fbpx

Top 10 Cele Mai Bune Carti De Marketing Ce Merita Citite

carti de marketing

Vrei sa incepi o afacere si cauti informatii care sa te ajute la inceput de drum?

Ai deja afacerea ta si doresti sa inveti cum sa o promovezi mai bine?

Sau poate esti doar pasionat de marketing…

Dupa cum probabil stii deja, daca vrei sa-ti insusesti arta de a vinde, poti opta cu incredere pentru lectura unor carti de marketing.

Dar hai sa-ti mai spun ceva. Chiar daca nu poti raspunde afirmativ intrebarilor de mai sus, aceste carti iti pot fi si tie utile!

Nu prea conteaza ce profesie ai. Arta de a vinde este necesara in multe domenii.

Si hai sa fim seriosi! Cine nu si-ar dori sa stapaneasca aceasta arta?

Te invit sa aruncam o privire peste cateva carti despre marketing care si-au dovedit eficienta de-a lungul timpului si care mai au inca multe de oferit de acum inainte.

Top 10 cele mai bune carti de marketing pe care iti recomand sa le citesti si tu

1. Principiile marketingului – Philip Kotler

Carte de marketing Philip Kotler este considerat o personalitate de marca in materie de marketing.

Cartea de fata este una dintre cele mai bune carti de marketing de acest fel, fiind supranumita “Biblia” in marketing.

Daca esti la inceput de drum, este ideala pentru tine. Iti va oferi tot ce ai nevoie.

Cand am citit-o eu pentru prima data, eram ca tine. Abia facusem primii pasi spre telul meu, acela de a deveni un marketer de succes.

E insa de prisos sa spun ca nu am mai fost aceeasi la finalul cartii…

Motivul?

Autorul iti explica practic tot ce trebuie sa stii despre marketing, de la A la Z, suplimentand bagajul de informatii teoretice cu o serie de exemple relevante, preluate din viata reala.

Lucrarea este insa utila si celor deja initiati in tainele marketingului. Eu revin la ea periodic.

Este o carte cu adevarat valoroasa, care te va invata cum sa faci marketing pe bune.

Fiind atat de cunoscuta, cu siguranta ca o vei gasi usor, in librarii sau biblioteci. Sau o poti imprumuta de la un prieten.

Cel mai bine e insa este sa o ai in biblioteca ta. Asa poti reveni la ea de cate ori ai nevoie si nu mai trebuie sa te ingrijorezi ca iti expira termenul la biblioteca.
Te-am convins? O poti comanda rapid aici.

2. Managementul marketingului – Philip Kotler


Carti de marketing
Managementul marketingului poarta semnatura aceluiasi Kotler si nu este mai putin cunoscuta decat lucrarea mentionata mai sus.

Este o carte esentiala oricarei persoane care se gandeste serios sa-si insuseasca tainele marketingului, dovada fiind faptul ca este folosita de studentii de la facultati de marketing din intreaga lume.

Daca nu ai citit-o deja, trebuie neaparat sa o faci.

Eu am facut-o si de atunci o tin la loc de cinste in biblioteca. Dupa ce o vei parcurge si tu, vei intelege de ce.

Iata unde o poti gasi: elefant.ro

3. Clienti pe viata – Carl Sewell si Paul Brown

Carte despre marketing

Vrei sa stii ce ii face pe clienti sa revina din nou si din nou in cadrul unei firme si care sunt cauzele ce ii pot face sa nu iti mai calce niciodata pragul?

Daca da, trebuie sa citesti aceasta carte. Autorii iti arata pas cu pas cum sa faci sa castigi cat mai multi clienti fideli.

Nu, nu este doar o pacaleala. Te asigur ca Sewell stie ce spune. O dovedeste succesul companiei sale, a carei cifra de afaceri a crescut de la 10 milioane de dolari in 1968 la aproape un miliard, in prezent.

Unul dintre secretele lui Sewell este oferirea de servicii de calitate.

Ideea este urmatoarea: daca nu oferi ceva bun clientilor tai, acestia nu vor mai reveni.

Sunt total de acord cu autorul in privinta acestui aspect. Respectul fata de clienti si angajamentul de a pune nevoile acestora pe primul loc chiar sunt elemente cheie ale succesului.

Nu stiu cum esti tu, dar eu cand vreau sa cumpar ceva imi place sa fiu tratata cu maximum de respect si atentie, iar daca asta nu se intampla, cel mai probabil ma intorc si plec.

Stii cum se zice: „Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face.” Eu merg pe acest principiu. Incerc sa le ofer clientilor mei cele mai bune servicii. Iar rezultatul este pe masura.

Iata alte cateva sfaturi din partea autorilor care mi-au fost de ajutor:

    • Descopera ce vor clientii si asigura-te ca exact asta primesc.
    • Obtine de la clienti ponturi bune in privinta serviciilor.
    • Fa-ti reclama intr-un mod care te avantajeaza.
  • Fiecare impresie e importanta. Manierele chiar conteaza!

