107 Carti De Business Recomandate In 2020

carti de business

Sunt ca un soarece de biblioteca atunci cand vine vorba de carti de business!

Gata, am spus-o!

Am citit sute de carti despre afaceri de la inceputul carierei mele ca antreprenor si pana acum.

Asa ca m-am gandit sa pun cap la cap o lista cu carti de afaceri pentru incepatori dar si pentru antreprenorii cu experienta.

Tu ca antreprenor ai datoria morala fata de tine, fata de familia ta, fata de angajatii tai, sa duci mereu, pe culmi si mai inalte afacerea pe care ai demarat-o.

Si uneori invatam din propriile greseli.

Iar alteori invatam privind in jurul nostru, invatand, educandu-ne, pentru a nu repeta greselile pe care altii le-au facut inaintea noastra.

Doar asa putem ajunge mai usor si mai rapid sa ne atingem obiectivul final.

Ideea de a invata constant este parte din mine.

Si de 16 ani, continui sa aloc cel putin 2 ore pe zi cititului sau urmarii de diverse cursuri online, indiferent de nivelul la care se afla afacerile mele.

Toti antreprenori din topul FORBES acorda atentie educatiei lor si citesc ZILNIC.

Asa ca, m-am gandit ca ar fi util sa creez o lista cu o parte din cartile de business care merita citite.

SFATUL MEU: fa invatatul parte din rutina ta, daca iti doresti sa-ti aduci afacerea pe culmile la care visezi.

Si vei vedea ca, cu fiecare carte despre afaceri, pe care o citesti viziunea ta asupra modului cum ar trebui sa te raportezi la afacerea ta, la activitatile din cadrul ei etc. va deveni una mai clara si vei incepe sa vezi lucrurile cu alti ochi.

NOTA: Eu am citit majoritatea cartilor in limba engleza.

Ti-am pus versiunea in romana oriunde am descoperit online ca ar fi si o versiune in romana.

Unde nu am gasit, am lasat varianta in engleza.

Tot pentru a-ti usura munca de identificare a cartii dorite, am impartit cartile de business in mai multe sectiuni, dupa categoria din care fac parte.

Poti sari la sectiunea dorita dand clic pe linkurile de mai jos:


Obiceiuri pentru succes

1. Puterea obisnuintei. De ce facem ceea ce facem in viata si in afaceri de Charles Duhigg

Aceasta carte mi s-a potrivit manusa, deoarece m-a ajutat sa inteleg ce am facut diferit in situatiile in care am reusit sa obtin rezultate peste medie in ceea ce-mi propusesem.

Am transformat actiunile pe care le aveam de facut pentru a-mi atinge obiectivul in… obiceiuri.

Daca nu iti creezi obiceiuri sanatoase care sa iti creasca productivitatea, realizarile tale vor ramane la nivel mediocru.

Exemplele reale din viata cotidiana, explicate in aceasta carte, te vor face sa realizezi ca ai fost pus de foarte multe ori in situatii similare iar sfaturile pe care autorul ti le da, au 100% aplicabilitate practica.

Trebuie musai sa citesti aceasta carte daca vrei ca la sfarsitul zilei, atunci cand pui capul pe perna sa simti o satisfactie enorma stiind ca ai reusit sa iti duci la bun sfarsit toate task-urile din ziua respectiva.

Si ca ti-ai folosit orele de munca in cel mai bun mod posibil.

Recomand sa iti plasezi aceasta carte in topul listei daca ai nevoie de un imbold atunci cand vine vorba de cresterea productivitatii.

2. Mai inteligent, mai repede, mai bine de Charles Duhigg

O lucrare unica datorita perspectivei autorului asupra a ceea ce inseamna sa fii productiv.

Autorul te invata cum sa gandesti si sa iti organizezi ideile pentru a rezolva totul mai rapid. Un principiu esential care iti va schimba viata, ajutandu-te sa faci alegeri mai bune, cu mai multa usurinta.

Autorul iti da toate instrumentele de care ai nevoie pentru a-ti schimba procesul de luare a deciziilor.

Mai inteligent, mai repede, mai bine este o carte care iti demonstreaza cum modul traditional de gandire conform caruia acordand atentie doar celor mai importante obiective, ignorand lucrurile mai putin importante si micile amanunte, este complet gresit.

Autorul descrie cum companiile care reusesc sa aduca cele mai rapide inovatii au inteles deja importanta atingerii telurilor mai mici mai intai, pentru a ajunge la cele mai inalte.

3. Incepe cu de ce. Cum ne inspira marii lideri astfel incat sa trecem la actiune de Simon Sinek

Crearea cartii a pornit de la intrebarea „De ce sunt unii oameni si organizatii mai inovative, mai influente si au mai mult profit decat altele?”.

Autorul a pornit in cercetarea sa de la premisa ca liderii cei mai influenti se comporta si comunica la fel, in timp ce oamenii obisnuiti actioneaza complet diferit.

Idea denumita de Sinek „Cercul de aur” a luat nastere de la intrebarea „De ce?”.

Recenziile pe care le-am citit despre aceasta carte, inainte de a o cumpara sunt diametral opuse.

Oamenii fie o adora, fie o urasc.

Eu, una, chiar o ador!

Consider ca recenziile negative vin de la persoane care se regasesc in dificultatea de a se privi obiectiv, de a fi cei mai mari critici ai lor pentru a aduce schimbari pozitive in viata lor si in cariera lor.

Intotdeauna oamenii tind sa aleaga calea usoara, calea simpla, in loc sa se ambitioneze.

Daca alegi sa citesti aceasta carte, vei gasi si o sumedenie de citate motivationale, care sa-ti ridice moralul si sa te ajute sa mergi mai departe.

4. Arta negocierii. Tehnicile negociatorului sef FBI. Invata de la cel mai bun cum sa iesi invingator din orice negociere de Chris Voss

Imagineaza-ti sub ce presiune te-ai afla daca eliberarea unui ostatic ar depinde de abilitatile tale de a negocia.

Daca reusesti, ostaticul este eliberat si tu devii eroului zilei.

Daca nu reusesti, ostaticul este ranit si tu devii raufacatorul, cel putin in mintea ta.

Autorul acestei carti de business, stie foarte bine acest sentiment.

Cunoaste cum este sa fii in aceasta situatie.

Mai exact, Voss este acum negociator international al FBI. Insa, pana sa ajunga sa lucreze pentru FBI, a fost pus fata in fata cu teroristi sau jefuitori de banci.

In lucrarea sa, Arta negocierii, Voss impartaseste de ce abilitati a avut nevoie pentru a reusi si cum acestea te pot ajuta sa devii un antreprenor mai bun.

5. Puterea magica a gandului de Dr. David J. Schwartz

Am citit aceasta carte acum o buna bucata de vreme ( pe vremea studentiei ), insa, ideile din cuprinsul ei, le am si acum clare in memorie.

Imi amintesc ca, mi-a dat taria sa merg mai departe si sa fiu pregtita sa infrunt situatiile dificile.

Este potrivita atat pentru antreprenori cat si pentru persoanele care doresc sa puna o “caramida” in plus la dezvoltarea lor personala.

Daca doresti sa ai o viata mai buna, mai fericita si plina de reusite, iti recomand sa o citesti.

6. Originalii – Nonconformistii care fac lumea sa progreseze de Adam Grant

Originalii este o lucrare care are la baza teoria inovarii utilizand idei originale.

Aceasta carte de business are ca scop sa te incurajeze sa iti folosesti ideile creative si sa nu accepti ideile traditionale doar pentru ca acestea sunt cele pe care toata lumea le foloseste.

O lucrare plina de exemple concludente din viata cotidiana de la antreprenori care nu au urmat “turma” si au avut foarte mult de castigat.

Cu Originalii, inveti sa iesi din tipare, sa gandesti in afara granitelor invizibile pe care toata lumea le ia drept “litera de lege”, pentru ca acest mod de gandire, desi presupune riscuri mai mari, aduce cu sine si cele mai mari beneficii.

7. Regula 10X: Singura diferenta dintre succes si esec de Grant Cardone

Oamenii reactioneaza in 3 moduri diferite in fata aceleasi situatii: nu actioneaza, se retrag sau actioneaza normal.

Regula 10X a autorului de bestsellere si consultant de vanzari, Grant Cardone ofera cititorilor un nou mod de a reactiona: actiunea masiva.

Acest principiu iti permite sa visezi pentru a-ti indeplini visele.

Cardone considera ca pentru a reusi in viata trebuie sa iti setezi teluri marete si mai apoi sa actionezi maret pentru a-ti atinge acele teluri.

In limbaj simplu, lucrarea de fata te invata sa tintesti cat mai sus si sa muncesti extrem de mult.

De fapt, atat telul, cat si efortul tau ar trebui sa fie direct proportionale.

Desi initial, am crezut ca Grant Cardone este “doar un nume” care stie sa se promoveze, la fel ca multi altii din America, ma bucur ca am citit aceasta carte, pentru ca mi-a adus aminte lucruri pe care vrand nevrand le-am trecut cu vederea.

Si bineinteles, dupa, au urmat si alte carti scrise de acest autor ( dupa ce am aflat ca, nu doar scrie teorie ci are si experienta necesara in spate ).

8. Obstacolul este calea de Ryan Holiday

Intodeauna vor exista obstacole in viata noastra si mai ales in cariera noastra de antreprenori.

Important este cum le putem depasi si mai ales ce ne invata acestea.

Aceasta lucrare explica de ce obstacolele sunt inevitabile in viata si cum pot duce la cele mai bune decizii.

Obstacolul este calea reprezinta o lectie practica de filosofie „tradusa” in limbajul nostru de zi cu zi.

Cartea vorbeste despre stoicism, „arta straveche de a transforma incercarile in reusite”.

In Obstacolul, Ryan Holiday explica stoicisimul pe intelesul tuturor, cu exemple atat din filosofie cat si din vremurile moderne (actori, sportivi, oameni de afaceri celebri, politicieni etc.)

9. Miniobiceiuri. Obiceiuri mai mici, rezultate mai mari de Stephen Guise

O carte de business ideala pentru cei care isi gasesc greu motivatia si renunta usor la obiectivele pe care isi propun sa le atinga.

Daca te afli in aceasta situatie, cel mai bine ar fi sa incepi sa lucrezi la mini obiceiurile tale, adica la o mica schimbare de comportament pe care o faci in fiecare zi.

Autorul propune ca in loc sa iti setezi teluri foarte inalte si sa esuezi, sa incepi cu pasi mici.

Abia dupa ce ai trecut de acei mici pasi, poti continua cu alti pasi.

Tot ce trebuie sa faci pentru a observa progres este sa faci cel putin un pas in fiecare zi.

Si toate astea te vor duce, incet dar sigur, mai aproape de obiectivul tau final. Citeste-o si tu si convinge-te singur.

10. Afaceri cladite sa dureze. Obiceiurile de succes ale companiilor vizionare de Jim Collins, Jerry I. Porras

Aceasta carte este una cu aplicabilitate chiar si in zilele noastre si a fost publicata pentru prima oara in anul 2014.

Ea analizeaza 18 companii de succes aflate in competitie.

Autorii Jim Collins si Jerry I. Porras au scris aceasta lucrare in urma cercetarilor pe care le-au facut in cadrul Universitatii Stanford timp de 6 ani.

Acestia au incercat sa determine cum au ajuns unele dintre ele companii de top si s-au diferentiat de restul.

Aceasta carte de business se focuseaza pe ceea ce inseamna sa ai o companie inovatoare.

Conform autorilor, companiile inovatoare sunt create de multi oameni care vin si pleaca, iar unii dintre ei sunt chiar niste liderii foarte talentati.

Cu toate acestea pierderea liderilor talentati nu duce la pierderea viziunii companiei.

11. A More Beautiful Question: The Power of Inquiry to Spark Breakthrough Ideas de Warren Berger

Autorul sustine ca pentru a primi un raspuns bune sunt cele care vin ca urmare a adresarii unei intrebari bune.

