getresponse email marketing review

Daca ai o afacere si ai inceput sa o promovezi in mediul online, probabil ai aflat deja ca o lista de emailuri ale prospectilor si clientilor tai poate face diferenta intre succesul si esecul afacerii tale.

De ce spun asta? Pentru ca, tinand legatura cu clientii tai actuali ei vor reveni si vor cumpara iar si iar de la tine. In cazul prospectilor, afland noutati periodic de la tine, ei vor putea sa cumpere ce anume ii intereseaza, in momentul cand vor avea nevoie de produsele sau serviciile pe care tu le vinzi.

Iar email marketingul tocmai asta iti permite sa faci. Iti permite sa tii legatura cu clientii si prospectii tai prin emailuri trimise periodic.

Daca ai o prezenta online si nu acorzi atentie marketingului prin email, iata de ce ar trebui sa o faci:

  • reclamele pe platforme gen Facebook si Google Adwards devin tot mai scumpe
  • vei deveni sclavul altor platforme pe care nu le poti controla
  • daca ai un site si nu colectezi datele de contact ale vizitatorilor, pierzi o oportunitate grozava de a-ti creste afacerea
  • email marketingul iti permite sa fii in fata posibilor clienti mult timp dupa ce acestia au parasit site-ul tau

Cum mentii legatura cu acesti posibili clienti mult timp dupa ce acestia au parasit site-ul tau?

Le colectezi adresele de email, in schimbul unui material gratuit sau a unui discount.

Apoi, saptamanal, sau la ce perioada alegi tu, le trimiti cate un email ca sa le reamintesti de tine. Poti sa le trimiti ceva despre un subiect de interes pentru ei, oferte, emailuri de vanzare etc.

Cam asa functioneaza email marketingul.

Insa…exista atatea servicii de email marketing. Pe care dintre acestea sa le alegi? Care este mai bun pentru tine?

Pentru a-ti face decizia mai usoara, in acest articol voi face un review la unul dintre cele mai bune servicii de email marketing, numit GetResponse.

Ce este GetResponse?

GetResponse este un serviciu de email marketing.

Principala lui functie este autoresponderul.

Desi functiile de baza sunt similare cu cele ale altor solutii de email marketing, functiile avansate sunt cele care il fac sa se diferentieze.

Pe langa faptul ca ofera o solutie de email marketing, GetResponse permite automatizarea emailurilor, ofera o analiza a emailurilor trimise foarte detaliata, este usor de folosit si te ajuta sa construiesti pagini frumoase de captura (squeze pages).

Iata cateva dintre beneficiile pe care GetResponse ti le ofera:

  • rata de livrare a emailurilor foarte mare – 99%
  • automatizarea emailurilor
  • mesaje broadcast
  • statistici – rate de deschidere si rate de clic pe linkurile din email
  • creare de formulare de abonare
  • managementul campaniilor de email marketing

Recent, functiile GetResponse s-au imbunatatit foarte mult. Acum, aceasta companie ofera o solutie avansata de online marketing, pentru ca tu sa-ti poti promova mai usor afacerea in mediul online.

Pe langa email marketing, GetResponse ofera acum si gazduire de webinarii, creare de landing page-uri si un sistem de CRM (customer relationship management – foarte util pentru echipa de vanzari a unei firme).

In acest articol o sa dezbatem toate aceste functionalitati. Sunt multe de trecut in revista. Va fi un articol lung. Asa ca, trage aer in piept si… hai sa ca sa incepem.

Costuri GetResponse

Ceea ce este atragator la GetResponse este planul de preturi, acesta fiind mai ieftin decat competitorii lui.

Si, de curand, acesta a scazut si mai mult preturile fata de cat erau inainte.

Porneste de la $12 pentru 1000 abonati. Discountul la cumpararea unui plan pe un an sau doi ani este foarte generos –18%, respectiv –30%.

