivul pentru care, fiecare specialist in marketingul online spune ca banii se afla in lista de abonati. Si au mare dreptate.

Daca nu iti construiesti o lista de emailuri in 2018, inseamna ca renunti la o parte din banii care i-ai putea face!

Ce face mai exact email marketingul?

Te ajuta sa mentii legatura cu cei care au aflat de afacerea ta mult timp dupa ce ei iti parasesc site-ul. Tu le captezi emailul, le oferi ceva gratuit in schimbul lui, iar apoi, periodic le trimiti emailuri.

Pe piata sunt o multitudine de solutii de email marketing.

Pentru a-ti face treaba mai usoara, in acest articol voi face un review companiei ActiveCampaign – companie ale carei servicii le folosesc in prezent pentru a-mi vinde produsele si serviciile firmei mele.

Ce este ActiveCampaign?

ActiveCampaign este o solutie pentru marketingul prin email care iti ofera niste functii foarte avansate.

De ce imi place ActiveCampaign:

  • Are multe optiuni
  • Functii de automatizare avansate
  • Pretul este foarte bun tinand cont de ce stie sa faca
  • Suportul oferit este foarte bun

ActiveCampaign are si o perioada in care poti sa il incerci gratuit, timp de 14 zile. Pentru a-l incerca gratuit, da clic aici si apoi apasa pe butonul din dreapta sus pe care scrie Try It For Free.

Compania ofera servicii de suport foarte bune calitativ. motiv pentru care in 2013 a castigat premiul Stevie.

Compania tine cont de ideile de imbunatatire propuse de clientii sai.

Desi la prima utilizare este un pic intimidant datorita interfatei pe care o are, ofera foarte multe functionalitati la un pret acceptabil.

Costuri

Costurile ActiveCampaign sunt impartite pe 4 niveluri si in functie de numarul de abonati.

Plata pe un an iti aduce un discount de 40%.

Il poti testa gratuit pentru o perioada de 14 zile.

Preturile pornesc de la $15 si sunt urmatoarele, in functie de cele 4 niveluri:

  • 500 abonati -$15 (Lite) – $70 (Plus) – $159 (Professional) – $279 (Enterprise)
  • 1,000 abonati -$29 (Lite) – $70 (Plus) – $159 (Professional) – $279 (Enterprise)
  • 2,500 abonati -$49 (Lite) – $125 (Plus) – $159 (Professional) – $279 (Enterprise)
  • 5,000 abonati -$89 (Lite) – $169 (Plus) – $239 (Professional) – $449 (Enterprise)
  • 10,000 abonati -$139 (Lite) – $249 (Plus) – $349 (Professional) – $499 (Enterprise)
  • 25,000 abonati -$225 (Lite) – $399 (Plus) – $599 (Professional) – quote (Enterprise)
  • 50,000 abonati -$299 (Lite) – quote (Plus) – quote (Professional) – quote (Enterprise)
  • 75,000 abonati -$379 (Lite) – quote (Plus) – quote (Professional) – quote (Enterprise)
  • 100,000 abonati -$459 (Lite) – quote (Plus) – quote (Professional) – quote (Enterprise)

*quote = cere o estimare

Costuri aditionale: Pentru a vedea dinainte cum va arata emailul tau pe mobil sau cu diferite servicii de email (Gmail, Yahoo), ActiveCampaign iti ia o taxa:

  • $5 pentru 5 teste
  • $9 pentru 10 teste
  • $20 pentru 25 teste
  • $35 pentru 50 teste
  • $60 pentru 100 teste

Unele functii sunt disponibile doar cu planurile mai mari, dupa cum probabil ti-ai dat seama. Planul ‚Plus’ are si un sistem de CRM, un domeniu si brand al tau.

Acestea fiind zise, haide sa vedem ce putem face cu ActiveCampaign.

Crearea listei de abonati

Primul lucru pe care il ai de facut atunci cand incepi sa implementezi email marketingul in afacerea ta, este sa iti creezi o lista de contacte. Apoi, treptat, sa o cresti.

Daca ai deja o lista de emailuri, poti sa ii dai import printr-un fisier .csv sau cu ajutorul unui serviciu tert, cum este Asana, Base CRM, Zoho CRM si multe altele.