Este demonstrat faptul ca, cei mai creativi si de succes oameni sunt cei care stiu sa puna cele mai interesante intrebari.

Totusi, sa stii sa adresezi cele mai potrivite intrebari este o arta.

Totul incepe din copilarie, atunci cand din curiozitate copiii pun tot soiul de intrebari.

Insa, aceasta abilitate se pierde odata cu varsta.

Din pacate, nu am gasit aceasta carte in limba romana.

Totusi, o poti citi in limba engleza daca vrei sa afli de ce oamenii care stiu sa puna intrebari inteligente sunt care se bucura la final de cel mai mare succes.

12. Just Start: Take Action, Embrace Uncertainty, Create the Future de Leonard A. Schlesinger si Charles F. Kiefer

O carte plina de sfaturi de business care nu sustine ideea conform careia trebuie sa faci o cercetare riguroasa a pietei inainte sa lansezi o noua idee de afacere.

Autorii considera ca marea majoritate a ideilor de afaceri au luat nastere atunci cand nu existau canalele de comunicare din zilele noastre.

Ei mai sustin si ca antreprenorii sunt mult prea tematori in zilele noastre si ca multe idei de afaceri sfarsesc prin a fi doar pierderi de timp si bani.

Una din ipotezele lucrarii este aceea ca nu poti prezice viitorul asa ca trebuie sa actionezi rapid pentru a vedea cum evolueaza ideea ta.

Aici as putea spune ca sunt de acord doar pe jumatate cu ideea principala a acestei carti.

Asta pentru ca, eu una, sunt o persoana care priveste mereu lucrurile in perspectiva.

Insa perspectiva din care autorii privesc lucrurile, cu siguranta aceasta carte m-a pus pe ganduri, nu doar o data.

13. What If It Does Work Out?: How a Side Hustle Can Change Your Life de Susie Moore

Susie Moore a scris aceasta lucrare pentru a-i motiva pe cititorii sai sa ajunga acolo unde isi doresc.

Cu totii avem hobby-uri, insa, nu toti reusim sa le transformam intr-o sursa de venit.

Intrebarea de la care autoarea ne invita sa pornim este “Si daca reusesc?”, in loc sa pornim de la “Si daca nu reusesc?”.

O carte de afaceri care te va invata sa iti depasesti fricile si mai ales teama de esec atunci cand iti doresti sa incepi o afacere pe cont propriu si te lovesti de un proces anevoios.

14. The Slight Edge: Turning Simple Disciplines Into Massive Success and Happiness de Jeff Olson

Aceasta carte explica ca daca iti schimbi modul de a gandi si de a procesa informatia primita, poti sa-ti schimbi viata si iti poti indeplini visele.

Ideea acestei carti de afaceri este ca daca iti schimbi gandirea, iti poti schimba radical viata.

Ceea ce mi s-a parut deosebit la aceasta carte este modul cum pune in perspectiva actiunile pe care le facem zi de zi.

Practic un lucru semnificativ ( in rau sau in bine ) nu este cel care ni se intampla zi de zi, ci este cel care ni se intampla la un moment dat in timp, datorita cumulului tuturor actiunilor noastre trecute.

Sa-ti dau un exemplu: sa zicem ca mergi la un consult si doctorul iti spune ca esti obez si daca nu faci ceva rapid, viitorul tau este incert.

In situatia in care esti acum nu ai ajuns peste noapte, ci zi de zi cumparand mancare fast food, zi de zi ignorand sportul etc.

Si chiar daca aici si acum mi-ar placea sa iti fac un rezumat mai amplu al acestei carti deoarece mi-a placut tare mult, voi rezista tentatiei deoarece vreau sa o citesti si tu.

Din pacate, nu am putut gasi aceasta carte in limba romana, insa iti recomand sa o citesti chiar si in limba engleza.

15. Company of one de Paul Jarvis

Company of one este una dintre cele mai bune carti de business din toate timpurile si daca nu ti-ai propus sa o citesti pana acum, anul acesta trebuie musai sa o citesti.

In lucrarea sa, Paul Jarvis, un autor si un vestit antrepreor isi impartaseste filosofia pe care a folosit-o in cladirea unei afaceri profitabile si de succes.

Intr-o lume in care cei mai de succes oameni de afaceri ii sfatuiesc pe cei la inceput de drum sa aleaga un start-up pentru a atrage investitori, Jarvis spulbera acest mit si ii incurajeaza pe micii antreprenori, la inceput de drum, sa se focuseze mai degraba sa isi creasca singuri afacerea, pentru ca, acest tip de afacere, spune el, reprezinta o sursa sigura de reusita pe termen lung.

Un alt sfat important pe care Jarvis il da antreprenorilor este sa nu isi doreasca sa dezvolte o corporatie, ci mai degraba sa lucreze pentru ei, pentru compania lor cu un singur angajat.

O companie cu un singur angajat va aduce o satisfactie mult mai mare.
O carte pe care in cautarile mele nu am reusit sa o gasesc si tradusa in limba romana, insa, merita citita in limba engleza.


Start-up – cum alegi afacerea potrivita si iti asiguri succesul

16. Cum sa dai lovitura. Afla cum isi construiesc marii antreprenori afacerile si influenta si afla cum o poti face chiar tu de Gary Vaynerchuk

Gary Vaynerchuk, a reusit cu lucrarea sa Cum sa dai lovitura sa atinga locul 1 in topul bestsellerelor pe Amazon chiar inainte sa fie lansata.

O carte plina cu lectii, strategii, tactici si povesti din propria sa experienta ca antreprenor de succes si a altor zeci de oameni de succes din lumea intreaga.

O lucrare care iti va dezvalui sfaturi practice pentru a deveni un brand de renume pe retelele de socializare precum Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, platforme de podcasturi precum Spotify si Soundcloud sau Itunes si multe alte platforme extrem de folosite in intreaga lume.

Daca iti doresti sa dezvolti un brand care sa iti creasca afacerea, aceasta lucrare este pentru tine.

Si chiar daca nu te afli in aceasta situatie, trece cartea aceasta pe lista ta, pentru a afla cum poti creste pe plan profesional si cum te poti bucura de succes financiar.

Un lucru extrem de interesant pe care autorul il subliniaza in randurile cartii sale este acela ca in viata nu este important sa devii bogat, ci sa traiesti viata dupa propriile reguli si principii.

17. De la zero la unu. Note despre startupuri sau cum sa construiesti viitorul de Peter Theil

Aceasta carte de business studiaza in principal puterea inovatiei. Peter Thiel, fondatorul PayPal si primul investitor Facebook, descrie cum putem crea noi si noi lucruri.

O idee cu care sunt total de acord. Sa fim seriosi, nu am inventat inca totul!

In opinia lui Thiel, ne aflam intr-o stagnare tehnologica deoarece marea majoritate a oamenilor sunt uimiti de noi gadgeturi.

Nu mai exista inovatie si progres mai mare decat ceea ce ne poate arata un computer.

Cheia spre progres, din punctul de vedere al lui Thiel, o reprezinta modul de gandire.

Atunci cand faci un lucru pentru prima data, ai ajuns de la 0 la 1.
Ideea generala a lucrarii este ca generatia noua de antreprenori de succes va aduce in lumina noi si noi lucruri si idei, nu doar imbunatatiri produselor existente.

In cadrul cartii sale, Theil analizeaza cum poti invata sa devii un inovator intr-o lume lipsita de inovatie.

18. Captivat: Cum sa creezi produse care formeaza obisnuinte de Nir Eyal

In cartea sa Captivat: Cum sa creezi produse care formeaza obisnuinte, autorul Nir Eyal surprinde tendinta conform careia unele companii si antreprenori pot crea constant produse care pot captiva publicul din prima, in timp ce altii lanseaza produse pe care nu le observa nimeni.

Captivat este o lucrare care se concentreaza asupra procesului de 4 pasi pe care companiile il urmeaza atunci cand creeaza produse care se vand ca painea calda.

Companii precum Facebook, Twitter, Candy Crush au urmat acest proces cu succes si au reusit sa readuca publicul catre ele de fiecare data, fara sa investeasca in publicitate sume colosale.

19. Sange rau de John Carreyrou

O lucrare completa care acopera povestea unei companii pe care putini si-o amintesc, Theranos.

O companie care a promis sa revolutioneze industria medicala.

Folosind doar o mica cantitate de sange in cateva ore puteai avea o imagine completa asupra starii tale de sanatate.

Odata ce investitorii au auzit de aceasta modalitate revolutionara de a testa sangele, oameni din intreaga lume au investit in aceasta companie, facand din Theranos o companie de aproape 10 miliarde dolari.

Desi totul suna bine in teorie, in practica, metoda revolutionara nu a functionat niciodata.

O carte pe care ti-o recomand pentru a afla ce nu ar trebui sa faci ca proprietar al unei firme.

20. Principiile succesului de Jack Canfield si Janet Switzer

Aceasta carte clasica de afaceri iti aduce in atentie 64 de principii folosite de catre barbatii si femeile de succes cu care autorul a intrat in contact si pe care i-a intervievat.

Aceste persoane sunt de la celebritati, CEO, atleti de talie mondiala pana la oameni de succes necunoscuti.

Drumurile, experientele lor si principiile dupa care s-au ghidat pentru a ajunge in top, sunt explicate pas cu pas in aceasta carte de business, pentru a le putea implementa si tu in viata ta.

Aceasta carte te poate ajuta sa-ti schimbi gandirea pentru a reusi sa realizezi lucruri marete.

21. The Lean Startup de Eric Ries

In aceasta carte de afaceri, autorul si antreprenorul Eric Ries dezvaluie modalitatea sa de a incepe corect un startup.

Aceasta modalitate a reusit sa schimbe mentatitatile antreprenorilor.

Ideile lui Ries sunt bazate pe principiul de validare rapida a ideii inainte de a investi in aceasta.

Definitia sa de startup se adreseaza oricarui antreprenor, blogger, freelancer, companie etc, interesat sa dezvolte o idee de business pe termen lung.

The Lean Startup ofera antreprenorilor o modalitate de a-si valida ideile de business, a-si testa viziunile continuu pentru a se adapta inainte sa dea gres.

O lucrare care te invata cum sa fii un bun manager al startup-ului tau si cum sa folosesti unele dintre cele mai interesante instrumente online pentru a-ti accelera calea spre succes.

22. Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth de Gabriel Weinberg

Sa incepi o afacere, mai ales pentru prima data, poate fi ca rezolvarea unui puzzle, unul pe care nu reusesti sa il faci din prima.

Autorii povestesc din experienta lor, ce a insemnat dezvoltarea unor companii care vand milioane de dolari.

Astfel, alti antreprenori pot invata cum sa se focuseze pe nivelurile corecte de crestere care le vor dezvolta afacerile rapid.

Traction aduce in atentia cititorilor un argument controversat: succesul in afaceri nu inseamna doar sa vii cu cea mai buna idee, sa ai cea mai buna echipa sau sa aduni mai multi investitori decat competitia.

Succesul in afaceri este in directa legatura cu cat de rapid poti atrage noi clienti pentru produsele tale.

Traction este o lucrare care iti arata ca, atunci cand ai descoperit modalitatea principala prin care iti poti creste afacerea, orice alt pas este infinit mai usor.

Abia atunci poti angaja cea mai talentata echipa, stabili parteneriate profitabile si atrage noi si noi clienti spre tine.

Din pacate, nu am reusit sa gasesc cartea si in limba romana, insa, te asigur, merita din plin citita in limba engleza!

23. Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works de Ash Maurya

Running lean scrisa de autoarea si antreprenoarea Ash Maurya, este o alta carte care promoveaza ideea ca trebuie sa iti validezi ideea de business inainte sa te arunci cu capul inainte.