GetResponse ofera mai multe planuri, care cuprind functionalitati diferite – „Email„, „Pro” si „Max„. Haide sa vedem preturile:

  • Pana la 1,000 abonati: $12 (‘Email’) / $39 (‘Pro’) / $145 (‘Max’)
  • 1,001 – 2,500 abonati: $20 (‘Email’)  / $39 (‘Pro’) / $145 (‘Max’)
  • 2,501 – 5,000 abonati: $35 (‘Email’) / $39 (‘Pro’) / $145 (‘Max’)
  • 5,001 – 10,000 abonati: $50 (‘Email’)/ $60 (‘Pro’) / $ 145 (‘Max’)
  • 10,001 – 25,000 abonati: $120 (‘Email’) / $140 (‘Pro’) / $225 (‘Max’)
  • 25,001 – 50,000 abonati: $200 (‘Email’) / $230 (‘Pro’) / $315 (‘Max’)
  • 50,001 – 100,000 abonati: $360 (‘Email’) / $400 (‘Pro’) / $485 (‘Max’)

Pe langa acestea, mai este un plan „Enterprise” pentru utilizatori care au o lista de abonati mai mare de 100,000: acesta incepe la $1199, pretul stabilindu-se in functie de cerinte.

Diferente intre planurile Get Response

Toate cele 3 planuri cuprind functionalitatile de baza:

  • posibilitatea de a importa, a creste si a gazdui baza de date cu emailuri
  • o varietate de template-uri
  • autoresponder
  • design emailuri care se pliaza frumos indiferent de dispozitivul folosit
  • testare A/B
  • rapoarte detaliate
  • RSS/ optiunea de a trimite periodic un newsletter, cu un preview al celor mai recente articole publicate, abonatilor unui blog
  • optiuni avansate de segmentare a listei de abonati
  • intrumente pentru share pe retelele de socializare

Sunt mai multe diferente intre planurile „Email”, „Pro” si „Max”, insa cele mai importante sunt urmatoarele:

  • Landing pages – poti folosi landing page-uri care iti permit sa faci testari A/B pentru a vedea care e varianta mai buna, iar numarul de vizualizari este nelimitat – ai acces la aceasta functionalitate doar daca ai planul „Pro” sau un plan mai mare
  • Webinarii – acesta functionalitate nu este valabila pentru planul „Email” iar numarul de participanti pentru planurile „Pro” si „Max” este de 100, respectiv 500
  • Functionalitati avansate pentru automatizare email – le primesti odata cu planul „Pro”

GetResponse are si un o perioada de testare (trial) de 30 de zile, deci daca vrei sa vezi ce poate face GetResponse, iti recomand cu caldura sa il testezi.

Asadar, GetResponse este foarte competitiv din punct de vedere al preturilor. Sa vedem si ce functionalitati ofera…

Crearea listei de abonati

GetResponse ofera mai multe metode de a-ti crea lista de abonati.

Daca ai deja o lista, insa una mica, poti sa dai copy – paste la emailurile pe care le ai.

Daca ai o lista de abonati mai mare, poti sa dai upload la mai multe tipuri de fisiere sau poti sa te conectezi cu un serviu tert, cum e Google, Salesforce, Zendesk Support si multe altele pentru a incarca baza de date cu emailuri de acolo.

Nu toate serviciile de email importa contacte de la servicii terte, deci asta e un avantaj al GetResponse.

Crearea formularelor de abonare

GetResponse are instrumente care te lasa sa creezi formulare de abonare pentru site-ul tau (inclusiv pentru WordPress, daca asta folosesti).

Crearea de formulare este simpla si intuitiva. GetResponse ofera o interfata simpla, care are la baza functia drag & drop, pentru ca tu sa creezi rapid si usor formulare pe care sa le integrezi apoi direct pe site-ul tau.

De asemenea, GetResponse ofera 160 de template-uri de formulare de abonare din care sa poti alege.

Daca totusi nu-ti plac formularele pe care le-au creat ei deja, poti sa iti faci tu unul foarte usor, folosing interfata WYSIWYG (what you see is what you get – in traducere: primesti ceea ce vezi).

Ai control complet asupra personalizarii diferitelor elemente din formular cum ar fi:

  • dimensiunea formularului,
  • poti sa adaugi campurile pe care le vrei tu,
  • poti sa adaugi grafica pe care o vrei,
  • poti insera casute de bifat (mai ales ca noile reglementari o sa ne oblige sa facem acest lucru incepand cu 25 mai anul acesta).

Practic, nu trebuie sa stii programare ca sa faci asta.

O alta optiune foarte utila este ca poti sa faci A/B testing la variante de formulare, pentru a-ti da seama ce grafica si ce text sunt mai atractive pentru vizitatorii site-ului.

Landing pages

Campaniile de publicitate online vor avea mai mult succes in a genera atat prospecti cat si clienti, daca vei folosi landing pages (pagini de destinatie).

In acest sens, te vei bucura sa afli ca GetResponse ofera specialistilor in marketingul online o functie care permite crearea de landing page-uri.