Atunci cand creezi o lista, trebui sa ii dai un nume, sa scrii adresa ta de email in josul paginii, site-ul companiei si un mesaj in care le spui abonatilor de ce primesc emailuri de la tine (aceasta este o masura pentru a reduce raportarile de spam de la abonatii care au uitat de ce sunt in lista ta.)

Formulare de abonare

Pentru a retine emailul vizitatorilor de pe site-ul tau trebuie sa folosesti formulare de abonare. De asemenea, poti sa ai si un tab pe Facebook unde fanii si vizitatorii paginii tale se pot inscrie in lista ta de abonati.

Crearea de formulare este totusi destul de limitata cu planul ‚Lite’ si nu ai prea multe optiuni de formatare. Poti sa contruiesti formularele doar dupa un tip de formular. De asemenea, cu planul acesta va aparea si logo-ul ActiveCampaign sub formular.

Poti sa iti personalizezi formularul datorita editorului CSS, insa pentru asta trebuie sa stii un pic de programare.

Integrarea formularelor se poate face prin incorporarea unui cod pe site-ul tau.

Daca vrei sa folosesti un plugin pentru WordPress pentru a-ti crea formulare de abonare cu aspect profesional, trebuie sa conectezi API-ul oferit de Active Campaign cu respectivul plugin. Dupa ce faci conexiunea intre cele doua, poti alege lista unde vrei sa fie salvate emailurile persoanelor care se aboneaza.

Asadar, integrarea cu diverse servicii se face usor, iar acesta este un punct forte al ActiveCampaign.

Segmentarea si organizarea contactelor

Inainte de a putea trimite prima ta campanie (primul newsletter) trebuie sa-ti creezi o lista de abonati.

Segmentarea te ajuta sa imparti lista de abonati pe care o ai in mai multe liste, si astfel sa urmaresti doar o anumita preferinta sau caracteristica a abonatilor.

Aceasta te va ajuta sa ai emailuri mult mai targetate, sa ignori anumiti abonati si  sa creezi campanii de emailuri relevante pentru abonatii respectivi, pentru ca rata de conversie pe care o obtii sa fie foarte buna.

Hai sa-ti dau un exemplu:

Daca scrii un articol de dezvoltare personala si unul de managementul banilor, poti pune formulare de abonare diferite, care sa salveze in liste diferite prospectii interesati de aceste subiecte.

Iar daca la un moment dat vei vrea sa promovezi o carte sau un curs de dezvoltare persoanala, vei putea trimite email persoanelor din aceasta lista deoarece stii sigur ca sunt interesati de subiect.

ActiveCampaign foloseste atat listele cat si tagurile pentru segmentare. Astfel, poti avea mai multe liste de abonati sau poti avea una singura si diferiti abonati sa aiba diferite taguri.

Si poti seta ca emailurile tale pe un anumit subiect sa se trimita persoanelor care au atasat un anumit tag. Foarte tare, nu-i asa?

O functionalitate interesanta si putin intalnita la competitori, pe care ActiveCampaign ti-o ofera, este Lead Scoring (punctarea abonatilor).

Este o functionalitate facuta sa ajute echipa de vanzari sa targeteze abonatii, creand reguli si adunand puctele pentru fiecare criteriu care il indeplineste un abonat.

Aceste reguli pot fi: un punct geografic, rata de raspuns etc.

Segmentarea se poate face dupa:

  • Email-urile deschise
  • Clicuri intr-un email
  • Abonatul a dat un share
  • Locatia geografica in care se afla abonatul tau
  • Pagini pe care abonatii le-au vizitat pe site

O alta functionalitate interesanta este aceea ca, poti imbina sistemul de taguire cu anumite interactiuni pe care abonatii le au cu site-ul.

Cu cat stii mai multe despre interesele unei persoane, cu atat poti aplica marketingul intr-un mod mai specific. Partea buna e ca, ActiveCampaign iti da mai multe moduri in care sa faci asta.

Utilizand fluxurile de lucru, despre care vom vorbi in continuare, poti sa creezi conditionari in urma carora, abonatilor tai sa li se ataseze un anumit tag in functie de actiunea pe care o fac.

