review aweber

Daca ai deja o afacere sau ai mai citit articole despre marketingul online, probabil stii ca marketingul prin email reprezinta o piesa importanta, care n-ar trebui sa lipseasca din strategia ta de marketing, daca urmaresti sa-ti promovezi afacerea  pe internet, ca la carte.

Email marketingul te ajuta sa ramai in fata potentialilor clienti mult timp dupa ce acestia au luat prima data contact cu site-ul tau. Despre beneficiile marketingului prin email am scris deja asa ca nu voi insista aici.

Pe piata exista o multitudine de servicii de email marketing dintre care poti alege, asa ca, daca te pui pe cautat pe internet, in scurt timp o sa devii confuz vazand varietatea de oferte. Pe care sa il alegi? Care e cel mai bun pentru tine?

Vreau sa-ti usurez aceasta munca de informare, asa ca, in acest articol voi face un review al companiei AWeber – o companie indragita de multi renumiti specialisti in marketing.

Hai sa incepem prin a vedea…

Ce este AWeber

AWeber este prin cele mai vechi solutii pentru email marketing.

Fondat in 1998, AWeber si-a mentinut o pozitie puternica pe piata de servicii de email marketing si este printre cele mai recomandate software-uri de catre specialistii in marketing.

Spuneam intr-un articol anterior ca testarea AWeber este gratuita acum, iar acesta ar trebui sa fie un indemn pentru tine sa vezi macar cum functioneaza.

Crearea unui cont de AWeber este usoara. Iti poti crea un cont gratuit aici.

Cum functioneaza AWeber

Daca nu ai mai utilizat un serviciu de marketing prin email pana acum, ceea ce trebuie sa stii, este ca AWeber:

  • Te ajuta sa iti creezi o lista de prospecti cu ajutorul formularelor de inscriere care pot fi integrate in WordPress sau pe alte platforme
  • Poti trimite emailuri automatizate
  • Poti organiza listele de email pe care le ai astfel incat sa trimiti emailuri personalizate si targetate
  • Poti trimite un newsletter la intervalul de timp pe care ti-l alegi tu
  • Poti trimite oferte la mai multi oameni deodata fara ca emailurile tale sa ajunga in spam (daca ai folosi Gmail sau Yahoo cand trimiti email la mai multi oameni, acestea ar putea ajunge in folderul de spam). Acesta este un alt motiv pentru care iti recomand cu mare caldura sa folosesti Aweber pentru trimiterea emailurilor tale, pentru ca ele sa ajunga in inboxul abonatilor.
  • Poti folosi o varietate de template-uri de email create deja de AWeber, pentru ca newsletterele pe care le trimiti abonatilor sa aiba un aspect profesional
  • Poti folosi o varietate de designuri pentru formularele de abonare, pentru ca ele sa atraga atentia mai usor cititorilor tai si ei sa se aboneze
  • Si lista continua….

Nu am sa fac aici un ghid de utilizare AWeber, pentru ca as lungi la nesfarsit acest articol. In schimb, iti voi spune pe scurt cam ce ofera.

Caracteristici si beneficii AWeber

Formulare de abonare

Crearea unor formulare de abonare si publicarea lor pe site reprezinta unul dintre primii pasi pe care ii ai de facut, dupa ce ti-ai creat cont la o companie care ofera servicii de email marketing.

Odata create si instalate aceste formulare de abonare pe site-ul tau vei vedea cum lista ta de abonati incepe sa creasca de la o zi la alta.

Crearea formularelor de abonare este usoara si rapida. AWeber iti pune la dispozitie si cateva template-uri din care poti alege.

Iata cateva exemple pe care le vei gasi in contul tau:

template-uri formulare aweber

Si daca nu gasesti un formular care sa iti placa, nu iti face griji. Poti crea singur propriul design. Poti insera animatii si efecte pentru a le face mai interactive si pentru a creste rata de abonare a vizitatorilor site-ului.