GetResponse landing page editor

Cu alte solutii de email marketing, ar trebui sa folosesti un alt serviciu, care costa inca o data pe cat de mult costa servicul de email marketing, pentru a crea landing page-uri. Asadar, bravo GetResponse!

Totusi, daca nu ai un plan „Pro”, „Max” sau „Enterprise”, funtionalitatea aceasta este un pic limitata: landing page-ul creat poate fi afisat de maxim 1000 de ori pe luna.

Procesul de abonare

Sunt doua moduri prin care oamenii se pot inscrie in lista ta de abonati: folosind unul sau doi pasi.

Inscrierea intr-un singur pas presupune ca, persoanele care se inscriu in lista ta de abonati, sunt adaugate automat in momentul in care ei apasa pe butonul de inscriere.

Asta duce la o mai buna conversie a vizitatorilor in abonati si tot procesul este mai usor pentru cei care vor sa se inscrie in lista ta de emailuri.

Pe de alta parte, inscrierea in doi pasi, presupune ca aceste persoane completeaza formularul de inscriere, dupa care, autoresponderul le va trimite un email cu un link pe care ei trebuie sa dea clic pentru a confirma inscrierea.

Aceasta metoda te ajuta sa iti dai seama care adrese de email sunt corecte pentru a avea o baza de date curata si pentru a avea statistici reale, pe care le poti lua in considerare atunci cand calculezi rata de deschidere a emailurilor.

Acum, vestea buna e ca GetResponse ofera aceasta functionalitate, si nu toate solutiile de email marketing au asa ceva.

Crearea emailurilor cu GetResponse

Atunci cand vrei sa creezi un email cu GetResponse, ai doua optiuni:

  • poti sa creezi un email editand template-urile disponibile sau
  • cu poti crea un template nou-nout cu ajutorul uneltei pentru HTML.

Fonturile pe care le poti folosi cu GetResponse sunt cele sigure. GetResponse nu ofera suport pentru web fonts, ceea ce un dezavantaj.

Template-uri GetResponse pentru email

Daca nu vrei sa creezi un email de la zero, poti folosi template-urile pe care GetResponse ti le pune la dispozitie.

Ai peste 500 de template‑uri din care poti alege.

Din pacate, template-urile puse la dispozitie sunt un pic invechite si nu asa de atractive.

Insa, ce e fain la ele, e ca poti sa editezi cam orice vrei: poti sa schimbi fonturile, structura, imaginile etc.

Daca stii un pic de HTML, poti edita template-ul pe care l-ai ales, si importi formularul scris in cod html in GetResponse.

Uite cum arata interfata de creare de emailuri prin folosind template-urile:

Creare Emailuri GetResponse

In plus, GetResponse iti da acces la peste 1000 de imagini fara drepturi de autor. Nu sunt foarte multe, comparativ cu AWeber care are 6000, dar e bine ca le are si pe acestea.

Insa, pe langa imaginile la care ai acces, primesti si cateva instrumente, pentru a le putea edita. Astfel, le poti: decupa, miscora sau le poti schimba proportiile.

Optimizare pentru afisare

Aceasta functie este foarte importanta in ziua de azi.

Conform statisticilor, peste 60% din emailuri sunt citite de pe telefon.

Uau!!! Nu-i asa ca-i mult?

Ce se intampla daca, continutul tau nu este optimizat pentru telefon?

Abonatii pot sa nu iti mai citeasca emailul, sau se chinuie sa il citeasca sau…si mai rau, il pot sterge. Si toate eforturile tale de a face email marketing se vor duce pe apa sambetei.

GetResponse are designuri responsive pentru email,adica se pliaza in functie de dispozitivul de pe care emailul este citit, ceea ce este un plus.

Landing Page-uri pentru vanzare

Landing Page-urile pot fi folosite si pentru a vinde ceva, nu doar pentru captarea informatiilor de contact.

Landing page-urile

  • te ajuta sa cresti rata de conversie a vizitatorilor in abonati, daca le folosesti pentru a capta adrese de email,
  • te ajuta sa-ti cresti vanzarile, daca le folosesti pentru a promova un produs sau un serviciu sau
  • le poti folosi pentru a crea pagini de multumire, care sa se afiseze abonatilor dupa realizarea cu succes a abonari sau sa se afiseze clientilor dupa ce au achizitionat cu succes un produs sau serviciu.