Creare de emailuri

Dupa ce ai ales segmentele carora vrei sa le trimiti emailul, poti sa te apuci de crearea acestuia.

Poti sa folosesti unul dintre template-urile ActiveCampaign.

Din pacate nu sunt decat vreo 30 de template-uri, ceea ce e cam putin comparativ cu alte servicii de email marketing.

Asa ca, mai degraba te apuci sa iti creezi tu un email de la zero cu ajutorul optiunii de drag and drop, sa pui textul, imaginile, video-urile si butoanele pe care le vrei. Iar ca sa iti personalizezi emailul mai mult, poti sa editezi in HTML aspectul mesajului tau.

Dupa cum poti vedea, se aseamana cu editorul pentru formularele de abonare doar ca are mai multe optiuni de data aceasta.

Poti sa editezi si pozele pe care vrei sa le pui in email, intr-o anumita masura.

Un alt aspect de mentionat despre imagini e ca, in caseta in care incarci pozele in Active Campaign, inainte de a le introduce efectiv in template-ul mesajului tau, pozele se vor afisa in ordine alfabetica, in functie de numele pe care tu le-ai dat pozelor inainte de a le incarca. Asadar, daca incarci o poza al carei nume incepe cu litera S va trebui sa cauti poza in partea de jos a casetei cu poze, in momentul in care doresti sa o bifezi pentru a o include in mesajul tau.

Cea mai interesanta functie la crearea emailurilor cu ActiveCampaign, mie cel putin, mi se pare ca este, aceea ca poti sa creezi un continut care se afiseaza in functie de anumite conditii.

Aceasta iti permite sa trimiti emailuri personalizate in functie de anumite interese sau conditii specifice fiecarui abonat in parte, fara sa creezi mai multe emailuri pentru fiecare.

Spre exemplu, poti sa trimiti o oferta pentru un magazin de electronice si la unii sa spui „Profita de ofertele noastre la telefoane” iar la altul sa-i zici „Profita de ofertele noastre la imprimante’” in functie de produsele fata de care si-au manifestat interesul sau paginile de pe site pe care le-au vizitat.

Sau poti sa ai un magazin de haine si pentru barbati sa pui o poza cu un barbat, iar pentru o femei poti sa pui o poza cu o femeie.

De asemenea, ai multi-user editing, adica mai multi useri au acces sa editeze emailurile create si campaniile de emailuri. Astfel:

  • cu planul „Lite” au acces 3 utilizatori la contul ActiveCampaign,
  • cu planul „Plus” 25 utilizatori,
  • cu planul „Professional” 50 utilizatori
  • iar cu planul „Enterprize” un numar nelimitat de utilizatori.

Mobile responsive

Emailurile create cu ActiveCampaign sunt mobile responsive, adica designul lor se pliaza pe ecranul dispozitivului de pe care se citeste.

De ce este important acest aspect? Deoarece majoritatea emailurilor, in ziua de azi, se citesc de pe telefon, si vrei ca emailurile tale sa se vada bine indiferent de dispozitivul de pe care sunt citite.

Iar o alta optiune interesanta aici este aceea ca, poti selecta anumite elemente care nu vrei sa se afiseze atunci cand emailul se citeste de pe telefon, daca tu consideri ca asa ar arata mai bine emailul tau, citit pe telefon.

Din pacate, pentru a previzualiza cum arata emailul pe mobil, va trebui sa platesti in plus, o taxa.

Crearea unei campanii de emailuri

Dupa ce ti-ai creat un email, ai mai multe optiuni de a-l trimite.

  • Poti sa il trimiti la toata lista, ceea ce se numeste broadcasting
  • Poti sa setezi sa se trimita cand o anumita conditie se indeplineste (spre exemplu, poti seta ca, pentru toti abonatii noi sa se trimita un email de multumire)
  • Poti sa creezi un sir de mai multe emailuri (autoresponder)
  • Poti sa creezi campanii care se trimit in functie de mai multe conditii (flux de lucru sau automatizare)

Broadcasting

ActiveCampaign iti permite, ca si alte solutii de marketing prin email, sa trimiti email la toti abonatii deodata sau doar la aceia pe care ii selectezi tu.