Nu-ti voi spune mai multe pentru ca te invit sa descoperi chiar tu ce alte informatii valoroase mai ascunde cartea.

4. Guerilla marketing-profituri mari cu investitii mici – Jay Conrad Levinson

Guerilla marketing

Te-ai intrebat vreodata ce legatura au luptele de guerilla si marketingul?

Hai sa-ti spun eu!

In anii 80’, Jay Conrad Levinson a dezvoltat o noua strategie de marketing, folosindu-se tocmai de tacticile acestui tip de lupta.
Inainte sa descopar cartea si sa o citesc, nu stiam ca poti aplica tacticile mai sus amintite si in marketing.

La urma urmei, cele doua domenii sunt foarte diferite. Cel putin asa gandeam pe atunci.

Autorul mi-a demonstrat insa contrariul, folosind argumente solide.

Dar asta nu e tot!

Vrei sa stii ce face aceasta carte sa fie si mai interesanta?

Hai sa-ti spun eu!

Prin intermediul acestei strategii, Levinson vine in ajutorul intreprinzatorilor cu afaceri mici si mijlocii, ce nu dispun de un capital mare.

Punctul forte al marketingului de guerilla este tocmai acesta: iti permite sa-ti promovezi produsele cu bani putini.

Ceea ce e super! Cred ca esti de aceeasi părere.

Prin urmare, daca te afli in aceasta situatie, sfaturile autorului te vor scoate din impas si iti vor arata cum sa-ti cresti afacerea cu resurse putine.

E o veste buna, nu-i asa? Cred si eu!
Dar nu e cazul sa o mai lungesc. Vei afla totul despre guerilla marketing in carte.

Iata unde o poti gasi: elefant.ro

5. Noile reguli de marketing si PR – David Meerman Scott

Carte de marketing online

Trebuie sa recunoastem, aparitia Internetului a schimbat pentru totdeauna mersul lucrurilor. Chiar si in marketing.
Felul in care comunicam si interactionam nu mai este acelasi. Si cand te afli in fruntea unei companii pur si simplu nu poti ignora asta.

Un lucru este sigur: tehnologia face parte din viata majoritatii clientilor. Si tu poti profita de acest aspect!

Vrei sa afli cum sa folosesti potentialul Internetului in avantajul tau?

Noile reguli de marketing si PR iti da raspunsul.

Afla si cum sa comunici mai eficient cu clientii tai prin retelele de socializare, bloguri, comunicate de presa etc.

Iata cateva sfaturi ale autorilor ce mie mi-au fost utile si cu siguranta te vor ajuta si pe tine:

  • Fii interesat de nevoile clientilor tai si adapteaza-ti mesajul in functie de acestea.
  • Creeaza legaturi intre produsele tale si carti, filme, emisiuni TV populare, pentru ca acest lucru ii determina pe oameni sa se ataseze emotional.
  • Putin umor nu strica niciodata!
  • Ofera continut cu personalitate, autentic.
  • Lasa pasiunea sa te conduca!

Chiar asa! Lasa-ti pasiunea, pentru marketing in acest caz, sa fie ghidul tau si fa-ti rost de carte pentru a tine pasul cu noile strategii de marketing.

Poti gasi cartea despre marketingul online aici.

6. Made to stick: Why Some Ideas Survive and Others Die – Chip Heath si Dan Heath

Cele mai bune carti de marketing

Cu totii am vrea ca lumea sa-si aminteasca ideile noastre, nu-i asa?

Daca pana acum ai crezut ca popularitatea unei idei e o chestie care tine de… noroc, ei bine, afla ca nu este tocmai asa.

Chip si Dan Heath iti arata ca de fapt chiar tu esti cel care poti sa o influentezi.

Concret, vei invata b>care sunt principiile unei idei cu priza la clienti si cum sa faci ca ideile tale sa “prinda” mereu.

Principiile amintite mai sus, de care trebuie neaparat sa tii cont pentru a crea idei memorabile, sunt sase la numar.

Da, ai citit bine. Doar sase principii foarte simple.

Dar nu le voi dezvalui aici! Nu vreau sa-ti rapesc placerea de a le descoperi singur.

Accepti provocarea?

Daca raspunsul este “da”, te invit sa faci cat mai repede o vizita la librarie. O poti gasi insa si online.

7. Confesiunile unui om de publicitate – David Ogilvy

Carte de marketing exceptionala

Stim cat de importanta este publicitatea pentru succesul unei afaceri. Dar cati dintre noi facem publicitate corect?

Tu, cel care citesti, cat de eficient iti promovezi produsele?

E o intrebare ce te pune pe ganduri, nu-i asa?

Indiferent daca ai deja raspunsul sau inca te mai gandesti, te invit sa mai adaugi ceva pe lista ta de carti de citit.