Cu GetResponse poti crea landing page-uri sau sqeeze page-uri foarte rapid si usor datorita celor peste 100 de template-uri si optiunii drag and drop.

Poti sa iti personalizezi textul, culorile, imaginile etc. Poti edita orice parte a paginii tale cu doar cateva clicuri.

Instrumentul de creare de landing page-uri de la GetResponse are urmatoarele beneficii:

  • designul se pliaza in functie de dispozitivul folosit (este mobile responsive)
  • formularele de abonare pot fi integrate cu usurinta
  • are un editor cu functia drag and drop care-ti permite sa le personalizezi usor
  • ai peste 100 de template-uri GetResponse din care poti alege
  • ai acces la peste 1000 de imagini pe care le poti folosi pentru a-ti personaliza pagina
  • A/B testing – poti testa pentru a vedea care landing page iti aduce cea mai buna rata de conversie

Daca vrei sa ai functionalitatea de A/B testing pentru landing page-uri, la fel, va trebui sa treci la un plan „Pro” care incepe de la $39/ luna.

Per total, ajungi la acelasi pret ca si cum ai plati un serviciu separat pentru asa ceva, doar ca totul este intr-un singur loc si mai primesti si alte functionalitati in plus, cum sunt imaginile gratuite si alte functionalitati cum e platforma de webinarii si CRM.

LeadPages este $79 doar pentru landing pages cu A/B testing.

Parca nu mai este asa mult $39 pentru toate acestea, nu-i asa?

Autoresponder

Autoresponderul este probabil cea mai importanta functie la un serviciu de email marketing, si ar trebui sa ii acorzi atentia cuvenita.

Autoresponderele sunt emailuri care sunt trimise abonatilor in mod automat, intr-o anumita ordine si cu o anumita frecventa.

De exemplu, poti seta ca imediat dupa ce cineva s-a inscris in lista ta de email sa primeasca un mesaj de multumire, iar apoi, in fiecare saptamana, sau o data la cateva zile, sa primeasca diferite emailuri create de tine.

Aceste emailuri pot fi un newslettere, oferte, emailuri de vanzare etc.

De ce este autoresponderul asa de important? Pentru simplul fapt ca iti permite sa ramai in fata posibililor clienti mult timp dupa ce acestia au aflat de tine.

Iar acesta este un avantaj enorm!

Iar daca cineva tocmai a aflat de tine, nu inseamna ca vrea sa si cumpere de la tine acum. Este nevoie de o corespondenta mai lunga, ca el sa isi dea seama de asta, si sa se convinga ca oferta ta este cea mai buna.

GetResponse ofera aceasta functionalitate de autoresponder si este una foarte avansata chiar.

Cu autoresponderul GetResponse poti trimite emailuri care au la baza fie timpul, fie actiunile facute de utilizator.

Atunci cand vorbim de autoresponder setat pe baza timpului, asta inseamna ca, tu poti trimite emailurile la un anumit numar de ore sau zile distanta.

Cand vorbim de autoresponder setat pe baza actiunilor, oricare dintre actiunile enumerate mai jos, pot declansa autoresponderul:

  • abonatul a deschis un email
  • a dat clic pe un link din email
  • poti trimite emailuri abonatilor dintr-o anumita lista (vom vorbi despre segmentarea listelor un pic mai tarziu)
  • abonatii isi shimba preferinta de primi emailuri
  • indeplinirea unor obiective
  • zile de nastere
  • schimbarea profilului unui abonat

O alta caracteristica interesanta a autoresponderului lor e ca poti folosi trimiterea emailului cu o anumita frecventa si la anumite ore in functie de fusul orar al abonatului. Drept urmare, numarul de abonati care-ti deschid si citesc emailurile creste.

De asemenea, GetResponse poate analiza si care este ora la care cei mai multi abonati iti citesc emailurile si pentru ca tu sa stii care e cea mai potrivita ora pentru trimiterea emailurilor tale.

Recent, GetResponse a introdus o functionalitate de automatizare a emailurilor, un fel de autoresponder 2.0 care este mult mai complex. Haide sa vedem ce poate face acesta.

Dar inainte de asta…sa vedem ce este segmentarea.

Segmentarea si organizarea listelor de abonati

Odata ce ti-ai creat lista de abonati, poti sa o organizezi in mai multe segmente.

Segmentarea este foarte importanta daca vrei sa trimiti emailuri abonatilor tai pe baza anumitor interese ale acestora, sau actiuni pe care acestia le fac.