Posibilitatea de a modifica formularele de abonare dupa propriul plac este, de departe, una dintre cele mai bune functionalitati pe care AWeber le ofera in comparatie cu alte servicii de email marketing.

O caracteristica interesanta este ca abonatii se pot inscrie direct in lista de email, prin formularul pus la dispozitie, sau poti sa mai introduci un pas si sa trebuiasca sa dea clic intr-un email de confirmare pentru a confirma ca doresc sa se aboneze.

Alegand aceasta a doua varianta, te asiguri ca, doar vizitatorii site-ului tau care vor cu adevarat sa tina legatura cu tine, se vor regasi in lista ta de abonati.

Daca vrei sa-ti cresti rapid lista de abonati, sfatul meu este: sa testezi mai multe formulare de abonare pentru a vedea care dintre ele are o rata de conversie mai buna si sa alegi sa afisezi formularul castigator pe site.

Integrarea cu alte platforme si aplicatii

Primul loc unde iti recomand sa iti pui formular este pe site.

Poti pune un formular de abonare foarte usor pe WordPress, daca folosesti aceasta platforma, printr-un plugin AWeber pentru WordPress.

Daca ai o pagina de Facebook si vrei sa tii legatura cu fanii tai si prin email (ceea ce iti recomand, deoarece nu toti fanii tai vor vedea postarile tale decat daca faci promovare platita postarilor), poti sa pui un tab pe pagina ta si astfel fanii paginii tale se pot inscrie foarte usor la newsletter.

Astfel poti tine legatura cu fanii nu doar pe pagina de Facebook ci si prin intermediul emailurilor pe care le trimiti.

Si cum AWeber nu ofera pagini de captare a emailurilor, poti conecta foarte usor LeadPages cu AWeber pentru a crea un landing page-uri cu aspect profesional.

Poti integra AWeber cu o gramada de alte software-uri si aplicatii cum sunt:

  • platformele de comert online ( Woocommerce, Etsy etc. )
  • software-uri de captare a emailurilor pentru cresterea rapida a listei de abonati ( SumoMe, LeadPages, OptinMonster, Clickfunnels, Thrive Leads etc.)
  • site-uri care permit organizarea de conferinte online si de webinarii
  • site-uri cu aplicatii pentru cresterea productivitatii la nivelul firmei etc.

Indiferent cu ce vrei sa integrezi Aweber, daca acel site e cat de cat cunoscut, este extrem de posibil ca Aweber sa suporte acea integrare si tu sa poti sa faci conexiunile necesare in timp record.

Importarea unei liste de abonati deja existenta

In caz ca ai folosit un alt autoresponder pana acum si vrei sa te muti pe AWeber, poti sa iti incarci lista de emailuri care o ai deja. Poti folosi oricare din formatele de fisiere de mai jos:

  • XLS
  • XLSX
  • TSV
  • CSV
  • TXT

La importarea listei de abonati, unul dintre dezavantajele AWeber este ca trebuie sa raspunzi la mai multe intrebari despre cum ai colectat acea lista. Acest lucru este tocmai pentru a preveni trimiterea de spam-uri.

Crearea de autorespondere

Ce este un autoresponder, am explicat deja intr-un articol anterior asa ca nu voi da inca o data definitia aici, pentru a evita sa repet iar si iar aceleasi notiuni.

Autoresponderul este principala functie care ar trebui sa te intereseze atunci cand optezi pentru un serviciu de email marketing.

De ce a avea un autoresponder este atat de important? Pentru ca te ajuta sa creezi o relatie de amicitie cu abonatii tai. Astfel, vor capata incredere in tine si iti vor urma recomandarile pe care tu le faci sau vor apela la produsele sau serviciile tale.

Folosind autoresponderele, eu am reusit sa imi creez o comunitate mai mare  si intr-un timp mai scurt decat as fi reusit fara ele.

Asta pentru ca, dupa cum spuneam, autoresponderul te ajuta sa tii legatura cu persoanele care sunt interesate de afacerea ta si sa faci follow up prin email mult timp dupa ce ele au aflat de tine.