O lucrare care descrie modelul produsului de succes si ce trebuie sa oferi potentialilor tai clienti pentru a-i convinge sa creada in tine.

De asemenea, vei afla ca trebuie sa dai o foarte mare importanta feedback-ului pe care il primesti la inceput si ca de acesta depinde viitorul afacerii tale.

Asa ca nu mai sta pe ganduri, achizitioneaz-o chiar acum!

24. Small Business, Big Vision: Lessons on How to Dominate Your Market from Self-Made Entrepreneurs Who Did it Right de Adam Toren si Matthew Toren

Aceasta carte este potrivita in special antreprenorilor la inceput de drum care vor sa isi creasca afacerile, fara insa a investi foarte mult capital si fara a folosi tactici complicate de marketing.

Autorii acestei lucrari, cei doi frati, nu doar isi impartasesc experienta, ci aduc in atentia cititorilor multe alte povesti ale oamenilor de succes.

O carte care contine de la un plan de business de o pagina, pana la tactici eficiente de marketing in social media.

25. Startup Opportunities de Sean Wise

Startup Opportunities te invata ca atunci cand doresti sa iti dai demisia de la jobul tau de la 9 la 5 si sa iti incepi propria afacere, mai intai trebuie sa iti validezi ideea, sa ai deja un profit cu acea idee.

Odata validata, ideea ta este viabila, ai deja clienti multumiti, iar tu poti investi in continuare in dezvoltarea afacerii tale.

De ce sa faci asta? Pentru ca, atunci cand esti in faza implementarii unei idei, fie ea geniala, tot vei avea nevoie de un venit pentru a supravietui.

In realitate, putine idei de afaceri supravietuiesc pana la 5 ani.

Drept urmare, a renunta la un job care iti ofera stabilitate, pentru o idee de afaceri, poate fi un gest iresponsabil.

Iti recomand lucrarea de fata deoarece este un ghid interesant care te va invata sa iti evaluezi ideea de business, oferindu-ti sfaturi practice si realiste despre idei care ar putea fi de succes si de viitor.

26. Rich20Something: Ditch Your Average Job, Start an Epic Business, and Score the Life You Want de Daniel DiPiazza

In aceasta carte de afaceri Daniel Di Piazza isi expune povestea: cum a reusit sa evolueze, lasand in urma joburile de la 9 la 5 si cum si-a cladit o cariera din crearea unui blog pe o nisa de care era foarte pasionat.

Aceasta carte poate fi vazuta ca o harta care te va ajuta sa dobandesti aceleasi abilitati ca si autorul.

Vei gasi sfaturi despre cum sa-ti protejezi ideea de afacere pe care o ai de un eventual esec, cum sa-ti prioritizezi timpul limitat pe care il ai dupa terminarea jobului de zi cu zi si multe altele.

DiPiazza iti ofera stategii de promovare care te vor ajuta sa castigi bani, explicandu-ti cum a ajuns el de la 10 urmaritori la mai mult de 500.000.

Din pacate, nu am putut gasi aceasta carte in limba romana, insa iti recomand sa o citesti chiar si in limba engleza.

27. Fascinate: How to Make Your Brand Impossible to Resist de Sally Hogshead

Oh da, o lucrare scrisa de Sally Hogshead nu putea lipsi din aceasta lista.

Ador stilul ei si abilitatea de a-si pune amprenta in orice face, iar asta te va invata si pe tine daca alegi sa citesti aceasta lucrare: cum sa iesi in evidenta bazandu-te pe punctele tale forte.

Cateva dintre deciziile mele ca antreprenor au fost influentate de ideile de branding pe care le-am descoperit in aceasta lucrare, astfel ca ti-o recomand cu caldura.

28. Twist: How Fresh Perspectives Build Breakthrough Brands de Julie Cottineau

O lucrare excelenta despre branding si importanta acestuia scrisa de Julie Cottineau.

Motivul pentru care aceasta lucrare nu putea lipsi din lista mea este aplicabilitatea ei.

Vei regasi in cadrul lucrarii exercitii care te vor ajuta sa iesi din multime si sa te diferentiezi cu brandul tau.

Daca te simti depasit de situatie atunci cand vine vorba de branding, incearca sa implementezi strategiile descrise de Julie.

Din pacate, cartea nu a fost inca tradusa in limba romana, insa, o poti citi in limba engleza.


Carti de business cu informatii evergreen (valabile oricand)

29. Personal MBA. Stapaneste arta afacerilor de Josh Kaufman

Josh Kaufman, autor de bestsellere, nu este fanul masterelor din domeniul Administrarii Afacerilor din Statele Unite ale Americii, care de cele mai multe ori, costa pana la 140.000 dolari.

In cartea sa, autorul sustine ca studentilor le sunt oferite informatii tehnice irelevante, care nu le vor folosi la nimic daca vor dori sa reuseasca in domeniul afacerilor.

Kaufman considera ca in loc sa iti petreci ani de zile invatand teorie, pentru a primi o diploma de master, mai degraba folosesti acei ani pentru a castiga efectiv experienta in crearea si dezvoltarea unei afaceri.

Aceasta carte te va invata foarte multe lucruri interesante despre business fara sa te coste o avere precum un master in Administrarea Afacerilor.

30. The Ten-Day MBA: A Step-By-Step Guide to Mastering the Skills Taught in America’s Top Business School de Steven Silbiger

Cea mai mare majoritate a elevilor nu isi permit din punct de vedere financiar sa intre la un master de top precum cel de Administrarea Afacerilor, indiferent de cat de mult si-ar dori, sau cat de mult i-ar ajuta.

Lucrarea de fata iti expune esenta teoriilor care sunt predate in scolile de business de top din America.

Multi dintre cei care au citit aceasta carte spun ca este potrivita indiferent de nivelul de educatie, chiar daca se focuseaza pe ceea ce ai putea invata intr-un master de Administrarea Afacerilor.

O carte pe care din pacate, inca nu am reusit sa o gasesc si tradusa in limba romana.

31. The Social History of the Machine Gun de John Ellis

Publicata pentru prima data in anul 1975, pot spune despre lucrarea de fata ca este cea mai atipica din toata lista mea de carti de business.

Totusi, este important de mentionat deoarece te introduce in bataliile culturale pe care le intampinam si in zilele noastre intre tipurile diferite de conducere: cel militar si cel politic.

Autorul este recunoscut ca fiind unul dintre cei mai de pret istorici ai lumii si a scris 10 carti in care a imbinat cu succes psihologia, politica si abilitatea de a conduce.

O carte de business care demonstreaza ca ganditorii moderni se lovesc mereu de ideile celor conservatori, rezistenti.

32. The Culture Map Breaking trough the invisible boundaries of Global Business de Erin Meyer

Desi lumea afacerilor s-a dezvoltat la nivel global, culturile oamenilor din diverse parti ale globului sunt inca foarte diferite.

Exista in istorie nenumarate cazuri in care diferite afaceri internationale au mers extrem de prost in cadrul unui anumit stat deoarece companiile respective nu au depus suficient efort pentru a intelege cultura locala.

Chiar daca vrei sa incepi o afacere de tip freelancing si sa lucrezi de acasa, tot vei fi nevoit sa te adaptezi de multe ori altor culturi.

De cele mai multe ori, deoarece nu detineau informatii suficiente despre o cultura anume, multe afaceri au fost sortite esecului.

Aceasta este problema pe care Erin Meyer incearca sa o rezolve in cartea sa, pe care, din pacate, nu am reusit sa o gasesc si in limba romana.

33. The 22 Immutable Laws of Marketing de Al Ries

Autorul considera ca asa cum avem legi ale naturii, precum legea gravitatiei, si in marketing avem legi pe care trebuie sa le urmam daca vrem sa reusim sa ne cladim un brand de succes.

Astfel, a adunat in lucrarea sa 22 de astfel de legi printre care legea leadership-ului sau legea categoriei (daca nu poti fi cel mai bun intr-o categorie, atunci creeaza-ti o categorie in care poti fi cel mai bun) si legea mintii (este mai bine sa fii primul in mintea consumatorului tau, decat sa fii primul de pe piata).

O carte pe care am citit-o pe nerasuflate prin 2010, la inceputurile carierei mele online, si care mi-a placut mult.

Daca esti pasionat de marketing, aceasta carte ti se va potrivi ca o manusa, insa, din pacate, nu am reusit sa o gasesc in limba romana.

34. Intelligent Investor: The Classic Text on Value Investing de Benjamin Graham

O carte scrisa in anul 1949, si da, vei fi tentat sa zici ca este o carte clasica sau demodata, insa, te voi contrazice.

Desi o lucrare clasica, Intelligent Investor te invata cum poti investi cu cap in idei profitabile.

Limbajul lucrarii este unul clasic, insa, daca treci peste acest mic “impediment”, lucrarea de fata este recomandata oricarui antreprenor la inceput de drum.

35. Wealth of Nations de Adam Smith

Daca iti plac cartile care au schimbat lumea, aceasta este perfecta pentru tine.

Wealth of Nations include povestiri despre civilizatiile vestice dar si despre descoperiri care au schimbat lumea.

O carte ce imbina filosofia, istoria antica si domeniul afacerilor, recomandata tuturor celor care vor sa ramana in istorie.

36. Failing Forward: Turning Mistakes Into Stepping Stones for Success de John C. Maxwell

In aceasta carte, autorul John C. Maxwell se focuseaza pe diferenta dintre oamenii obsinuiti si oamenii de success.

Oamenii de succes s-au nascut norocosi iar ceilalti sunt sortiti esecului? O dezbatere interesanta pe acest subiect te asteapta in aceasta carte.

Una dintre problemele cu care oamenii se confrunta, conform autorului, este ca nu sunt pregatiti sa esueze.

O carte de afaceri care se afla pe lista mea de preferate deoarece sustine ca oamenii de succes, la fel ca oamenii obisnuiti, au parte de esecuri in viata lor.

Difereanta insa, este data de reactia lor in fata esecului.

Ei stiu sa accepte esecul si nu dau vina pe altii. Il vad ca pe un pas normal, din care pot trage invaturi importante.

Din pacate, nu am putut gasi aceasta carte in limba romana, insa iti recomand sa o citesti chiar si in limba engleza.


Managementul banilor

37. Excelenta in afaceri de Jim Collins

Una din cele mai bune carti de managementul afacerilor fara nici un fel de discutie.

Collins descrie cum pot companiile sa migreze de la companii bune, la cele mai bune sau cele mai de succes si motivul pentru care multe dintre ele nu reusesc sa faca aceasta tranzitie.

Un best-seller de succes, cu peste 4 milioane de copii vandute, surprinde factorii comuni intre cele mai de succes companii ale lumii, cum anume au reusit sa se sustina in top si mai ales cum au reusit sa se dezvolte in continuare.

Daca iti doresti sa ai propria afacere, sau ai deja o idee de business, aceasta carte este potrivita pentru tine.

38. Tata bogat, tata sarac de Robert Kiyosaki

tata bogat tata sarac robert t kiyosaki

O carte de business centrata in jurul sfaturilor financiare pe care insusi autorul o considera cea mai buna carte de business pe care a scris-o vreodata.

Multi cititori considera ca aceasta lucrare le-a revolutionat modul de gandire si ca si-ar fi dorit sa o citeasca atunci cand aveau 20 ani.

Eu consider ca este foarte importanta si baza de cunostinte financiare pe care o ai atunci cand incepi sa citesti Tata bogat, tata sarac, pentru a putea intelege lucrurile cu o mai mare claritate.

O lectura usoara si placuta. Am citit aceasta carte in anii de facultate si inca o am in biblioteca mea la loc de cinste. Autorul in cadrul lucrarii sale te invata cum sa faci ca banii sa lucreze pentru tine, in loc sa lucrezi tu pentru bani.

De asemenea, adauga si ca nu ar trebui sa investesti in lucruri materiale.