Exemplu: poti trimite un email doar abonatilor din anumite orase, daca ai o oferta locala sau ai un eveniment intr-un anumit oras.

Aceste optiuni iti permit sa-ti maresti rata de conversie a prospectilor in clienti.

Pe langa asta, nu iti stresezi ceilalti abonati cu ceva despre care ei nu sunt interesati.

GetResponse iti ofera optiunea de segmentare pentru lista de abonati pe baza de:

  • locatie
  • emailuri deschise
  • clic dat de catre abonat pe un link dintr-un email
  • poti sa le atribui anumite taguri

Unul dintre avantajele segmentarii pe care o ofera GetResponse este modul in care poti trimite un email la mai multe segmente deodata.

Spre exemplu, daca ai o lista de emailuri care este impartita in 4 segmente (A,B,C si D) poti sa trimiti un email catre listele A, B, C si sa excluzi segmentul D foarte usor.

Singurul lucru frustrant cu segmentarea de la GetResponse este ca nu le numeste direct asa, si trebuie sa iti dai seama unde gasesti functia respectiva.

Acestea sunt numite „cautari salvate” („Saved searches”). Daca tii minte asta, o sa te descurci.

Aceasta optiune de segmentare este cel mai multa exploatata in trimiterea automata de emailuri, optiune despre care vom discuta in continuare.

Automatizarea trimiterii emailurilor

Automatizarea trimiterii emailurilor (in engleza – email automation sau marketing automation) este o optiune pe care vei vrea sa o folosesti pentru a eficientiza lucrurile si a crea o relatie cu abonatii tai, a avea conversii mai bune si vanzari mai mari.

Spre exemplu, atunci cand cineva este adaugat in lista ta de emailuri, poti sa-i trimiti automat un email de multumire. Daca abonatul deschide emailul, poti sa il adaugi automat intr-o campanie care sa-i trimita periodic emailuri. Daca nu il deschide, poti sa adaugi acel abonat intr-o lista de abonati inactivi.

GetResponse are o functie destul de avansata de automatizare a emailurilor. Automatizarea de la ei se bazeaza pe 3 elemente:

  • conditii
  • actiuni
  • filtre

Poti crea intregi campanii de emailuri pe baza acestor conditii, alcatuind un flux de lucru.

Poti face foarte usor asta ,datorita optiunii drag and drop si sa pui diverse conditii la fiecare etapa a campaniei pe care o creezi.

automatizare campanii de email getresponse

Pe baza conditiilor, actiunilor sau filtrelor, poti sa:

  • trimiti un email (inclusiv sa setezi un timp de asteptare pana la urmatorul email)
  • punctezi fiecare abonat, si cand acesta atinge un anumit numar de puncte poti crea un alt efect
  • ii atribui un tag/ eticheta

Truc GetResponse: Ai si o optiune in care poti rula un concurs doar pentru primele persoane care completeaza formularul de abonare pentru a primi un cadou, si sa ii poti pune intr-o lista diferita de emailuri fata de restul care se vor inscrie dupa ei.

Spre exemplu, sa spunem ca vrei sa dai un discount la primii 200 de abonati care se inscriu. Poti face asta, iar primii 200 se vor inscrie intr-o lista. Aceasta este o metoda foarte buna de a stimula vizitatorii site-ului tau sa se aboneze sau sa cumpere, pentru a primi ceva in plus.

O alta functionalitate interesanta cu GetResponse, pe care doar sistemele foarte avansate o mai au, este ca poti sa adaugi Javascript la site-uri e-commerce pentru a adauga vizitatorii in aceste fluxuri de lucru.

Aceasta iti permite sa vezi daca cineva a cumparat un produs, l-a adaugat in cosul de cumparaturi sau a vizitat o anumita pagina de pe site-ul tau, si in functie de aceste actiuni sa le trimiti un email specific.

Mai mult, poti sti cine a abandonat cosul de cumparaturi si sa-i trimiti un email ca sa-i reamintesti de cumparaturile pe care voia sa le faca.

Ce nu imi place la optiunea lor de automatizare a emailurilor:

  • Nu poti sa creezi emailurile atunci cand creezi fluxurile de lucru si trebuie sa le ai create dinainte, ceea ce consuma timp.
  • Nu ofera template-uri pentru fluxurile de lucru, ceea ce face munca mai dificila pentru cei care abia incep. Insa pentru asta, ei au tutoriale.
  • Nu ofera testare A/B,
  • In planul „Email” singurele automatizari incluse sunt fluxurile de lucru si etichetele.