Si este bine stiut faptul ca, o persoana nu se converteste in client de la prima interactiune cu un site. E nevoie de o corespondenta mai lunga, pentru ca simplul vizitator sa se convinga ca, oferta ta este cea mai buna pentru el si sa cumpere de pe site-ul tau.

Asadar, tinerea legaturii cu vizitatorii site-ului este un element cheie in crearea unui site de succes.

Iata spre exemplu emailurile care le trimit eu abonatilor mei la inceput:

automatizare aweber

Partea interesanta la autorespondere e ca poti face foarte multe setari: poti opta ca emailurile sa fie trimise in anumite zile, intr-un anumit interval orar din zilele respective, poti seta anumite pauze intre emailuri  ( adica emailurile sa se trimita cu o anumita frecventa ) etc.

Eu spre exemplu trimit emailuri joi intre ora 9 si 12 pentru ca oamenii sa citeasca emailurile fie in drum spre servici fie cand ajung la servici, in pauza de cafea si tigara de la inceputul diminetii.

Partea mai putin atractiva la autoresponderul AWeber e ca acesta nu ofera foarte multe automatizari, e mai degraba simplist, spre deosebire de GetResponse care are 6 tipuri de autoresponder.

AWeber broadcast

Folosind functia de broadcast, poti trimite un email la mai multi abonati sau la toti abonatii deodata.

De fiecare data cand trebuie sa trimiti emailuri unei liste mari de persoane, e bine sa folosesti un serviciu de email marketing si nu un cont de Gmail sau Yahoo, pentru ca emailurile tale sa ajunga direct in inboxul abonatilor si nu in folderul spam.

Daca emailurile tale ajung in spam efortul tau de promovare al site-ului tau este egal cu zero. Asta pentru ca, extrem de putine persoane isi verifica folderul spam.

Este bine sa stii ca niciun serviciu de broadcasting nu are o rata de livrare de 100%. Rata de livrare a AWeber este in medie de peste 95% si este una dintre cele mai mari.

Emailurile pe care le poti trimite printr-un broadcast includ de obicei newslettere, oferte, mesaje periodice, instiintari de publicare de noi articole pe blog.

Poti imbina totusi mesajele de broadcast cu autoresponderul pentru ca acestea au functii diferite:

  • autoresponderul te ajuta sa creezi o relatie de amicitie si incredere cu abonatii tai,
  • prin broadcast ii tii pe abonati la curent cu ultimele noutati aparute pe blog, in oferta de produse sau servicii din portofoliul tau.

RSS transformat in email

Unii oameni prefera sa fie instiintati de noi articole pe blog prin email, decat sa il verifice ei periodic.

Poti sa iti alegi cum va arata emailul si cat de des va fi trimis.

Astfel, de fiecare data cand publici un articol pe blog, abonatii tai vor primi automat un mesaj, cu un preview al articolului, iar daca sunt interesati de subiect, vor da clic pe linkul din acel email pentru a citi integral articolul.

Email automation

Email automation sau marketing automation este un pic mai complex decat un autoresponder, in sensul ca totul se desfasoara in functie de activitatea abonatilor: au deschis un email, au dat clic pe un link, au cumparat ceva din magazinul tau si asa mai departe.

Spre exemplu, poti avea un webinar, iar inainte de acesta poti seta un reminder pentru cei care s-au inscris deja si un alt email de instiintare pentru cei care nu au deschis emailul tau. Apoi, celor care s-au inscris si au participat la webinar le poti trimite un email de follow up, iar celor care nu au participat le poti trimite un alt email cu  inregistrarea webinarului, spre exemplu.

AWeber a introdus aceasta functie de marketing automation – poti trimite emailuri la cei care au dat un clic undeva in mailul tau.

Cu toate astea, este o functionalitate limitata iar alte servicii, precum Active Campaign sunt mai avansate la acest capitol. Nici GetResponse si ConvertKit  nu se lasa mai prejos.