Mesajul principal al acestei carti fiind acela ca daca iti doresti sa devii un om bogat, ar trebui sa investesti in lucruri ce ti-ar putea genera mai apoi profit.

39. Banii – Stapaneste jocul. 7 pasi simpli spre libertate financiara de Anthony Robbins

Tony Robbins, un autor recunoscut international datorita discursurilor sale motivationale, workshop-urilor transformationale si a cursurilor sale.

Mai mult de 4 milioane de oameni au luat parte la eveimentele sale in ultimii ani.
Robbins considera ca succesul in business se afla in stransa legatura cu psihologia si nu cu abilitatile sau experienta.

Anthony Robbins este fara doar si poate autorul de dezvoltare personala care a avut cel mai mare impact asupra mea, asupra modului cum privesc lucrurile si cum aleg sa imi traiesc viata.

Autorul spune ca “succesul in afaceri este reprezentat de 80% psihic si 20% mecanic” si marea majoritate a oamenilor nu sunt construiti pentru a crea o afacere.

Banii – Stapaneste jocul atrage atentia asupra modului in care ne putem imbunatati vietile cu ajutorul unui management mai bun al banilor.

Pentru aceasta lucrare, Robbins a intervievat 50 experti in domeniul financiar si a adaugat experienta sa pentru lucrarea de fata care contine 7 pasi pentru libertatea financiara.

Recenziile acestei carti sunt mixte, cei mai multi cititori spun ca nu au reusit sa treaca de pagina 50 a cartii, insa, cei care au reusit sa treaca de acest prag, adora cartea si mesajul acesteia.

40. The Total Money Makeover: Classic Edition: A Proven Plan for Financial Fitness de Dave Ramsey.

O carte de business care te va invata cum sa iti asiguri siguranta financiara.

In plus, vei afla cum sa iti cheltui chibzuit banii si cum sa eviti cele mai cunoscute mituri despre bani.

Dave Ramsey te va conduce prin cei mai simpli pasi in a-ti controla mai eficient banii prezentandu-ti apoi cazuri ale oamenilor care i-au urmat sfaturile si au ajuns la siguranta financiara.

Ceea ce imi place la aceasta carte este modul cum abordeaza Dave Ramsey modul cum poti scapa de datorii si metoda bulgarelui de zapada, pe care el o aduce in atentia cititorilor sa.

41. Retire Inspired: It’s Not an Age, It’s a Financial Number de Chris Hogan

Atunci cand esti tanar, nu te gandesti neaparat la varsta pensionarii deoarece o consideri ca fiind prea indepartata.
Insa, este recomandat sa te gandesti la ce vei face la varsta pensionarii.

Iar autorul acestei carti de business, Chris Hogan iti explica exact ce trebuie sa faci atunci cand incepi de tanar.

Chris propune sa privesti varsta pensionarii dintr-o noua perspectiva, in loc sa privesti varsta pensionarii ca fiind momentul in care te opresti din a lucra, ai putea sa te bucuri de banii pe care i-ai pus deoparte de-a lungul vietii.

In aceasta carte de business vei afla si ce trebuie sa faci dupa ce ai terminat de platit casa, ti-ai creat un plan financiar si ti-ai asigurat deja perioada de pensionare.

Recomand aceasta carte si daca vrei sa continui atunci cand ai ajuns la pensie sa muncesti pentru a ramane activ.

Si in cazul in care te intrebi de ce am citit aceasta carte, cand inca mai am ceva timp pana sa iau in considerare ideea “pensionarii”…

Imi place sa gandesc mereu lucrurile in perspectiva si sa ma pregatesc de acum pentru vremea pensionarii, pentru a avea atunci cand voi decide ca este momentul, toate resursele de care am nevoie pentru a ma bucura in continuare din plin, de viata.

42. 80/20 Sales and Marketing de Perry Marshall

Aceasta carte de business sustine ideea conform careia poti salva 80% din efort concentrandu-te pe 20% din piata ta.

O carte plina de exemple sugestive despre cum poti pune principiul 80/20 in practica, cum iti poti creste vanzarile si cum sa te diferentiezi de concurenti.

O carte care se axeaza pe legea puterii si cum te poate ajuta aceasta sa iti cresti vanzarile, micsorand totodata timpul petrecut incercand sa vinzi clientilor care nu vor cumpara produsul tau oricum.

Pe mine una, 80/20 Sales And Marketing m-a ajutat enorm aplicarea acestui principiu in tot ce am facut in materie de business si nu numai.

43. The $100 Startup de Chris Guillebeau

Sa iti creezi o afacere care sa aiba la baza modul de viata pe care iti doresti sa-l ai nu este imposibil.

( Este fix ceea ce fac eu in acest moment. Am ales tipurile de afaceri pe care le am avand fix acest mod de gandire la baza. )

Autorul spune ca nu ai nevoie decat de 100 dolari pentru a crea un startup de succes.

O lucrare care te incurajeaza sa pui chiar acum in aplicare ideea aceea mareata pe care o tii doar pentru tine si sa lasi jobul plictisitor de la 9 la 5.

O carte pe care nu am gasit-o din pacate decat in limba engleza, dar sper sa fii suficient de motivat sa o citesti si asa.

44. When Genius Failed: The Rise and Fall of Long-Term Capital Management de Roger Lowenstein

O carte plina de interviuri luate oamenilor de succes, principiilor pe care acestia se bazeaza atunci cand incep o afacere, cum investesc si cat investesc in afacerile lor.

Practic, cei mai de succes oameni de afaceri ai lumii explica cum au pornit de la un miliard de dolari si au ajuns la 4,5 miliarde de dolari in 5 ani, apoi i-au pierdut in cateva luni si au luat-o de la capat.

Daca vrei sa intri in mintea geniilor planetei, aceasta carte este pentru tine

Invata din greselile lor pentru a nu le repeta si tu.

Din pacate, nu am gasit cartea in limba romana, insa, iti recomand sa o citesti in limba engleza.

45. Secrets of Six-Figure Women: Surprising Strategies to Up Your Earnings and Change Your Life de Barbara Stanny

Am citit pentru prima data aceasta carte la inceputul carierei mele antreprenoriale cand ideea unui salariu cu 6 cifre mi se parea atat de greu de atins.

In paginile cartii, autoarea arata lucrurile pe care antreprenorii de top le au in comun.

Daca ai nevoie de un imbold sa muncesti cu mai mult spor la ceea ce iti doresti sa realizezi sau sa devii mai productiv, aceasta carte iti va da exact doza de motivatie de care ai nevoie.

Din pacate, nu am gasit cartea tradusa in limba romana, insa, sper ca asta sa nu te opreasca, si sa o citesti in limba engleza.

46. Worth It: Your Life, Your Money, Your Terms de Amanda Steinberg

Amanda Steinberg isi impartaseste povestea cititorilor sai in intr-un mod concis si distractiv, in acelasi timp.

Asa ca, daca simti ca te-ai chinuit destul de mult in ultima perioada pentru a castiga banii pe care ti-I doresti, aceasta carte este pentru tine.

Vei invata cum sa investesti pentru a te bucura de profit pe termen lung si cum sa te axezi pe obiectivele proprii.

Din pacate, nu am reusit sa gasesc aceasta lucrare in limba romana, insa, te invit cu drag sa o citesti si in engleza.


Marketing si dezvoltarea afacerii

47. Ce e dificil la lucrurile dificile de Ben Horowitz

O intrebare care te pune pe ganduri, nu-i asa? Un titlu istet, care trezeste curiozitatea si te face sa vrei sa stii mai mult.

Autorul este co-fondator si partener al companiei Andreessen Horowitz iar timp de multi ani el a scris doar pe blogul personal diferie articole in care dadea sfaturi despre punerea bazei unei afaceri.

In cartea Ce e dificil la lucrurile dificile, Horowitz isi spune povestea si impartaseste cititorilor modul cum a reusit sa depaseasca greutatile din viata sa de antreprenor.

Horowitz analizeaza problemele cu care liderii se confrunta in fiecare zi si include sfaturi pentru a depasi aceste probleme.

Nu lipsesc nici subiecte precum inceperea unei afaceri impreuna cu prietenii, concedierea acelor prieteni cand lucrurile nu merg conform planului, infruntarea competitorilor si multe altele.

In cazul in care nu te-ai convins deja ca lucrarea de fata nu este o carte tipica de business, trebuie sa afli ca autorul a inclus si versurile sale preferate din diferite melodii rap pentru a-si diferentia si mai mult cartea de restul cartilor de afaceri existente pe piata.

48. Vaca mov. Transforma-ti afacerea prin idei remarcabile de Seth Godin

Poate te intrebi deja de ce a ales autorul acest nume pentru cartea sa, de unde i-a venit ideea de “vaca mov”?

Practic, este vorba de o metafora pentru ceva fenomenal, de necrezut.

Godin considera ca marea majoritate a oamenilor pot vedea doar vaci albe, sau negre si maro, adica, doar tipurile normale carora nu le dam importanta.

Pe de alta parte, daca tu reusesti sa vezi o vaca mov intr-o multime de vaci albe, te vei opri sa o observi mai bine.

Oricine ar vedea o vaca mov, nu ar putea-o uita.

Godin considera ca este important sa cream o vaca mov in orice facem pentru a avea o afacere pe care clientii sa o remarce instant.

Daca te afli in procesul crearii unui produs sau poate pui bazele unei noi afaceri, sau… consideri ca a venit momentul sa iti regandesti modul cum iti desfasori activitatea in afacerea ta, aceasta carte te va ajuta sa te faci remarcat cat ai clipi.

Am citit si alte carti si chiar am urmarit cursuri create de Seth Godin si imi place cu adevarat modul sau de gandire.

Si te asigur ca, daca vrei sa pornesti o afacere la nivel mic, pentru a putea sa te “bati” cu marile branduri de pe piata, singurul mod de a face asta este sa sa fii “altfel”.

Si pentru asta, poti invata o gramada de lucruri utile precum si modul de gandire pe care trebuie sa il ai pentru a lua deciziile potrivite, de la Seth Godin.

49. Hopul. O carticica din care inveti cand sa renunti (si cand sa perseverezi) de Seth Godin

O carte scurta dar cuprinzatoare.

Daca te confrunti cu incercari in drumul tau antreprenorial, citeste acum aceasta carte!
Este exact ca acel prieten care iti spune mereu ‘’Stiu ca poti!’’.

O carte ce trebuie citita la inceputul carierei de antreprenor pentru a intelege care sunt diferentele intre oamenii de succes si cei care doar incearca dar nu se bucura de prea mari rezultate.

50. Drive. Ce anume ne motiveaza cu adevarat de Daniel Pink

O carte de business care imbina sfaturile motivationale cu sfaturile pentru cei care detin o afacere.

Autorul ofera sfaturi pentru a recompensa angajatii care lucreaza din rasputeri si ofera trucuri pentru a-i motiva pe cei care nu isi dau interesul la locul de munca.

Pentru a motiva angajatii ai nevoie de: autonomie, maiestrie si un obiectiv.

Daca le poti atinge pe cele 3, ca antreprenor poti sa iei o pauza oricand, de la afacerea ta, fara sa iti faci griji ca, cat timp esti plecat, intreaga ta firma se duce in jos, iar aceasta carte te poate ajuta sa faci asta.

51. Psihologia persuasiunii – totul despre influentare. Amplifica-ti puterea de convingere si invata sa te aperi de manipulare de Robert Cialdini

Carte de marketing

O carte clasica de afaceri pentru cei care doresc sa isi imbunatateasca abilitatile de marketing.

Dr. Robert Cialdini a publicat aceasta carte pentru prima data in anul 1984, insa, are exact aceeasi aplicabilitate si in zilele noastre.

Cialdini discuta in cartea sa despre psihologia persuasiunii si despre cum poti influenta modul cum oamenii reactioneaza la oferta ta, pentru a-i aduce mai aproape de decizia cumpararii.