Pentru a beneficia de celelalte automatizari mai avansate de email marketing, trebuie sa iti iei planul „Pro” care incepe de la $39 pentru 5000 de abonati. Cu acesta ai si optiunea de punctare, cos abandonat, urmarirea evenimentelor web si segmentarea in automatizare.

Email broadcast

Broadcast inseamna sa trimiti ceva la mai multe persoane deodata. Imagineaza-ti ca e ca un radio.

Folosind functia de broadcast, poti sa trimiti un email tuturor abonatilor tai. Emailul poate fi un newsletter sau vestea ca noi produse sau servicii au fost adaugate pe site-ul tau sau ca esti pe cale de a-ti lansa un nou curs sau o noua carte.

Ai putea sa faci asta si cu un serviciu de trimitere de emailuri obisnuit, cum e Gmail sau Yahoo?

Ai putea, sigur. Doar ca nu iti recomand. In primul rand pentru ca nu toate emailurile pe care le vei trimite vor ajunge in inboxul abonatilor. Da, e foarte posibil ca, o parte dintre ele sa sfarseasca in folderul de spam.

RSS transformat in email

RSS-ul este o metoda de a-ti informa abonatii blogului tau de noile articole publicate. Aceasta este tot o forma de broadcast.

In loc ca abonatii sa verifice periodic blogul tau, si sa te bazezi pe asta, poti sa le trimiti un email care contine o previzualizare a articolelor pe care le-ai publicat.

GetResponse iti ofera 11 template-uri pentru a face aceste emailuri mai frumoase si mai atragatoare pentru cititorii tai pentru ca, cat mai multi dintre ei sa dea clic si sa intre pe site.

Rata de livrare a emailurilor

GetResponse are o rata de livrare a emailurilor, direct in inboxul abonatilor tai, de 99%, conform datelor afisate pe site-ul lor.

Uaaau!!! Nu tin minte sa fie alt serviciu de email marketing care sa promita asa ceva.

Asadar, un serviciu de email marketing este bun si doar pentru aceasta performanta, daca vrei ca emailurile tale sa aiba o sansa sa fie citite.

Truc GetResponse: poti sa iti dai seama cate dintre emailurile tale au fost livrate in inboxul abonatilor din analiza emailurilor – este ceva ce nu cred ca o sa gasesti la alte companii.

Pentru o rata de livrare mare, GetResponse te indeamna sa folosesti DKIM email authentification, care este o masura anti-spam disponibila doar pentru planul „Max”.

Email tracking si analytics

GetResponse ofera niste statistici si rapoarte destul de detaliate.

Ca antreprenor online, este foarte important sa urmaresti statisticile campaniilor tale pentru a vedea ce functioneaza si ce nu.

GetResponse iti ofera, in panoul tau de administrare, toate statisticile de baza – rata de deschidere a emilurilor, rata de clicuri pe linkurile din email, rata dezabonarilor si asa mai departe – plus alte cateva statistici avansate:

  • „segmentare printr-un clic” – iti permite sa identifici abonatii care au deschis un email si sa le atribui un tag
  • „masuratori de-a lungul timpului” – poti sa vezi care este intervalul pe zile si ore cand abonatii obisnuiesc sa iti deschida emailurile
  • „email ROI” – adaugand un cod de tracking paginii tale de vanzari, poti sa iti dai seama cat de eficiente sunt campaniile tale de email, pentru a genera vanzari, si sa calculezi cat valoreaza fiecare abonat al tau
  • informatii despre un anumit abonat – poti sa dai clic pe unul din abonati si sa vezi locatia din care s-a abonat, in ce oras sta si ce emailuri a deschis
  • statstici in platforma lor de webinar

De asemenea, GetResponse are integrat Google Analytics.

Teste A/B

Aceasta este inca o caracteristica care-l face pe GetResponse sa fie superior altor sisteme de email marketing.

Testele A/B sunt foarte importante pentru optimizarea emailurilor pe care le trimiti. Cu ajutorul acestor teste, tu vei putea sa iti dai seama care strategie iti aduce mai multe rezultate, si sa o alegi pe cea mai buna.

GetResponse iti permite sa testezi titlul, continutul sau ora de livrare a emailurilor in pana la 5 variante. Acestea le vei gasi in pagina de setari a emailului.