Exista si o unealta AWeber pentru a compensa aceasta lipsa, numita AWeber Pro Tools, pentru care trebuie sa platesti un pic in plus.

Creare emailuri

Crearea de emailuri in AWeber este foarte usoara datorita numeroaselor template-uri pe care le ofera (peste 700) si optiunii de drag & drop.

template-uri emailuri aweber

Poti sa iti alegi din aproximativ 6000 de poze cand creezi un email, iar daca nu gasesti una care iti place poti sa incarci tu una. Partea buna e ca ai spatiu nelimitat de stocare, lucru pe care  nu-l prea gasesti la alte companii de email marketing.

O optiune pe care AWeber o ofera si alte servicii de email marketing nu o ofera, este cea de fonturi web. Aceasta optiune iti permite sa iti personalizezi textul din email si mai mult.

Optimizarea pentru afisare

Majoritatea emailurilor, in ziua de azi, sunt citite de pe telefon (peste jumatate din ele), asa ca este foarte important ca asezarea in pagina sa fie optimizata pentru ecranul de pe care se citeste emailul.

Asta inseamna ca marginile la emailul tau se vor adapta la marimea dispozitivului de pe care este deschis emailul.

AWeber ofera aceasta optiune, ceea ce este super.

Segmentarea si organizarea listelor          

Segmentarea abonatilor este importanta atunci cand vrei sa trimiti emailuri abonatilor tai bazate pe anumite interese: pe baza locatiei daca ai oferte pentru abonatii dintr-un anumit oras, sau pe baza anumitor actiuni pe care abonatii le fac atunci cand primesc emailuri de la tine.

Astfel, in functie de actiunea pe care fiecare abonat o face, poti seta sa i se trimita o serie de emailuri personalizate nevoilor si dorintelor sale. In felul acesta iti cresti sansele ca el sa se converteasca din prospect in client.

Modul prin care poti face segmentarea in AWeber este prin taguri. Poti sa aplici un tag abonatilor manual, sau poti atribui un tag in mod automat celor care se inscriu completand un anumit formular de inscriere.

Segmentarea de la AWeber este destul de limitata din anumite puncte de vedere, cum ar fi segmentarea in functie de actiunile de pe site.

Exista insa o unealta pentru AWeber, pentru cei care isi doresc asta care poarta numele de: Awtomation. Insa pentru aceasta trebuie sa platesti ceva in plus.

Unul dintre serviciile de email care ofera o segmentare foarte buna a listei de abonati, si cu mai multe optiuni, este ConvertKit.

Testarea ratei de deschidere a emailurilor

Cand abonatii primesc un email si le ajunge in inbox, acestia se hotarasc daca sa il deschida sau nu citind ce este in titlu.

Vei vrea sa ai un titlu atractiv, iar pentru a-ti da seama ce le place abonatilor tai poti sa folosesti cateva variante de subiect si sa trimiti emailul doar catorva abonati pentru a vedea care se deschide mai des.

In felul acesta, dupa ce ai vazut care subiect de email este mai atractiv, poti sa il folosesti pe cel castigator pentru a trimite emailul restului abonatilor.

Email tracking si AWeber analytics

La capitolul acesta putem spune ca AWeber sta binisor. In contul tau gasesti cateva statistici pe care le poti urmari pentru a sti ce faci bine si ce trebuie sa imbunatatesti.

email marketing

Printre acestea sunt:

  • Numarul de oameni care s-au abonat sau dezabonat intr-o anumita perioada de timp
  • Persoanele care au deschis emailurile tale si de cate ori l-au deschis
  • Pe ce linkuri s-a dat clic si de cate ori per total
  • Tarile si orasele in care locuiesc abonatii tai (un truc de care te poti folosi este ca poti trimite email doar abonatilor dintr-un anumit oras)
  • Vanzarile realizate

Suport si training

Unul dintre lucrurile care nu le poti reprosa celor de la AWeber este calitatea suportului lor. Pot fi contactati prin email, chat online (live) sau telefon in fiecare zi si raspund destul de rapid indiferent de solicitarea ta.