Exista 6 principii universale pe care Cialdini le considera sfinte atunci cand cineva isi doreste sa devina o persoana persuasiva: empatia, devotamentul si consistenta, autoritatea, validarea sociala, deficitul pe piata si abilitatea de a te face placut.

Autorul te invata cum sa folosesti aceste principii si sa observi atunci cand altii incearca sa aplice aceste principii in cazul tau.

Cartea este plina de exemple utile si usor de inteles. Am citit-o prima oara acum aproximativ 8 ani si mi-a placut deosebit de mult.

Si tin de multe ori seama, in materialele de marketing pe care le creez pentru promovarea propriilor produse si servicii dar si pentru promovarea produselor si serviciilor clientilor mei, de principiile predate in aceasta carte.

Este o carte care trebuie neaparat sa se afle pe lista ta de lectura.

52. Strategia oceanului albastru de W. Chan Kim, Renée Mauborgne

In loc sa investesti timp si bani pentru a-ti invinge competitia, ai putea sa incerci ceva diferit.

In felul acesta poti reusi mai usor sa atragi clientii in afacerea ta.

Autorul considera ca succesul pe termen lung nu vine din confruntarile directe cu competitorii ci din crearea “oceanului albastru”, cu alte cuvinte sa identifici noi subnise si sa pui monopol asupra lor.

O carte care te va invata sa constientizezi segmentele de piata pe care competitorii tai le ignora, si sa te pozitionezi in cadrul lor intr-un asemenea fel incat sa faci concurentii tai sa para irelevanti, in mintea clientilor tai, in comparatie cu tine.

Este o carte care a creat o miscare, as putea spune, o carte care a deschis ochii multor antreprenori si pe care daca nu ai citit-o ar fi cazul sa pui mana si sa ti-o comanzi chiar acum.

53. Lean In: Women, Work, and the Will to Lead de Sheryl Sandberg

Un best-seller international, clasat pe prima pozitie in vanzari, scris de Sheryl Sandberg, director executiv la Facebook, cu o experienta de decenii in pozitii de conducere.

O femeie de succes, care a a stiut sa mentina un echilibru perfect intre cariera si viata personala.

O carte care te invata cum sa iti gasesti un mentor la locul de munca, cum poti deveni un lider bun al companiei si nu in ultimul rand, cum sa creezi un parteneriat intre cariera si viata de familie.

O feminista convinsa, Sheryl Sandberg explica in cartea sa cum ar trebui sa arate egalitatea la locul de munca intre femei si barbati.

Nici umorul nu lipseste dintre randurile cartii Lean In.

Umorul fin se imbina perfect cu sfaturile practice pe care autoarea le impartaseste in randurile cartii.

Autoarea a lucrat pentru precum Facebook sau Google. In cartea sa, Sheryl Sandberg a atins, printre altele si un subiect sensibil , si anume: cum ar trebui tratate femeile la locul de munca.

O carte care te va face sa te simti mai puternic si de neoprit, pregatit sa infrunti orice obstacol la locul de munca si in viata.

Din pacate, nu am gasit aceasta lucrare in limba romana, insa, ti-o recomand sa o citesti chiar si in limba engleza.

54. So Good They Can’t Ignore You de Cal Newport

Oh, da, o lucrare despre care pot spune cu mana pe inima ca o recomand din tot sufletul.

Ea merge pe ideea ca sfatul “urmeaza-ti pasiunea” este unul dintre cele mai neinspirate sfaturi.

In plus, daca decizi sa incepi o afacere in jurul pasiunii tale si dai gres, poti ajunge la depresie sau anxietate.
Newport considera ca iti poti descoperi adevarata pasiune abia dupa ce ai investit suficient timp invatand, citind si dezvoltandu-te.

Abia atunci poti determina ce talente detii si care poate fi cariera ta.

Daca te afli inca in situatia in care nu stii la ce te pricepi, sau care este pasiunea ta, aceasta carte este ideala pentru tine.

Din pacate, nu poate fi gasita in limba romana, insa, daca te-am facut suficient de curios, citeste-o si in limba engleza.

55. What I Wish I Knew When I Was 20 de Tina Seelig

Cu cat inaintezi in varsta, cu atat vei stii mai multe lucruri.

Cartea de fata aduce in atentia cititorilor o idee indrazneata conform careia, abia la varsta de 20 ani incepi sa faci schimbari majore in viata ta.

Cei mai multi dintre noi plecam din casa parinteasca si intram intr-o lume care poate veni la pachet cu multe incercari de tot felul.
Tina Seelig impartaseste cititorilor sai, in paginile cartii, povesti interesante si sfaturi practice de viata.

Una din cartile pe care ti le recomand sa le citesti chiar daca nu sunt traduse in limba romana.

56. Barefoot Executive: The Ultimate Guide for Being Your Own Boss and Achieving Financial Freedom de Carrie Wilkerson

O carte care explica antreprenorilor la inceput de drum cum sa planifice, sa inceapa si sa dezvolte o afacere mica.
Si este, mai presus de toate… o carte care te va motiva sa iti urmezi visele.
O lucrare plina de sfaturi de business care te va invata sa iti valorifici fiecare abilitate pe care o detii, la maximum.
Din pacate, aceasta carte nu este inca tradusa in limba romana, insa, te incurajez sa o citesti si in limba engleza.

57. Lucky Or Smart?: Fifty Pages for the First-Time Entrepreneur de Bo Peabody

O carte destul de subtire de business, de doar 78 pagini pe care o poti citi intr-o singura seara.

Autorul isi prezinta experienta ca antreprenor si de fondator a 5 companii in diferite industrii.

El se intreaba daca a fost doar norocos sau chiar inteligent pentru ca a reusit sa devina un om de afaceri de succes.

In realitate insa, este vorba de mult mai mult decat inteligenta sau noroc.

O idee interesanta pe care o vei gasi in carte este aceea ca, de cele mai multe ori studentii cu note mai mici sunt cei care reusesc sa puna bazele unei afaceri de succes si cei cu note mari ajung sa lucreaze pentru ei.

Din pacate, cartea este de negasit in limba romana, insa, o poti citi in engleza pentru a afla un punct de vedere foarte interesant al unui autor si antreprenor de succes.

58. Rework de Jason Fried, David Heinemeier Hansson

Autorii Jason Fried si David Heinemeier Hansson, fondatorii unei companii de succes, Basecamp 3, au inclus in cartea lor Rework tacticile care i-au ajutat sa conduca o afacere de milioane de dolari.

O carte foarte diferita de cartile de business clasice, insa, extrem de folositoare oricarei persoane se afla la inceput de drum.

Din pacate, nu am reusit sa gasesc aceasta carte in limba romana, insa, ti-o recomand sa o citesti cu tot dragul daca vrei sa afli de la doi antreprenori de succes cum sa actionezi si sa gandesti atunci cand esti la inceput cu afacerea ta.

59. Ignore Everybody: And 39 Other Keys to Creativity de Hugh MacLeod

Ideea acestei carti i-a venit lui Hugh MacLeod atunci cand desena pe spatele cartilor de vizita in timp ce statea la bar.

Acesta a trecut de la acest tip de desene, la blog, iar apoi la scrierea acestei carti.

In cadrul cartii sale isi impartaseste cunostintele cu privire la modul cum oamenii pot sa-si dezvolte creativitatea.

Aceasta este una dintre acele carti de afaceri care polarizeaza cititorii.

Daca esti adeptul cartilor clasice, nu ti-as recomanda aceasta carte deoarece vei gasi un limbal non-academic.

Eu am citit aceasta carte in limba engleza deoarece nu exista inca tradusa in limba romana, asa ca, daca doresti sa o citesti in engleza, ti-o recomand cu drag.

60. Reinvent Yourself de James Altucher

In aceasta carte, autorul si antreprenorul James Altucher ne prezinta cateva dintre succesele lui, numeroasele esecuri si cum a reusit sa se reinventeze de nenumarate ori pentru a face fata schimbarilor dureroase ce au survenit de-a lungul anilor.

Daca te afli intr-un moment in care simti ca afacerea ta are nevoie sa isi schimbe directia sau doar vrei sa incerci ceva nou, aceasta carte de afaceri iti va fi de foarte mare ajutor.

Vei invata procesul pe care Altucher il foloseste de fiecare data cand vrea sa se reinventeze.

Autorul descrie strategii specifice, demonteaza mituri, impartaseste povestiri personale si iti da instumentele de blogging de care ai nevoie pentru a-ti perfectiona abilitatile de reinventare.

Din pacate, nu am gasit aceasta carte in limba romana, dar iti recomand sa o citesti chiar si in limba engleza.

61. The Power of KM: Harnessing the Extraordinary Value of Knowledge Management de Brent N. Hunter

Tu ai cunostinte de management?

Aceasta carte de business iti explica bazele managementului.

Ea este scrisa pentru incepatori si se adreseaza in mod special managerilor care pot lua aceste idei si le pot pune in practica in organizatia lor pentru a imbunatati procesele interne.

Ce este important de retinut din aceasta carte, este ca: cunoasterea inseamna putere.

Prin urmare, cunostintele de management iti vor fi utile daca esti antreprenor sau daca ai o pozitie de conducere, in firma unde lucrezi.

Din pacate, nu am putut gasi aceasta carte in limba romana, insa iti recomand sa o citesti chiar si in limba engleza.

62. The Promise of a Pencil: How an Ordinary Person Can Create Extraordinary Change de Adam Braun

Aceasta lucrare il are in prim plan pe Adam Braun care si-a propus sa schimbe ceva in lume.

De-a lungul povestii, el impartaseste toti pasii pe care i-a facut pentru a-si transforma ambitiile in realitate.

O lectura, o aventura pentru antreprenorii care doresc ca afacerea lor sa aiba un impact pozitiv in lume.

Aceasta carte se afla pe lista cartilor mele preferate de business deoarece Adam dezvaluie si 30 de sloganuri puternice care te vor inspira sa iti doresti sa faci mai mult decat sa-ti atingi visele financiare.

De asemenea, te ajuta sa-ti amintesti ca succesul vine la pachet cu responsabiltatea de a-i ajuta si pe altii.

Din pacate, nu am putut gasi aceasta carte in limba romana, insa iti recomand sa o citesti chiar si in limba engleza.

63. The Pumpkin Plan: A Simple Strategy to Grow a Remarkable Business in Any Field de Mike Michalowicz

Daca ar fi sa aleg o singura carte pe care sa o recomand unui om de afaceri, ar fi cu siguranta aceasta.

Am citit-o vara trecuta pe nerasuflate, in timp ce ma aflam in concediu.

Mi-am luat o tona de notite si imediat ce am revenit “in campul muncii” le-am pus cu nerabdare in practica.

Iar rezultatele pozitive nu s-au lasat asteptate… la finalul anului trecut am reusit sa imi ating obiectivul financiar pe care il stabilisem pentru afacerea mea.

Autorul a creat si dezvoltat mai multe firme, deci nu vorbeste doar teorie.

De altfel, am mai citit alte 3 carti ale acestui autor, tot vara trecuta, pentru ca imi place foarte mult modul cum abordeaza problema si felul in care explica anumite notiuni.

Si nu, aceasta carte nu are nimic de-a face cu dovlecii. E mai mult un soi de povestioara care are o morala la final.
Insa mai multe nu-ti spun, pentru ca nu vreau sa-ti stric curiozitatea de a o citi.

Iti recomand cu drag sa citesti aceasta carte mai ales daca ai deja o afacere si vrei sa afli cum sa o duci la urmatorul nivel, mai rapid si cu un efort mai mic.

Din pacate, nu este inca tradusa in limba romana, insa, merita citita in limba engleza.


Managementul timpului si cresterea productivitatii

64. Maiestrie de Rupert Greene

Desi la prima citire nu mi s-a parut o carte de business, ci mai degraba una filosofica, a reusit sa imi influenteze modul de gandire radical, in special ideea ca un task odata terminat este ca si uitat.