GetResponse A B test

Testarea A/ B iti va permite sa iti cresti rata de deschidere a emailurilor, rata de clic-uri in emailurile tale si implicit rata de conversie.

Odata ce ai setat parametrii, vei avea acces la un raport detaliat al testului, ceea ce te va ajuta sa decizi care varianta de email este mai buna.

Poti testa si diverse variante ale landing page-urilor tale. In acest fel poti sa iti dai seama cum sa le faci sa arate mai bine si sa fie mai convingatoare. Aceasta functionalitate este disponibila de la planul „Pro” in sus.

Webinarii

Recent, GetResponse a introdus optiunea de a gazdui Webinarii. Aceasta optiune ii face sa se diferentieze de competitori.

Din moment ce webinariile sunt folosite ca un instrument pentru a genera prospecti, ideea de a tine webinarii cu ajutorul aceleiasi platforme este foarte buna.

GetResponse iti permite sa ai pana la 100 de participanti cu planul „Pro”, respectiv 500 de participanti cu „Max”. Comparativ cu alte platforme de webinarii, este un pic mai ieftin tinand cont ca ai si solutii de email marketing.

CRM

GetResponse a lansat optiunea de CRM (customer relationship management), care iti permite sa ai o imagine de ansamblu asupra procesului de vanzare.

Astfel, tu, ca utilizator GetResponse, poti urmari vanzarile si stadiile in care se afla prospectii in procesul de a deveni clienti, la un moment dat.

De asemenea, daca ai o echipa de agenti de vanzari in firma ta, orice membru al echipei poate face notite vis-a-vis de activitatea unui prospect sau client si ceilalti din echipa vor vedea acele notite si vor actiona conform lor.

Cu alte sisteme de CRM poate parea complicat sa schimbi fisiere CSV intre mai multe platforme, pentru a trimite emailuri sau a adauga prospecti.

Sistemul de CRM de la GetResponse nu este insa asa complicat, ba chiar dimpotriva, este destul de simplist: poti sa creezi sales funnele (conducte de vanzari), sa adaugi contacte in anumite sales funnele si sa urmaresti activitatea de la nivelul intregului CRM (emailuri, apeluri telefonice etc.).

Daca vrei un sistem CRM mai avansat insa, este necesar sa iti cumperi unul separat.

Suport

GetResponse ofera suport prin live chat (24/7) si prin email, la fel ca majoritatea serviciilor de email marketing.

In termeni de calitate, suportul lor nu este excelent, dar pe live chat este destul de bun. Intr-un final depinde si cu cine vei intra in contact, din acest departament.

GetResponse free trial

GetResponse are o perioada de testare de 30 de zile pentru a te convinge de platforma lor.

Ce e interesant la aceasta e ca nu iti cere cardul pentru a te taxa automat la sfarsitul acestei perioade, fapt care te face sa fii mai linistit daca uiti cand aceasta se termina.

Poti sa incerci GetResponse cu un numar de abonati de pana la 1000, ceea ce e ok daca esti la inceput.

Creaza-ti cont aici si testeaza-l.

Alternative GetResponse

Pe piata de servicii de email marketing sunt o multitudine de servicii, asa incat e greu sa te decizi pentru unul din ele, mai ales daca nu stii ce cauti.

Sfatul meu este sa iti clarifici mai intai ce asteptari ai de la un astfel de serviciu si sa cauti dupa functionalitatile de care ai nevoie.

Am sa prezint acum si cativa din competitorii GetResponse:

GetResponse vs ConvertKit

ConvertKit este un serviciu relativ nou, care in scurt timp a ajuns sa fie unul dintre cele mai bune.

Este facut in special pentru bloggerii profesionisti.

Include toate funtionalitatile unui autoresponder.

Ce are el special, fata de competitori? Optiunile de automatizare. Recent acestia au introdus o interfata mai intuitiva si mai placuta vizual, care-ti face munca de construire a automatizarilor mai usoara si mai placuta.

Pretul pentru ConvertKit porneste de la $29.

Spre deosebire de GetResponse, nu are o perioada de proba, este mai scump, necesita abilitati de programare si nu ofera asa de multe template-uri pentru creare de emailuri si formulare de abonare.

GetResponse vs ActiveCampaign

ActiveCampaign este probabil cel mai avansat serviciu de email marketing. Are multe funtionalitati si posibilitatea de a crea emailuri automatizate.

Comparativ cu ConvertKit si GetResponse, acesta are optiuni mai avansate de automatizare.

