Cum sa scrii o carte in 7 zile – Reteta exacta pe care o urmez atunci cand creez un infoprodus

cum sa scrii o carte

Din moment ce vrei sa scrii o carte banuiesc ca stii deja despre ce vei scrie, adica ai idee care va fi subiectul cartii tale. (Daca nu te-ai decis inca, citeste articolul cu subiecte bune pentru a scrie o carte.)

Asa ca vom trece direct la partea practica si iti voi arata ce fac eu inainte de a ma apuca sa scriu o carte.

Scrie-ti ideile

Primul pas pe care il ai de facut este sa deschizi un midmap si sa pui acolo absolut toate ideile tale.

 

cum sa scrii o carte schema cu idei

Daca nu ai instalat pe calculatorul tau un mindmap, iata unul pe care il poti folosi absolut gratuit: https://bubbl.us/mindmap.

Daca vei intra pe acest link ti se va deschide un mindmap gol si tot ce trebuie sa faci este sa te apuci sa iti notezi acolo ideile.

Scrie absolut tot ce iti vine in minte in legatura cu acel subiect… sau care ti se pare, in acel moment, ca ar avea legatura cu acel subiect.

Nu te gandi prea mult daca ar merge sau nu si unde ar merge inclus acel element in cartea ta.

Suntem la etapa creativa. Pur si simplu noteaza-ti ideile.

Stabileste capitolele cartii

Ai terminat de pus in midmap toate ideile tale cu privire la subiectul viitoarei tale carti? Super. Acum a sosit momentul sa faci ordine in ele. Asadar, ceea ce ai de facut acum este sa le organizezi in capitole si subcapitole.

Dupa ce termini acest proces de sortare a ideilor tale ar trebui sa ai 7 capitole.

Daca ai mai putine, incearca sa mai adaugi cateva. Daca ai prea multe, vezi cum le poti organiza pentru a micsora numarul lor. Cartea ta, in formatul final, ar trebui sa aiba maxim 10 capitole.

De ce? Te intrebi. Ei bine, pentru ca, in momentul in care iti citesc cuprinsul cartii, daca este prea stufos, cititorii se pot simti depasiti de cantitatea de informatii pe care o oferi inca de la bun inceput.

Si nu vrei asta. Vrei ca ei sa simta ca este o carte bine organizata si usor de parcurs.

Scrie subcapitolele cartii

Urmatorul pas este sa incluzi toate ideile pe care ti le-ai notat in mindmap in cele 7 capitole ale cartii.

Pentru fiecare capitol, incearca sa creezi 10 subcapitole. Asa ca, ia unul din capitole si adauga acolo ideile care se potrivesc acelui subiect plus eventual altele noi, pana ajungi la cifra 10.

Iar daca intr-un capitol observi ca ai mai mult de 10 subcapitole vezi daca le poti regrupa, pentru a le scadea numarul.

Dupa ce termini tot acest proces ar trebui sa ai scrise 70 de subcapitole.

Nu-i rau. Nu-i rau deloc. Dupa cum poti vedea, cartea ta virtuala incepe sa prinda contur.

De ce tocmai aceste cifre? Pentru ca, respectandu-le vei reusi sa creezi o carte nici prea stufoasa, dar nici prea subtirica. Nu te vei pierde in detalii atunci cand scrii cartea, dar nici nu vei oferii prea multe informatii pe care cititorul le-ar putea considera irelevante.

Acum, nu este cazul sa iei ca litera de lege cele 7 capitole cu 10 subcapitole fiecare, insa incearca sa te situezi cat de cat aproape de aceste cifre.

Grabeste procesul de scriere a cartii organizandu-te eficient

Inainte de a te apuca sa scrii efectiv cartea, trebuie sa petreci un pic de timp organizandu-te. Si chiar daca initial ti se pare ca e timp irosit de pomana, crede-ma, nu este. Odata ce ai toate ideile organizate, iti va fi foarte usor sa accesezi subcapitolele respective pentru a le completa.

Asadar iata ce ai de facut pentru a da dovada de productivitate maxima in scrierea cartii tale.

Mai intai creeaza un folder. Denumeste-l cu numele cartii.

Apoi deschide-l si in el adauga alte 7 foldere.

Banuiesc ca te-ai prins. Cele 7 foldere reprezinta capitolele cartii tale. Asa ca, fiecare folder va trebui sa contina numarul capitolului si denumirea sa, pentru a le ordona si a le recunoaste cu mai multa usurinta.

Apoi, in cadrul fiecaruia dintre aceste 7 foldere, deschide cate 10 documente Word si denumeste-le cu numele respectivelor subcapitole.

Cat de mult iti va lua tot acest proces? N-ar trebui sa iti ia mai mult de o ora. Oricum, va fi un timp petrecut in scopul cresterii productivitatii tale. Asa ca, nu sari peste aceasta etapa pentru ca ea iti va economisi o gramada de timp mai tarziu.

Dupa ce te-ai organizat, propune-ti sa scrii 1 capitol pe zi, zi de zi. Nu te lasa pana cand nu ai terminat de scris toate cele 7 capitole.

Stuctura o ai. Acum depinde doar de tine. Da-ti frau liber imaginatiei si treci la treaba.

Pe locuri, fiti gata, start. Incepe sa scrii cartea!

Nu te-ai apucat inca?

Nu mai sta pe ganduri. Timpul trece, nu sta dupa tine sau dupa mine, sau dupa altcineva. Daca ti-ai propus un lucru, acum este timpul sa actionezi.

Iar daca tot ceea ce ti-am scris mai sus ti se pare o prostie, te invit macar sa incerci sa aplici ce ti-am spus mai sus.

Vei vedea ca nu e o prostie. E chiar un plan care, daca il respecti, te va ajuta sa termini cartea pe care ti-ai dorit de atata timp s-o scrii foarte rapid. Daca o vei termina mai repede sau iti va lua mai mult de 7 zile… depinde doar de tine. 🙂

Citesti in continuare?

Atunci e cazul sa imi dai un Like pentru ca ti-am impartasit reteta pe care eu o urmez inainte sa ma apuc sa scriu o carte. Iar aceeasi reteta o urmez si atunci cand creez cursuri video sau audio.

Si dupa cum poti vedea la Produse numarul inforproduselor pe care le creez este in continua crestere. 🙂

Asadar, reteta functioneaza. Da LIKE si impartaseste-o si prietenilor tai de pe site-urile de socializare.

No comments yet. Be the first.

Lasa un comentariu