Autorul sustine ca lucrurile cele mai importante si care ne aduc cea mai mare implinire sunt cele pe care le experimentam pe parcursul drumului nostru, nu atunci cand ajungem la linia de finish.

Ti-am trezit curiozitatea? Citeste-o! Merita din plin!

65. Esentialismul. Disciplina de a urmari mai putin de Greg McKeown

De multe ori ne putem gasi in situatia in care suntem depasiti de o data limita, stresul creat de un proiect important, mai ales atunci cand avem un sef care “ne sufla in ceafa”.

De multe ori pierdem mai mult timp completand lista de lucruri pe care trebuie sa le facem decat sa facem acele lucruri.

Aceasta situatie apare de cele mai multe ori la lucru atunci cand apar persoane care te roaga sa ii mai ajuti “doar cu un singur lucru”.

Nu vrei sa pari ca nu tii cu echipa, astfel ca mai adaugi un lucru pe lista ta.

Autorul in lucrarea sa explica de ce acest mod de a trai nu este sanatos si sustenabil.

De asemenea, te invata cum sa iti prioritizezi task-urile si sa te focusezi pe un singur lucru, nu pe mai multe in acelasi timp.

Practic, vei invata cum sa termini doar lucrurile care trebuie facute si sa nu mai pierzi timpul cu actiunile neproductive, asa ca asigura-te ca aceasta carte nu lipseste din biblioteca ta!

66. Cele 4 discipline ale executiei de Chris McChesney, Jim Huling, Sean Covey

O carte de business scrisa de membrii companiei de training pentru organizare si management al timpului, Franklin Covey.

O lucrare care discuta despre cele 4 discipline ale executiei pe care autorii le privesc ca fiind reguli de traducere a strategiei in actiune.

Cele 4 discipline ale executiei sunt: atentia, influenta, angajamentul si responsabilitatea.

Autorii prezinta modalitati prin care poti implementa aceste discipline in afacerea ta, asa ca merita din plin sa o citesti!

67. 4 ore – Saptamana de lucru. Evadeaza de la rutina 9-17 si alatura-te Noilor Oameni Bogati de Timothy Ferriss

Desi multi oameni de succes sustin ca nu iti vei aduce afacerea printre cele mai cunoscute decat lucrand extrem de mult, Timothy vine cu o idee complet diferita.

El este adeptul concediului si a gasirii oamenilor care sa lucreze in locul tau in timp ce tu te relaxezi undeva departe cu un mojto in mana.

Saptamana de lucru de 4 ore este idealul pe care multi oameni doresc sa il atinga, o lucrare care descrie visul oricarui om modern.

Desi exista pareri controversate despre aceasta carte, multe dintre ele negative, consider ca este plina de sfaturi utile daca doresti sa iti incepi propria afacere.

68. Cele 7 deprinderi ale persoanelor eficace de Stephen Covey

Daca iti doresti o afacere infloritoare si un birou imens, nu poti ajunge la acest statut decat avand anumite obiceiuri.

Asa cum probabil stii, o afacere nu presupune doar sa dai ordine si sa numeri banii, ci implica mult mai multa munca.
Cum ajungi un om de afaceri de succes? Ai ghicit – prin multa munca.

Aceasta este prima carte pe care va trebui sa o citesti daca vrei sa inlocuiesti obiceiurile nesanatoase pe care le ai acum, cu unele sanatoase, care sa te aduca mai aproape de realizarea obiectivului tau.

69. Metoda GTD. Arta productivitatii fara stress de David Allen

Metoda GTD (getting things done) este o carte de business care are la baza principii pentru cresterea productivitatii.

Insa, pot fi regasite sfaturi de business valoroase care te vor ajuta sa iei decizii intelepte si sa iti duci afacerea pe culmile succesului.

Cartea te invata cum sa iti cresti productivitatea pentru a termina cat mai multe lucruri intr-un timp cat mai scurt, fara sa pui stres si presiune pe tine si pe cei din echipa ta.

70. Anul de 12 saptamani de Brian Moran si Michael Lennington

Anul de 12 saptamani are o abodare interesanta despre cum sa-ti faci un plan.

Aceasta carte de afaceri iti sugereaza ca programul tau anual de lucru sa aiba 12 saptamani si nu 12 luni asa cum suntem cu totii obisnuiti.

Argumentul ar fi ca daca te gandesti la calendarul traditional, ai perioade de varf si perioade de criza.

Cu un ciclu de doar 12 saptamani nu vor fi perioade slabe si poti ramane focusat, bucurandu-te la sfarsit de succes.

Brian Moran este un om foarte istet si eu am invatat multe de la el ( nu doar citindu-i cartile ci si urmarindu-i cursurile online lansate).

Aceasta carte de business se afla printre preferatele mele deoarece are un concept aparent simplu, dar extrem de eficient.

Ti-o recomand daca esti un antreprenor caruia nu ii este frica de nou.

71. Deep Work. Concentrarea ca superputere intr-o lume a perturbarilor de Cal Newport

Un bestseller de succes, o carte de business care aduce in lumina publicului una din abilitatile cele mai importante din lume si anume puterea de concentrare.

Autorul explica importanta de a te putea concentra pentru a fi mult mai eficient si a da rezultate mai bune intr-un timp mai scurt.

Daca simti ca iti este greu sa te concentrezi asupra unui singur task fara sa fii perturbat, atunci aceasta lucrare este perfecta pentru tine.

Autorul sustine ca atunci cand nu ne lasam distrasi de alte activitati care nu ne aduc vreun beneficiu, pierdem nu doar timp pretios ci si oportunitati.

Principiile pe care le vei regasi in carte te vor ajuta sa inveti sa te concentrezi si sa elimini orice te-ar putea distrage de la scopul tau final.

72. Outliers: The Story of Succes de Malcolm Gladwell

Una din cartile care m-a inspirat cel mai mult in viata de antreprenor, pe care o recitesc cu placere an de an.

Outliers, o cercetare care a dus la formularea regulei de 10.000 ore pentru a atinge nivelul de maiestru in orice domeniu.

Prin aceasta lucrare, autorul raspunde la o intrebare atat de populara de pe buzele tuturor, mai precis:

“Ce anume ii diferentiaza pe cei care au ajuns sa se bucure de succes de ceilalti?”

Gladwell considera ca oamenii nu acorda suficienta atentie antreprenorilor de top, vietii acestora, familiilor lor, generatiilor si experientelor lor.

Autorul, in cercetarea sa, a cautat oameni de succes pe care i-a grupat mai apoi dupa nivelul profesional si succesul personal.

El sustine ca succesul este interconectat cu oportunitatile si timpul pe care oamenii il petrec perfectionandu-se, invatand.

In acest sens, autorul sustine ca oamenii nu devin experti in ceea ce fac deoarece le-ar lua mult prea mult timp si rabdare pentru a-si perfectiona cunostintele.

Din pacate, lucrarea nu poate fi gasita si tradusa in limba romana, insa, ti-o recomand cu mare drag in limba engleza daca esti in cautarea motivatiei de a incepe chiar acum o afacere.

73. Tools of titans de Tim Ferriss

Tim Ferris si-a facut un scop din a impartasi cu publicul sau cele mai importante lectii invatate de la cei mai de succes oameni pe care i-a intalnit in viata.

Tools of titans, o carte de aproximativ 650 pagini, plina de tactici, sfaturi si obiceiuri pe care autorul le-a adunat in cadrul a celor peste 200 interviuri luate celor mai importanti oameni din mediul afacerilor, cel academic, din armata, sport, etc.

O carte care cuprinde cele mai bune sfaturi de business, trucuri pentru cresterea productivitatii, lectii de viata si multe alte lucruri interesante venite de la personalitati precum Tony Robbins, Derek Sivens, Daymond John si multi altii.

O carte ce merita citita de orice antreprenor la inceput de drum care vrea sa investeasca in el si in a se perfectiona in acest nou drum.

Din pacate, aceasta carte a fost de negasit in limba romana, insa, te invit sa o citesti cu drag in limba engleza.

74. The Effective Executive: The Definitive Guide to Getting the Right Things Done de Peter Drucker

Nu am gasit din pacate aceasta carte in limba romana, insa, daca iti face placere sa citesti si in limba engleza, trebuie sa stii ca aceasta lucrare, desi nu se afla printre cele mai noi publicate, contine idei 100% aplicabile si in zilele noastre.

Autorul spune ca nu totul se invarte in jurul rolului de director executiv intr-o companie mare, insa, traseaza si anumite limite intre tipurile de activitati pe care ar trebui sa le faci daca ai o afacere si vrei sa te bucuri de succes.

The Effective Executive este o carte clasica, o perspectiva fresh, povesti interesante, recomandata mai ales atunci cand simti ca nu ai inspiratia necesara sa iti duci la bun sfarsit proiectele incepute sau ceva, nu stii ce, te blocheaza.

75. The War of Art: Break Through the Blocks and Win Your Inner Creative Battles de Steven Pressfield

Wow, una dintre cele mai profunde carti de business pe care eu le-am citit.

Daca ti se intampla de multe ori sa nu reusesti sa te concentrezi asupra unui singur lucru, e timpul sa realizezi ca productivitatea ta si mai ales succesul afacerii tale vor avea de suferit cel mai mult.

O lucrare relativ scurta si usor de citit care te va motiva sa lucrezi la proiectele lasate balta acum ceva timp…

Din pacate, nu am gasit aceasta carte si in limba romana, insa, sper ca asta nu te va opri sa o citesti in limba engleza.

76. Scrum The Art of Doing Twice the Work in Half the Time de Jeff Sutherland

Daca vrei sa reusesti sa termini mult mai multe lucruri pana la final de zi si sa estimezi mult mai bine timpul de care ai nevoie pentru a termina un task, aceasta lucrare este pentru tine.

O carte care face referire la procesul de lucru implementat de companiile care creeaza programe de software, insa care se pot aplica de minune in orice tip de business.

Din pacate, nu am reusit sa gasesc cartea si in limba romana, insa, te invit sa o citesti in limba engleza.

77. Do the work de Steven Pressfield

Daca te afli in situatia in care iti este extrem de greu sa te concentrezi asupra unui singur task, Do the work este cartea potrivita pentru tine.

O carte extrem de utila pentru orice scriitor, blogger sau copywriter, dar nu numai.

Orice antreprenor ar trebui sa citeasca aceasta carte atunci cand vrea sa isi regaseasca motivatia si dorinta de actiune.

Din pacate, nu am gasit cartea si in limba romana, insa, sper ca asta sa nu te impiedice sa o citesti chiar si in limba engleza.


Conducere si comunicare cu echipa ( Leadership )

78. Cum sa-ti creezi relatii avantajoase, sa castigi increderea si sa devii influent de Dale Carnegie

O carte de afaceri pe tema leadership-ului care trateaza un subiect pe care nu multi autori l-au tratat de-a lungul timpului.

Cum poti lucra eficient cu alti oameni? Cum poti deveni un manager bun? Sau un lider influent?

Pentru toate acestea ai nevoie de strategii bine puse la punct, iar Dale Carnegie le-a adunat pe toate in cadrul lucrarii sale.

Pentru a reusi in afaceri ai nevoie sa stii sa manageriezi mai bine relatiile cu ceilalti, sa cunosti oameni noi tot timpul si mai ales, sa reusesti sa convingi oamenii ca ceea ce le spui tu este corect, sau ceea ce le vinzi este eficient.

Cartea lui Carnegie este un ghid complet in care vei descoperi cum sa ai relatii benefice cu angajatii, partenerii si clientii tai.

Un principiu cheie este sa fii in primul rand un om bun si sa arati sa iti pasa de ceea ce se intampla in vietile oamenilor cu care interactionezi.

79. Pre-suasiune. O metoda revolutionara de a influenta si a convinge de Robert Cialdini

Cea mai mare descoperire a lui Cialdini este data de regula persuasiunii care, indiferent de ce ai fi tentat sa crezi, nu are legatura cu subiectul pe care incerci sa il vinzi cuiva, ci cu timpul in care incerci sa faci asta.