ActiveCampaign include editor pentru formularele de abonare si crearea de emailuri, insa acestea sunt cam limitate, neputand sa faci foarte multe schimbari.

Pretul de la care porneste ActiveCampaign este $9, insa pe masura ce lista creste, ajunge sa fie mai scump decat GetResponse sau alte solutii de email markting.

De asemenea, interfata lui este destul de greoaie comparativ cu GetResponse. Deci daca esti la inceput, aceasta nu este o solutie pentru tine.

AWeber vs. GetResponse

AWeber este una dintre cele mai recomandate solutii de email marketing de catre specialistii in email marketing.

Cu toate astea, consider ca a ramas un pic in urma, in special pe partea de automatizari. GetResponse se descurca mai bine la asta.

Nici la alte capitole AWeber nu sta foarte bine: autoresponderul, statisticile… toate acestea sunt mai bune la GetResponse.

In plus, cu GetResponse poti sa creezi si pagini de destinatie (landing pages) si sa tii webinarii, lucruri care te ajuta mult sa iti cresti lista de abonati.

Cu toate astea, AWeber nu este de neglijat. Este o solutie de email marketing destul de buna, avand un raport de livrare bun si fiind usor de utilizat.

Concluzii

Per total, as spune ca GetResponse este o solutie de email marketing foarte buna, are functionalitati avansate si reuseste sa faca ceva in plus fata de competitorii lui: sa creeze landing page-uri, sa gazduiasca webinarii si sa aiba sistem de CRM.

Avantaje GetResponse

  • autoresponder foarte bun
  • testari A/ B usor de facut
  • poti personaliza formularul de abonare si mesajele din cadrul lui
  • are cel mai bun raport funtionalitati – pret
  • automatizarea emailurilor este foarte avansata
  • email tracking foarte simplu
  • integrarile cu aplicatii terte sunt usoare
  • ai email marketing, creare de landing page-uri si gazduire de webinarii in aceeasi platforma
  • rata de livrare a emailurilor este foarte mare

Dezavantaje GetResponse

  • anumite functionalitati sunt dispinibile doar cu planul „Pro” sau „Max”
  • interfata cu functia drag and drop pentru crearea de emailuri ar putea fi mai buna
  • poti folosi doar fonturile sigure, care iti fac emailurile sa para aglomerate
  • sistemul CRM este prea simplu
  • nu au suport telefonic

In concluzie, GetResponse are niste functionalitati destul de avansate si este destul de complex, fiind un fel de instrument care are de toate: email marketing, landing pages, webinarii, CRM.

Ce imi place la el, e ca poti sa iti automatizezi emailurile pana in cele mai mici detalii, desi nu asa de bine ca si cu ActiveCampaign. Insa pentru pretul pe care-l are, e foarte bun.

Ce nu imi place la el e ca planurile „Email”, „Pro” si „Max” pe care le au, te fac un pic confuz, iar daca vrei sa ai toate functionalitatile trebuie sa platesti destul de mult.

Daca esti la inceput, incearca-l! Are un pret foarte bun, fiind unul dintre cele mai ieftine servicii de email marketing de pe piata, care ofera asa de multe functionalitati.

Daca ai deja experienta in email marketing si vrei ceva mai avansat, iti recomand planul „Pro” sau „Max” fiindca iti da acces la mai multe functionalitati.

Testeaza 30 de zile GetResponse aici.

DA CLIC AICI, creeaza-ti un cont la GetResponse si incepe sa folosesti serviciile lor.
Dupa incheierea perioadei de Trial, trimite-mi chitanta efectuarii platii pentru abonamentul la GetResponse pe contact@cristinne.ro ( asta ca sa-mi demonstrezi ca te gandesti serios sa apelezi la email marketing… si nu e doar o incercare de moment ) si eu iti voi trimite imediat un bonus valoros, pe care l-am extras din cursul lui Ryan Dice intitulat Funnel Blueprint in valoare de 2000$.
Este vorba despre: o serie de emailuri pe care eu in acest moment le folosesc in automatizarile pe care le-am creat, pentru a lega o relatie de prietenie cu abonatii mei, inca de la bun inceput + o serie de 3 emailuri pe care le folosesc de 2 ani incoace pentru a-mi vinde cartile si cursurile.
Iti voi trimite bucuroasa acest BONUS impreuna cu toate explicatiile de care ai nevoie pentru a plia frumos aceste mesaje pe subiectul specific site-ului tau.