Purtand semnatura extraordinarului David Ogilvy, considerat “parintele publicitatii”, cartea de care vorbesc te va invata cum sa iti promovezi produsele pentru a avea succes.

Un ultim sfat: nu te lasa amagita de titlu! Si eu am crezut la inceput ca este o carte de memorii. Dar am fost placut surprinsa cand mi-am dat seama ca este de fapt un ghid exceptional pentru cei interesati de publicitate.

Fie ca esti la inceput de drum sau ai deja o afacere profitabila, cartea nu trebuie sa lipseasca din biblioteca ta.

Daca nu o ai deja, te sfatuiesc sa faci aceasta investitie. Chiar merita!

Confesiunile unui om de publicitate este disponibila si online.

8. Marketingul motivational – Robert Imbriale

Carti despre marketingul onlineMesajul lui Robert Imbriale e urmatorul: renunta la a acorda tacticilor de vanzari toata atentia ta si ia in considerare psihologia cumparatorului.

De ce?

Pentru ca daca vei face asa, vei avea si mai mult succes.

Ce anume ii face pe oameni sa cumpere? Te-ai gandit vreodata?

In luarea deciziei de a cumpara sau nu, clientul este ghidat de propriile dorinte si nevoi.

Poate doreste sa-si economiseasca banii si timpul. Ori doreste sa investeasca in siguranta sa si a celor dragi.

Sau vrea sa fie in pas cu ceilalti si, de ce nu, sa-si schimbe statutul social.

Pe scurt, ideea este urmatoarea: ceea ce doreste clientul si/sau ceea ce are nevoie il vor influenta pe acesta cand face cumparaturi.

Iata de ce trebuie sa dai mai multa atentie psihologiei cumparatorului.

Vei avea mai mult succes daca vei veni in intampinarea clientilor cu produsele pe care ei le cauta in loc sa le vinzi ce nu-i intereseaza.

Pot sa spun ca am invatat lucrul asta pe pielea mea cu ceva timp in urma si acum tin cont mereu de ceea ce isi doresc clientii mei pentru ca am vazut cat de important este acest aspect.

Dar nu ma crede pe cuvant! Citeste cartea si apoi aplica ce ai invatat. Te asigur ca vei observa diferenta.

Achizitioneaza cartea lui Robert Imbriale aici.

9. Psihologia persuasiunii – Robert B. Cialdini

Carte de marketing

Scopul fiecarui marketer este, fara indoiala, sa fie convingator. Numai asa isi va determina clientii sa treaca la actiune.

Cu siguranta ca nu iti doresti ca unul dintre competitorii tai sa fie ales de cumparatori in locul tau.

Inainte ca asta sa se intample, fa ceva!

Invata din aceasta carte ce anume ii face pe oameni sa spuna “DA” si cum poti sa devii mai convingator.

Este una dintre cartile care pe mine m-a influentat foarte mult si asupra careia revin de fiecare data cu placere. Mi-a fost de mare ajutor in cariera si tocmai de aceea ti-o recomand cu caldura.

Daca te-ai hotarat sa-i acorzi o sansa, o poti gasi aici la un pret avantajos!

10. Don’t make me think – Steve Krug

Carte de marketing online

Esti pasionat de web design? Doresti sa te perfectionezi in marketing digital?

Don’t make me think este o excelenta alegere!

Personal, cand am ales sa citesc cartea eram in cautare de informatii despre web design, un domeniu ce ma interesa, dar pe care nu-l stapaneam.

Pot sa spun ca nu am fost dezamagita, am aflat o gramada de informatii interesante ce mi-au fost mai tarziu de folos.

Consider ca este una dintre cele mai bune carti despre marketingul online pe care le-am citit, ce fixeaza conceptele pe care trebuie sa le stii daca iti doresti sa lucrezi in acest domeniu.

Te sfatuiesc cu drag sa o citesti si tu!

Am ajuns la finalul listei, dar te rog sa nu inchizi inca pagina.

Ti-am pregatit o surpriza!

Daca esti interesat de cursuri de marketing, iata doua titluri foarte bune:

Autorul pune la dispozitia celor interesati – studenti, masteranzi, specialisti in economie etc. – material de calitate despre marketingul modern.

Rasfoieste-o si tu. Si daca, cuprinsul ei ti se pare interesant, intra in posesia ei.

Eu una, o am de pe vremea cand eram in facultate.

Este primul curs al lui Dale Carnegie publicat in limba romana, un indrumar util atat pentru cei ce vand, cat si pentru cei care cumpara.
Cursuri de marketing
Atat cartile ce constituie topul de mai sus, cat si aceste cursuri de marketing te vor ajuta sa-ti insusesti arta marketingului si sa devii un antreprenor iscusit in atragerea de noi clienti. Trebuie doar sa vrei.

Fa acest pas acum! Perfectioneaza-te! Comanda chiar acum cartile de mai sus si devino mai bun in marketing si vanzari – domenii cruciale, care fac diferenta in succesul sau esecul unei afaceri.