Totodata, daca vrei sa inveti sa convingi cu usurinta alte persoane, trebuie sa reusesti sa le schimbi modul de gandire mai intai.

Motivul pentru care am inclus aceasta carte in topul meu este acela ca vei regasi o serie de tehnici de vanzari pe care le poti folosi cu usurinta.

80. Extreme Ownership: How U.S. Navy SEALs Lead and Win de Jocko Willink

Poate te intrebi de ce o carte despre marina americana se afla pe o lista cu carti de afaceri.

Raspunsul este simplu: puterea de a conduce.

Autorii au studiat trainingul din marina americana si au ajuns la conluzia ca este cel mai bun din lume, fie ca vorbim de marina sau de business.

Ca antreprenor, dezvoltarea abilitatilor de leadership este unul din cei mai importanti factori care vor determina succesul sau esecul afacerii tale.

O carte care preia lectiile autorilor invatate pe campul de lupta si le aplica in situatii reale, din viata, in special in mediul de afaceri.

Fiecare capitol trateaza un principiu pe care un lider l-a demonstrat si arata cum acel principiu se poate aplica.

Asa cum titlul sugereaza, cheia succesului in leadership este ca liderul echipei sa isi asume responsabilitatea pentru tot ce face echipa sa.

Nu se poate da vina pe altcineva; doar liderul isi poate lua responsabilitatea pentru orice esec.

O carte foarte buna, pe care ti-o recomand cu drag.

81. The Entrepreneur Mind: 100 Essential Beliefs, Characteristics, and Habits of Elite Entrepreneurs de Kevin D. Johnson

Premisa de la care aceasta carte a pornit a fost aceea ca, daca iti doresti sa atingi culmile succesului cu afacerea ta, trebuie sa iti schimbi modul de gandire si sa gandesti ca un antreprenor.

Cea mai buna modalitate in care poti face asta este sa inveti de la antreprenorii de succes care deja au trecut prin acelasi proces.

Kevin Johnson este presedintele unei agentii de marketing care are vanzari de milioane de dolari si a lucrat cu branduri precum Cadillac, Coca-Cola sau Banca Americii.

In cartea sa, Johnson impartaseste 100 de sfaturi pe care el le considera importante atunci cand vine vorba de strategie, educatie, marketing, vanzari si leadership.

82. Getting Past No: Negotiating in Diffcult Situations de William Ury

Abilitatea de a negocia este destul de greu de imbunatatit, mai ales in cazul in care persoana din fata ta este incapatanata si spune vehement “nu” oricarei propuneri.

Autorul, William Ury este co-fondatorul Programului de Negociere din cadrul Harvard Law School si este considerat unul din cei mai mari specialisti ai lumii pe acest subiect.

In cartea sa, vei regasi numeroase tehnici pe care le poti folosi in a negocia, inclusiv cum sa inchei intelegeri benefice pentru ambele parti implicate.

Getting past no este o carte pentru antreprenorii care isi doresc sa isi imbunatateasca abilitatea de a vinde si de a dezvolta parteneriate favorabile.

83. 24/7: Te First Person You Must Lead Is You de Rebecca Halstead

Aceasta carte prezinta povestea brigadierului general al armatei Statelor Unite ale Americii, Becky Halstead.

Aceasta isi prezinta experienta ca lider si povestile de pe campul de lupta si analizeaza ce a invatat din toate cele relatate.

Autoarea sustine ca exista 5 legi fundamentale de leadership pe care ea le-a transformat in principii pe care le urmeaza cu sfintenie.

O lucrare pe care ti-o recomand cu drag daca vrei sa afli de la cineva care a fost lider intreaga sa viata ce calitati sunt necesare pentru a deveni un lider de succes.

Din pacate, nu am reusit sa gasesc aceasta carte decat in limba engleza, dar ti-o recomand cu drag.

84. The 360 Degree Leader: Developing Your Influence from Anywhere in the Organization de John C. Maxwell

Aceasta carte de business este raspunsul lui John Maxwell la cea mai frecventa intrebare pe care o primeste la conferintele sale si anume „Cum pot implementa ce invat de la tine daca nu sunt un lider de top?”.

Daca stai bine sa te gandesti, aceasta este o intrebare potrivita deoarece majoritatea oamenilor au un sef caruia trebuie sa-i raporteze tot; iar acest lucru face introducerea de noi practici de leadership destul de dificila.

Autorul iti arata ca poti oferi o conducere autentica si in managementul de mijloc.

Poti avea abilitatea de a-ti demonstra capacitatile de leadership in toate directiile.

Din pacate, nu am putut gasi aceasta carte in limba romana, insa o poti citi insa, in limba engleza.

85. Winning with People: Discover the People Principles That Work for You Every Time de John C. Maxwell

In Winning with People, John Maxwell trateaza subiectul relatiilor interumane.

Toti cei implicati intr-un business relationeaza unii cu ceilalti.

Si chiar daca esti liber profesionist sau esti doar tu implicat in afacere ( adica nu ai angajati ) tot trebuie sa stii sa comunici eficient cu clientii tai si cu eventualii parteneri sau furnizori.

In carte, autorul vorbeste despre principiile cheie care stau la baza relatiilor si despre incredere, ca fiind fundatia oricarei relatii.

Din pacate, nu am putut gasi aceasta carte in limba romana, dar iti recomand sa o citesti in limba engleza.

86. How to Be a Power Connector: The 5+50+100 Rule for Turning Your Business Network Into Profits de Judy Robinett

Ideea acestei carti de afaceri este ca nu conteaza ce tip de business vrei sa incepi, important este sa te inconjori de oameni deosebiti care sa te ajute.

Conform autoarei Judy Robinett, relatiile strategice ar trebui sa se afle in varful piramidei prioritatilor tale, daca tintesti spre succes pe termen lung.

Aceasta carte este mai degraba despre construirea unor legaturi de calitate care sa te poata ajuta in construirea afacerii tale.

In aceasta carte de business, Robinett a dezvoltat regula 5 + 50 + 100.

Aceasta regula se refera la faptul ca trebuie sa mentii contactul zilnic cu cei din top 5 legaturi ale tale, sa mentii contactul saptamanal cu cei din top 50 si contactul lunar cu cei din top 100.

Din pacate, nu am putut gasi aceasta carte in limba romana, motiv pentru care, iti recomand sa o citesti in limba engleza.

Ti-o recomand daca esti un antreprenor caruia nu ii este frica de nou.


Biografii

87. Steve Jobs. Biografia autorizata de Walter Isaacson

Steve Jobs a revolutionat cu siguranta lumea business-ului.

Aceasta carte scrisa de Walter Isaacson reuseste sa cuprinda intreaga viata profesionala, dar si personala a co-fondatorului Apple.

Biografia are la baza interviuri pe care Isaacson le-a luat atat lui Jobs cat si celor care l-au cunoscut.

O lucrare cu care Jobs a fost total de acord si la care a contribuit cat a putut de mult.

Cei care au citit aceasta biografie considera ca surprinde in detaliu personalitatea lui Steve Jobs.

88. Shoe Dog. Memoriile creatorului Nike de Phil Knight

Logoul Nike este unul dintre cele mai cunoscute la nivel global.

Autorul acestei carti de business si fondatorul brandului Nike, a creat compania cu doar 50$ imprumutati de la tatal sau si a avut o simpla idee, aceea de a importa incaltaminte de calitate din Japonia.

Ideea lui a creat istorie si una dintre cele mai cunoscute companii din lume.

Daca te-ai gandit macar o singura data daca sa renunti la jobul tau, aceasta carte este pentru tine.

89. Elon Musk – Tesla, SpaceX si misiunea construirii unui viitor fantastic de Ashlee Vance

Cu siguranta ai auzit de Tesla.

Dar cate lucruri stii despre Elon Musk?

Indiferent de cat de putine lucruri stii despre Musk, aceasta carte biografica te va impresiona.

Musk este unul din putinii oameni care au facut lumea in care traim mai buna.

O biografie pe care trebuie sa o citest, nu doar pentru a afla mai multe despre experienta unui om de afaceri de succes, ci pentru a afla in ce directie se indreapta lumea in care traim si la ce sa ne asteptam in viitorul apropiat.

90. Jeff Bezos si epoca Amazon de Brad Stone

Brad Stone te conduce in lucrarea sa in spatele celui mai de succes magazin online din lume.

Daca vrei sa afli cum a fost infiintat Amazon si sa inveti din greselile lui Jeff Bezoz, aceasta carte este potrivita pentru tine.

Vei gasi idei utile daca te afli la inceput de drum, dar si daca ai deja o afacere si vrei sa atingi noi culmi in dezvoltarea sa.

Si poate aceasta carte te va inspira suficient incat sa creezi propria companie de miliarde de dolari.

91. The Power of Broke: How Empty Pockets, a Tight Budget, and a Hunger for Success Can Become Your Greatest Competitive Advantage de Daymond John

Daca esti fanul cartilor in care antreprenorii isi expun povestea, de la inceputul lor dificil, la inceperea unei afaceri pana la statutul de expert in domeniu si un adevarat om de succes, Daymond John a scris cartea perfecta pentru tine.

Fondatorul Fubu, Daymond John in lucrarea sa, explica cum poti materializa orice oportunitate, orice resursa pe care o ai la indemana, pentru a pune bazele unei afaceri de succes cu o investitie mica.

Ideea principala a cartii o reprezinta crearea unei afaceri de la 0, atunci cand esti falit si esti nevoit sa gasesti modalitati creative pentru a-ti folosi resursele limitate, cat mai eficient.

Situatia in care esti falit sau nu stai absolut deloc bine cu banii te forteaza sa fii inventiv.

In plus, autorul povesteste cum a folosit resurse extrem de limitate de-a lungul anilor, chiar daca nu era nevoit iar situatia materiala ii permitea sa investeasca mai mult, doar pentru a materializa la maxim ceea ce avea.

O carte recomandata atat pentru cei aflati la inceput de drum in business, cat si pentru veteranii in afaceri.

Am cautat aceasta lucrare si in limba romana, insa, fara succes, dar sper totusi ca te-am facut suficient de curios sa o citesti si in limba engleza.

92. Grinding It Out: The Making of McDonald’s de Ray Kroc

Ray Kroc a reprezentat o personalitate importanta in lumea afacerilor, iar Grinding It Out este o sursa extrem de buna daca esti in cautarea motivatiei si a unui imbold de a merge mai departe si a realiza lucruri marete.

Foarte putini antreprenori au reusit sa schimbe felul in care traim, asa cum Kroc a reusit.

El a dezvoltate o franciza, un sistem automatizat pentru servirea mancarii de tip fast-food, facand din McDonald’s una din cele mai de succes companii din istoria moderna.

Un alt lucru interesant despre Kroc este ca acesta nu a fost omul de afaceri tipic, in floarea varstei atunci cand a luat-o pe calea business-ului, ci avea 52 ani cand a deschis prima franciza a McDonald’s si a inceput o afacere ce avea sa ajunga de 150 miliarde de dolari.

Daca esti interesat sa afli mai multe despre cum gandeste un om de afaceri de succes precum Kroc, am reusit sa gasesc pentru tine cartea in limba engleza, aceasta nefiind inca tradusa inca in limba romana.

93. The Secret to Success: When You Want to Succeed as Bad as You Want to Breathe de Eric Thomas

Eric Thomas si-a inceput viata de adult fiind exmatriculat din liceu si apoi dormind in cladirile adandonate din Detroit.

Acesta si-a depasit conditia si a ajuns un speaker motivational de succes, autor, CEO, sot si tata.

Aceasta carte de business este o autobiografie care portretizeaza cat de dificil i-a fost lui Thomas sa ajunga unde este in acest moment.