Exista si o sectiune cu intrebari adresate frecvent care este foarte utila.

Tot pentru a veni in sprijinul clientilor, acestia au si materiale pentru a invata email marketing: articolele pe blog, videoclipuri, webinarii live, cursuri.

Costuri

Am lasat costurile la urma pentru ca in principal vrei sa stii ce cumperi inainte de a da banii. Iti recomand ca, inaintea luarii unei decizii, sa iti clarifici ce vrei de la un serviciu de email marketing pentru a sti ce ti se potriveste.

AWeber are un pret relativ bun comparat cu competitorii sai cu aceleasi tipuri de optiuni.

Exceptia este in cazul in care ai o lista mica de abonati, de sub 1000.

In general, insa, daca ar fi sa comparam AWeber cu ConvertKit si Active Campaign, pretul platit este mai mic.

Sa aruncam o privire la costurile AWeber in comparatie cu celelalte alternative:

Numarul de abonati
Autoresponder Trial 500 1000 2500 5000 10000 25000 50000
AWeber 30 zile 19$ $29 $49 69$ 149$ quote
GetResponse 30 zile $15 $25 $45 $65 $145 $250
Convert Kit $29 $49* $79 $119 $199 $379
Active Campaign 14 zile $9 $17 $39 $69 $111 $179 $239

*Convert Kit are plan de 3000 abonati la $49

Daca pretul este un criteriu important pentru tine, putem vedea in tabelul de mai sus ca GetResponse este cel mai competitiv la aceasta categorie.

In cazul in care vrei sa platesti pe un an in avans, vei avea o reducere la factura AWeber de 14,9%. Acest procent este mai mare la competitorii AWeber, daca ar fi sa ne uitam.

Un aspect al planurilor de pret AWeber este ca indiferent care plan l-ai alege, primesti aceleasi functionalitati, spre deosebire de planurile de la alte companii unde trebuie sa platesti mai mult pentru a avea anumite functionalitati.

Alternative la AWeber

AWeber vs. Get Response

Get Response este alternativa mai ieftina pentru AWeber. Are multe functionalitati si din anumite puncte de vedere depaseste AWeber.

Ceea ce este special la ei este autoresponderul lor. Sunt 6 tipuri: bazat pe timp, clic, email deschis, abonare, obiectiv indeplinit si schimbarea datei.

Poti testa cateva variante de email sa vezi care este mai buna inainte de a o trimite celorlalti abonati, lucru pe care nu-l poti face la AWeber.

Din punct de vedere al automatizarilor este mai bun ca AWeber, insa nu reuseste sa intreaca Active Campaign.

Si daca tot a venit vorba de Active Campaign, haide sa vedem diferenta intre…

AWeber vs. Active Campaign

Active Campaign este probabil cel mai avansat serviciu de email marketing:

  • Este foarte bun la automatizarea emailurilor
  • Iti permite sa segmentezi destul de usor lista de abonati si dupa mai multe criterii
  • Te lasa sa testezi mai multe variante de email, inainte de a le trimite la toata lista

Dezavantajele lui sunt ca este cam limitat la realizarea formularelor de inscriere si este cam restrictiv cu linkurile de afiliere.

AWeber vs. Convert Kit

Convert Kit este un serviciu de email marketing relativ nou, insa reuseste sa fie unul dintre cele mai bune.

Este realizat pentru bloggerii profesionisti. Include toate optiunile standard de autoresponder, cum ar fi crearea formularelor, email broadcast si rapoarte.

Este usor de utilizat, are o interfata grafica foarte intuitiva.

Ce este special la Convert Kit sunt functiile de automatizare, cum ar fi:

  • Taguirea clientilor care au cumparat ceva de pe site
  • Segmentarea abonatilor dupa anumite clicuri pe care le fac in email

Pentru toate aceste functii, pretul este mai mare decat la celelalte servicii de email marketing.