Aceste emailuri includ de obicei: newslettere si oferte.

Diferenta intre a trimite un email cu Google sau Yahoo si a trimite un email cu un serviciu specializat de trimitere a emailurilor este ca, cu acesta din urma, emailurile tale vor ajunge direct in inboxul abonatilor.

Cu un serviciu normal de email (Gmail, Yahoo etc.) risti ca emailurile tale sa ajunga in folderul de spam si astfel, sansa ca ele sa fie citite este foarte mica.

Cam asta e functia de broadcasting. Sa vedem acum alte functii mai avansate.

Autoresponder

Cu ajutorul autoresponder-ului poti sa setezi ca un sir de mai multe emailuri sa se trimita atunci cand abonatul face o anumita actiune.

Diferenta intre emailurile de broadcast si autoresponder e ca: broadcast-ul presupune trimiterea unui singur email, o singura data, unui segment de abonati sau tuturor abonatilor, pe cand autoresponderul te ajuta sa trimiti automat mai multe emailuri, intr-o anumita ordine, cu o anumita perioada de pauza intre ele, indiferent de momentul in care o persoana noua se aboneaza pe site-ul tau.

Primul email pe care o persoana il primeste, in momentul in care se inscrie ca abonat pe site, este de regula, un mesaj de multumire, impreuna cu materialul pe care i l-ai promis. Apoi, periodic, acesta poate primi niste emailuri, daca tu ai setat o automatizare, in acest sens.

Insa nu te gandi ca trebuie sa creezi toate emailurile dintr-un autoresponder odata. Poti face asta in timp.

Fiecare email pe care il creezi il vei adauga la coada autoresponderului, si astfel, in timp, iti vei crea un sir intreg de emailuri, care ofera valoare potentialului tau client si care sunt trimise automat, in timp ce tu lucrezi la altceva.

Autoresponderul poate fi declansat de abonare, la deschiderea unui email sau daca abonatul a dat un clic pe unul din linkurile pe care tu le-ai inclus in email, sau, cu ocazia anumitor evenimente (zile de nastere, aniversari).

Optiuni avansate de automatizare a emailurilor

Emailurile pe care le trimiti pot avea la baza o anumita logica.

De exemplu, poti sa creezi o automatizare doar pentru abonatii care au dat clic pe un anumit link intr-un email, ignorand celelalte emailuri.

Automatizarile oferite de ActiveCampaign sunt printre cele mai avansate de pe piata serviciilor de email marketing. Folosindu-le pe acestea, poti crea fluxuri de lucru.

ActiveCampaign iti permite sa:

  • Adaugi conditii (daca x atunci y)
  • Astepti o perioada de timp, ca anumite lucruri sa se intample
  • Pornesti o automatizare atunci cand ceva se intampla
  • Utilizezi comportamentul abonatilor de pe site sau din magazin si de pe aplicatiile pe care le ai
  • Creezi un flux care sa sara anumiti pasi in functie de comportamentul abonatului
  • Adaugi un contact intr-un alt flux de lucru
  • Creezi automatizari in functie de anumite evenimente
  • Inchei o automatizare atunci cand ceva se intampla

Un lucru foarte folositor pe care ActiveCampaign iti permite sa-l faci este A/ B testing pentru fluxurile de lucru, adica automatizarile pe care le-ai creat. In felul acesta, poti sa iti dai seama ce poti sa schimbi la ele pentru a le imbunatati.

Cand combini aceste actiuni cu taguirea inteligenta si urmarirea comportamentului abonatilor pe site, posibilitatile devin infinite atunci cand vorbim de ceea ce poti face cu automatizarea emailurilor.