Thomas si-a castigat notorietatea prin discursurile sale motivationale, energia de care da dovada si sfaturile sale realiste.

The secret to success cuprinde sfaturi pentru cei care vor sa isi depaseasca conditia, indiferent de situatia dificila in care se afla.

Din pacate, varianta in limba romana a acestei carti a fost de negasit, insa, sper ca asta sa nu te impiedice sa o citesti – este disponibila in engleza.

94. The Snowball: Warren Buffett and the Business of Life de Alice Schroeder

The Snowball este povestea investitorului Warren Buffett.

Un titan al afacerilor de succes in America, speaker de succes, investitor, CEO si filantropist.

O biografie a unui om de afaceri de succes care te va inspira sa iti doresti mult mai mult sa reusesti in viata.

Din pacate, nu am reusit sa gasesc aceasta carte si in limba romana, insa, te invit sa o citesti in limba engleza.


Dezvoltare personala

95. Arta subtila a nepasarii de Mark Manson

Un bestseller dezvoltat in jurul ideii ca pentru a reusi in viata trebuie sa ne setam asteptari realiste si nu idealiste.

Pentru a ne imbunatati modul cum traim trebuie sa ne acceptam fricile si greselile pentru a ne gasi curajul si dorinta de reusita.

Unul din cele mai importante lucruri de amintit despre aceasta carte este modul cum este scrisa.

Sfaturile sunt relatate intr-o maniera sumbra si serioasa de catre autor, insa, cartea nu duce lipsa nici de umor subtil.

Daca vrei sa citesti o carte de business care nu respecta tiparele legate de stil si limbaj, Arta subtila a nepasarii este perfecta pentru tine.

96. Alege-te pe tine insuti. Fii fericit, fa milioane, traieste visul de James Altucher

O carte care vorbeste despre greutatile pe care tinerii, si nu numai, le intampina in zilele noastre: lipsa certitudinii ca o diploma de master iti va aduce jobul pe care ti-l doresti, lipsa garantiei ca vom primi o pensie dupa ce am lucrat intreaga viata sau ca ne vom bucura de o perioada lipsita de griji odata ajunsi la pensie.

Autorul considera ca este mai usor ca, in loc sa lucrezi pentru altcineva, sa iti transformi abilitatile si aptidudinile intr-un business, unde sa fii propriul angajat.

De asemenea, Altucher considera ca nu trebuie sa te bazezi pe altii, cand poti sa te bazezi doar pe tine si sa iti construiesti singur viitorul pe care ti-l doresti.

Vei descoperi in Alege-te pe tine insuti sfaturi care te vor ajuta sa iti imbunatatesti sanatatea fizica, emotionala si mentala in calea ta spre a afla ce tipuri de afaceri ti se potrivesc.

97. Mindset. O psihologie a succesului de Carol Dweck

Cred cu tarie ca aceasta carte ar trebui sa fie lectura obligatorie si pentru toti oamenii, nu doar pentru antreprenori.

O cercetare care ii separa pe cei care au succes de cei care se chinuie sa razbeasca in viata.

Ideea principala este ca exista doua tipuri de gandiri: una conform careia abilitatile unei persoane sunt fixe si cea de-a doua care presupune ca o persoana isi imbunatateste abilitatile continuu.

Daca vei citi cartea, vei vedea ca fiecare gandire are rezultatele ei, astfel ca este important sa faci o schimbare acum daca lucrurile in viata ta nu se situeaza la nivelul la care ti-ai dori.

98. Inteligenta Emotionala 2.0 de Travis Bradberry, Jean Greaves

In ultimii ani, oamenii de stiinta au descoperit ca inteligenta noastra emotionala (EQ) este la fel de importanta precum IQ-ul pentru a reusi in viata.

Totusi, in timp ce IQ-ul nostru este fix si nu poate fi imbunatatit, inteligenta noastra emotionala poate fi imbunatatita.

Ideea principala a acestei carti este ca inteligenta emotionala este cea care ajuta la dezvoltarea unui caracter puternic.

Inteligenta emotionala 2.0 te invata cum sa devii mai bun si cum sa iti imbunatatesti relatiile cu cei din jur.

Aceasta este provocarea la care Erin Meyer, in Inteligenta Emotionala 2.0, incearca sa gaseasca rezolvare in cartea sa.

99. Ia decizii bune! Cum sa alegi corect in viata si in cariera de Chip si Dale Heath

Fiecare carte scrisa de Chip si Dale Heath scoate in lumina cunostintele lor, timpul petrecut pentru cercetare si perfectionare.

In cartea Ia decizii bune, autorii explica cum ar trebui sa luam decizii rational atat in viata cat si in cariera.

Este cunoscut faptul ca oamenii iau decizii de cele mai multe ori, irational.

Desigur, faptul ca sunt constienti de asta nu ii face sa ia decizii in mod diferit.

Ce trebuie sa invatam este cum sa luam decizii rational pentru a putea beneficia de un drum mai lin in directia atingerii obiectivelor pe care ni le propunem in viata.

100. Trezeste uriasul din tine – Cum sa preiei imediat controlul destinului tau mental, emotional, fizic si financiar! de Anthony Robbins

Tonny Robbins a adunat de-a lungul carierei sale, strategii si tehnici pentru a-si putea stapani mai bine emotiile, corpul, relatiile cu ceilalti, finantele si intreaga sa viata.

Si in aceasta carte ti le impartaseste si tie.

Trezeste uriasul din tine este o carte care te va invata sa devii pas cu pas o persoana mai buna in toate ariile vietii tale.

Autorul considera ca suntem un produs al mintii, iar mintea noastra are o putere imensa.

Drept urmare, pentru a reusi in viata, Robbins ne invata sa traim asa cum ne dorim si sa ne folosim de puterea gandurilor noastre pentru a ne atinge telurile.

101. Pacalit de hazard de Nassim Nicholas Taleb

Pacalit de hazard este o lucrare care iti prezinta greselile pe care oamenii sunt predispusi sa le faca.

De asemenea, autorul explica de ce niciodata oamenii nu pot fi perfect rationali si sufera in urma deciziilor pe care le iau.

Ce legatura au acestea cu afacerile?

In Pacalit de hazard, vei descoperi ca, daca nu iti poti controla emotiile, nu poti sa faci fata feedback-ului negativ si nu vei reusi sa supravietuiesti pe piata.

102. Dimineata miraculoasa de Hal Elrod

Aceasta carte scrisa de autorul si antreprenorul Hal Elrod iti aduce in atentie cateva trucuri, obiceiuri si schimbari pe care le poti face pentru a te trezi in fiecare dimineata cu mai multa energie si mult mai motivat.

Asa cum zice si titlul, este posibil sa iti incepi ziua intr-o maniera care iti poate transforma mentalitatea despre munca.

In Dimineata Miraculoasa, autorul iti sugereaza ca ar trebui sa te trezesti cu o ora mai devreme ca in mod normal si sa petreci aproximativ 10 minute meditand, facand exercitii fizice, citind ceva constructiv si scriind.

De asemenea, exista dovezi ca aceasta rutina poate face o diferenta foarte mare, de aceea aceasta carte apare pe lista cartilor mele preferate de business.

103. Alchimistul de Paulo Coelho

Poate nu ti se va parea o carte de business la prima vedere, insa, mesajul acesteia este foarte puternic.

Autorul considera ca viata este un drum plin de necunoscute si incercari.

Astfel, indiferent ca esti la inceputul drumului tau in antreprenoriat sau doar esti intr-un impas, aceasta carte iti va da putere sa continui.

Alchimistul este o carte care te va motiva sa continui sa muncesti pana reusesti sa ajungi acolo unde ti-ai propus.

104. The Tipping Point de Malcolm Gladwell

Aceasta carte de business are la baza ideea lui Gladwell conform careia exista un punct magic in care orice idee de business trece printr-o stare de adaptare si mai apoi incepe sa se raspandeasca.

Poate fi o mica aplicatie de Iphone care ajunge direct in topul App Store dupa o saptamana si devine un nou fenomen global sau orice altceva.

Te-ai gandit vreodata de ce se intampla astfel de fenomene?

Ele au trecut de un punct critic.

Gladwell considera ca exista doar anumite tipuri de personalitati care pot lucra pentru a-si duce ideea intr-un punct critic.

Printre aceste personalitati se numara si trendsetterii si cei mai de succes oameni de afaceri ai lumii.

In cadrul lucrarii sale, Gladwell explica ce fac acesti oameni pentru a gasi punctul critic in mod natural si impartaseste cititorilor sai strategii practice pentru a-i putea replica succesul.

Gladwell, in The Tipping Point, spune ca exista 3 reguli pentru a-ti crea singur un punct critic: legea celor putini, factorul de aderenta si puterea contextului.

105. Impact!: What Every Woman Needs to Know to Go From Invisible to Invincible de Nancy D. Solomon

O carte recomandata in principiu doamnelor si domnisoarelor care se focuseaza pe idei precum cea a imbunatatirii abilitatilor si a punctelor forte si nu pe inmultirea fricilor si a insecuritatilor.

Mesajul cheie este acela ca daca pana acum ai incercat sa te integrezi doar pentru a atinge asteptarile altora, este momentul sa te opresti.

In schimb, ai putea sa te focusezi pe a imbunatati orice abilitate sau punct forte pe care-l detii pentru a deveni o persoana mai buna.

Daca vrei sa iti depasesti fricile si sa devii o persoana mai buna, aceasta lucrare este perfecta pentru tine, insa, din pacate, nu am reusit sa o gasesc decat in limba engleza.

106. Tribe of Mentors: Short Life Advice from the Best in the World de Tim Ferriss

O lucrare ampla, de 600+ pagini cu o abordare diferita fata de multe alte carti de business in care gasesti doar sfaturile cheie ale autorului.

Ferris abordeaza o gama larga de subiecte si ofera in paginile cartii sfaturile pe care le-a primit de la mentorii sai.

Multimea de oameni pe care Tim Ferriss ii citeaza in aceasta carte este fenomenala.

Din pacate, nu am putut gasi aceasta carte in limba romana, insa iti recomand sa o citesti in limba engleza.

107. Strenghts finder 2.0 de Tom Rath

Se spune ca atunci cand te autocunosti, deja esti la jumatatea drumului spre succes si sunt total de acord.

Multe dintre cartile de business pun accentul pe tactici si strategii pentru cresterea afacerii, insa, atunci cand aplici o strategie buna pe persoana gresita, nu vei realiza nimic.

O lectura pe care ti-o recomand chiar daca esti la inceput de drum sau ai deja o echipa formata pentru a iti intelege mai bine punctele tari, atat pe ale tale, cat si ale membrilor echipei tale.

Si iata-ne ajunsi si la finalul articolului!

Sper ca ai langa tine un pix si o hartie si ai inceput deja sa iti notezi cartile care te-au atras cel mai mult.

Sfatul meu, acum, la final de articol este:

Fa-ti un obicei din a citi cat mai mult, fie ca esti antreprenor de succes sau te afli abia la inceputul drumului.

Niciodata nu stim prea multe ( mai ales in ritmul in care evolueaza lucrurile in ziua de azi), iar informatia reprezinta putere.

Citeste si revino iar si iar la aceasta lista pentru a parcurge cat mai multe dintre cartile de business recomandate.

Vei afla informatii pretioase si totodata vei capata motivatia si dorinta de actiune, pentru a merge mai departe si a infaptui lucruri mari. 🙂

Lectura placuta!

PS: Mi-a luat o luna de zile sa pun la punct toata aceasta lista, sa sortez printre cartile pe care le-am citit, sa scriu review-uri, sa caut online pentru tine, pentru a-ti oferi direct linkul de poti lua cartea, sa corectez si sa formatez articolul… si tot ce-ti cer acum, este un simplu SHARE, ca multumire, pentru aceasta lista.

Apasa pe iconitele de social media de mai jos si impartaseste aceasta lista cu carti de business ( si nu numai ) prietenilor tai!