Concluzii

Per total as incadra AWeber in categoria de mijloc ca functionalitati si pret.

Sper ca acest review sa-ti fie de folos, iar daca inca nu te-ai hotarat daca AWeber este sau nu pentru tine, mai jos gasesti o mica prezentare a argumentelor pro si contra pe care eu le-am gasit:

Avantaje AWeber

  • Este usor de folosit
  • Are multe template-uri pentru formularele de inscriere si creare de emailuri
  • Emailurile sunt optimizate pentru dispozitivul de pe care se citeste
  • Are multe integrari cu aproape orice platforma si aplicatie ti-ai dori
  • Rata de livrare a emailurilor este foarte buna
  • Suportul pentru clienti este mai mult decat satisfacator
  • Segmentarea este usor de facut si poti tagui atat activitatea abonatilor cat si domeniul de interes al acestora

Dezavantaje AWeber

  • Confirmarea pentru importarea listei de email
  • Automatizarea emailurilor este foarte simplista
  • Nu poti testa mai multe variante de email. Sper sa includa aceasta cat de curand
  • Template-urile pentru formularele de inscriere si emailuri sunt un pic invechite
  • Rapoarte limitate pentru emailurile automatizate
  • Nu poti crea landing page-uri pentru captarea emailurilor si pentru asta va trebui sa platesti un alt serviciu cum ar fi LeadPages
  • Optiunea de marketing automation este cam limitata si va trebui sa platesti in plus pentru unelte care pot face asta

In concluzie, putem spune ca AWeber este un sistem de email marketing destul de bun. Nu este cea mai buna solutie de marketing prin email posibila, dar are un pret relativ bun, este usor de folosit si contine majoritatea functionalitatilor pe care ti le-ai dori de la un astfel de serviciu.

Eu, atunci cand am demarat activitatea pe site-ul Cristinne si pentru un alt magazin online pe care l-am detinut vreme de 5 ani am folosit Aweber si am fost super multumita de serviciile lor.

Tot Aweber a fost serviciul de email marketing prin care mi-am vandut primul meu curs video, catre abonatii din lista mea.

Dintre aspectele care ma atrag la AWeber sunt departamentul lor de suport si rata de livrare a emailurilor foarte mare, comparativ cu competitorii lui.

Lucrurile care nu imi plac la el este posibilitatea de a testa mai multe variante de email inainte de a le trimite la toata lista de abonati si automatizarea lor destul de simplista a emailurilor.

Insa daca nu esti un expert in email marketing si afacerea ta nu este la nivelul la care sa aiba nevoie de cele mai avansate functionalitati, AWeber este pentru tine. Incearca-l!

DA CLIC AICI, creeaza-ti un cont la Aweber si incepe sa folosesti serviciile lor.
Dupa incheierea perioadei de Trial, trimite-mi chitanta efectuarii platii pentru abonamentul la Aweber pe contact@cristinne.ro ( asta ca sa-mi demonstrezi ca te gandesti serios sa apelezi la email marketing… si nu e doar o incercare de moment ) si eu iti voi trimite imediat un bonus valoros, pe care l-am extras din cursul lui Ryan Dice intitulat Funnel Blueprint in valoare de 2000$.
Este vorba despre: o serie de emailuri pe care eu in acest moment le folosesc in automatizarile pe care le-am creat, pentru a lega o relatie de prietenie cu abonatii mei, inca de la bun inceput + o serie de 3 emailuri pe care le folosesc de 2 ani incoace pentru a-mi vinde cartile si cursurile.
Iti voi trimite bucuroasa acest BONUS impreuna cu toate explicatiile de care ai nevoie pentru a plia frumos aceste mesaje pe subiectul specific site-ului tau.

Spune-le si prietenilor. Distribuie pe:

Ti-a placut articolul? Spune-le si prietenilor:

Facebook247
Google+48
https://www.cristinne.ro/review-aweber">
Twitter32
LinkedIn