Poti sa:

  • Trimiti un email cu un discount la 30 de minute dupa ce un abonat ti-a vizitat o pagina cu un produs pe site si nu l-au cumparat
  • Atribui un tag pentru a indica interesul unui abonat fata de o categorie de produse, atunci cand el viziteaza o anumita pagina de pe site si sa incepi un proces de follow-up dupa ce a vizitat pagina de mai multe ori
  • Creezi bifurcatii cand cineva ti-a vizitat o anumita pagina pe site
  • Adaugi abonatul intr-o automatizare doar dupa ce acesta ti-a vizitat o anumita pagina de pe site
  • Muti un contact la o alta etapa din sales funnel-ul tau daca acesta a vizitat anumite pagini ale site-ului tau (pret, produs, pagini demo)
  • Cresti si sa scazi punctajul per prospect in functie de anumite vizite pe site pe care le face acesta
  • Personalizezi continutul din email pe baza categoriilor de produse pe care le-a vizitat abonatul tau pe site (continut conditionat)

Asadar, ai foarte multe automatizari pe care le poti folosi pentru a-ti eficientiza eforturile de marketing.

Singurul dezavantaj cu automatizarea de la ActiveCampaign e ca se misca cam greu cand o creezi. O alternativa mai rapida pentru aceasta este ConvertKit, care insa nu are setari atat de avansate.

RSS in email

RSS iti permite ca de fiecare data cand scrii un articol pe blog, abonatii tai sa primeasca o previzualizare a acestuia pe email. In felul acesta ei vor sti ca ai postat continut nou si nu va mai trebui sa verifice ei periodic sectiunea de blog a site-ului tau.

Aceasta functionalitate are avantajul de a le reaminti abonatilor de tine si de a-ti aduce mai multi cititori pe blog. Pe langa asta, daca ei vor aprecia continutul tau ca fiind unul de calitate, usor usor vor capata incredere in tine si vor tine cont de recomandarile pe care tu le faci, iar tu iti vei putea creste afacerea.

Rata de livrare a emailurilor

Rata de livrare a emailurilor cu ActiveCampaign este de aproximativ 90%.

Ar putea sta mai bine la acest capitol, avand functii asa de avansate de automatizare, insa momentan aceasta este situatia.

Sistem de CRM

ActiveCampaign ofera si un sistem de CRM pentru a usura procesul de vanzare si a tine totul intr-un singur loc.

Este o functionalitate foarte utila deoarece a importa si exporta baza de abonati si clienti intre doua platforme, in mod constant poate fi un proces complicat si stresant.

Cu acest sistem poti sa adaugi activitati pe baza relatiei cu clientul sau sa scrii notite, astfel incat cei care se ocupa de vanzari sa fie in permanenta comunicare cu cei care se ocupa de marketing.

Aceasta functionalitate este disponibila de la planul „Plus” in sus.

O alta functionalitate despre care o sa vorbesc foarte pe scurt este aceea de a trimite SMS abonatilor, insa aceasta nu este disponibila decat in USA, Canada, UK si Spania si aceasta este disponibila incepand cu planurile mai mari.

A/ B testing

A/ B testing este o metoda de a verifica pe segmente mai mici reactiile abonatilor la diferite tipuri de email si de a-l alege pe cel mai bun, pentru a-l trimite la restul abonatilor.

Sunt 2 metode de a face A/ B testing cu ActiveCampaign:

  1. Cea folosita in general, in care poti sa testezi doua subiecte sau doua tipuri de continut
  2. Poti sa testezi si o intreaga campanie de emailuri, pentru imbunatatirea fluxurilor de lucru

ActiveCampaign te va intreba cum e determinat castigatorul (rata numarului de emailuri deschise sau rata clicurilor din email), cat timp sa astepte pana sa desemneze castigatorul si apoi pe cati din abonatii tai sa faca testele (procent) inainte de a trimite varianta castigatoare la cei ramasi.

Dupa cum putem vedea, optiunea de A/ B testing de la ActiveCampaign este foarte avansata.

Rapoarte pentru campaniile de email

Inainte de a trimite emailul, poti sa alegi ce masuratori vrei sa urmaresti la acesta si sa primesti un raport la:

  • Rata de deschidere a emailurilor
  • Clicurile care s-au dat pe linkurile din email
  • Raspunsurile care le-ai primit la email
  • Google Analytics

ActiveCampaign iti va face apoi un raport detaliat cu datele pe care i le-ai cerut.

Poti primi rapoarte despre cum a mers fiecare campanie de emailuri.

La fel ca si la automatizare, ActiveCampaign se misca destul de greu si daca vrei sa il folosesti, va trebui sa te obisnuiesti cu asta.

Suport si documentare

Sunt mai multe metode de a obtine suport de la ActiveCampaign.

Pe fiecare ecran vei gasi un buton cu semnul intrebarii care duce la:

  • Baza de cunostinte: video-uri, articole
  • Traininguri 1 la 1 pentru planurile mai mari
  • Webinarii o data pe saptamana
  • Live chat si email

De asemenea, poti urmari si pagina de Facebook si pe cea de Twitter unde ActiveCampaign pune linkuri catre articole relevante.

Iar cu tehnologia din zilele de azi, grupurile de Facebook au devenit o metoda buna de suport. Vei gasi 2 grupuri de Facebook, unul oficial si unul neoficial, ambele la fel de utile.

Singurul dezavantaj in legatura cu suportul lor, e ca nu au live chat 24/ 24. Drept urmare e cam dificil sa discuti live cu ei avand in vedere fusurile orare diferite. Insa in caz ca nu gasesti pe nimeni online, poti folosi grupurile de Facebook.

Alternative ActiveCampaign

ActiveCampaign vs. Aweber

Aweber este printre cele mai recomandate solutii de email marketing de catre specialisti.

Are o interfata foarte intuitiva si usor de folosit, iar rata de livrare a emailurilor este de peste 95%, acestea fiind doua caracteristici care il diferentiaza de ActiveCampaign.

De asemenea, sunt printre putinii care ofera suport prin telefon.

Dezavantajele lui sunt ca nu ofera o automatizare foarte avansata, autoresponderul este cam slab, iar testarea A/ B este cam limitata.

ActiveCampaign vs. ConvertKit

ConvertKit este un alt serviciu de marketing prin email cu o automatizare avansata, insa nu asa de avansata ca aceea de la ActiveCampaign. Avantajul lui e ca se misca mai repede.

Interfata lui este mai intuitiva si usor de folosit.

ConvertKit nu are un plan gratuit si nu iti permite sa scoti abonatii dintr-o automatizare, ceea ce normal ar trebui sa te lase sa faci.

ActiveCampaign vs. GetResponse

GetResponse este un competitor bun pentru ActiveCampaign, insa nu reuseste sa fie mai bun decat acesta.

Avantajele cheie ale celor de la GetResponse sunt ca au preturi foarte bune si multe functionalitati. Printre acestea sunt si crearea de landing page-uri si gazduirea de webinarii, functii pe care ActiveCampaign nu le are.

GetResponse are si o automatizare foarte ok, insa nu asa de inteligenta ca, cea de la ActiveCampaign.

Concluzii

Am vazut asadar care sunt caracteristicile ActiveCampaign. Acum este timpul sa facem un scurt rezumat.

Avantaje

  • Setari foarte avansate de automatizare
  • Fluxurile de lucru se pot crea foarte usor si sunt bine reprezentate vizual
  • Permite taguirea si are optiuni foarte utile pentru segmentare
  • Testari A/ B foarte bune
  • Nu te taxeaza de mai multe ori daca un abonat este in mai multe liste

Dezavantaje

  • Crearea formularului de abonare este cam limitata
  • Este cam restrictiv cu linkurile de afiliere
  • Este mai greu sa te obisnuiesti cu el la inceput, datorita multitudinii de optiuni
  • Trebuie sa platesti pentru a previzualiza emailul tau pe mobil
  • Nu are aplicatie de mobil

ActiveCampaign ofera foarte multe functii la un pret acceptabil.

Partea rea este ca e dificil si confuz de umblat cu el la inceput, insa cu timpul o sa te obisnuiesti.

Daca iti doresti optiuni de automatizare foarte avansate, ActiveCampaign este solutia perfecta pentru tine.

ActiveCampaign este foarte potrivit pentru firmele de marime mijlocie, cu o echipa de vanzari, care ar putea beneficia de platforma multi-user si de sistemul de CRM.

In prezent, eu folosesc ActiveCampaign si pot sa spun ca este un instrument foarte puternic pentru a face campanii de email mult mai targetate si personalizate, care imi aduce o conversie mai buna si mai multi clienti.

Daca vrei sa incepi sa folosesti si tu ActiveCampaign pentru a-ti creste afacerea online o poti face accesand acest link.